Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vnb: Origineel Of Fake?


Delpierro

Aanbevolen berichten

post-7083-0-47520000-1442665844_thumb.jppost-7083-0-80280000-1442665883_thumb.jp

 

Hallo Iedereen, Ben sinds verleden jaar in het bezit van deze wesp ,heb er al een 2000 km mee gebold en tot hier toe heel tevreden van !

Volgens de papieren in mijn bezit is het een VNB2T(01-030221) en ingeschreven in het jaar 1961 !

Mijn vraag in welke mate is deze wesp origineel of wat is er allemaal fake aan deze vespa , ik overweeg om in de mate van het mogelijke weer in zijn oorspronkelijke toestand te brengen qua kleur ,stukken !(indien mogelijk)

Graag wat advies van de kenners op dit forum waarvoor dank bijvoorbaat !

 

 

Mvg

Pierre

post-7083-0-86120000-1442665788_thumb.jp

Link naar reactie

Kruisbek,

Best kijk je het chassisnummer na. Leg je eens onder de linker bil en lees daar bv. het nummer : VNB2T*0xxxxx*

Kan je ter controle ook met de motor doen. Doe dan hetzelfde langs de andere kant en lees bv. : VNB2M*0xxxxx*

Da's dan al een goed begin...

 

Ik zeg dat omdat '61 een tricky jaar was. Toen maakten ze in dezelfde fabriek VNB1T, VNB2T en VNB3T tegelijk.

Ik doe daar opzoekwerk rond en heb al rare dingen mogen lezen...

 

Groeten

Luc

Link naar reactie

Hallo Luc , Het nummer dat op de inschrijvingskaart staat is inderdaad terug te vinden zowel op motor en chassis ,das inderdaad al een goed begin !

Maar ik denk dat de  billen niet origineel zijn als ik de foto,s mag geloven van de vnb2 !

Bedankt voor je reactie 

 

Mvg 

Pierre

Link naar reactie

IK vind hem overwegend wel goed eruit zien..., oorspronkelijke kleur was er volgens mij maar 1 , en dat was grijs .

Meestal word de VBB in grotere aantallen "curry" bevonden ...

Ook merk je dan dat ze vaak en conversie hebben gehad van 8 inch naar 10 inch , deze heeft nog steeds 8 inch .

Two tone was een aantal jaren geleden "in de mode" , zelfs PX-en werden in 2 kleuren gespoten.

Al met al volgens mij een nette scoot en ziet er vrijwel hetzelfde uit als die van mij , die helaas ook geen originele kleur heeft ...

post-5259-0-77360000-1442859128_thumb.jp

post-5259-0-75320000-1442859170_thumb.jp

post-5259-0-37680000-1442859181_thumb.jp

Link naar reactie

Hallo , heb hem particulier gekocht , de motor zou nog origineel zijn als ik het nummer mag geloven !

Hier op het forum zijn er toch genoeg die dit soort wesp hebben ! 

Ik zou der graag zoveel over willen weten en  ook graag in contact komen met mensen die er enen hebben daarom deze vraag .

Als er niet teveel moet veranderd worden zou ik hem deze winter eventueel in zijn originele kleur willen herspuiten !

Ben sinds mijn jeugd fan van de wesp en nu ik gepensioneerd heb ik tijd om te genieten van mijn wesp ,hoop toch wat respons te krijgen  van de vele kenners die toch op dit forum een mening hebben .

 

Dank bijvoorbaat 

Pierre

Link naar reactie

Kruisbek,

Wat kunnen we zeggen van je scoot ?

- Tja de kleur is verre van origineel,

- Die zwarte knop en dat gat in 't stuur heb ik nog nooit gezien ????

- het metalen stuurdeel waar de hendels zijn vastgemaakt mag niet geverfd zijn (da's enkel VNB1),

- trouwens, de bouten die hiervoor gebruikt zijn, zijn fout,

- het is niet goed zichtbaar, maar de koplamp verdenk ik van niet origineel,

- de koplamp sierring is NOK,

- de benzinekraan staat zover uit ?

- rempedaal is NOK, verkeerd type,

- zadel ? Van ver een redelijke imitatie,

 

Moet ik doorgaan ?

Link naar reactie

Bedankt allemaal,

Vooral Sucho, blijkbaar is hij de enige op het forum die een originele vnb heeft Proficiat man !

Ben al bij al tevreden dat het chassis en het motortje nog origineel zijn , dat er na 50 jaar replica's op staan das nogal logisch dankzij Sucho weet ik het nu bijna allemaal .

 

Mvg

Pierre

Link naar reactie

Niet zo zuur doen he - Luc weet donders goed waar ie het over heeft. 

 

Volgens mij heeft niemand nog iets over originaliteit van chassis en motortje gezegd - maar maakt het uit? Je hebt een leuk scootertje, als ie lekker rijdt is er geen vuiltje aan de lucht toch? 

 

Bij het Piaggio museum hoeven ze de jouwe niet terug te hebben, die van Luc waarschijnlijk graag - als je dat laatste ook wil, mag je net als hij, een 10 jarig project van alle(!) losse onderdelen terug origineel opzoeken maken. Respecteer het feit dat iemand een hoger doel heeft met zijn/haar scoot, wil je?

Link naar reactie

Ik heb er nagenoeg 6 jaar over gedaan om mijn Vespa VNB kwasie 100% origineel te krijgen. Nog steeds zoek ik de laatste % in binnen- en buitenland. De zoektocht heeft me een groot aantal contacten (lees : Vespa minded vrienden) opgeleverd in binnen- en buitenland. En als je Italiaans spreekt, is het easy om in het Walhalla (Italië) vragen te stellen. Honderden en honderden emails heb ik geschreven naar garagisten en Vespa restorateursal daar, en soms met succes. De jaren lange zoektocht leverde ook een aantal héél zeldzame accessoires op : een origineel Ulma rekje voor het schutbord voorzien van de originele rubbers, een sierlijke  jaren '60 achterplaat drager met verlichting, Vespa fabriekspetjes, een cover voor de hoorn type Lion, ... kocht zelfs ooit in Duitsland een 300-tal originele carter joints (moest ze allemaal nemen). vind jaren '60 binnen en buitenbanden met de originele kwaliteits datumstempels van destijds er no op,... de lijst is lang

Soit, wat ik wil zeggen is dat het plezier om originele objecten op te snorren eigenlijk een leuke opgave is en resulteert in onverwachte (leuke) verhalen.

 

Sucho zou Sucho niet zijn, mocht ik ook niet de geschiedenis van mijn Italiaanse zou hebben achterhaald. En dus ben ik gedurende al die jaren ook op zoek gegaan naar alle ex-bezitters, omdat ik vermoed dat er nog een grote kans bestaat dat de eerste bezitter nog in leven is ! En ja, ik vond ze op één na, allemaal terug. En, nog straffer, elk van hen had nog de factuur van verkoop!!!!

 

Alle doc. ivm met de zoektocht naar onderdelen in binnen- en buitenland, samen met de zoektocht naar de eerste eigenaar zitten allemaal in een meer dan 250blz tellende dikke map, De tot nu toe 528 foto's van de restoratie, samen met het bewijs van originaliteit van de gebruikte onderdelen, staan op een usb stick.

 

Zo heb ik dat in de loop der jaren allemaal verzameld, omdat ik ervan uit ga, dat dit voor de volgende generatie (mijn kids bv.) een onmogelijke opgave wordt.

 

Groeten

Sucho10

Hopelijk is niet iedereen zo gek als ik... maar 't is wel leuk!

Link naar reactie

ik lees dat motornr en chassisnr kloppen, hebben deze dan dezelfde nr? Op de documenten staat enkel het chassisnr of vergis ik me?

 

die 2de sierstrip op de zijbil is in elk geval niet origineel, benzinekraanhendel ook niet. Verder vind ik de naad aan het voorspatbord verre van scherp wat kan wijzen op veel plamuur

Link naar reactie

De VNB's waren in die tijd ook maar gebruiksvoorwerpen. 

 

Ik had een VNB3t. Compleet origineel, met een VNB1t motorblok... en zo stond het ook op het originele inschrijvingsbewijs uit italië... om maar te zeggen. Qua design heeft elk model bepaalde kenmerken, maar in de eerste plaats is het business. De onderdelen op het schap werden ook bij Piaggio gebruikt... of dat nu was wat erop hoorde of niet.

Link naar reactie

als motornr en chassisnr identiek zijn zou ik dat heel straf vinden, "matching nrs" zijn er nl nooit bij vespa, enkel nummers in elkaars buurt. Ik wil maar zeggen, als de nummers identiek zijn is er hoogstwaarschijnlijk met nummers geknoeid.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...