Delpierro Geplaatst: 19 september 2015 Delen Geplaatst: 19 september 2015 Hallo Iedereen, Ben sinds verleden jaar in het bezit van deze wesp ,heb er al een 2000 km mee gebold en tot hier toe heel tevreden van ! Volgens de papieren in mijn bezit is het een VNB2T(01-030221) en ingeschreven in het jaar 1961 ! Mijn vraag in welke mate is deze wesp origineel of wat is er allemaal fake aan deze vespa , ik overweeg om in de mate van het mogelijke weer in zijn oorspronkelijke toestand te brengen qua kleur ,stukken !(indien mogelijk) Graag wat advies van de kenners op dit forum waarvoor dank bijvoorbaat ! Mvg Pierre Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 19 september 2015 Delen Geplaatst: 19 september 2015 Kruisbek, Best kijk je het chassisnummer na. Leg je eens onder de linker bil en lees daar bv. het nummer : VNB2T*0xxxxx* Kan je ter controle ook met de motor doen. Doe dan hetzelfde langs de andere kant en lees bv. : VNB2M*0xxxxx* Da's dan al een goed begin... Ik zeg dat omdat '61 een tricky jaar was. Toen maakten ze in dezelfde fabriek VNB1T, VNB2T en VNB3T tegelijk. Ik doe daar opzoekwerk rond en heb al rare dingen mogen lezen... Groeten Luc Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 19 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2015 Hallo Luc , Het nummer dat op de inschrijvingskaart staat is inderdaad terug te vinden zowel op motor en chassis ,das inderdaad al een goed begin ! Maar ik denk dat de billen niet origineel zijn als ik de foto,s mag geloven van de vnb2 ! Bedankt voor je reactie Mvg Pierre Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 21 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2015 Hallo ,Waar zijn al die VNB kenners ? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 21 september 2015 Delen Geplaatst: 21 september 2015 Tja bij een two tone vespa gaat bij iedereen hier in principe het alarm al af. Waar heb je hem gekocht ? Wat is de geschiedenis ? Link naar reactie
jje Geplaatst: 21 september 2015 Delen Geplaatst: 21 september 2015 IK vind hem overwegend wel goed eruit zien..., oorspronkelijke kleur was er volgens mij maar 1 , en dat was grijs . Meestal word de VBB in grotere aantallen "curry" bevonden ... Ook merk je dan dat ze vaak en conversie hebben gehad van 8 inch naar 10 inch , deze heeft nog steeds 8 inch . Two tone was een aantal jaren geleden "in de mode" , zelfs PX-en werden in 2 kleuren gespoten. Al met al volgens mij een nette scoot en ziet er vrijwel hetzelfde uit als die van mij , die helaas ook geen originele kleur heeft ... Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 21 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2015 Hallo , heb hem particulier gekocht , de motor zou nog origineel zijn als ik het nummer mag geloven ! Hier op het forum zijn er toch genoeg die dit soort wesp hebben ! Ik zou der graag zoveel over willen weten en ook graag in contact komen met mensen die er enen hebben daarom deze vraag . Als er niet teveel moet veranderd worden zou ik hem deze winter eventueel in zijn originele kleur willen herspuiten ! Ben sinds mijn jeugd fan van de wesp en nu ik gepensioneerd heb ik tijd om te genieten van mijn wesp ,hoop toch wat respons te krijgen van de vele kenners die toch op dit forum een mening hebben . Dank bijvoorbaat Pierre Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 21 september 2015 Delen Geplaatst: 21 september 2015 Vraag eens raad bij Maskes bvb... Link naar reactie
liesenlene Geplaatst: 21 september 2015 Delen Geplaatst: 21 september 2015 Ik heb een VBB 1t van 1960, originele lak...met plekjes op. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 22 september 2015 Delen Geplaatst: 22 september 2015 Kruisbek, Wat kunnen we zeggen van je scoot ? - Tja de kleur is verre van origineel, - Die zwarte knop en dat gat in 't stuur heb ik nog nooit gezien ???? - het metalen stuurdeel waar de hendels zijn vastgemaakt mag niet geverfd zijn (da's enkel VNB1), - trouwens, de bouten die hiervoor gebruikt zijn, zijn fout, - het is niet goed zichtbaar, maar de koplamp verdenk ik van niet origineel, - de koplamp sierring is NOK, - de benzinekraan staat zover uit ? - rempedaal is NOK, verkeerd type, - zadel ? Van ver een redelijke imitatie, Moet ik doorgaan ? Link naar reactie
jje Geplaatst: 22 september 2015 Delen Geplaatst: 22 september 2015 Tsja ,... en de Sucho kan het weten ... die struint alles af om zijn VNB in volledige originele staat te krijgen/hebben . . Hij heeft veel kennis van dit type . Link naar reactie
liesenlene Geplaatst: 22 september 2015 Delen Geplaatst: 22 september 2015 Oeie kruisbek...de volle laag Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 22 september 2015 Delen Geplaatst: 22 september 2015 ... ... "Pierre" kruisbek vroeg toch om advies... en eens te bekijken wat er allemaal fake aan was Link naar reactie
jje Geplaatst: 23 september 2015 Delen Geplaatst: 23 september 2015 Nu ben ik ook benieuwd Sucho ... wat zie je direct aan de blauwe van mij wat niet klopt ...(;-) Ik hoor het graag van je . vrgr Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2015 Bedankt allemaal, Vooral Sucho, blijkbaar is hij de enige op het forum die een originele vnb heeft Proficiat man ! Ben al bij al tevreden dat het chassis en het motortje nog origineel zijn , dat er na 50 jaar replica's op staan das nogal logisch dankzij Sucho weet ik het nu bijna allemaal . Mvg Pierre Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 23 september 2015 Delen Geplaatst: 23 september 2015 Niet zo zuur doen he - Luc weet donders goed waar ie het over heeft. Volgens mij heeft niemand nog iets over originaliteit van chassis en motortje gezegd - maar maakt het uit? Je hebt een leuk scootertje, als ie lekker rijdt is er geen vuiltje aan de lucht toch? Bij het Piaggio museum hoeven ze de jouwe niet terug te hebben, die van Luc waarschijnlijk graag - als je dat laatste ook wil, mag je net als hij, een 10 jarig project van alle(!) losse onderdelen terug origineel opzoeken maken. Respecteer het feit dat iemand een hoger doel heeft met zijn/haar scoot, wil je? Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 23 september 2015 Delen Geplaatst: 23 september 2015 Ik heb er nagenoeg 6 jaar over gedaan om mijn Vespa VNB kwasie 100% origineel te krijgen. Nog steeds zoek ik de laatste % in binnen- en buitenland. De zoektocht heeft me een groot aantal contacten (lees : Vespa minded vrienden) opgeleverd in binnen- en buitenland. En als je Italiaans spreekt, is het easy om in het Walhalla (Italië) vragen te stellen. Honderden en honderden emails heb ik geschreven naar garagisten en Vespa restorateursal daar, en soms met succes. De jaren lange zoektocht leverde ook een aantal héél zeldzame accessoires op : een origineel Ulma rekje voor het schutbord voorzien van de originele rubbers, een sierlijke jaren '60 achterplaat drager met verlichting, Vespa fabriekspetjes, een cover voor de hoorn type Lion, ... kocht zelfs ooit in Duitsland een 300-tal originele carter joints (moest ze allemaal nemen). vind jaren '60 binnen en buitenbanden met de originele kwaliteits datumstempels van destijds er no op,... de lijst is lang Soit, wat ik wil zeggen is dat het plezier om originele objecten op te snorren eigenlijk een leuke opgave is en resulteert in onverwachte (leuke) verhalen. Sucho zou Sucho niet zijn, mocht ik ook niet de geschiedenis van mijn Italiaanse zou hebben achterhaald. En dus ben ik gedurende al die jaren ook op zoek gegaan naar alle ex-bezitters, omdat ik vermoed dat er nog een grote kans bestaat dat de eerste bezitter nog in leven is ! En ja, ik vond ze op één na, allemaal terug. En, nog straffer, elk van hen had nog de factuur van verkoop!!!! Alle doc. ivm met de zoektocht naar onderdelen in binnen- en buitenland, samen met de zoektocht naar de eerste eigenaar zitten allemaal in een meer dan 250blz tellende dikke map, De tot nu toe 528 foto's van de restoratie, samen met het bewijs van originaliteit van de gebruikte onderdelen, staan op een usb stick. Zo heb ik dat in de loop der jaren allemaal verzameld, omdat ik ervan uit ga, dat dit voor de volgende generatie (mijn kids bv.) een onmogelijke opgave wordt. Groeten Sucho10 Hopelijk is niet iedereen zo gek als ik... maar 't is wel leuk! Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 23 september 2015 Delen Geplaatst: 23 september 2015 Sucho, das echt wel ver gaan in een restauratie, maar wel leerrijk natuurlijk. Ik zie dat je van zottegem bent, is eigenlijk niet ver van ons (Merelbeke). Als het eens past spreken we eens af voor een wespritje? Kruisbek, ik vind hem mooi ,weet eigenlijk niet waarom je hem wilt overspuiten? Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2015 Sucho , Alle respect ,gek zijn is gezond , zou dat juweeltje wel eens willen zien !! Nb -Zijn er nog originele stukken te vinden ,waar ? Mvg Pierre Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 23 september 2015 Delen Geplaatst: 23 september 2015 Bahja d'er zijn d'er nog... in mijne kelder bv... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 23 september 2015 Delen Geplaatst: 23 september 2015 ik lees dat motornr en chassisnr kloppen, hebben deze dan dezelfde nr? Op de documenten staat enkel het chassisnr of vergis ik me? die 2de sierstrip op de zijbil is in elk geval niet origineel, benzinekraanhendel ook niet. Verder vind ik de naad aan het voorspatbord verre van scherp wat kan wijzen op veel plamuur Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2015 Inderdaad Geert op documenten staat alleen chassisnr ,op motor staat de hoeveelste nr ! Weet nu ondertussen wat er allemaal fake is , bedankt voor de informatie ! Mvg Pierre Link naar reactie
dmi Geplaatst: 23 september 2015 Delen Geplaatst: 23 september 2015 De VNB's waren in die tijd ook maar gebruiksvoorwerpen. Ik had een VNB3t. Compleet origineel, met een VNB1t motorblok... en zo stond het ook op het originele inschrijvingsbewijs uit italië... om maar te zeggen. Qua design heeft elk model bepaalde kenmerken, maar in de eerste plaats is het business. De onderdelen op het schap werden ook bij Piaggio gebruikt... of dat nu was wat erop hoorde of niet. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 23 september 2015 Delen Geplaatst: 23 september 2015 als motornr en chassisnr identiek zijn zou ik dat heel straf vinden, "matching nrs" zijn er nl nooit bij vespa, enkel nummers in elkaars buurt. Ik wil maar zeggen, als de nummers identiek zijn is er hoogstwaarschijnlijk met nummers geknoeid. Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 26 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2015 Hallo Geert, motornummer-VNB2M-31919----Chassisnummer-VMB2T 03022(01) Speciaal nog eens gekeken ! Groetjes Pierre Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.