tyro13 Geplaatst: 16 augustus 2015 Delen Geplaatst: 16 augustus 2015 Hey vrienden, Ik heb mijn oog laten vallen op een heel mooie gs150 vs5. Graag aan de kenners hun advies en bemerkingen over deze beauty. De verkoper wil hem een week reserveren...want bij staat niet bij de deur en heb wat bedenktijd gevraagd. En natuurlijk ook jullie prijsadvies. Te weten dat dat motor op dit ogenblik niet draait. Zou te wijten zijn aan een kleinigheid aan de ontsteking die niet goed staat. Ik heb hem de vraag gesteld of hij hem verkoopt met dit probleem ofdat hij gemaakt wordt. Hierop nog geen antwoord. Alvast bedankt voor de moeite. Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 16 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2015 Nog vergeten te zeggen dat er (buitenlandse) papieren bij zijn. Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 augustus 2015 Delen Geplaatst: 16 augustus 2015 Is zeker geen topresto maar de meeste onderdelen lijken aanwezig. Repro: - koplamp - lichtschakelaar - zadel (overtrek) - tacho - handvatten - voorvork cover - beenschildrand Ontbreekt: - hendel om handschoenkastje te openen. - steun aan versnellingskabels onderaan motor. - rubber waar benzineleiding daar gaat. - bevestiging kabel aan chasis voor junctionbox. - reservewielhouder. - rubbertjes carburatordeurtje Foutjes: - gaatje teveel in spatbord. Te voorziene kosten: - Plaatsen van een elektronische ontsteking + vervangen og aanpassen van de kabelboom. Waarde in deze staat: 3500/ 4000€ Groetjes, nero. ps: is het eentje met motornr na 27.000? Dan zou er iets andere carbu en hogedruk cilinderkop aanwezig moeten zijn. Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 17 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Hey Nero, Bedankt alleszins voor je hulp. Nrs volgens ik kan lezen (vrij onduidelijk, document van 1961) Vs5m /00/88010 en vs5t /00/86636 VP is 3700€ , maar aangezien de motor op dit moment niet draait heb ik hem gezegd dat ik er zoveel niet aan geef natuurlijk...en hij vroeg me toch wat hij waard is. Dus ik veronderstel dat er nog wat afkan. Ik veronderstel dat de ontbrekende zaken kunnen voorzien worden? Wat betreft de vespatronic, is dit noodzakelijk? Maw is hij dan bereidbaar? Op hoeveel moet ik rekenen vespatronic alles incl? Wat me nog doet afvragen of hij zou goed schakelen, zijn je opmerkingen"steun voor versnellingskabel" en de bevestiging kabel junctionbox! Kan je dit even toelichten Nero ? Grtz Link naar reactie
designo Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Moeilijk te zeggen wat vespatronic kost, maar blijkt uiteindelijk onbetaalbaar te zijn. Is het verschil tussen kicken en rijden of kicken en batterij opladen of kicken en bobijnvervangen. Pasop je kunt geluk hebben en zonder probleemloss te rijden... Reken een €350 voor de kit en heel wat koppijn voor de "italiaanse" montagehandleiding. Bv mijn ventilator moest aan de binnenkant afgedraaid worden want de flens van de rotor paste niet Vorzie ook wat geld voor 12v aanpassing. Mijn voorlamp bv kon geen 12v ampules bevatten ergo nieuwe fittingen... Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 17 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Thx. Zal eerst zien dat ik overeenkom. En als ze hier is kan ik verder he! Jammergenoeg heb ik van "eletriek" geen bal verstand...lamp kan ik vervangen maar,daar houd mijn kennis op...mea culpa. Dus de hoofdpijn zal ik moeten overlaten aan iemand anders... Maar geregeld zie ik dan commentaar of beter gezegd opmerkingen, dat of dat ontbreekt,of is niet origineel. Maar dan een moderne vespatronic kan dan wel. Maar ik zou zelf zeker kiezen voor betrouwbaar en rijden, als met de daver op uw lijf te moeten rijden en hopen dat hij start. Dus als het ervan komt dat de gs hier geraakt wordt het wss zeker vespatronic. Nero zijn advies mag je niet in de wind slaan! Link naar reactie
JPU Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Ge weet ze er wel uit te kiezen, een Rally en een GS daar dromen er wel meerdere van (lees: ik). Als ge diene kunt kopen voor 3500€ en zelf verder restaureren zoals Nero zegt, zou ik niet twijfelen. Als het een buitenlandse is zal de papierwinkel nog het moeilijkst worden... Groeten. Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 17 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Tja jpu... Slechte ziekte hoor als je gebeten bent van het vespavirus. en ja voor velen (ook voor mij) is een gs één van de mooiste vespa's. Hierdoor wordt het moeilijk een gs aan een mooie prijs te scoren... Maar dat is nu net het leuke, met geduld en wat geluk en wat veder kijken als je neus lang is kan je nog wel iets scoren. Helaas zit ik er nog niet zo lang in in het vespawereldje en is het fijn beroep te kunnen op mensen met jarenlange ervaring. En ook fijn dat ze natuurlijk hun info willen delen... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 ik persoonlijk zou niet voor een vespatronic gaan. Het is zoals je zegt, aan de ene kant discussieren over details die niet origineel zijn, maar dan wel voor een vespatronic gaan is een beetje contradictisch. In de jaren 50 bleven die scooters ook rijden met originele onderdelen, dus waarom zouden ze dat nu niet doen Link naar reactie
designo Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 In de jaren 50 bleven die scooters ook rijden met originele onderdelen, dus waarom zouden ze dat nu niet doen Geert, Ben je daar zeker van? Nog Met mensen gepraat van dien tijd? Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 Als je bvb je contact opzet en de vespa start niet direct is op een paar minuten je hoogspanningsbobijn door gebrand... Vroeger moest men overdag niet met de lichten op rijden, dit gaf de batterij de kans om deftig op te laden. Bij constant met de lichten op te rijden kan de batterij niet volgen, gevolg is een platte batterij = gedaan met rijden. De (elektrische) onderdelen zijn intussen ook al 45 jaar oud, 45 jaar geleden sprong ik nog over 1.80m, nu niet meer. Men kan geluk hebben, maar meestal is het sleutelen en duwen in originele staat. Groetjes, nero. ps: ik discusiër niet over niet originele details, ik gaf alleen maar aan wat reeds vervangen is door niet originele onderdelen. Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 18 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 Nero, no hard feelings he maat. Mijn commentaar is niet persoonlijk he. Ik ben blij met u(jullie) bevindingen. En ik heb idd liever een vespa die werkt/rijd als één die stilstaat. Ik ben nu niet zo een purist die alles tot in de puntjes origineel wil. Denk dat een gs vs5 daar ook niet net exclusief genoeg voor is. Dus ik heb liever dat de ervaren rotten hun mening geven ook al zijn hier tegenstrijdigheden...dit wordt alleen maar interessanter. Tenslotte filter je alles, en je komt bij je eigen uitkomst! Nogmaals bedankt voor jullie bevindingen, opmerkingen... Het is voor iedereen leerrijk. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 klopt volledig, we moeten het vooral niet over alles eens zijn hier, en nog veel belangrijker dat we het niet eens zijn wanneer we mekaar op cafe tegenkomen. dat maakt de discussies veel interessanter en bij pech onderweg de legendarische woorden "kemmetoenogzoegezéé" Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Vespa's zijn gemaakt om mee te rijden, niet om te duwen. Dus ingrepen om de bedrijfszekerheid op te voeren hebben mijn zegen. Zoals elektronische ontsteking en 12v. Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Als je het meer origineel wilt houden kan je de kabelboom behouden en (proberen) om alleen de de stroom aan de gelijkrichter en batterij aan te sluiten, dan werkt alles zoals vroeger. Groetjes, nero. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Amai, die middenste voetrail aan de rechtse kant is er precies op gegooid... veel schever kan nie denk ik. En de uiterst linkse aan de linker kant is nog straffer ! Vooraan is er precies een gat? Zonde van het gat teveel in het spatbord... Ziet er overigens wel leuk uit verder Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 20 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Amai, die middenste voetrail aan de rechtse kant is er precies op gegooid... veel schever kan nie denk ik. En de uiterst linkse aan de linker kant is nog straffer ! Vooraan is er precies een gat? Zonde van het gat teveel in het spatbord... Ziet er overigens wel leuk uit verder Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Inderdaad, de voetrails konden beter... met wat geduld. Boutjes voor reservewielhouder meegespoten ? Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 21 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Laat duidelijk zijn... Ik,wil hem alleen kopen en heb niets met de restauratie te maken. Maar wel fijn jullie opmerkingszin, is alleszins scherp. Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 21 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Ik zie net naast de tunnel ook 2keer 2 boutjes...enig idee waarvoor deze dienen. En zie bovenstaande post, dienen de meegespoten boutjes als bevestiging voor reservewiel? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Ik zie net naast de tunnel ook 2keer 2 boutjes...enig idee waarvoor deze dienen. En zie bovenstaande post, dienen de meegespoten boutjes als bevestiging voor reservewiel? die 2 keer 2 boutjes: om uwe poot vast te zetten. Origineel zijn dit wel geen bolkopjes meegespoten boutjes: ik ben niet zeker voor GS, maar bij sprint ed was het in elk geval zo dat wanneer je geen reservewielhouder wilde/kon betalen, deze boutjes er van de fabriek uit inzaten, in carroseriekleur Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 21 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Dus deze zijn er gewoon uit te draaien. Reservewielhouder bestellen en klaar is Kees...als je een reservewiel hebt. Ik he een reservewiel van zowel de px als de rally . Passen deze op een gs150 vs5? Dacht dat de vs5 ook 10 inch waren. Wat ik er wel zou afdoen als de gs hier geraakt zijn die wieldeksels...beikkes! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 gs is inderdaad 10 inch en ik denk dat de wielen hetzelfde zijn als de wieldeksels originele uit de jaren 50 zijn en geen replikas zijn die wel iets waard Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 deze reservewielhouder vind ik heel mooi op een gs Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 22 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2015 K'vind dat ook wel iets hebben zo een reservewiel tss uw benen... Weet alleen niet of het geen praktische beperking heeft. Op het beenschildrand met een mooie vespahoes is anders ook niet mis... . Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.