Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Advies Vglb 1961


Raffa

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vandaag gaan kijken naar vespa die al lang stil staan en weg moet wegens bouwen

Betreft vespa 150cc van 1961 met Belgische papieren.

Verkoper Dacht dat het om Gl ging. Ooch gekocht en opzij gezet. Nooit opgereden na volledige restauratie. Ik kon ook moeilijk foto nemen omdat hij nogal achterin stond. Ik wou ook niet te veel enthousiasme tonen.

Er was enkel een roos inschrijving bewijs bij. Moet hier eigelijk een boekje bij zijn. Laatste keer ingeschreven in 2004 en dan na restauratie weg gezet.

Wat is hiervan de waarde! Was echt in nieuwstaat. Waar moet ik rekening bij houden.

Alvast bedankt

post-13862-0-39880000-1431802881_thumb.j

post-13862-0-36520000-1431802902_thumb.j

post-13862-0-41720000-1431802928_thumb.j

post-13862-0-02120000-1431803000_thumb.j

post-13862-0-12600000-1431803110_thumb.j

Link naar reactie

Hallo, ik heb al veel zitten zoeken maar kan nummer (VGLBBA276194)niet terug vinden op verschillende site.

Zou mij iemand tips kunnen geven ivm de nummer op het rose formulier.

Alvast bedankt.

post-13862-0-06480000-1431845473_thumb.j

Link naar reactie

Deze lijkt me wel een gl, je hebt de vgla en vglb, een vgla zou een 3vitesse zijn en vglb een 4 Vitesse.

Allez heb ik me laten wijsmaken.

Maar zeker kopen,want dit zijn schoon modellekes

Eens op scooterhelp gaan.

Mvg,

Thomas

Link naar reactie

Het is belangrijk uit te vogelen of de scoote recente import is, of dat hij hier (in europa) gerestaureerd is geweest.

 

Doordat je foto's niet heel goed zijn, is het een beetje gissen, maar ik vermoed dat de resto hier gedaan is.

Als deze scooter uit het verre ossten hierheen is gekomen, dan laten staan - weet dat zeker, anders doe je een miskoop.

 

Je hebt de VGLA, VGLB en de VBB - er is duidelijk iets misgegaan met dat formulier: dit maakt dat je het nummer op de Vespa, en op het blok ook even moet checken; als daar ook dit nummer instaat, is er mee gesjoemeld.

 

Dit is de makkelijkste Vespa VIN site:

http://scooterhelp.com/serial/ves.frame.serial.numbers.html

 

Hier vind je je VIN:

http://scooterhelp.com/serial/vespa.serial.locator.html

 

Er zitten foutjes in de resto: de standaard hoort niet vastgezet met schroefkoppen, er missen rubbers - dat is op zich niet erg, maar doet twijfelen: stel dat er onderdelen in het blok missen? Waarom nooit op gereden na resto: is er iets mis?

 

Er zijn onderdelen meegespoten die niet meegespoten hadden hoeven, de moeren/bouten op het vliegwiel lijken mij niet correct (en niet geborgd) - er heeft dus iemand aan gewerkt die minder verstand van Vespa's heeft - dat drukt m.i. de prijs.

Link naar reactie

dat hij 4 vitesse heeft weet ik zeker. Ook is hij hier gerestaureerd. Zal nog eens terug moeten gaan ivm de nummers.

Wat zou de waarde kunnen zijn.

Alvast bedankt

Link naar reactie

Als je een bod moet doen 1500, als je een dikke portemonnee meeneemt 2500? Veel meer niet lijkt me, voor veel minder zal 't niet lukken (mits de nummers en inschrijving correct zijn - anders krijg je 'em niet op kenteken of verzekerd).

Link naar reactie

He kijk ingeschreven op 15/09

Verassing ...

Verder lijkt het wel een donza zadel op eerste zicht , kan mis zijn.

Mooie scoot. Waarde ? Op het forum hier rond 2500 , op het net kan die al rond 3500 gaan

Onder de 2500 ? Niet twijfelen .

Ze is ooit ingeschreven dus papieren zijn absoluut geen probleem.

Gr

Link naar reactie

Hallo,

Deze week nog eens kijken naar de details.

Ook de nummers eens controleren.

Alvast bedankt voor snelle reactie's

Grts

Link naar reactie

Met het nummer op het inschrijvingsbewijs is inderdaad wat fout gelopen. Het tweede deel van het nummer, namelijk "BA276194" is het controlenummer dat is ingeslagen op de binnenkant van het chassis links achter.  Dit is dus niet het chassisnummer.

Welk nummer staat er onder de linker bil, waar het officieel chassisnummer hoort te staan? Als dat ook datzelfde BA276194 nummer is, kan je er zeker van zijn dat er bij restauratie en inschrijving fouten zijn gemaakt.

Maar ja, indien de restauratie verder correct maar niet perfect is gedaan, kan het toch een goede vespa zijn en ... MET papieren.

Vraag eens aan de huidige eigenaar welke de kleur was vóór restauratie. Hieruit zou je kunnen afleiden of het een Misa of exportmodel is geweest.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hallo,

Vandaag nog eens gaan kijken naar de vespa. Iets meer foto's kunnen nemen.

Betreft motornummer. VGLB1M 046688. (zie foto). De M kan ik niet terug vinden in de lijsten.

Zou die M voor motor of misa kunnen staan.

Chassisnummer kon ik niet zien. De vespa staat al een hele tijd tussen heleboel rommel. Kan er moeilijk bij.

Wat mij ook is opgevallen is dat de verpa geen stuurslot heeft. Volgens vorige eigenaar was dit nooit aanwezig. Zou dit kunnen. Wel is de vespa hier zeker gerestaureert, ook de motor.

Ben beniewd naar de antwoorden

Alvast bedankt.

post-13862-0-91660000-1432672598_thumb.j

post-13862-0-08420000-1432672621_thumb.j

post-13862-0-18180000-1432672638_thumb.j

post-13862-0-36180000-1432672662_thumb.j

Link naar reactie

Een stuurslot hadden ze volgens mij allemaal...

Vind ik een beetje 'vreemd'...

In't verleden wel al frames gezien waar het stuurslot afgeslepen was.

Blijft de vraag natuurlijk of ze gewoon de sleutel kwijt waren of als ze hem nooit gehad hebben (gestolen?)... Maar ik vermoed dat er geen magneetje zal blijven plakken waar 't stuurslot zou moeten zitten...

Als de scooter ingeschreven staat op het 'controlenummer' is dit potentieel gevaarlijk als nadien blijkt dat 't 'chassisnummer' als gestolen staat geseind, maar dit kan ook een domme fout zijn van de vorige eigenaar die niet wist waar zoeken naat 't chassisnummer...

Ik zou zeker proberen een foto te nemen van de locatie waar 't chassisnummer zou moeten staan, links op het frame net onder de linker zijkas. En als't mag met schuurpapier de verf verwijderen om te zien of het origineel nummer verwijderd is of niet...

Link naar reactie

Zoals mijn dochter van 4 tegenwoordig heelder dagen zingt: "Let it go, let it goo... .."

 

Misschien ga je hier toch een koriandersmaakje aan overhouden ;o) (buikgevoel)

 

N

Link naar reactie

Zoals mijn dochter van 4 tegenwoordig heelder dagen zingt: "Let it go, let it goo... "

 

Misschien ga je hier toch een koriandersmaakje aan overhouden ;o) (buikgevoel)

 

N

Ahha jij hebt ook een Elsa hype bij u thuis, ik kan ervan meespreken. De dochter is 4,5. En idd de ganse dag let iT go, let... ... ;-)

Link naar reactie

Hehe idd... 

Link naar reactie

Bedoel je foto van achterkant? Ik heb geen betere foto's

Ik Weet nu ook wie motor heeft gereviseerd, ga daar ook eens navragen.

Toch raar. Papieren van 1961. Motor van 1962. Chassis nummer moet wel nog controleren.

bedankt voor reacties.

post-13862-0-51340000-1432933370_thumb.j

post-13862-0-79020000-1432933392_thumb.j

Link naar reactie

Adrian,

Ik had speciaal ne foto getrokken, ik wou ook zeker zijn. Goe gezien trouwens.

Tis stom maar ik moet blind foto's trekken. Ik kan juist aan een zijde van de vespa komen.

Daar moet ne halve dag opgeruimd worden vooraleer je rond de vespa kan komen.

Chassis nummer zal veel oplossen, alleen eigenaar overtuigen van vespa eens uit te halen.

Hij weet ook helemaal niks van het stuurslot.

Merci

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...