Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Opening Onder Zadel Px - Probleem ?


Wim PX

Aanbevolen berichten

Onder het zadel van mijn Vespa PX van 1986 zit in het midden de benzinedop.  Verder naar voor is echter nog een opening zonder dop.  Waarvoor dient deze ?  Ik heb hier vanmorgen nog half slapend een beetje (+- 75 ml)   2-takt olie in gekapt.  Kan dit kwaad ?

 

 

Link naar reactie

Dat de olietank! Hoort deze dop op te zitten;

http://www.sip-scootershop.com/en/main/base/Details.aspx?ProductNumber=10258500

Vergeet zeker de tank niet bij te vullen met 2takt-olie, van zodra je een luchtbel ziet in het olieglaasje naast jouw chokehendel!

Link naar reactie

PX van 1986 zonder olieglas?

Post misschien inderdaad es enkele foto's (gat en hele scooter).

Link naar reactie

Is de gescheiden smering niet geïntroduceerd in '83? Mogelijk heb je te maken met een ouder model met nieuwere tank?

Link naar reactie

Is de gescheiden smering niet geïntroduceerd in '83? Mogelijk heb je te maken met een ouder model met nieuwere tank?

Gescheiden smering bestaat al vanaf de rally... Zelfs standaard in de VS, optioneel in europa. en op de PX'en zijn er nog redelijk late modellen zonder. Er zijn bv. zeer veel (ook late) T5's zonder gescheiden smering.

Het loopt allemaal flink door elkaar.

Link naar reactie

voila

 

den administrator heeft het juiste antwoord...

 

 

enige is dus dat er nu olie vanonder in uwe kader zwalpt...

 

Manman...mannen die het altijd beter weten...priceless !

Link naar reactie

Ik heb hier vanmorgen nog half slapend een beetje (+- 75 ml)   2-takt olie in gekapt.  Kan dit kwaad ?

 

dat luchtgat in uw kader gans vooraan onder het zadel? uw carbu trekt via daar lucht

 

:blink: ROFLOL :lol: 

Halfslapend of nog half zat  :lol:

Link naar reactie

heb er zelfs eentje geweten die hem via dat gat wou voltanken , plat op de grond van het lachen ,  benzinetank stuk riep  hij naar mij  ;-)

Link naar reactie

Behalve wat elektriciteitsdraden en gainen zit daar niks. Ge hebt alles goed ingevet, zal een stuk minder snel doorroesten nu :)

Kan op zich geen kwaad, hoor. Bij de meeste model zitten er onderaan overigens enkele overloopgaten. Het meeste zal er wel al uitgelopen zijn. Als je't per se wil reinigen, gewoon even takje er uit en wat opdeppen met keukenpapier. De rest kan geen kwaad.

Link naar reactie

Beginnersfout ma 't is u vergeven en wij hebben ons nog eens geamuseerd met uw post...

Kleine tip:

Doe een minimum aan kennis op van de plaats/werking van alle onderdelen van de 2-tactmotor dat gaat u nog veel leed(vermaak) besparen ;-)

Veel succes ermee!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...