Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Een Vintage Vespa Bij Op Het Forum!


Mr K

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Ik wil mij eventjes mij voorstellen.

Mijn naam is Kenny Massart, ben 29 jaar en woon in Zutendaal.

 

2 jaar geleden werd ik verliefd op deze Vespa.

Het jammere is wel dat ik er nog maar 10km mee heb kunnen rijden op die 2 jaar...

Ben een beetje in 't zak gezet door een Vespahandelaar.

Ik ben er mee kunnen rijden tot aan mijn ouders thuis en vanaf toen startte hij niet meer.

Na een klein onderzoek bleek er ergens een scheurtje te zitten in het motorblok waardoor hij valse lucht trekt.

Door mijn drukke job heb ik jammer genoeg deze parel achter in de garage geduwd.

 

Maar ik zou er deze zomer  toch graag eens op rijden.

Ik heb al zoveel verschillende meningen gehoord wat ik ermee moet doen maar nu weet ik het zelf niet meer.

De één zegt een 200cc px steken de andere zegt een revisie 125cc, wat zeggen jullie?

 

 

Groeten,

 

Kenny

 

post-12941-0-65088900-1392310831_thumb.j

post-12941-0-64188100-1392310837_thumb.j

post-12941-0-93182900-1392310844_thumb.j

Link naar reactie

Zeker weten,een LML- blokje zoals Nero zegt.

Rustig roderen en je hebt jarenlang plezier van uw scoot.

Link naar reactie

Ik zie 1 slechte resto-kenmerk (hoge rand van de km-teller) en heel dik plamuur - weet je iets van het verleden van deze scoot? Of hij hier is gerestaureerd en door wie? Waar heb je hem gekocht?

Link naar reactie

De moeren van het voorste wiel zijn meegespoten met de velg..

Link naar reactie

Handle bars meegespoten,...ik vrees mee

 

Een beetje veel te laat maar elke handelaar dus met btw nr is in principe verplicht garantie te geven. Ook ben je beschermd voor verborgen gebreken, zelfs al stond op de factuur "in de staat door de koper gekend".

 

Maar allemaal vijgen na pasen he.

 

Een lml of px blokje is een goed idee als de rest dan niet begint af te brokkelen

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties,

 

Ik weet niet als u Rob Vespa kent uit het Maaslandse (Dilsen)?

Hij is de bedrieger!

Ik heb inderdaad een factuur, maar ik heb dit allemaal gemeld en na maanden wachten zonder resultaat stopt het voor mij.

Ik steek niet graag energie in iets negatief.

 

Dit is gewoon een jammerlijke zaak, pech voor mij.

Ik kom daar gewoon nooit meer, kous af!

Ik ben wel vrij zeker dat dit geen curry is maar gewoon zeer amateuristisch opgemaakt/hersteld.

Omdat ik  van Limburg ben kreeg ik de tip om eens te horen bij SDN uit Stevoort.

Link naar reactie

Ik weet niet als u Rob Vespa kent uit het Maaslandse (Dilsen)?

Hij is de bedrieger!

Ik heb inderdaad een factuur, maar ik heb dit allemaal gemeld en na maanden wachten zonder resultaat stopt het voor mij.

 

Rob Vespa uit Dilsen staat bij deze op mijn zwarte lijst. Men zegge het voort...

 

Tja,... na 2 jaar zijn je kansen vrij beperkt...

 

Je had maar één tripje moeten doen -> meteen door naar de Politie! Duurt meestal niet lang dan...

Bij een slecht gerestaureerde miserie Vespa weet je meestal waar je begint (aankoopprijs) maar nooit waar je eindigt (nieuwe carter, wisselstukken,...), Geloof me vrij... gaat je handenvol geld kosten...

 

Wil je met ons delen wat je'r voor kwijt was?

Link naar reactie

Hewel ik ken dat verhaal maar al te goed,  het mijne heel beknopt

 

  • motor stuk, nieuwe motor erin 150 cc LML, allemaal nieuwe eletriciteit
  • handle bar afgebroken, mijn leven geriskeerd, nieuwe handlebar en nieuwe kabels
  • Stuur gebroken, nieuw stuur uit London laten komen, herspuiten
  • tijdens het vervangen van het stuur, voorvork rot, hupsaké nieuwe voorvork
  • schokdemper ook naar de kloten, nieuwe schokdemper
  • op nen otto gebotst, dat was mijn fout  :huh:  :unsure: , gelukkig weinig blutsen, de stukken sprongen eraf

 

Ah ja het chassisnummer en de papieren heb ik nog  :)

 

Reken maar uit aankoopprijs €2800 + alles hierboven = ne hele ferme scoot, zelfs bij een duurdere verkoper

 

Veel succes, Pieter

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...