Mr K Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 Beste forumleden, Ik wil mij eventjes mij voorstellen. Mijn naam is Kenny Massart, ben 29 jaar en woon in Zutendaal. 2 jaar geleden werd ik verliefd op deze Vespa. Het jammere is wel dat ik er nog maar 10km mee heb kunnen rijden op die 2 jaar... Ben een beetje in 't zak gezet door een Vespahandelaar. Ik ben er mee kunnen rijden tot aan mijn ouders thuis en vanaf toen startte hij niet meer. Na een klein onderzoek bleek er ergens een scheurtje te zitten in het motorblok waardoor hij valse lucht trekt. Door mijn drukke job heb ik jammer genoeg deze parel achter in de garage geduwd. Maar ik zou er deze zomer toch graag eens op rijden. Ik heb al zoveel verschillende meningen gehoord wat ik ermee moet doen maar nu weet ik het zelf niet meer. De één zegt een 200cc px steken de andere zegt een revisie 125cc, wat zeggen jullie? Groeten, Kenny Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 Een LML-blokje met garantie. Groetjes, nero. Link naar reactie
cee Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 een gereviseerd px blok met garantie Link naar reactie
Domi Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 Zeker weten,een LML- blokje zoals Nero zegt. Rustig roderen en je hebt jarenlang plezier van uw scoot. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 Je blok vervangen door een px en alles, maar dan ook alles nakijken op eventueel ondegelijk restauratiewerk. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 Ik zie 1 slechte resto-kenmerk (hoge rand van de km-teller) en heel dik plamuur - weet je iets van het verleden van deze scoot? Of hij hier is gerestaureerd en door wie? Waar heb je hem gekocht? Link naar reactie
Cult Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 ook benieuwd wie die "dealer" was/is... idd, hopelijk kom je niet nog meer verborgen gebreken tegen, zoals een stuur dat plots afbreekt... Link naar reactie
Domi Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 De moeren van het voorste wiel zijn meegespoten met de velg.. Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 Het vespalogo, zadel en nog een paar dingen doen me ook vrezen voor de zaak... Blijkbaar toch een dealer die "goed" of beter druk bezig is... Groetjes, nero. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 13 februari 2014 Delen Geplaatst: 13 februari 2014 Handle bars meegespoten,...ik vrees mee Een beetje veel te laat maar elke handelaar dus met btw nr is in principe verplicht garantie te geven. Ook ben je beschermd voor verborgen gebreken, zelfs al stond op de factuur "in de staat door de koper gekend". Maar allemaal vijgen na pasen he. Een lml of px blokje is een goed idee als de rest dan niet begint af te brokkelen Link naar reactie
EriX Geplaatst: 14 februari 2014 Delen Geplaatst: 14 februari 2014 ik vrees dat ge ne curry scooter hebt... Wil je wat extra pit dan moet je zeker voor een 200cc blokje gaan. Link naar reactie
Cult Geplaatst: 14 februari 2014 Delen Geplaatst: 14 februari 2014 vrees?? ... vrij zeker ja Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 14 februari 2014 Delen Geplaatst: 14 februari 2014 Meegespoten velgmoeren lijkt me meer iets voor slecht amateurrestauratiewerk dan curry. Link naar reactie
Mr K Geplaatst: 15 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2014 Bedankt voor de reacties, Ik weet niet als u Rob Vespa kent uit het Maaslandse (Dilsen)? Hij is de bedrieger! Ik heb inderdaad een factuur, maar ik heb dit allemaal gemeld en na maanden wachten zonder resultaat stopt het voor mij. Ik steek niet graag energie in iets negatief. Dit is gewoon een jammerlijke zaak, pech voor mij. Ik kom daar gewoon nooit meer, kous af! Ik ben wel vrij zeker dat dit geen curry is maar gewoon zeer amateuristisch opgemaakt/hersteld. Omdat ik van Limburg ben kreeg ik de tip om eens te horen bij SDN uit Stevoort. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 15 februari 2014 Delen Geplaatst: 15 februari 2014 Ik weet niet als u Rob Vespa kent uit het Maaslandse (Dilsen)? Hij is de bedrieger! Ik heb inderdaad een factuur, maar ik heb dit allemaal gemeld en na maanden wachten zonder resultaat stopt het voor mij. Rob Vespa uit Dilsen staat bij deze op mijn zwarte lijst. Men zegge het voort... Tja,... na 2 jaar zijn je kansen vrij beperkt... Je had maar één tripje moeten doen -> meteen door naar de Politie! Duurt meestal niet lang dan... Bij een slecht gerestaureerde miserie Vespa weet je meestal waar je begint (aankoopprijs) maar nooit waar je eindigt (nieuwe carter, wisselstukken,...), Geloof me vrij... gaat je handenvol geld kosten... Wil je met ons delen wat je'r voor kwijt was? Link naar reactie
Cult Geplaatst: 15 februari 2014 Delen Geplaatst: 15 februari 2014 en waarom ben je zeker dat dit GEEN curry is? Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 15 februari 2014 Delen Geplaatst: 15 februari 2014 Hewel ik ken dat verhaal maar al te goed, het mijne heel beknopt motor stuk, nieuwe motor erin 150 cc LML, allemaal nieuwe eletriciteit handle bar afgebroken, mijn leven geriskeerd, nieuwe handlebar en nieuwe kabels Stuur gebroken, nieuw stuur uit London laten komen, herspuiten tijdens het vervangen van het stuur, voorvork rot, hupsaké nieuwe voorvork schokdemper ook naar de kloten, nieuwe schokdemper op nen otto gebotst, dat was mijn fout , gelukkig weinig blutsen, de stukken sprongen eraf Ah ja het chassisnummer en de papieren heb ik nog Reken maar uit aankoopprijs €2800 + alles hierboven = ne hele ferme scoot, zelfs bij een duurdere verkoper Veel succes, Pieter Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 15 februari 2014 Delen Geplaatst: 15 februari 2014 ik vrees dat ge ne curry scooter hebt... Wil je wat extra pit dan moet je zeker voor een 200cc blokje gaan. Dan gaat dat blokje er alleen vandoor. Als je zo een blokje vindt, koesteren en samen met je chassisnummer er een scooter rondbouwen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.