Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoopadvies Eerste Restauratie


DD_ves

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Zoals uitgelegd in mijn voorsteltopic:

Om de band met mijn 11 jarige dochter (is eigenlijk een halve jongen )

te versterken zijn we van plan om samen een vespa te restaureren.

De eerste wordt de mijne, en als we het leuk vinden dan maken we er ook 1 voor haar.

Ik zou hier graag vooraf vragen wat jullie van bepaalde advertenties vinden, om te vermijden dat ik Curry koop...

Ik weet dat een acma ingewikkelder is om te restaureren, maar deze blijft me achtervolgen:

1957 acma 150gl

Ingeschreven op naam verkoper

Zichtbaar bij mij om de hoek

Mist:

Motorarm

Schakelhendel

Staander

Latjes bij de voeten

Schroeven & bouten

Al de rest zou aanwezig zijn, benzinetank is antiroest behandeld (met een vliegtuigprodukt?!?)

Chassisnr:17--

Motor: 39--

Prijs 1250 eur

73563c7524a012840e7caa7e3bf408fe_zps02e5

8e37ff721f488d4f96f1c120b3d2def4_zpsa642

e6f41ace43f95d4f25ab83a0e0c744f8_zps4414

f5b4293b13ba9d0f0a93800791bb30f0_zps3abc

1ef8f0c64a721a4e0fada395d95feaa5_zps2f31

4403b809e3c6f8d03009866950b1891c_zps4fe9

Ik heb het hier allemaal efkes gezet, dan staat het ineens in het goeie topic.

Alvast bedankt!

Link naar reactie

tip 1: koopt iets da ineen zit als eerste resto

tip 2: koopt ne largeframe ipv ne wideframe als ge zorgeloos wilt rijden

Link naar reactie

Ondertussen veel goeds gelezen over Lambrettafinder.

Ik zou daar graag eens een kijkje gaan nemen :D

Vind het wel een beetje spijtig dat er zo weinig uitleg over de te koop staande Vespa's op hun site staat (geen bouwjaren bvb).

Link naar reactie

Ondertussen veel goeds gelezen over Lambrettafinder.

Ik zou daar graag eens een kijkje gaan nemen :D

Vind het wel een beetje spijtig dat er zo weinig uitleg over de te koop staande Vespa's op hun site staat (geen bouwjaren bvb).

Heb ze een mailtje gestuurd met vraag om info over een paar van hun modellekes, ben benieuwd.

Ik zou graag de info hebben, me eerst bijlezen erover en dan pas naar daar gaan.

Ze zitten hier ook trouwens, niet?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Voor meer info kan je beter bellen naar Lambrettafinder: GSM: 0475 53 47 37

 

met de nadruk op 'bellen' :)

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Hoikes,

 

 

 

Deze staat bij Lambrettafinder:

 

0000401_Vespa-150.jpeg

 

0000402_Vespa-150.jpeg

IMG_1179_zps353570a2.jpg

 

 

Hij zou zeer hard zijn, motor draait.

 

Nu is dit volgens Sam een 150S, VIN begint met VTT***, bj 1961.

Ik vind er vrij weinig over, maar denk dat het om een Spaanse Motovespa gaat?

 

Waarmee zijn die te vergelijken qua type en onderdelen?

Zijn dit goeie eerste resto-projecten? Of ga ik beter voor een echte Italiaan?

 

Wat denken jullie van deze?

Link naar reactie

Is idd een motovespa.

 

Ik dacht dat deze piston ported waren (carbu staat op de cilinder ipv op het carter). Een motorrevisie kan wat problemen geven (sommige onderdelen zijn typisch Spaans of een mengeling van verschillende Italiaanse series),  Je kan er atuurlijk ook een PX / LML-blokje onder "lepelen", wat de prestaties en degelijkheid ten goede zal komen.

 

Qua carroserie ziet deze er goed en compleet uit, misschien is alles technisch in orde zetten  en het frame  conserveren een optie?

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

altijd spannend een spaanse als eerste restaureren :)  mijne steekt BIJNA ineen op paar problemen na ...

maar onderdelen ervoor vinden is soms echt wel op goed geluk ...

dus vooral zien dat je de originele beenschildranden erop hebt en eventuele voetstrips... kan je ze laten cromeren en ben je zeker dat ze 'deftig' passen.

 

Kristof,

Link naar reactie

da's appelen met peren vergelijken. Er is wel degelijk prijsverschil tussen franse(acma), belgische(misa), engelse(douglas), spaanse(motovespa),... vespa's. 

plus ook, reken nog eens de tijd om hem hier in te schrijven, uw benzine en transport, en veel ga je niet in je zak steken.

 

koopjes vind je overal.. al mijn scooters zijn koopjes.. ben nog nooit verder dan 200km van hier uit gereden. gewoon kwestie van 'right place, person and time'

Link naar reactie

plus ook, reken nog eens de tijd om hem hier in te schrijven, uw benzine en transport, en veel ga je niet in je zak steken.

 Da's waar.

 

Nog iemand een mening over die rode?

En die Spaanse dus best niet als eerste resto ivm de schaarste van onderdelen?

Link naar reactie

Dit zijn meer foto's van die rode:

4400ee913ad09bb000298e316c5b57bc_zpsea29

c3f9ad49cd15fcd6c5fad30db03444a0_zps83f3

d2356509126b3e225b93608df670f657_zps5f68

3c89a810c7fa5f2b4861f3e98537eca0_zps7253

a4d3ac0fa67e1e9976be3f12ac427692_zpsa8e2

76c7fcabe18ed2fb8cfa2ab551b11f12_zps8220

b4ed54642ad7922708921446bcc1eb01_zps25ce

6329ae130ec043da403c838b0ad23d14_zps3db9

7946f95ca97fd9d4a9f00b8680b5f6cb_zps092e

a854216fe148d2c608eb3b93ee6805de_zpsd92a

e15ebae0ac2552ffc8696141153b0984_zpsc5a4

Zou dus gaan om een vna van 1958, met papieren van een 150 uit '62.

Motor zou niet vastzitten, koper wil er graag 1700 euro voor.

Wat denken jullie?

Leuk project? Zijn prijs waard?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...