DD_ves Geplaatst: 10 oktober 2013 Delen Geplaatst: 10 oktober 2013 Dag allemaal, Zoals uitgelegd in mijn voorsteltopic: Om de band met mijn 11 jarige dochter (is eigenlijk een halve jongen ) te versterken zijn we van plan om samen een vespa te restaureren. De eerste wordt de mijne, en als we het leuk vinden dan maken we er ook 1 voor haar. Ik zou hier graag vooraf vragen wat jullie van bepaalde advertenties vinden, om te vermijden dat ik Curry koop... Ik weet dat een acma ingewikkelder is om te restaureren, maar deze blijft me achtervolgen: 1957 acma 150gl Ingeschreven op naam verkoper Zichtbaar bij mij om de hoek Mist: Motorarm Schakelhendel Staander Latjes bij de voeten Schroeven & bouten Al de rest zou aanwezig zijn, benzinetank is antiroest behandeld (met een vliegtuigprodukt?!?) Chassisnr:17-- Motor: 39-- Prijs 1250 eur Ik heb het hier allemaal efkes gezet, dan staat het ineens in het goeie topic. Alvast bedankt! Link naar reactie
cee Geplaatst: 10 oktober 2013 Delen Geplaatst: 10 oktober 2013 tip 1: koopt iets da ineen zit als eerste resto tip 2: koopt ne largeframe ipv ne wideframe als ge zorgeloos wilt rijden Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 10 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2013 tip 1: koopt iets da ineen zit als eerste restoDit zou wel eens een hele goeie tip kunnen zijn! Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 11 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 Ondertussen veel goeds gelezen over Lambrettafinder. Ik zou daar graag eens een kijkje gaan nemen Vind het wel een beetje spijtig dat er zo weinig uitleg over de te koop staande Vespa's op hun site staat (geen bouwjaren bvb). Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 11 oktober 2013 Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 Kijk ook eens op de site van Maskes. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 11 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 Kijk ook eens op de site van Maskes. Done Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 11 oktober 2013 Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 Overzicht van modellen: http://www.vespaclub.com/OLDVESPA/tutte.html Buyers Guide's: http://scooterlounge.com/vespa/buyers-guide/index.shtml Linkjes: http://vespa.startpagina.nl/ Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 11 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 @mr160 merci! Die 3 links stonden al in mijn favorites Maar dat wil zeggen da'k dus goe bezig ben Keep them comming! Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 11 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 Ondertussen veel goeds gelezen over Lambrettafinder. Ik zou daar graag eens een kijkje gaan nemen Vind het wel een beetje spijtig dat er zo weinig uitleg over de te koop staande Vespa's op hun site staat (geen bouwjaren bvb). Heb ze een mailtje gestuurd met vraag om info over een paar van hun modellekes, ben benieuwd. Ik zou graag de info hebben, me eerst bijlezen erover en dan pas naar daar gaan. Ze zitten hier ook trouwens, niet? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 ja, maar niet frequent denk ik... Link naar reactie
gunter Geplaatst: 26 oktober 2013 Delen Geplaatst: 26 oktober 2013 Voor meer info kan je beter bellen naar Lambrettafinder: GSM: 0475 53 47 37 Link naar reactie
cee Geplaatst: 26 oktober 2013 Delen Geplaatst: 26 oktober 2013 Voor meer info kan je beter bellen naar Lambrettafinder: GSM: 0475 53 47 37 met de nadruk op 'bellen' Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2013 Ik heb al met Sam gesproken, en ga binnenkort eens binnenspringen Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2013 Hoikes, Deze staat bij Lambrettafinder: Hij zou zeer hard zijn, motor draait. Nu is dit volgens Sam een 150S, VIN begint met VTT***, bj 1961. Ik vind er vrij weinig over, maar denk dat het om een Spaanse Motovespa gaat? Waarmee zijn die te vergelijken qua type en onderdelen? Zijn dit goeie eerste resto-projecten? Of ga ik beter voor een echte Italiaan? Wat denken jullie van deze? Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 november 2013 Delen Geplaatst: 26 november 2013 Is idd een motovespa. Ik dacht dat deze piston ported waren (carbu staat op de cilinder ipv op het carter). Een motorrevisie kan wat problemen geven (sommige onderdelen zijn typisch Spaans of een mengeling van verschillende Italiaanse series), Je kan er atuurlijk ook een PX / LML-blokje onder "lepelen", wat de prestaties en degelijkheid ten goede zal komen. Qua carroserie ziet deze er goed en compleet uit, misschien is alles technisch in orde zetten en het frame conserveren een optie? Groetjes, nero. Link naar reactie
-Kristof- Geplaatst: 26 november 2013 Delen Geplaatst: 26 november 2013 altijd spannend een spaanse als eerste restaureren mijne steekt BIJNA ineen op paar problemen na ... maar onderdelen ervoor vinden is soms echt wel op goed geluk ... dus vooral zien dat je de originele beenschildranden erop hebt en eventuele voetstrips... kan je ze laten cromeren en ben je zeker dat ze 'deftig' passen. Kristof, Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2013 Heb ik het dan correct als ik zeg dat dit type een Spaanse VBB is? Of is dit echt een ander type scooter? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2013 En wat vinden jullie van deze? Vespa VNA uit 1958Restauratieproject , staat reeds 2 jaar stil.Motor zit niet vast.Belgische papieren. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2013 Ik heb de indruk dat de echte koopjes in Frankrijk te doen zijn! Iemand daar info over? Wat heb je daar nodig? Factuur en carte grise? Ik heb wel het voordeel dat ik vloeiend François spreek! Link naar reactie
cee Geplaatst: 27 november 2013 Delen Geplaatst: 27 november 2013 da's appelen met peren vergelijken. Er is wel degelijk prijsverschil tussen franse(acma), belgische(misa), engelse(douglas), spaanse(motovespa),... vespa's. plus ook, reken nog eens de tijd om hem hier in te schrijven, uw benzine en transport, en veel ga je niet in je zak steken. koopjes vind je overal.. al mijn scooters zijn koopjes.. ben nog nooit verder dan 200km van hier uit gereden. gewoon kwestie van 'right place, person and time' Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 27 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2013 plus ook, reken nog eens de tijd om hem hier in te schrijven, uw benzine en transport, en veel ga je niet in je zak steken. Da's waar. Nog iemand een mening over die rode? En die Spaanse dus best niet als eerste resto ivm de schaarste van onderdelen? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 30 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2013 Wat vinden jullie van deze? http://www.leboncoin.fr/motos/577222314.htm?ca=17_s Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 30 november 2013 Delen Geplaatst: 30 november 2013 When it sounds to good to be true, chances are it probably is... Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 1 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2013 Dit zijn meer foto's van die rode: Zou dus gaan om een vna van 1958, met papieren van een 150 uit '62. Motor zou niet vastzitten, koper wil er graag 1700 euro voor. Wat denken jullie? Leuk project? Zijn prijs waard? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 1 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2013 Bijkomend vraagske: past op een vna van '58 een px of lml motor? Of is dat echt pas vanaf '59? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.