Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rijd een wesp van de weg - Locale tic?


JurVek

Aanbevolen berichten

Onlangs las ik dat er het aantal keer dat de brandweer moet uitrukken om wespennesten te verwijderen dit jaar dramatisch gestegen is, in vergelijking met vorig jaar.

Nu vraag ik me af of het daaraan gelinkt kan worden dat wel vaker autochauffeurs er een sport lijken van te maken om een wesp -die zich min of meer aan de voorgeschreven snelheid houdt- als een gek in te halen (en als het even kan nét op tijd weer voor je op het gepaste rijvak te zwieren), alsof we brommerkes zijn die op het fietspad thuishoren.

Laatst hoorde ik nog iemand op de Parklaan in Aalst uit haar bijzonder sexy Citroën bestelwagentje op een imbeciele manier roepen : "Koop u iets dat vooruit gaat!" Lees: ik reed 60 waar ik 50 mocht. Tsssss... prut prut, ikke verder zonder er me er erg druk in te maken.

Al had ik wel zin om even traag te remmen, af te stappen en te vragen of zij met haar imaginaire, bij Heinz opgefokte camionette, ofwel de bakkersvrouw was met grootheidswaanzin of een hoer op de retour met een matras achterin de camionette. Tsssss, niet doen. Gewoon nog even trager rijden, jongen, ook al hangt ze nu op een meter van je topcase te drummen.

Hebben jullie ook last van dit gedrag? Of is het een tic die -om een of andere onduidelijke reden- in onze omgeving (parking van het Vlaamsche Land) epidemische proporties aanneemt? :)

Of geeft mijn kilometrikske twintig per uur te traag aan? :)

Link naar reactie

Belgische mentaliteit ... vanaf dat ze een stuur in hun handen krijgen worden ze nog idioter dan voorheen ...

Ben altijd blij als ik in't buitenland rij ... zelfs in Italië rijden ze verantwoord gelijk zot! Hier kunnen ze dat niet ...

Veel te veel stress in dit apenland ... en hoe groter den auto ...

"kilometrikske" geeft 10 km/u teveel aan :) 60 = 50, 70 = 60, 80 = 70

Groeten,

Rolf

Link naar reactie

Ik heb er elke dag wel een/ ene die de held wil uithangen, maar vaak is die niet alleen op scooters/moto's gericht, maar ook op de wagens die voor mij rijden en daarvoor. Dat zijn er die vijf minuten te laat zijn opgestaan en denken dat ze dat terugwinnen met zo een gedrag.

Wat mij wel opgevallen is, is dat vrijdagnamiddag de gevaarlijkste moment is. Ze willen precies allemaal thuis zijn.

Voor de rest rij ik ook 5 a 10 km/u te snel en dan heb ik weinig last van die idioten die vinden dat we op het fietspad thuis horen.

Ik rij ook links van het midden van de rijstrook en dat helpt wel.(wordt normaal ook zo aangeleerd) Zo neemt ge de plaats van ne auto in (en komen ze nie rakelings langs u door gevlogen) en tegenliggers zien duidelijk dat ge niet op het fietspad rijdt als zij inhalen.

Link naar reactie

och gewoon eens kordaat aanspreken, heb onlangs op een kleine stukske hier waar ge 120kmh moogt 100kmh(op gps) gereden omdat er toch bijna geen volk op die baan zit en maar 2,5km lang is.

ineens komt mij daar in de verte een 206 cabrioke aan tegen extreem hoge snelheid(lees ik en die 206 waren de enigste op de baan)en stak mij over de pechtstrook rakelings voorbij terwijl hij veilig mij langs links voorbij kon.

ik had dit natuurlijk niet verwacht en was geschrokken maar kon koel blijven en de boel recht houden.

een halve kilometer verder hadden ze rood, ik ernaast gaan staan en eens op een deftige manier uitgelegd dat ik een vrouw en 2 kinderen heb en dit héél dramatisch had kunnen aflopen en dat ze het dan tegen mijn vrouw en kinderen mochten gaan uitleggen, (het waren 2 jong gasten van 18 ofzo) de passagier schaamde zich enorm en de bestuurder die blijkbaar een debiel was zat de hele tijd hardop te lachen zonder mij durven aan te kijken.

ps die gast had ook enorm veel geluk dat ik ondertussen ouder en wijzer ben geworden want 10j terug sleurde ik zo'n mongool uit zen auto met alle gevolgen vandien, ik heb genoeg op politie bureau gezeten om mijn uitleg te gaan doen incl. rechtbank enz.

ps2 ooit gaat er ene te ver gaan hier op onze wegen en dan pakt den andere een wapen en dan is't gedaan, sommigen snappen niet dat ze hunne stress moeten thuis of op het werk laten en niet op anderen afreageren op de weg want dat kan langs 2 kanten mislopen al dan niet tegelijkertijd.

Link naar reactie

heel simpel , komen ze te dicht , bluts int dakske

zeg Makke , kan da zijn dak kik a van morgen op de mechelsesteenweg in Berchem heb zien rijden ... moest rap menen zonnebril opzetten me die blinkende billen

Link naar reactie

In een opgefokte, egoïstische en jachtige consumptiemaatschappij, waar er teveel mensen per vierkante kilometer wonen, waar stilaan alles wordt volgebouwd, waar normen en waarden stilaan vervagen, waar we als ratten op elkaar zitten..daar moet je niet van opkijken dat mensen het bos niet meer door de bomen zien...<;o))

Link naar reactie

Eigenlijk niet Kevin.

Ze moeten op punt A zijn volgens de agenda, vervolgens staat er dat ze op punt B moeten zijn. Maar de rit ertussen is noodzakelijk kwaad dat niet ingecalculeerd is. Het is de twilight zone tussen de agendapunten. Terwijl iemand die niet louter van punt A tot B leeft, en geniet van het rijden, vaak minder agressief zal tuffen.

*muziekje van The Twilight Zone* :)

Link naar reactie

Werkdruk OK, maar het uiten van die stress zie je toch duidelijk op de weg (want ze zitten veilig in hun kooi)

Als het van mond tot mond moet gaan, dan is het vaak zo erg niet meer.

Ik moet 's morgens ook op tijd op het werk zijn, maar ben er niet sneller door als een gek te gaan rijden.

En het zijn zeker niet alleen mensen met een stressy job hoor die zo rijden.

En het het is makkelijk om een 'zwakker iets/iemand' aan te vallen. op je Vespa ben je kwetsbaarder dan in de wagen.

Dat zit nu eenmaal ingebakken en daar is moeillijk nog iets aan te doen. Alleen beschaafde mensen die onderdrukken dat of gaan er op een positieve manier mee om.

Link naar reactie

Ik gedraag me als een haai onder de haaien, neem mijn voorrang van links, plooi de antennes krom van de auto's van de bestuurders die mij niet aanstaan, roep en tier erop los, zalig! :)

Als "zwakke" weggebruiker moet ge u extra profileren, anders rijden ze je van de baan.

Groetjes, nero.

ps: wat "gek" rijden helpt ook soms. Dan denken de meeste mensen: "wa ne zot, blijf daar maar mooi achter rijden". :)

ps1: nog nooit een boete gehad met de vespa!

Link naar reactie
nero, "ps1" kan iets te maken hebben met wat ge bij "ps" hebt neergetypt ;-p

Meer dan waarschijnlijk, ge moet nie zot zijn om (bijna) alle dagen te gaan werken mé nen oldie, maar het helpt wel!:))

@Vespaciao: gelukkig zijn er nog ouderen die willen gaan werken om het pensioen te betalen van diegenen die het niet meer willen, binnen en buiten. (°><°).

On topic; ik noem dit assertief/defensief rijden met een snuifje helderziendheid...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

. je zou de perfecte Antwerpenaar kunnen zijn. de helft ervan gedraagt zich als een haai onder de haaien, roept en tiert er op los als een kieken zonder kop en veegt aan alles zijn voeten. hahaha <:o)). ik hoor natuurlijk bij de andere helft (als ze niet tegen mijn schenen stampen tenminste). <;o))

Link naar reactie

Het is ook altijd heerlijk als ze je volledig gefrustreerd voorbijsteken, en jij naderhand aan de verkeerslichten of verkeersopstopping diegenen die jou (met de agressie op het gezicht afleesbaar) voorbij reden. Met een grote smile op je dooie gemakje terug voorbij kunt rijden, vaak nog met een wuivende hand en een vriendelijke groet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...