Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wespje zoeken in italie/ resto


andy2

Aanbevolen berichten

Graag had ik geweten of er hier mensen zijn met ervaring in het zoeken naar vespa's in italie.

In welke streek kan ik het beste zoeken?

Welke papieren moet ik meehebben?

Welk budget moet ik tellen?

Qua model wil ik iets van de jaren 60 tot 80. Heb momenteel nog niks specifiek in gedachten.

Moet wel een 125 cc zijn of in te schrijven zijn als 125.

Het moet echt een knutselproject zijn, mag tijd in beslag nemen. De doorverkoopwaarde speelt niet zo' grote rol aangezien

Ik geen afstand wil doen van men werk ;-)

Ik heb mijn vervoer ( een px en een a4) .

De reden waarom ik naar daar wil is het koppelen met een vakantie en iets meer zekerheid te hebben om replica's of dergelijke te kopen. Reisje zou voor volgend jaar zijn , dus heb nog redelijk wat tijd om me te verdiepen in bepaalde modellen. Zo heb ik ook een leuk avontuur gehad aan de vespa.

Of zoek ik me beter hier in ons belgenlandje iets?

Optie3: of koop ik me ergens een kader en bouw er zo alles om?

Iedereen die me kan/wil helpen mag dit gerust doen.

Link naar reactie

koop u gewoon een scooter bij mensen die iets aanbieden op het forum , hier kan je ook nagaan of ze te vertrouwen zijn , of neem iemand mee die er iets van kent , in italie zijn ze bijna niet meer te betalen ,als je natuurlijk op reis bent in die streek kan je nog altijd overwegen om er eentje mee te brengen .Maar als je er speciaal om moet rijden ga je meer betalen dan hier denk ik

groetjes Raf

Link naar reactie

Ik zou er graag wat meer avontuur aan hebben.

Een resto of een opknapbeurt kan beter een maand langer duren dan er ne einddatum op te plakken.

Bij lambrettafinder ben ik vorig jaar al geweest, veel 'schoon' projectjes. Maar ook zonder papieren en dan moet ge ineens al redelijk wat geld betalen voor de papieren.

Is dat moeilijk zelf te regelen? Als ik iets vind zonder papieren is dat het risico waard?

Link naar reactie

Vespa's in Italie zijn vaak duurder dan hier; ze zijn de afgelopen decennia leeggetrokken, en proberen nu juist weer wat Vespa's die kant op te krijgen.

Kijk eens op Subito.it en de italiaanse eBay, dan krijg je een idee van het aanbod en de prijzen; wellicht kun je zelfs via een site een Vespa aanschaffen en 'em bij de verkoper gaan halen; dat is beter dan willekeurig rondjes rijden in de hoop dat je er 1 te koop vind.

Hou zuidelijker je Italie in gaat, hoe meer er schijnen te zijn.

Bedenk goed wat je budget is; hier koop je in gare Vespa voor grofweg 750 euro, en 1tje die 'op te lappen is' voor 1250. Die van 750 gaat je op zeker 500 euro aan laswerk kosten, dus een beetje investeren in een goeie basis is de moeite.

Zorg altijd dat er papieren bij zijn, tenzij je de mogelijkheid hebt om via NL te importeren; in NL gaat het allemaal wat makkelijker.

'Zekerheid voor replica's' is geen goeie reden om in Italie te gaan zoeken; zorg dat je kennis van zaken hebt, of iemand met kennis van zaken kent. Er zijn alleen replica's van de zeer zeldzame modellen (bv de SSjes), en ik vermoed dat die niet als projecten te koop staan.

Waar je hier (maar ws ook in Italie) wel op moet letten zijn de aziatisch gerestaureerde Vespa's (de curry's of viet bodge), maar gezien je een opknap scooter zoekt, zul je ook daar niet snel mee in het zak gezet worden; al die resto's glimmen als een opgepoetste balzak.

Het is een romantisch plan om een scooter in Italie te gaan halen, maar je bent een 20tal jaar te laat er mee ;)

Link naar reactie

volgens mij versta ge het ni helemaal :D

ge kent de weg ni voor papieren, ge kunt geen italiaans, en toch wilt ge er perse ene in italie halen?

daarbij, ik weet niet op wa uwen auto rijdt, maar als ge 500eu aan ne px moet geven uit italie, kost die u GARANTIE meer tegen dat die hier staat, met papieren.

en trouwens, met posts als 'addertjes voor papieren... sommige gaan langs XXXX' zet ge u eigen niet bepaald in een goed daglicht. er moet er maar eens ene van hogerop meekijken, en 't spelleke met de papieren is gedaan... dus post zo'n dingen aub ni op een forum man...

en last but not least: stuur mij dat adres van dieje carrossier eens door... voor 500eu ben ik eens curieus... paintjob hier in belgie heeft mij al elke keer minstens 1ton gekost...

Link naar reactie

Van subito heb ik nogal gehoord, alleen is mijn

Italiaans niet zo goed .

Dat er wat laswerk aan is is niet zo erg, kan wel een beetje lassen en als dat niet lukt geef ik het wel uit .

Op subito ben ik al px'kes tegengekomen van 500€. Ik had al geschat op een 5-1000€ aankoop van de vespa.

Dan nog eens een 5-800€ voor de revisie van de motor, hetzelfde voor wat nieuwe/gebruikte onderdelen en nog is 500 euro voor het lakwerk.

Wat is een schoon projectje voor op te knappen? Qua modelleke?

Ne vers opgemaakte wil ik niet ;-) laat mij men handen maar vuil maken.

De geur van de naft overal, zwarte handen, een vriendin die klaagt, wa muziek erbij en vantijd wa geknetter als het spel bolt.

Yes, i want!

Daxx: wie moet die MAMA dan zijn?

Link naar reactie

Daarom zet ik het hierop he cee ;-)

Zodat mense commentaar kunnen geven, zowel positief als negatief..

Dat italiaans is nie per se een ramp denk ik. Engels en gebarentaal en anders heb ik nog italiaanse schoonfamilie die me hopelijk wel wil helpen.

En er staat duidelijk bij volgend jaar. Op een jaar kunt ge veel bij leren ;-)

Leg het dan eens uit van de papieren ? Wat moet ik doen? Waar moet ik aan denken?

Uit u reactie leid ik af dat gij een voorstander zijt voor gewoon hier ene te zoeken met papieren.

Die 500 euro was een gedacht van prijs wat ik had, maar dat zat ik precies langst.

Er word zowiezo een vakantie aangekoppeld. Dus het is niet alleen voor dat vespa'ke dat ik de trip wil maken

Link naar reactie

Hallo andy2,

De mensen die je in deze topic te woord staan weten vrijwel allemaal heel goed waar ze over spreken, vele mensen zullen hier nieteens op reageren omdat ze denken 'OMG hier gaan we weer...'.

Italie is leeg, en wat je er nog vindt betaal je serieus geld voor (= vaak veel meer dan hier).

Als je leek bent zou ik zowieso al niet gaan, mensen met kennis van zaken kopen hier vespa's omdat die heel goed weten dat het in Italie onbetaalbaar is omdat het (zoals al vermeld daar) leeg gehaald is een tijd terug, als je er nog iets vindt!

Je kan best kapaza en 2dehands in de gaten houden, want zoals jij nu in je openingstext zijn honderden mensen in belgie die weten allemaal niet hoe de vork aan de steel zit...(om nog maar te zwijgen over de papieren!), en willen toch allemaal zelf een vespake in italie halen want daar vind je ze toch met hopen lans de weg aangeboden voor een appel en een ei!

Bedenk je even gebruik eventueel de zoekfunctie en trek je conclusie.

grtz Didier

Link naar reactie

Dat ik weinig tot geen positieve reactie's ga krijgen wist ik al zo een klein beetje.

Ik heb ook al gelezen dat ze moeilijker en moeilijker te vinden zijn.

Maar moeilijk gaat ook., van het prijsverschil ben ik me bewust.

Het gaat mij om 'de historie van mijn vespa' .

Als je iets op kapaza of 2dehands moet gaan zoeken is ook niet gemakkelijk , ik ben namelijk niet de enigste die daarnaar opzoek is..

Het enigste wat mij echt tegenhoud zijn die papieren.

De zoekfunctie heb ik al gebruikt , word ik niet veel wijzer uit. Aangezien ik alleen op roadtripkes uitkom, heb 1 topic gezien en die gast werd het ook afgeraden.

Link naar reactie

@ andy2,,,,,,,met de MAMA...bedoel ik wel degelijk de moeder van de verkoper ;)),,,,,,als ge zomaar met de wind binnenvalt om iemand zijne scooter te kopen,kunt ge beter het ijs breken met eens goe te gaan eten,zelf meegemaakt in Noord Italie,,,maar voor de rest zou ik mij toch laten leiden door de wijze voorgaande commentaren.

CHEERS

Link naar reactie

Aahh haha :D ik was het al wat verder aan het zoeken dan dat ;-)

Ik houd rekening met alle reacties die gegeven worden.

Ik zal ook kapaza/2dehands en het forum in het oog blijven houden, ik kan altijd wel is geluk hebben dat er net iets passeert wat mij kan boeien.

Het tripke gaat er toch zowiezo van komen, ik wil italie graag gezien hebben.

Met of zonder vespa :P

Link naar reactie

En als je nu is rustig eentje zoekt op verkoopsites in Italie,die koopt of reserveert en dan uw tripje daarrond plant ?

Hoeft zelfs niet in Italie te zijn,iets op de weg naar daar of terug is ook goed..

Dat moet toch tedoen zijn denk ik...

Al zou ik het ook niet direct doen..ik zie het mij al regelen ; schuif is op vrouw en neem die valiezen op uwe schoot,ik ga hier ne verroeste,olielekkende scooter in onze sjieke A4 steken...

Die gaat fier zijn op mij :-)))))

Link naar reactie

Haha domi ,

Ik kan via het werk een busje regelen dat ik wel een weekje/2weken kan lenen. Een opel vivaro is groot genoeg voor ne vespa en wa koffers in te steken.

Ne grote rol plastiek meepakken. Zoals jij het beschrijft is het wel doenbaar volgens mij.

Link naar reactie

Andy: zoek eerst goe op, welke papieren je allemaal nodig hebt voor het land waar je hem koopt om hem later hier ingeschreven te krijgen, en zorg dat ze bij aankoop tot op de comma juist zijn! Vb: geen vermogen in Kw op de papieren en het is al een NoGo hier om hem ingeschreven te krijgen en je kan achter vermogensattesten beginnen lopen...

En schrijf hem dan hier in VOOR je aan de restauratie begint...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...