Ga naar inhoud
Vespaforum.be

SIP scootershop's 1st Klassik Scootercustom Landsberg am Lech (foto's)


fajes

Aanbevolen berichten

op 13/04 was het de eerste keer dat SIP Scootershop hun eigen scootercustomshow organiseerde. het idee groeide uit hun jaarlijkse 'Open Day' en werd bij de planning, die eerst een klein event zou uit de grond stampen in lijn met de 'Open Day', stilaan groter en groter. vooral door veel locale interesse werd dit event een zeer, om niet te zeggen super, geslaagde eerste editie!!

nu was ik dat zelf persoonlijk uitgenodigd en gezien ik tijdens de paasvakantie in het mooie Herrlingen logeerde was de trip naar Landsberg am Lech niet zo'n grote opgave.

's morgens vertrokken naar Landsberg om er voor de aanvang te zijn en mijn lading 'Seef' bier aan de jongens af te geven!

na een 45 min ( de duitse autobahn blijft een zaligheid om op te rijden) kwam ik aan in de Graf Zeppelin Strasse waar het reeds ongelooflijk, maar wel gezellig, druk was. een koffiebar, bierstube (mét speciale bekers speciaal voor het event én in duitse grootte!!), mobiele pizzabar met steenoven,... en dan waren we nog niet binnen! in de winkel zelf was het koppen lopen en gingen de bestellingen vlot over 'den toog'!

binnen werd ik door Christian ontvangen tijdens de opbouw en kon ik foto's nemen voor de opening en zonder volk dat in de weg loopt! altijd leuk!

het aanbod custom scooters was verassend groot, gaande van echte racescooters tot barnfinds en complete restauraties tot full blown customscooters!! eigenlijk iets wat ik de laatste jaren wat mis in Antwerpen (laat dit meteen voor de lezers hier een oproep zijn om eens uit te pakken in Antwerpen in 2014!!).

de vele clubstands waren zeer mooi uitgewerkt en natuurlijk deed de locatie, de plaatselijke indoor kartbaan, ook haar duit in het zakje om helemaal in het 'racey'-thema te blijven. ook de muziek was leuk en het vernoemen waard, er was niet het vaste aanbod northern soul en dergelijke maar ook gewoon moderne dingen en al eens een stevige beat of een streep hevigere gitaar. buiten stonden de dealers en clubs met tweedehandsstanden en nieuwe stukken à volonté! de catering draaide op volle toeren en voorzag de mensen van een keuze uit locale specialiteiten en wereldkeuken zowel koud als warm! daar een grote lekkere Hell of Weissen bij maakte het plaatje compleet!!

al bij al een zeer geslaagde eerste editie en waarschijnlijk de aanzet van nog vele meer!

ik zal een greep uit de foto's ook hier posten!

Link naar reactie

zag er leuk evenement uit in Tirol!

duitsland157_zps199e91f7.jpg

duitsland158_zpsc7fb0acf.jpg

duitsland160_zps63bda202.jpg

gelijkgestemden!

duitsland161_zpsdb06e1e1.jpg

leuke 'bagger':

duitsland163_zps4fd79abb.jpg

duitsland164_zpsbc7c4c20.jpg

tattooshop op de eerste verdieping, hij had voor mij geen tijd. :D

duitsland165_zps1cce014a.jpg

duitsland166_zps5590538e.jpg

duitsland167_zpsbc12b200.jpg

duitsland168_zps831bed51.jpg

duitsland169_zps6a7f84e1.jpg

er was ook een 'pinstriper', degene die ook de customscooters van SIP doet:

duitsland172_zpsa747e143.jpg

duitsland173_zps33eb07a8.jpg

Vittorio Tessera:

duitsland175_zps9240e282.jpg

duitsland177_zps3e614c85.jpg

duitsland178_zps2953ddca.jpg

duitsland180_zpse66115f2.jpg

duitsland181_zpsc232825e.jpg

duitsland182_zps61fa7068.jpg

duitsland183_zps3bde37a9.jpg

duitsland184_zps0b6bd555.jpg

duitsland185_zps904db701.jpg

de prachtige omgeving, supermooi om met de scooter te cruisen!!!

duitsland188_zpsab8820a3.jpg

al bij al zeker de moeite om eens te doen!!

www.sip-scootershop.com

Link naar reactie

Nice pics en propere scooters...nu heb ik ineens ook de naam voor m'n volgend project gevonden,,,Allstate,,,;)))

Het enigste dat precies ontbrak waren schoon hostessen,,,,,of ge wilt die pics misschien ni delen met ons ;)))

CHEERS

Link naar reactie

Ik ben ook geweest, ben Vrijdag om 23;00 uur vertrokken en ik was er 07;30 , een vriend geholpen met opbouwen van zijn stand en toen dacht ik, waarom heb ik dit stuk gereden het viel me nogal tegen.

Maar een uur later nam ik dat terug, er kwamen achter elkaar mooie scooters binnen stand werden goed gevuld en ga maar door.

Het sfeertje vond ik heerlijk en wat een kwaliteit stond er, als dat in Antwerpen zou staan weet ik zeker dat het er 4-5 keer zo druk wordt.

Wat Nero zegt kan ik inkomen, er is bijvoorbeeld geen swap meet met veel 2dehands onderdelen, ik sprak daar met iemand over en die had daar zijn menig over en daar kon ik wel inkomen.

Wat er verkocht wordt door de standhouders is eigenlijk precies wat Sip veel wilt verkopen, en wat is er nou beter dan het merk zijn eigen product laten verkopen/ aanprijzen. ( ik geef ze groot gelijk)

Maargoed anyway ik stapte zaterdag 20:00 uur voldaan in de auto naar huis.

Link naar reactie

Ik denk dan ook niet dat een 2de hands swapmeet persé een groot deel van een custom show hoeft te zijn, het gaat hem hier over te gek gebouwde scooter. Als je custom show 2/3 swap meet wordt ben je volgens mij fout bezig?

Link naar reactie

@fajes, helemaal met je eens, maar het zou een mooie toevoeging zijn.

,als je naar een customshow gaat moet je rekening houden met customscooters, en niet met een swapmeet, races etc etc heb je helemaal gelijk in.

Link naar reactie
Wat er verkocht wordt door de standhouders is eigenlijk precies wat Sip veel wilt verkopen, en wat is er nou beter dan het merk zijn eigen product laten verkopen/ aanprijzen. ( ik geef ze groot gelijk)

Ik kan de mannen van SIP ook geen ongelijk geven maar ik mag hopen dat dit niet de bedoeling is van een customshow/ beurs.

Liever had ik gezien dat ze prominenter aanwezig zouden zijn op andere evnementen in binnen-en buitenland...

Bvb: nationale meeting in Duitsland, niet aanwezig. Customshow Antwerpen, niet aanwezig. VWD: in Oostenrijk nog een kleine stand (2 scooters en catalogen), dit jaar?

Persoonlijk vind ik dat SIP ook eens de moeite mag doen om hun clienteel in het buitenland extra in de watten te leggen door bvb met een vrachtwagen onderdelen naar evenmenten te komen.

Dat dit mogelijk is hebben ze reeds bewezen, alleen hadden ze toen waarschijnlijk nog publiciteit nodig...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

even melden Nero, SIP wordt al sinds de VWD in Noorwegen systematisch door Piaggio geweerd van zulke evenementen.

als je publiciteit wil kan je SIP voor élke meeting aanschrijven voor de nodige, verzorgde gadgets en andere stuff.

wat het al of niet aanwezig zijn op sommige dingen betreft, dat heeft ook nog andere redenen die we wel eens bespreken tussen pot en pint.

zoals ik eerder zei groeide dit uit de jaarlijkse 'Open Day' en was dit eigenlijk onverwacht het gevolg! :)

Link naar reactie

Ik wil geen reclame van SIP, liever nieuwe onderdelen en een professionele uitleg erbij! :)))

ps: uit goede bron heb ik vernomen (misschien is dit nu al veranderd) dat SIP niet geïnteresseerd was om naar VWD- Belgie te komen?

Groetjes, nero.

Link naar reactie
even melden Nero, SIP wordt al sinds de VWD in Noorwegen systematisch door Piaggio geweerd van zulke evenementen.

als je publiciteit wil kan je SIP voor élke meeting aanschrijven voor de nodige, verzorgde gadgets en andere stuff.

wat het al of niet aanwezig zijn op sommige dingen betreft, dat heeft ook nog andere redenen die we wel eens bespreken tussen pot en pint.

zoals ik eerder zei groeide dit uit de jaarlijkse 'Open Day' en was dit eigenlijk onverwacht het gevolg! :)

Fajes, volgens mij is dat niet het volledige verhaal, op de VWD in Londen stonden ze met een stand, zat er een t-shirt in de goodybag en werd de cataloog gratis uitgedeeld...

Mijn ervaringen wil ik gerust delen, tussen pot en pint

Link naar reactie

vorig jaar in Londen moet ik zeggen dat ze heel goed geholpen hebben met een van ons metgezellen die problemen had met zijn ontsteking, voor de rest heel vriendelijk en behulpzaam alleen maar lof. Maar wat achter de schermen gebeurt...;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...