nero Geplaatst: 4 februari 2013 Delen Geplaatst: 4 februari 2013 Ik denk dat je best een nieuwe piston aankoopt in dezelfde (over)maat. Er bestaan nogal verschillende breedtes in zuigerveren. Groetjes, nero. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 4 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2013 Ja heb ondertussen gezien en denk dat het de beste oplossing is! Die grondplaat heeft iemand daar een voorbeeld van of hoe het komt dat de lager mee gaat als de as met de tandwielen erin gaan. Bedankt Nero Grtz ruff Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 februari 2013 Delen Geplaatst: 4 februari 2013 Normaal komt er langs de wielzijde toch een circlips voor de lager? Deze zorgt ervoor dat de lager op zijn plaats blijft. http://www.scooterhelp.com/tips/engine/trans.sf.vespa.html Groetjes, nero. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 Zou je anders niet gaan voor een 50DR kit? iets meer kracht en ik was er altijd tevreden van. gr Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 5 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2013 Ik heb het over deze lager. Hoort daar een circlips bij ? Arti-bella is het de deze? Klikkkk of heb je misschien een link van de kit? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 http://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+dr+50cc+_10002000 gans de kit bedoelde ik. gr, arti Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 Volgens de link van scooterhelp wel: Mogelijk zijn niet alle modellen identiek, maar het lijkt me toch meer dan logisch. Als er een groef zit juist voor de lager, dan wel. Groetjes, nero. Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 as wat invetten, remplaat en tamboer erop en licht aantrekken, zo simpel is da Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 Wat de zuigerveer betreft >> gewoon 2 nieuwe bestellen . Voor de maat meet je de zuiger onderaan , doe daar ongeveer 0.1mm bij en je zal bij een courante maat uitkomen om te bstellen Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 5 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2013 @Nero: is dat de correcte lager? want als ik de achterkant van de lager die ik gepost heb, bekijk, dan zie ik geen groef voor een circlips. Het is deze lager,waar de rode pijl staat. @Philip1: Ik heb deze wat ingevet maar dan nog als ik de carterhelften terug opeen steek kan ik bepaalde zaken niet bewegen en dat moet staat in de handleiding. @Dimitripx125:Bedankt voor de info. Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 Als er geen gleuf zit in het carter, zal er ook geen circlips in moeten... Groetjes, nero. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 de lager die Nero bedoelt is die van de kerstboom, degene Ruff bedoelt is die van de achteras. je dient de as terug te steken door eerst de remplaat te bevestigen, anders komt de lager idd telkens mee. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 5 februari 2013 Delen Geplaatst: 5 februari 2013 de lager die Nero bedoelt is die van de kerstboom, degene Ruff bedoelt is die van de achteras. je dient de as terug te steken door eerst de remplaat te bevestigen, anders komt de lager idd telkens mee. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Remplaat is een deel van de achterrem? Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 eerst de as volledig op zijn plaats trekken, dan kickstart monteren en een beetje bewegen, alsook de tandwielen,terwijl je beide helften tegen elkaar aandrukt, dan valt alles mooi ineen Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Philip1, als ik dat doe dan komt de lager steeds wat uit zijn plaats, en als ik de carterhelften opeen monteer kan ik bijvoorbeeld de stang waar het piston aan bevestigd is niet meer bewegen. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 remplaat= stofplaat. Dat is het grote ronde ding waar ge uw remblokjes ophangt. Dat hangt vast met 3 vijzen op de casing van uw motor. Daar zit trouwens ook een oliekeering in. Als je je as terug wil bevestigen dan zet je je remplaat erop. Doordat deze erop zit kan je de as perfect positioneren zonder dat de lager er terug uitkomt. ik geef maar een tip maar lees volgende website eens door: http://www.smallframes.com/tech.htm Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Bedankt BartPK, ga ik zeker doen!!! Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 13 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Ik heb de carterhelften terug opeen gekregen!!! Op aanraden van arti-bella heb ik die DR 50 gekocht en is vandaag aangekomen. De snelkoppeling zit er ook terug op. Alleen is er een bout afgebroken toen ik het koppelingsdeksel aan het monteren was. Ik krijg het er met een univ. tang niet uit, het stuk is net iets te kort voor er grip op te zetten Het ziet eruit als volgt Iemand enig idee hoe ik dat los krijg ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Een snelkoppeling, is da om snel te kunnen schakelen??? Probeer eerst met een peins-gripe (zonder het sluitvlak te beschadigen) of anders een gaatje boren in het midden van de afgebroken bout met 2mm, nadien 3 of 4mm naargelang de dikte van de bout. Dan een platte schroevendraaier in kloppen zodat hij grip krijgt en de bout eruit draaien. Andere mogelijkheid is een linkse tap aankopen en die erin draaien, dan komt de bout meestal vanzelf eruit. Groetjes, nero. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 13 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Thnx nero, zal ik is proberen Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 sleuf erin zagen/dremelen en 'em er met een schroevendraaier uitdraaien? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Zoals mr160 zegt sleuf erin zagen of dremelen en misschien een slagschroevendraaier gebruiken als je ze er niet kan uitdraaien met een gewone schroevendraaier. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 neem geen risico op beschadiging van je carter gaatje boren van 3mm en dan deze tool gebruiken : http://www.toolstation.nl/shop/Boren/Speciale+boren/Tapeinduithaler+set+5+delig/d110/sd1400/p51010 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.