Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verkeersagressie


Pinnie

Aanbevolen berichten

@Rolf: het kunnen kalm blijven had ook te maken met eerdere ervaring deze week, weliswaar op 4 wielen en het besef dat ik uiteindelijk toch het meest kwetsbaar was op dat moment. Vrouwen zijn onvoorspelbaar (al zeg ik het zelf ;-)), dus wilde het lot niet teveel tarten

@YoniM: het was een Ducati, met "L" op zijn helm gekleefd

@Joene: ik had geen tijd om op haar voorbumpers te letten :-p

Alvast bedankt voor de tips en het medeleven! Moest het gewoon even kwijt...

Link naar reactie

Ik weet toch wel een paar wagens die nu ne airodynamische put in hun dak hebben omdat ze dachten we zullen da scooterke es van de baan rijden .

Maar eigenlijk heb ik nog ne grotere hekel aan gasten die het altijd nodig vinden om hun assen of peuk maar door de raam naar buiten te kijlen. Ik ooit zo'n peuk gewoon terug in de auto gesmeten , ge had die gast zene kop moeten zien...

@ Pinnie : ik had toch eens gaan vragen wat er aan de hand was ( ik weet natuurlijk nie hoe groot en struis gij zijt)

Link naar reactie

@ Quick: Niet overdreven groot of struis... :-) Zo vrouw tegen vrouw, dat had misschien nog leuk kunnen worden voor de omstaanders... ;-)

Het enige wat ik zo meteen kan bedenken, is dat ze zich geweldig stoorde aan het feit dat ik enkele verkeerslichten eerder de file wagens tegen een zeer traag tempo voorbijreed om dan eerst aan het licht te kunnen vertrekken. 't Is natuurlijk frustrerend om te zien hoe iemand met een voertuig dat minstens 10x minder kost dan het uwe bijna 10x sneller weg is omdat die niet moet staan aanschuiven in de file.

Link naar reactie

Wat ik opmerk de laatste tijd, en 't heeft niets met sexisme te maken, dat het steeds meer (jonge) vrouwen zijn die dergelijke toeren uithalen en het verkeersreglement (vooral overdreven snelheid) aan hun laars lappen. Heeft volgens mij te maken met mensen die zo druk, druk, druk met van alles bezig zijn (carriere, kinderen met 10 hobby's, overal willen bijhoren en bijzijn) en om dit alles te combineren zodanig opgefokt rondlopen/rijden dat ze niets of niemand op hun weg dulden. Goeie reactie om niet in te gaan op z'on debiliteiten want meestal draait zoiets zich tegen jou als je zelf ook agressief reageert.

Link naar reactie

't is gewoon een feit dat de meeste leasings audi & bmw zijn. Meestal van mensen die heel veel km's doen, niet naar hun auto moeten zien (toch 'maar' ne leasing', het rijden beu zijn, tijd willen sparen, op voorhand gefrustreerd in hun auto kruipen en zich beginnen ergeren aan mensen die voorzichtiger, trager (en toch sneller) en/of nog met plezier rijden. Meer moet je er echt niet achter zoeken.

Link naar reactie
Wat ik opmerk de laatste tijd, en 't heeft niets met sexisme te maken, dat het steeds meer (jonge) vrouwen zijn die dergelijke toeren uithalen en het verkeersreglement (vooral overdreven snelheid) aan hun laars lappen. Heeft volgens mij te maken met mensen die zo druk, druk, druk met van alles bezig zijn (carriere, kinderen met 10 hobby's, overal willen bijhoren en bijzijn) en om dit alles te combineren zodanig opgefokt rondlopen/rijden dat ze niets of niemand op hun weg dulden. Goeie reactie om niet in te gaan op z'on debiliteiten want meestal draait zoiets zich tegen jou als je zelf ook agressief reageert.

Mooie samenvatting!

Link naar reactie

bwoa, ik ben dit al allemaal gewoon, als er ene raar en/of gevaarlijk begint te doen rond mij of tegen mij bedoeld dan zet ik mij gewoon aan de kant of draai ik een straat in op mijn gemakske.

ik heb al zoveel gezien en meegemaakt op die 13j op 2 wielen dat ik een encyclopdie aan stomheden kan opschrijven, alleen al de keren dat ik omver ben gereden of bijna is niet normaal maar sinds ik die 'relaxte' en serieus defensieve houding heb aangenomen ben ik niet meer omver gereden.

zelfs als er ene moet stoppen voor een obstructie op zijn rijvak en dat niet doet en mij frontaal van de weg wilt aframmen omdat ik 'maar met een scooterke' rij stop ik gewoon en laat die zot gewoon door.

vroeger ging ik op dat gedrag in en kwam ik regelmatig tot een confrontatie met alle gevolgen van dien(aanrijding, vechtpartij noem maar op) tegenwoordig als het echt de spuigaten uitloopt ondanks dat ik zéér defensief reageer(ge hebt zo van die mensen die écht ruzie willen en het overal zoeken) dan noteer ik de nr. plaat en ga ik naar de politie of ik bel ter plekke naar de politie.

Dit heeft ook al een paar keer geholpen en zelfs op een ludieke manier in het voordeel van mij dan :-)

Link naar reactie

ge weet toch waarom ge 2 hande gekregen hebt? alee, alleszinds toch een rechtse!

ik heb er ooit 1ne horen zeggen: 'als ge eerst boxt, zijde al voor 3kwart gewonne!'

Link naar reactie

Sigarettenpeuken is hatelijk idd, maar wat ik nog erger vind is dat bestuurders toevallig hun ruitensproeiers moeten gebruiken als je achter hen rijdt, al meerdere keren meegemaakt en fameus op de tandjes bijten dan ...

Heb inzake zotten op de baan de beste beslissing ooit genomen, en dat is switchen van 125 naar 200 blok... zeker hier in A'pen !

Link naar reactie

zeker niets met "aanval is de beste verdediging" te maken, een 125 komt te kort om vlot en veilig mee te gaan in het verkeer van tegenwoordig, als ik wil aanvallen zal ik wel op een 1200 kruipen. Ik rijd nog steeds even defensief als voorheen...

Link naar reactie
Bmw's afschaven probleem opgelost, audi's mogen nog uitbreiden ,maar heb helaas geen audi. :)))))

Was dat nu voor een redenering, denk dat het probleem aan de chauffeur ligt en niet aan de wagen. Wat kan een wagen nu te maken hebben met agressie, tenzij Urbie het kevertje in elke wagen schuilt denk ik niet dat een wagen uit zich zelf reageerd op de baan. Wie de wagen bestuurd is toch de oorzaak van zijn daden zeker?

Komaan gasten, jullie zijn allemaal al 'volwassen' reageer er dan verstandelijk op. Wat ik gelezen heb in comment van @les is ten minste nadenken.

Die gasten/vrouwen die de verkeersagressie uitlokken willen dan ook 100% dat je er op reageer, laat ze gewoon verder kwijlen achter hun stuur van frustratie. Ze lopen toch ooi tegen de lamp/vuist van een ander.

En geloof me, hier heb ik ook al mee te maken gehad, en door ze te laten doen belanden ze wel eens een paar wagens voor je op de vuist :) heerlijk om dan op de eerste rij te maken zitten (wil in een wagen) (de persoon in kwestie had een Volkswagen, dus redenering van 'dikke' wagens klopt niet)

Zon op al jullie wegen ;)

Link naar reactie
Bmw's afschaven probleem opgelost, audi's mogen nog uitbreiden ,maar heb helaas geen audi. :)))))

Was dat nu voor een redenering, denk dat het probleem aan de chauffeur ligt en niet aan de wagen. Wat kan een wagen nu te maken hebben met agressie, tenzij Urbie het kevertje in elke wagen schuilt denk ik niet dat een wagen uit zich zelf reageerd op de baan. Wie de wagen bestuurd is toch de oorzaak van zijn daden zeker?

Komaan gasten, jullie zijn allemaal al 'volwassen' reageer er dan verstandelijk op. Wat ik gelezen heb in comment van @les is ten minste nadenken.

Die gasten/vrouwen die de verkeersagressie uitlokken willen dan ook 100% dat je er op reageer, laat ze gewoon verder kwijlen achter hun stuur van frustratie. Ze lopen toch ooi tegen de lamp/vuist van een ander.

En geloof me, hier heb ik ook al mee te maken gehad, en door ze te laten doen belanden ze wel eens een paar wagens voor je op de vuist :) heerlijk om dan op de eerste rij te maken zitten (wil in een wagen) (de persoon in kwestie had een Volkswagen, dus redenering van 'dikke' wagens klopt niet)

Zon op al jullie wegen ;)

Vriend het was een grapje , weet ook dat het niet aan het auto zelf ligt ,dat weet mijn tenen ook. Heb ook mijn ding gezegd daarvoren . grt Gio

Link naar reactie

Maakt niet uit met welk merk automobilisten rijden... Van zodra ze in een auto stappen voelen ze zich koning van de weg want ze zitten toch in een ijzeren kooi/tank. Afschaffen die auto's en fulltime scooterist worden begot!!!

Enne, ik heb niet voor niets van die harde beschermstukken op de bovenkanten van al mijn motorhandschoenen (automobilisten/auto's weten en voelen het waarom wel op gepaste tijdstippen). :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...