Ga naar inhoud
Vespaforum.be

stefpa

Leden
  • Aantal items

    146
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

stefpa last won the day on February 3 2016

stefpa had the most liked content!

Community reputatie

29 Excellent

2 Volgers

Over stefpa

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Leuven
  • Mijn Scooter(s)
    PX 200 (1993)
    GL 150 (1963)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    korbeek-lo
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. stefpa

    4000+ Kilometer op een 36 jarige P200E

    Weer een schitterend reisverslag !
  2. stefpa

    Vespa PK50s te koop (1984)

    Er zitten wel meer dan 7 fouten in deze puzzel als je de afwerking bekijkt + voor iemand die zelf zegt niets van "brommers" te kennen trek je de expertise van Roufio wel erg snel in twijfel (mijn gedacht). Succes met de verkoop maar ik vrees dat het niet aan iemand van dit forum zal zijn.
  3. stefpa

    27 mei: 9de DEUGNIETENRIT

    Zondag is 't zover !!
  4. stefpa

    20 mei: 30 jaar bestaan SC Primavera

    't was nen toffe dag vol scooterplezier. Bedankt Primavera !
  5. stefpa

    2 april: 30ste Paasmaandagrit van SC Primavera

    Dju, kan er weer niet bij zijn. Goeie rit en amuseer jullie
  6. stefpa

    3 maart: Mostrascambiovespa Editie 2018

    Fijne dag achter de rug. Topeditie, wat mij betreft de beste tot nu toe. Dikke merci aan de organisatie !!
  7. stefpa

    Hittebestendige uitlaatwrap.

    Vraagske voor de techneuten, is het mogelijk dat hittebestendige uitlaatwrap een invloed heeft op de prestaties van je motor? Ik heb voor de zomer de uitlaat van mijn P200 ingewrapt met van die hittebestendige wrap die men gebruikt bij café racers, ttz het stuk buis tussen de cilinderblok en de pot van de uitlaat. Nu merk sinds enige tijd dat wanneer de motor goed opgewarmd is (na 20/30km) deze niet goed meer trekt. In 4e valt de snelheid en trekkracht een heel stuk terug, in 3e trekt de motor nog maar gaat hij hoog in toeren. Is het mogelijk dat door de wrap de uitlaatgassen te heet worden en niet snel genoeg worden afgevoerd door dat kleine pijpje van de uitlaat.
  8. stefpa

    voorband spoort niet correct

    Zoals Bowyer zegt, de lager(s) van de schommel(swing)arm. Bij mijn PX200 zat daar na 20jaar redelijk wat speling op, dus besloten om deze te vervangen. Maar is een rotjob, om dit op een deftige manier te kunnen doen moet je gans je voorvork demonteren. Het demonteren van de swingarm zelf is mogelijk nog moeilijker, bij mij zat de as van de swingarm zo vast dat ik er hem slechts met veel moeite heb uitgekregen, eigenlijk kan je hem er beter laten uitpersen. De as moet eruit want anders kan je de lagers niet vervangen.Je kan bij Scootercenter of SIP een vervangset kopen (as/lagers)afdichtingsrubbers), kost niet zo veel. Zelf nieuwe set plaatsen, vergeet het. In de manuals staat een vb dat je dit met een bankvijs kan doen (door deze als een pers te gebruiken), bij mij lukte dit niet. As in de diepvriezer, de swingarm opgewarmd, ingevet enz... de usual trics, maar kreeg de nieuwe as niet in de arm. Heb hem er dan laten inpersen en ik denk dat hier iets fout is gelopen. Waar de band van het voorwiel vroeger niet echt abnormaal afsleet, heb ik nu na een 3000km abnormale sleet aan de linkerzijde van de band, ttz aan deze kant is het profiel bijna weg terwijl het aan de rechterkant normale sleet vertoont.
  9. stefpa

    3 maart: Mostrascambiovespa Editie 2018

    2 dagen ? 03-04 maart 2018 of lees ik dat verkeerd ?
  10. stefpa

    VGLB 1962 te koop

    Bij het bod komt nog Opgeld 17% - BTW 21 % - BTW over Opgeld 21% = basisbod 2.250€ + voorgaande = 3.185,32€. Als er hier nog wat op geboden wordt, ga je op een stevige prijs uitkomen, maar inderdaad een mooie scooter.
  11. stefpa

    Gas-/schakelhendel uitgesleten (PX200E).

    De speling zit niet op de spanringen, maar wel daar waar de buizen van de gas- en schakelhendel in het stuurhoofd gaan. Volgens mij heeft Eddy (vespolia) gelijk en is het aluminium hier uitgesleten. Ga die bussen is bestellen en ze uitproberen, zal iets worden voor de herfstavonden. Hou jullie op de hoogte van het resultaat.
  12. Sinds enige tijd voel ik dat mijn gas-/schakelhendel serieus uitgesleten zijn, ttz de 2 buizen die in je stuurhoofd gaan, er zit redelijk wat speling op. Dit geeft trillingen bij het rijden en lawaai, zeker bij een wegdek in slechte staat. Maar waar komt de meeste sleet op ? Op de buizen zelf of op de doorgangen in het stuurhoofd, met het blote oog en zonder ze te demonteren en op te meten (normaal 24mm) is dit moeilijk te zeggen. Is het genoeg om de 2 buizen te vervangen of vervang je best alles, stuurhoofd en gas-/schakelhendel. Of bestaat er een tussenoplossing, ik zag bij Scootercenter een set met hulpstukken die je normaal dient te gebruiken als je een LML-stuurhoofd gebruikt in combinatie met nieuwe gas-/schakelhendel (blijkbaar LML-stuurhoofd binnenkant doorgang hendels 27mm, bussen in de set hebben buitenkant 27mm/binnenkant 24mm). Doorgangen oud stuurhoofd wat uitfrezen (27mm) zo'n bus erin en dan de oude hendels terug gebruiken (op voorwaarde dat ze nog 24mm hebben) of is dit verloren moeite ?
×