Jump to content
Vespaforum.be

stefpa

Members
  • Content Count

    155
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

37 Excellent

2 Followers

About stefpa

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Leuven
  • Mijn Scooter(s)
    PX 200 (1993)
    GL 150 (1963)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    korbeek-lo
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. stefpa

    Benzinemeter

    Waarschijnlijk de vlotter in de tank die blijft hangen.
  2. Dat grijze inschrijvingsbewijs is perfect normaal voor een voertuig uit de jaren 90 (vandaar dat men zegt "grijze kaart"). Later, maar ken de datum niet, zijn de inschrijvingsbewijzen veranderd naar een roze document en voor voertuigen ingeschreven na 15/01/2011 is dit een A4 model in een zandkleur. Dit laatste bestaat uit 2 delen, eentje om thuis te bewaren en 1 voor in het voertuig.
  3. Topritje, goeie sfeer. Bedankt aan de crew van Primavera. Stef.
  4. Een tijd geleden heb ik een GL150 van '63 helemaal gerestaureerd, de originele motor had ik door iemand laten reviseren. Door tijdsgebrek heeft de motor 1,5jaar in mijn garage gelegen voor ik hem monteerde. Een goeie 500/600km gereden en de motor schakelde niet meer correct en de as waarop het achterwiel zit was losgekomen, ttz je kon trommel met achterwiel naar onder en boven bewegen. Je voelde dat de as los in het carter zat. Motor open gemaakt en wat blijkt, de naaldlager langs de kant van de versnellingen was in drie stukken gebroken en alles lag onderaan in het carter. Een geluk dat ik hiermee niet verder meer ben gereden op het moment dat ik voelde dat er iets niet klopte. Op het eerste zicht geen schade op plaats waar de lager zit, wel een paar inkepingen er rond en een groef onderaan in het aluminium van het carter. Vraag : hoe kan deze lager in stukken breken ? De kroonmoer aan de wielkant zit goed vast en de (veiligheids)clip zit nog op zijn plaats. Uit de factuur blijkt dat de lager blijkbaar niet vervangen is want niet aangerekend. Kan deze lager vastlopen en zo breken ? Hij zit toch in het gedeelte waar de olie in zit. Raadsel voor mij.
  5. @Frederik9111 Dat van die Sprint had ik al gevonden en de piston van Meteor zou ook op een Sprint moeten passen, maar op die Bajaj past deze dus niet. Wie weet wat ze daar in India ooit allemaal bij mekaar hebben gestoken. Mijn vraag over die 177 was omdat ik ergens gelezen had dat deze kit niet zou passen omdat de slag van de krukas niet zo overéénkomen. @Mister T : het gaat wel degelijk over een 3 poort blokje.
  6. @ Bert D'as zeker, hoe meer 2 takt, hoe beter
  7. Heb een tijd geleden een 125cc, 3 poort, Bajajmotor kunnen kopen. Probleempje, de vorige eigenaar had de piston om zeep geholpen. Ik dacht dat deze wel te vinden zou zijn maar dat valt tegen. Het gaat om een piston met een diameter van 53,8mm. Ik had een piston van het merk Meteor gevonden op een Italiaanse site, maar na plaatsing blijkt deze te hoog te zijn. Ttz de hoogte van de piston is dezelfde maar het gat waar de pistonpen doorgaat zit lager dan de originele piston, daardoor klopt de slag van de krukas niet meer en komt de piston tegen de cilinderkop. Het gaat om een Bajajmotor met nr. 08E96H07109 (08 = 125cc, E = engine, 96 = bouwjaar (?), H = ?, 07109 = identificatienr. motor) Vraag : kan iemand mij aan een passende piston helpen of een website waar je deze kan vinden of past hier een kit op (vb DR177 of een 150cc) zonder de krukas te moeten vervangen. thanks, Stef.
×
×
  • Create New...