Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verkeersagressie


Pinnie

Aanbevolen berichten

Deze morgen plots klaarwakker toen een BMW het nodig vond om een beetje agressief uit de hoek te komen. Ik weet niet wat ik de (vrouwelijke!) bestuurder misdaan had, maar na het optrekken aan een verkeerslicht - ik op rechtse baanvak, zij op het linkse - vond ze er niks beter op dan me plots de pas af te snijden en vol in de remmen te gaan staan. Om daarna weer op te trekken en vier pinkers aan te zetten. Aan het volgende verkeerslicht, waar ik veiligheidshalve maar achter die BMW bleef staan om niet letterlijk van mijn sokken gereden te worden, bleef ze me aanstaren in haar achteruitkijkspiegel.

Waarschijnlijk had ze last van een te hoog testosterongehalte of kon ze het niet verkroppen dat mijn wespje sneller was bij het vertrek aan verkeerslicht 1, maar ik heb me maar ingehouden en ben bij het 2e verkeerslicht superlangzaam achter haar vertrokken. Daar stond een moto naast mij die haar op het kruispunt voorbijstak en dat triggerde blijkbaar niet dezelfde reactie, raar maar waar...

Het is echt mijn week niet...

Link naar reactie

Mij vallen enkele zaken op in uw verhaal ... "BWM" en "Vrouw" ... Vooral het eerste is het ergste ... "BMW".

Altijd achterlijke chauffeurs die raar dinges doen op de baan. Tegenwoordig begint dat ook al met AUDI-bestuurders.

Weet niet waarom, maar het is zo ...

Ook al een paar keer zo van die triestige zielen gehad die u haast van uw sokken rijden aan't licht, iw u gat zitten pushen ... gaan der zeker niet rapper voor beginnen rijden ... meestel zijn ze zoals ge zegt gefrustreerd omdat ge sneller weg waart dan hen :)

Goeie reactie van u om gewoon rustig er achter te blijven! Ik zou het moeilijker hebben :P

Groeten,

Rolf

Link naar reactie

Sorry dat ik het zeg maar ik heb persoonlijk nooit goede ervaringen met BMW-rijders. Ik weet ook niet of dit overal zo is maar hier (Genk en omstreken) zijn het vooral bepaalde "types" personen die met een BMW rijden en die zijn nooit vriendelijk of hoffelijk in het verkeer. De meesten kunnen er inderdaad niet tegen dat iemand sneller is dan hem/haar.

Ik zeg ook niet dat iedereen hetzelfde is want ik ken zelf ook mensen die ermee rijden zonder moeilijk en onnozel te doen. Maar de uitzonderingen bevestigen de regel zeker? :-p

Link naar reactie

heb geen slechte ervaringen met BMW rijders hoor, wel met van die witte camionetten (groot of klein, die rijde heel vaak als jhonnies). Toen er ene mijn mijn mijn brommerke toen(lang geleden) bija van de baan reed, heb ik zijn raam ingeslagen. Brommerke reed wel 90km/h, kwist zeker da hij mij ni achterna kwam.

Tegenwoordig reageer ik wat rustiger, hoewel in uw geval had ik toch eens naast haar gaan staan en gevraagd waarom ze zo graag zou hebben dat ik in haar gat zit...

Zorg alleszins dat je de juiste plek inneemt op de rijbaan met je scoot. Je dient op die plaats te rijden waar je normaal als autobestuurder zou ziiten...

Link naar reactie

Bart,

De ideale plaats als motorrijder op een rijvak is idd waar jij beschrijft, net links uit het midden.

Dit is echter niet altijd mogelijk/ideaal, je mag als motorrijder de gehele breedte gebruiken en dat vergeten velen wel eens (of weten het niet).

'k Ben deze week ook weer eens bijna van mn sokken gereden door een SUV bestuurderke die aan het telefoneren was

terwijl hij optrok gelijk ne zot toen het verkeerslicht op groen sprong...

Defensief rijden blijft de boodschap tussen blikken koekedozen gevuld met roekelozen...

Mvg, Bardi

Link naar reactie

In België merkt ge da wel heel fel dat ze u niet zien of niet willen zien. De meesten zijn niet voorbereid op een motorrijder en verwachten enkel auto's. In andere landen waar veel met brommers/scooters/motors gereden wordt (bv.: Azië) voelt het ook veel veiliger om rond te rijden dan hier in België. Ook al rijden ze daar gelijk gekken :-p

Link naar reactie

ik rijd jaarlijks zo'n 50.000km met de wagen voor mijn werk (in een BMW, dus laat the judgement maar komen), en bij mij staan tegenwoordig de Volvo's aan kop wat a**holes betreft, met stip gevolgd door Audi's. En de slechtste chauffeurs ("ik zit wel in een auto, maar heb geen flauw benul van waar ik mee bezig ben") rijden steevast in een Citroën. (Wat kan generaliseren toch heerlijk zijn soms ;-)

Link naar reactie

Heb het zelfde meegemaakt ook met een dame maar het was geen bmw, toen ik op het brug reed vondt ze wss wat te langzaam en aan claxoneren als een halve gare .Ze deed rare gebaren bij het inhalen wat ik niet begreep wat ze bedoelde . Maar het zal me niets schelen hoe snel ik rij ,moeten ze maar voorbij steken in plaats belachelijke te doen .En als ze geen tijd hebben moeten ze maar 10min eerder vertrekken in plaats iemand op stang te jagen .

Grt Gio

Link naar reactie

Het is niet zozeer dat BMW het probleem is. Het is eerder dat de personen waar het hier over gaat eerder aangetrokken worden tot een BMW ;-). Daarom is niet iedereen met een BMW meteen een slechte chauffeur. En idd wat Giovespa zegt.. Als ze door 50 te rijden ipv 70 op een bergop die 5sec niet kunnen missen die ze daardoor mislopen moeten ze maar 10min eerder vertrekken.

Link naar reactie

Toerke van 1600km gemaakt in Frankrijk (Parijs incluis) zonder enig probleem ook op de grote route nationale. Geen 30km terug in Belgie: 2 x voorbijgestoken op een 70km/h weg, waar wij 85 reden op GPS (dus al te snel), en telkens gebaren dat we aan de kant moesten gaan en op het fietspad rijden. Ik denk dat veel Belgische chauffeurs niet begrijpen dat als er een nummerplaat op je scoot hangt het een moto is en je je als moto op de weg moet gedragen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...