Ga naar inhoud
Vespaforum.be

[Prijsschatting] jonge vespa px 125


Thesmurf

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben al een paar jaar aan het wachten om na bijna 20 jaar terug een px te kunnen kopen. Nu onze verbouwing eindelijk achter de rug is, is het dus eindelijk zover. Er is budget voor een vespa!

Al een paar maand volg ik hier alles wat op het forum gebeurt en kijk ik bijna dagelijks kapaza en 2dehands.be na.

Ik ben er ondertussen uit dat het of een nieuwe px, of een nieuwe lml mat wordt, of een jonge 2dehands px.

Voor de eerste twee moet ik hier niet zijn, maar voor het laatste kan ik wel wat hulp gebruiken.

Wat is een px van 2005 - 2011 zonder deuken of roest nu nog waard? Als je de prijzen op 2dehands moet geloven zijn ze soms meer waard dan de aankoopprijs in 2005. Je weet natuurlijk nooit voor welk bedrag ze verkocht worden, maar gegeven de nieuwprijs van +/- 3300 euro voor een px en 2900 voor een lm mat, lijkt mij een prijs van tussen de 2000 en de 2300 euro correct. Iemand die dat kan bevestigen of tegenspreken? Het gezegde "wat de zot er voor geeft" even buiten beschouwing gelaten :-)

En dan iets subjectiever... Geef ik beter 3300 euro aan een nieuwe ipv 1000 euro minder voor een 2dehands?

Alvast bedankt voor jullie mening/hulp.

Steven

Link naar reactie

Ik ben mijn bescheiden collectie oldtimers onlangs uitgebreid met de eerste optie: een spiksplinternieuwe PX 125 2011.

Waarom?

- Omdat ik een 2-taks wou. Deels omwille van de derde reden hieronder (the real thing), deels omdat het onderhoud veel eenvoudiger is (en ik bijgevolg zélf kan doen)

- Omdat ik een nieuwe wou; geen tweedehands blokje waarvan de geschiedenis altijd rooskleurig is in het verhaal van de verkoper, dan in de handen van de mechanieker 6 maanden later. Ik heb in de 20 jaar waarin ik al met Vespa rij echt wel voldoende km's een niet-startende oldtimer richting huiswaarts gestampt. Ik wou een betrouwbare wesp voor dagelijks woon-werkverkeer (twee maal daags +/- 40 km).

- Maar eigenlijk voornamelijk omdat ik absoluut geen LML wou... 't zit wellicht gewoon tussen de oren, maar ik wou only the real thing... De helft van de LML's worden trouwens de volgende dag al door hun eigenaar gerebadged naar Vespa. Tsss... willen maar niet kunnen, zou m'n bomma zeggen. €400 nieuwprijsverschil, min de kosten van het rebadgen, of dus €200à300 besparen om met een would be rond te tuffen? Dan spaar je beter nog een extra maandje door voor het origineel, vind ik. Mijn advies: als je al 20 jaar droomt van een PX, koop dan een PX; of je droomt de volgende 20 jaar nog steeds van een PX.

Link naar reactie

Jip en een nieuwe of 2dehandse... tjah, heb ook lang getwijfeld en 't scheelde toch 1000€ voor eentje van 4,5 jaar oud. (zie profielfoto) Had wel slechts 2800km. Mits enkele oppervlakkige gebruikssporen heeft ze me al anderhalf jaar nog niet in de steek gelaten (wat je niet van alle nieuwe PX'en kunt zeggen) Uiteraard heb je geen garantie dus moet je wat geluk hebben. Mijn vorige vespa heb ik verkocht met een minwaarde van ongeveer 200 à 250euro per jaar. (gekocht voor 2500 en 2 jaar later verkocht voor 2100) Dat is niet zo veel maar dat blijkt wel vaak te kloppen bij recente vespa's als de km's niet overdreven zijn en de vespa goed onderhouden is.

succes!

Link naar reactie

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ben dus gisteren naar smeyers geweest in Diest en heb daar toch beslist dat ik het mezelf niet kon aandoen om met een lml rond te rijden... (klinkt stom maar zou er spijt van hebben toch niet voor the real stuff gekozen te hebben). Het zal dus de nieuwe px worden in midnight blue.

Dat heeft me bij het volgende gebracht... De helmen... Bij smeyers hadden ze een heel deel vespa helmen (die gran tourismos lijken ok maar daar heb ik echt neen dikke kop mee (volgens mijn vrouw dan toch)) en een deel lem (zaten beter dan die vespa helmen) helmen... Ik kon er echter niet direct mijn ding vinden. Op internet zag ik De mini momo en die lijkt mij kwalitatief wel goed en ziet er ook nog goed uit. Kan ik die ergens in het limburgse kopen of is dat altijd online? Heb wat schrik dat de maat niet juist is dan...

Allee da wast weer voor nu.

Thx

Steven

Link naar reactie

Steven, wij hebben altijd momo helmen gehad. Altijd de essentiale, duurder versie. Dit jaar 2 nieuwe mini momo's gekocht in Duitsland, wat toch 50€ per helm scheelt met hier. Mijn bevindingen over de mini-momo????? It sucks. Wij hebben de onze nu mee op reis en ik heb het voorste stuk van de isomo al moeten wegsnijden. Als je meedoet aan een rit heb je geen probleem. Eens je snelheid begint te maken doen je oren pijn van het geruis. Niet te overhaast een helm kopen en zeker niet op het uiterlijk afgaan. De mini ziet er mooi uit, maar daar blijft het ook bij. Veel succes met je nieuwe PX en je zoektocht naar een comfortabele helm.

Link naar reactie

Sinds een paar dagen toch maar weer van het jethelm princiepe afgestapt na het herlezen van al de kritieken op jethelmen hier... . In mijn zoektocht naar een goede helm kwam ik dit tegen. http://modernvespa.com/forum/wiki-helmets. . Interessante pagina over de keuze van helm en vooral mooi prentje met de Meest geimpacteerde plaatsen op een helm. Bijna 20 procent kinnebakkes. Nuff said voor mij dan toch.

Steven

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...