Jump to content
Vespaforum.be

Thesmurf

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About Thesmurf

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX 125 2012 - Midnight Blue

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Ham
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hoi, Is ondertussen opgelost. Oorzaak bleek vuil op de sproeier(s) te zijn. Rijdt nu terug een pak beter. Steven
  2. Ik heb mijn vespa gekocht bij Chris Smeyers in Schaffen. Hij heeft nu verleden week het 5000 km onderhoud gedaan. Ben trouwens heel tevreden van Chris. Voor da probleem met die hangende toeren ga ik wel terug. Steven
  3. Bedankt voor de reacties, Ik kijk het nog eens na. Ik heb het gisteren bij thuiskomst proberen uit te lokken door hem in neutraal, stilstaand in toeren te laten hangen, maar dat lukt me dus niet. Tijdens het rijden lukt het me in alle versnellingen (behalve eerste) bijna elke keer. Het stopt niet na twee seconden, lijkt gewoon door te gaan. Ben wel niet zo motortechnisch aangelegd, maar een gaskabel die blijft hangen zou ik nog wel moeten kunnen zien. En anders is het terug naar de vespa-shop. Steven
  4. Hoi, Sinds een paar weken merk ik dat mijn px bij het ontkoppelen soms blijft hangen in toeren. Dus je rijdt, ontkoppelt zonder dat de motor op ralenti draait en dan blijft hij gewoon doordraaien ipv af te zwakken naar ralenti. Als je dan met de ontkoppeling in gas bijgeeft, blijft hij gewoon op die hogere toeren hangen. Als je de ontkoppeling loslaat en dus rijdt, lijkt hij gewoon normaal te draaien. Gisteren merkte ik ook bij het starten en het schakelen naar eerste dat hij ondanks dat de ontkoppeling volledig was ingetrokken, dat hij toch vooruit ging. Dit is me nadien nog opgevallen, maar doet hij ook niet elke keer. Hij heeft nog maar pas onderhoud gehad en ik had toen de opmerking gemaakt tegen mijn vespa-onderhoud-garagist, maar hij had niets abnormaals gemerkt nadien. Ik heb de indruk dat hij het ook maar doet als hij warmgedraaid is en dan niet in eerste, maar vooral in derde en vierde. Iemand een idee waar dit kan aan liggen? Thx, Steven
  5. Het was dus gewoon een slecht contact aan de aansluiting van de batterij. Vijs bijgedraaid en alles opgelost. Bedankt voor de tips... http://modernvespa.com/forum/topic129767 modernvespa is trouwens een heel aktief forum voor de (plastic-)vespa eigenaars. Mvg, Steven
  6. Hoi, We hebben een tweedehands gts gekocht. Op het ontbreken van die rode sleutel na ( vorige eigenaar heeft me beloofd die nog te bezorgen maar voorlopig nog niks ontvangen...) en kapotte benzinepomp bij eerste start bij thuiskomst ( gelukkig zat die in een recall programma en was men eigen garagist chris smeyers zo vriendelijk om dat weer voor me op te lossen) merkte ik vandaag nog iets op... Tijdens het rijden valt om de zoveel tijd (een keer per twee km of zo) de koplamp een fractie van een seconde uit. Tegelijk gaat het rode lampje van de immobilizer en ik denk het lampje van de koeling branden. Enig idee hoe ik dat kan oplossen. Lijkt me een slecht contact of zo, maar weet niet waar ik moet beginnen zoeken. Bedankt, Steven
  7. Mennen, How zit het now? Can you drive in France with your own vespa 125cc or not? Several tourist sites make reclam for a holiday with a 125cc in France with license B so I suppose renting one there won't be a problem. But with your own? Regards, Steven
  8. Hoi, The Ball and Chain zou graag ook een vespa hebben, wat ik alleen maar kan aanmoedigen natuurlijk. Ze zou willen gaan voor de LX 125. Ik ben niet zo bekend met die viertakt vespa's en weet niet goed waar bij die types de mankementen zitten (Eigenlijk weet ik het alleen van de P's... :-) ) Ik zag bvb. deze: http://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-lx-125-ie-zeer-184005412.html Tips waar ik moet op letten? Roest in elk geval niet haha... Greets, Steven
  9. Thesmurf

    Platte Band

    Dus nero... Ik kan tubeless banden op men px velgen laten leggen mits... ( ik veronderstel dat daar dan een dichting in moet?) Op men s83's die er af fabriek opliggen staat volgens mij trouwens tubeless? En is het de moeite om naar tubeless te gaan of heb ik gewoon heel veel pech gehad met mijn platte band en is de kans klein dat me dat nog eens overkomt? Moet wel zeggen dat ik me vandaag een paar keer de bedenking heb gemaakt dat het terug mis kon gaan als ik gas open reed. Mvg, Steven
  10. Thesmurf

    Platte Band

    Volgens men bandenman, banden Ronny aka "den derrem" bestaan er geen tubeless banden voor "die ouw schooterkes". Hij suggereerde zelf dat die minder rap plat gingen en dat ik sjans had gehad dat het men voorwiel ni was. Zonder de zoekfunctie of google te gebruiken, klopt da? Zelfs niet met ander velgen? Mvg, steven
  11. Hoi, Ik had dat ook met men nieuwe vespa in het begin. Is volgens mij pas verdwenen toen ik bij smeyers in schaffen die bocht van men uitlaat heb laten vervangen door een sito bocht ( zo noemde chris dat toch maar vond er eigenlijk op internet niet veel info over) Soit, met die bocht en zonder katalysator dus reed men wesp echt ongelooflijk veel beter, veel vlotter ook bij het hernemen. En hij klinkt nu ook zoals het moet. Best geinvesteerde 50 euro ooit :-). Heb wel eerst gewacht tot ik 1000 km had gedaan. Mvg, Steven
  12. Thesmurf

    Platte Band

    Hoi, Vanmorgen met mijn PX naar het werk. Vrolijk over de baan tegen 85 per uur. Heb ik ineens het gevoel dat er iets mis is met de achterband. Nog voor ik het doorhad, was die dus volledig plat... Men wesp trok ineens volledig naar links, allee 't is te zeggen dat achterwiel sloeg echt naar links uit, waarschijnlijk doordat die motor langs een kant zit... Ik had ondertussen men gas al gelost en was zo goed als het kon beginnen remmen. Stilstaan deed ik echter pas op het fietspad langs de linkse kant van de baan... Ik moet zeggen dat ik eigenlijk serieus verschoten was, niet alleen van hoe onbestuurbaar men scoot was, maar ook hoe snel die band leeg was. Als daar een tegenligger was aangekomen dan had ik, ik weet niet wat moeten doen, maar het had gegarandeerd iets met vallen geweest (of veel erger). Iemand dit al meegemaakt? Remtips? Stuurtips? Als sjans dat ik px-gewijs een reservewiel bijhad :-) Dat wel... Bleek een nagel in mijn band te zitten. Groeten, Steven
×
×
  • Create New...