Ga naar inhoud
Vespaforum.be

plasje rood


knifeman

Aanbevolen berichten

Bij thuiskomst van 2 weken verlof een plasje rood gevonden onder de px. Het leek me dunner dan olie, en het meeste hing onderaan het gewricht van de demper, toch ook wat onderaan de gearbox en schakelklok. Ik vraag me af of de gearbox en8f temper wat lekt. Welke kleur heeft de gearbox olie normaal en welke demperfluid ? Ps.de lek kan ik visueel niet zien

Link naar reactie

je moet dan wel eens checken om je sproeiers aan te passen, want met mengsmering heb je enkel benzine die door de sproeiers gaan en nu ook dikkere olie.

Link naar reactie

mengsmering afkoppelen is bijlange niet nodig en al zeker niet als je nooit gaat tunen

mengsmering is kei handig

je mag die vullen tot in de hals, zolang je dop er maar terug opkan

en voor een "plasje" rood onder je PX zou ik me niet al te veel zorgen maken

Link naar reactie

Kan goed 2takt olie zijn. En naar mijn bescheiden mening zoals Sindo zegt afkoppelen.

Als je zelf mengt ben je altijd zeker dat je motor de juiste verhouding krijgt, en ben je niet meer

op je pomp aangewezen. Ik heb hem gewoon afgekoppeld en en mijn leidingen zo vast gestript dat ik ze terug kan

aan koppelen alleen de koper leiding die in de carbu zit heb ik eruit gehaald.

Mischien een tip om af te koppelen aangezien de draad van de koper leiding die in je carbu in de pomp geschroefd is een speciale draad heeft, heb ik er een simpele smeernippel ingedraaid die hebben hetzelfde draad

type. Werkt prima, als je wil ik heb er nog liggen.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

Merci voor de tips. Het is tweetakt en komt van nogal hoog. Een van de dagen eens opengooien en zien van waar het komt. Als je de zelfmenger koppelt, en ik zou het reservoir etc eruit gooien, hoe moeilijk kan het zijn om op de vrijgekomen plaats de batterij onder te brengen?

Link naar reactie
ik zou het reservoir etc eruit gooien, hoe moeilijk kan het zijn om op de vrijgekomen plaats de batterij onder te brengen?

Op zich niet moeilijk, maar wel een héél gedoe als je achteraf iets aan die batterij moet doen want dan zal je elke keer je nafttank eruit moeten halen...

Link naar reactie

maar als je een batterij wil steken op een scooter zonder batterij, moet je alvast statorplaat en spanningsregelaar. Als het enkel is om een gps aan te sluiten dan is er een goedkoper en simpeler alternatief. http://www.sip-scootershop.com/nl/products/spanningsregelaar+koso+_kobl000010. Ik ga het nu zelf installeren, ik zal wel laten weten of het wel degelijk werkt.

Link naar reactie

als je geen lekken ziet rond het carbuhuis,haal dan de benzinetank er maar is uit,px-en durven nogal is lekken aan het oliereservoir,die dichtingen deugen niet..

Link naar reactie

yep,dat zou ook niet de eerste zijn die een barstje heeft...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...