knifeman Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Bij thuiskomst van 2 weken verlof een plasje rood gevonden onder de px. Het leek me dunner dan olie, en het meeste hing onderaan het gewricht van de demper, toch ook wat onderaan de gearbox en schakelklok. Ik vraag me af of de gearbox en8f temper wat lekt. Welke kleur heeft de gearbox olie normaal en welke demperfluid ? Ps.de lek kan ik visueel niet zien Link naar reactie
sindo Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 is het geen 2Takt, ik vermoed dat het mengsmering is en dat daar iets mis is gelopen Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Tot hoe vol mag je die vullen, ? Onder of in de hals ? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 ni, afkoppelen die handel... Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 En als ze nog niet afgekoppeld is ? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 ik zeg het toch afkoppelen en zelf mengen! Link naar reactie
sindo Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 je moet dan wel eens checken om je sproeiers aan te passen, want met mengsmering heb je enkel benzine die door de sproeiers gaan en nu ook dikkere olie. Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Kijk eerst de kleur van je 2T-olie eens na (er bestaan er in alle kleuren) zodat je zekerheid hebt. Motorolie kan je meestaml uitsluiten omdat die er meestal zwart uit komt. Toch geen stookolie getankt per accident! ) Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 of een vrouw meegenomen die haar ... . had :-) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 mengsmering afkoppelen is bijlange niet nodig en al zeker niet als je nooit gaat tunen mengsmering is kei handig je mag die vullen tot in de hals, zolang je dop er maar terug opkan en voor een "plasje" rood onder je PX zou ik me niet al te veel zorgen maken Link naar reactie
sindo Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 luister nu echt niet naar iemand die een vod in zijn cilinder steekt, afkoppelen die handel Link naar reactie
sindo Geplaatst: 22 augustus 2012 Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 luister nu echt niet naar iemand die een vod in zijn cilinder steekt, afkoppelen die handel Link naar reactie
spikky Geplaatst: 23 augustus 2012 Delen Geplaatst: 23 augustus 2012 Is het misschien lagervet? Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 23 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2012 Lager vet is wit. De tweetal die ik er indeed volgens mij gewoon geel maar dat ga ik nakijken. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 23 augustus 2012 Delen Geplaatst: 23 augustus 2012 Kan goed 2takt olie zijn. En naar mijn bescheiden mening zoals Sindo zegt afkoppelen. Als je zelf mengt ben je altijd zeker dat je motor de juiste verhouding krijgt, en ben je niet meer op je pomp aangewezen. Ik heb hem gewoon afgekoppeld en en mijn leidingen zo vast gestript dat ik ze terug kan aan koppelen alleen de koper leiding die in de carbu zit heb ik eruit gehaald. Mischien een tip om af te koppelen aangezien de draad van de koper leiding die in je carbu in de pomp geschroefd is een speciale draad heeft, heb ik er een simpele smeernippel ingedraaid die hebben hetzelfde draad type. Werkt prima, als je wil ik heb er nog liggen. Grtjs Makke Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 23 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2012 Merci voor de tips. Het is tweetakt en komt van nogal hoog. Een van de dagen eens opengooien en zien van waar het komt. Als je de zelfmenger koppelt, en ik zou het reservoir etc eruit gooien, hoe moeilijk kan het zijn om op de vrijgekomen plaats de batterij onder te brengen? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 23 augustus 2012 Delen Geplaatst: 23 augustus 2012 ik zou het reservoir etc eruit gooien, hoe moeilijk kan het zijn om op de vrijgekomen plaats de batterij onder te brengen? Op zich niet moeilijk, maar wel een héél gedoe als je achteraf iets aan die batterij moet doen want dan zal je elke keer je nafttank eruit moeten halen... Link naar reactie
sindo Geplaatst: 23 augustus 2012 Delen Geplaatst: 23 augustus 2012 IDD. de juiste plaats is onder je bil aan de kant van je reservewiel Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 23 augustus 2012 Delen Geplaatst: 23 augustus 2012 @Sindo ge bedoelt toch onder "de" bil hé)) Grtjs Makke Link naar reactie
sindo Geplaatst: 23 augustus 2012 Delen Geplaatst: 23 augustus 2012 maar als je een batterij wil steken op een scooter zonder batterij, moet je alvast statorplaat en spanningsregelaar. Als het enkel is om een gps aan te sluiten dan is er een goedkoper en simpeler alternatief. http://www.sip-scootershop.com/nl/products/spanningsregelaar+koso+_kobl000010. Ik ga het nu zelf installeren, ik zal wel laten weten of het wel degelijk werkt. Link naar reactie
Domi Geplaatst: 23 augustus 2012 Delen Geplaatst: 23 augustus 2012 als je geen lekken ziet rond het carbuhuis,haal dan de benzinetank er maar is uit,px-en durven nogal is lekken aan het oliereservoir,die dichtingen deugen niet.. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 23 augustus 2012 Delen Geplaatst: 23 augustus 2012 vooral aan het oog. kan ook een scheurtje in je oliereservoir zijn. Link naar reactie
Domi Geplaatst: 23 augustus 2012 Delen Geplaatst: 23 augustus 2012 yep,dat zou ook niet de eerste zijn die een barstje heeft... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.