Ga naar inhoud
Vespaforum.be

plasje rood


knifeman

Aanbevolen berichten

.

Link naar reactie

Als uwe gearbox olie nog een rode schijn heeft,dan zal uwe scoot nog niet veel gebold hebben.

Ik vervang jaarlijks mijne olie in elke scooter,maar die elke keer ziet zwart.

Uw gearbox is ongeveer het laagste punt van uw motor,dus de olie zal tot daar stillekes aflopen en pas dan op de grond druppen denk ik.

Link naar reactie

Heb een dergelijk probleem gehad bij mijn P200E, er lag wel geen plas onder maar er hing toch olie onder de vloerplaat. Oorzaak : het oliereservoir was gebarsten waar de twee helften aan mekaar zijn gelast/geplakt, als je er meer dan een 1/2 liter ingoot kwam het door die barst er uit.

Link naar reactie

Oliepomp die lekt, carbuhuis vol olie en dan begint hij langs de regelvijs onderaan te lekken en loopt zo naar uw gearbox. Lekkende oliepomp is een veel voorkomend probleem bij de laatste PXen. Doe uw carbudeksel er eens af en kijk of het daar niet vol olie staat.

Link naar reactie
Oliepomp die lekt, carbuhuis vol olie en dan begint hij langs de regelvijs onderaan te lekken en loopt zo naar uw gearbox. Lekkende oliepomp is een veel voorkomend probleem bij de laatste PXen. Doe uw carbudeksel er eens af en kijk of het daar niet vol olie staat.

Eindelijk wat tijd gevonden en inderdaad ! In carb huis staat olie en het lekt er zoals je zegt aan de regelvijs uit. Maar eens laten maken dan.

Link naar reactie
Oliepomp die lekt, carbuhuis vol olie en dan begint hij langs de regelvijs onderaan te lekken en loopt zo naar uw gearbox. Lekkende oliepomp is een veel voorkomend probleem bij de laatste PXen. Doe uw carbudeksel er eens af en kijk of het daar niet vol olie staat.

Eindelijk wat tijd gevonden en inderdaad ! In carb huis staat olie en het lekt er zoals je zegt aan de regelvijs uit. Maar eens laten maken dan.

Link naar reactie

@plasje rood,

Nix ernstig,(Heb mijn Vriendin ook wel eens last van),

Gewoon doorrijden...

Groet,AJ

Link naar reactie

Blen aka MR PX :-)))

Link naar reactie

even nen tip voor de gasten die hun mensmering zomaar uitschakelen door de tubes aftekoppellen,,,,,,,,, Uw pomp blijft wel werken hé,of ge moest uw wormwiel eruit halen,wat ik altijd deed,da's dan alweer een schoon stukske " vijstechniek" om zo' n stom ridicuul wormwieltje eruit te halen ;))), maar soit als ge dan toch aan het vijzen zijt,moet u eens even de vraag stellen " hoe komt eigenlijk die 2takt olie in mijne carbu ????",,,,,,,,, juist ja da's alweer een schoon staaltje van Piaggio vliegtuig techniek ;))),,,,,,enfin ik had toen genoeg redenen om heel die cinéma te liquideren en zelf te mengen,my2cents

CHEERS

Link naar reactie

@knifeman,,,ik ga er vanuit dat ge mijne reply gelezen hebt,aangezien ge u fantastisch gedocumenteerd hebt,,,anyway er loopt een inwendig kanaal in uw carbu-behuizing,,die vertrekt vanuit uw pomp naar uwe carbu en als ik het mij nog goe kan herinneren zit die carbu-pakking er mee over,,,,,veel voorkomend probleem is dat die inbussen om uwe carbu vasttezetten soms lostrillen,met alle gevolgen vandien,,,ge kunt een volledig carbu-pakkingsetje kopen en ge zijt terug vertrokken.

CHEERS

Link naar reactie

Soms is het niet nodig om de ganse handel los te gooien maar wel voldoende om de 3 schroeven van het pomphuis terug vast te zetten. Die komen ook al eens los en dan komt er een beetje olie onder het deksel van het pomphuis door.

Link naar reactie
Soms is het niet nodig om de ganse handel los te gooien maar wel voldoende om de 3 schroeven van het pomphuis terug vast te zetten. Die komen ook al eens los en dan komt er een beetje olie onder het deksel van het pomphuis door.

olie komt van onder carbu zelf ,niet de pomp. Alle bouten/vijzen gecontroleerd op lostrillen maar zitten goed vast. maar merci. Heb al veel bijgeleerd door dezen topic/probleem.

Link naar reactie

Cool, dan kunde gerust vlammen.

Ik heb gisteren ook een dikke plek 2T en naft onder mijne gevonden. een dezer als ik tijd eens naar kijken.

Of naft kraan laten open staan, maar er licht teveel onder dat dit de oorzaak zou zijn. Vermoed

dat mijnen darm gescheurd of losgekomen is.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...