Wutsie75 Geplaatst: 26 augustus 2012 Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Er hangde ook wat onderaan de gearbox? hoe komt dat daar? Gearboxolie kan toch ook een rode schijn hebben? Link naar reactie
Giovespa Geplaatst: 26 augustus 2012 Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Heb je dagelijks een plas olie of alleen als je lang stil staat. Grt Gio Link naar reactie
Domi Geplaatst: 26 augustus 2012 Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Als uwe gearbox olie nog een rode schijn heeft,dan zal uwe scoot nog niet veel gebold hebben. Ik vervang jaarlijks mijne olie in elke scooter,maar die elke keer ziet zwart. Uw gearbox is ongeveer het laagste punt van uw motor,dus de olie zal tot daar stillekes aflopen en pas dan op de grond druppen denk ik. Link naar reactie
stefpa Geplaatst: 26 augustus 2012 Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Heb een dergelijk probleem gehad bij mijn P200E, er lag wel geen plas onder maar er hing toch olie onder de vloerplaat. Oorzaak : het oliereservoir was gebarsten waar de twee helften aan mekaar zijn gelast/geplakt, als je er meer dan een 1/2 liter ingoot kwam het door die barst er uit. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 denk dat ik hetzelfde voor heb Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 27 augustus 2012 Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Als uwe gearbox olie nog een rode schijn heeft,dan zal uwe scoot nog niet veel gebold hebben. Kan toch zijn dat hij net gevuld had en op reis vertrokken is? Mijne ziet ook zwart maar in de bus inderdaad roodachtig. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 27 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Zweet dat normaal wat aan de pakkingen ? Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 27 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Voorlopig komt er niks meer uit. T lijkt van de dichting aan de als van oliereservoir te komen. misschien droog van stil te staan. We zullen het in t oog hiudn voorlopig. Link naar reactie
blen Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Oliepomp die lekt, carbuhuis vol olie en dan begint hij langs de regelvijs onderaan te lekken en loopt zo naar uw gearbox. Lekkende oliepomp is een veel voorkomend probleem bij de laatste PXen. Doe uw carbudeksel er eens af en kijk of het daar niet vol olie staat. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 31 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2012 Oliepomp die lekt, carbuhuis vol olie en dan begint hij langs de regelvijs onderaan te lekken en loopt zo naar uw gearbox. Lekkende oliepomp is een veel voorkomend probleem bij de laatste PXen. Doe uw carbudeksel er eens af en kijk of het daar niet vol olie staat. Eindelijk wat tijd gevonden en inderdaad ! In carb huis staat olie en het lekt er zoals je zegt aan de regelvijs uit. Maar eens laten maken dan. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 31 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2012 Oliepomp die lekt, carbuhuis vol olie en dan begint hij langs de regelvijs onderaan te lekken en loopt zo naar uw gearbox. Lekkende oliepomp is een veel voorkomend probleem bij de laatste PXen. Doe uw carbudeksel er eens af en kijk of het daar niet vol olie staat. Eindelijk wat tijd gevonden en inderdaad ! In carb huis staat olie en het lekt er zoals je zegt aan de regelvijs uit. Maar eens laten maken dan. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 31 augustus 2012 Delen Geplaatst: 31 augustus 2012 @plasje rood, Nix ernstig,(Heb mijn Vriendin ook wel eens last van), Gewoon doorrijden... Groet,AJ Link naar reactie
Domi Geplaatst: 31 augustus 2012 Delen Geplaatst: 31 augustus 2012 Blen aka MR PX :-))) Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 1 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2012 Kan ik erop vertrouwen er zo mee verder te rijden tot een oplossing ? Of moet ik er nu van uitgaan dat de meng smering niet goed werkt en ik kans op een vast of hardlopen maak ? Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 1 september 2012 Delen Geplaatst: 1 september 2012 even nen tip voor de gasten die hun mensmering zomaar uitschakelen door de tubes aftekoppellen,,,,,,,,, Uw pomp blijft wel werken hé,of ge moest uw wormwiel eruit halen,wat ik altijd deed,da's dan alweer een schoon stukske " vijstechniek" om zo' n stom ridicuul wormwieltje eruit te halen )), maar soit als ge dan toch aan het vijzen zijt,moet u eens even de vraag stellen " hoe komt eigenlijk die 2takt olie in mijne carbu ????",,,,,,,,, juist ja da's alweer een schoon staaltje van Piaggio vliegtuig techniek )),,,,,,enfin ik had toen genoeg redenen om heel die cinéma te liquideren en zelf te mengen,my2cents CHEERS Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 1 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2012 en indien ja, welk 'gaatje' op deze twee foto's foto's niet van mij Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 1 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2012 't is de gasket onder de carbu die blijkbaar lekt. , nrke 34. kan iemand me vestigen dat zoals volgens de conceptuele tekening de olie van de oliepomp mee door deze gasket gaat ergens ? of zit die leiding in de carb ? Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 1 september 2012 Delen Geplaatst: 1 september 2012 @knifeman,,,ik ga er vanuit dat ge mijne reply gelezen hebt,aangezien ge u fantastisch gedocumenteerd hebt,,,anyway er loopt een inwendig kanaal in uw carbu-behuizing,,die vertrekt vanuit uw pomp naar uwe carbu en als ik het mij nog goe kan herinneren zit die carbu-pakking er mee over,,,,,veel voorkomend probleem is dat die inbussen om uwe carbu vasttezetten soms lostrillen,met alle gevolgen vandien,,,ge kunt een volledig carbu-pakkingsetje kopen en ge zijt terug vertrokken. CHEERS Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 1 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2012 @daxx yep merci. die inbus bouten zaten nog goe vast, heb ik al gecontroleerd. Een van de dagen wordt het gemaakt Link naar reactie
blen Geplaatst: 3 september 2012 Delen Geplaatst: 3 september 2012 Soms is het niet nodig om de ganse handel los te gooien maar wel voldoende om de 3 schroeven van het pomphuis terug vast te zetten. Die komen ook al eens los en dan komt er een beetje olie onder het deksel van het pomphuis door. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 3 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2012 Soms is het niet nodig om de ganse handel los te gooien maar wel voldoende om de 3 schroeven van het pomphuis terug vast te zetten. Die komen ook al eens los en dan komt er een beetje olie onder het deksel van het pomphuis door. olie komt van onder carbu zelf ,niet de pomp. Alle bouten/vijzen gecontroleerd op lostrillen maar zitten goed vast. maar merci. Heb al veel bijgeleerd door dezen topic/probleem. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 5 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2012 dankzij 20 min werk in des lands beste scootershop opgelost ! Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 5 september 2012 Delen Geplaatst: 5 september 2012 Cool, dan kunde gerust vlammen. Ik heb gisteren ook een dikke plek 2T en naft onder mijne gevonden. een dezer als ik tijd eens naar kijken. Of naft kraan laten open staan, maar er licht teveel onder dat dit de oorzaak zou zijn. Vermoed dat mijnen darm gescheurd of losgekomen is. Grtjs Makke Link naar reactie
Joene Geplaatst: 5 september 2012 Delen Geplaatst: 5 september 2012 en dus oliepomp gewoon kunnen behouden :-) goed zo de Sindo zal nie content zijn ;-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.