Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Doorslippen/haperen


RoflGts300

Aanbevolen berichten

Wij zijn met 4 naar Italiƫ gereden met een redelijke snelheid. De problemen die jullie hier naar boven halen heeft niemand van ons 4 ondervonden.

Zoals Knifeman zegt, da eens op het modern vespaforum zoeken. Het is toch raar dat dit probleem nu pas naar voren komt. De GTS'en zijn toch al enkele jaren op de markt. Heeft jullie dealer dan enkel de klacht van jullie, of zijn er nog anderen die dat voor hebben?

De 22ste september vertrek ik om een kleine 1250km te doen, enkel stoppen om te tanken. Om de 400km. Ik ben benieuwd als ik dat probleem ga ondervinden.

Link naar reactie
Wij zijn met 4 naar Italiƫ gereden met een redelijke snelheid. De problemen die jullie hier naar boven halen heeft niemand van ons 4 ondervonden.

Zoals Knifeman zegt, da eens op het modern vespaforum zoeken. Het is toch raar dat dit probleem nu pas naar voren komt. De GTS'en zijn toch al enkele jaren op de markt. Heeft jullie dealer dan enkel de klacht van jullie, of zijn er nog anderen die dat voor hebben?

De 22ste september vertrek ik om een kleine 1250km te doen, enkel stoppen om te tanken. Om de 400km. Ik ben benieuwd als ik dat probleem ga ondervinden.

ik heb het probleem niet als ik onder de 100 km/u blijf of niet langer dan 20 min boven de 100 rij. Mijn insziens, ofwel zoals Daxx zei, ne vaporlock, maar ik denk het niet omdat dit langer dan een fractie van een seconde problemen moet geven. Persoonlijk vermoed ik een probleem met het nieuwe type van benzinepomp dat ze sinds vorig jaar gebruiken om het 'help mijn gts start niet als 'm warm staat - probleem' op te lossen dat niet genoeg druk of debiet geeft.

Link naar reactie

Efkes tussenin,,,, nen vaporlock is een gedacht,,,,,maar zijt maar vrij zeker dat ge luchtbellen in uw injectieleiding krijgt,zoals ik hiervoor al vermeld heb,,,nen lock is een groot woord omdat ge die luchtbellen erdoor pompt.

Ik blijf bij mijn mening dat die injectieleiding totaal verkeerd geassembleerd is.

Cheers

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik ben juist terug van een tripje van 2800 km. Ik heb dit voorval ook verschillende keren meegemaakt op heen- en terugweg. Dit telkens bij 130 km per uur op de gps. Volgens mij slaat de begrenzer aan. Was toch wel even verschieten de eerste keer.

Ik verschiet er altijd van ... zeker tegen die snelheid!!! ;)

Link naar reactie

Ik denk dat er ondertussen bij Piaggio toch een bellekke moet gaan rinkelen,,,allƩƩ 'kheb toch eens aan de klepel geslagen,mijn gedacht,,,maar tot op heden heb ik vrij tegensprekende meningen vernomen en tot nader order zal ik dat maar efkes voor mijn eigen houden totdat er duidelijkheid is.

Wat mij betreft is er een akkefietje met uwe benzinetoevoer,,al dan niet software matig bediend,,,iets met uw bougie lijkt mij uitgesloten,want dan zou je volgens mij,wanneer hij terug in gang schiet,een naverbranding krijgen in uwe uitlaat,tevens ook met uwe luchttoevoer,maar soit tot op heden heb ik mensen die er proffesioneel iets met te maken hebben,nog geen sluitende verklaring gekregen...ik blijf vurig wachten en ondertussen zelf naar de oorzaak zoeken.

CHEERS

Link naar reactie

Ook 1 keer voorgehad, en vermoed dat dan de toerental begrenzer in werking treed. Was bij het inhalen gashendel brut helemaal open en gings in de toeren en hield plots in. Zelfde gewaar wording zoals dat op mijn motoren het geval was.

Link naar reactie

Wat mij verwondert is dat dit dan niet frequenter gebeurt,zeker bij GTS 125'ers en het straffe zou dan zijn om gedurende 1-2 sec uwe blok lam te leggen i.p.v een stabiel toerental te behouden,kwestie van veilig rijgedrag...allƩƩ stel u voor met nen 125 volle bak op autostrade nen bocht nemen en diene toerentalbegrenzer legt diene blok lam----->onverantwoord,,,anyway ik kan mij daar moeilijk bij neerleggen,,nog graver gaat het worden wanneer ge daar een elektronische storing op zou krijgen,dan wordt dat helemaal nen schone cinƩma,,anyway ik moet en ik zal daar meer van te weten moeten komen ;(((

CHEERS

Link naar reactie

Voertuigen uitgerust met een toerental meter (aanduiding) hebben meestal bij de hoogste toeren een RODE zone, eens daar het einde daarvan bereikt, treed de begrenzer in werking en sluit de onsteking af. Eens onder de max toegelaten toeren krijg je weer ontsteking. dit is dus maar even, al zal dat in sommige gevallen wel een eeuwigheid lijken als het er om spant, bvb voertuig aan het inhalen. Kweet waarvan ik spreek. Spijtig geen toerenteller op mijn Vespa, zoadat je niet kan zien of je te hoog in toeren gaat.

Link naar reactie

Als ik met mijne 125ie op de autostrade rijd heb ik dit inderdaad vaak, zeker in bergaf. Ging er ook altijd vanuit dat dat de begrenzer was. Te meer daar het steeds bij dezelfde topsnelheid is (allez op een rit steeds dezelfde snelheid. Met de tijd neemt die topsnelheid ietske af (slijten variatorgewichtjes??))

Link naar reactie

AllƩƩ bon ,we zullen voor van de winter eens op zoek gaan naar nen toerenteller ;))) en tot op heden heb ik nog altijd gene data gekregen vanaf hoeveel toeren diene begrenzer zou opspringen,meten is weten,,,des te meer omdat ik al verschillende verhalen heb gehoord dat dit fenomeen ook voorvalt zelfs bij lage toeren/snelheid,,waaronder den deze.

CHEERS

Link naar reactie

Hey! Volgens mij werkt de snelheidsbegrenzer door het aantal ontstekingen te halveren, dus in plaats van Ć©Ć©n ontsteking om de 2 toeren is er Ć©Ć©n ontsteking om de 4 toeren, en dat voel je alleen doordat de scooter niet meer versnelt.

Het af en toe haperen heb ik ook, en een vriend van mij die ook een GTS 300 heeft ondervindt dit ook. Bij mij is het meestal op de autosnelweg, dus boven de 100 km/h, maar die vriend rijdt nooit op autosnelweg en heeft het ook af en toe bij pakweg 80 km/h.

Ik heb dit al eens gevraagd aan mijn dealer (BecquƩ Denderleeuw) maar daar melden ze mij dat de gekende problemen met de brandstofpomp niet meer bestaan op de modellen 2012. Hij had voorts ook nog nooit van het probleem gehoord :-(

Biedt het verleggen van de brandstofleiding uiteindelijk oplossing?

Het is in alle geval een lastig probleem, want je weet uiteindelijk nooit op voorhand of dit werkelijk maar een seconde gaat duren of dat hij effectief stilvalt. Vrij benauwelijk als je op het 2de vak rijdt als je het mij vraagt...

Link naar reactie

Persoonlijk heb ik liever dat de begrenzer zijn werk doet, dan dat mijn motorblokje rond mijn oren zou vliegen zenne. Maar zoals ik zeg is dat MIJN persoonlijke mening. En na mijn eerste waarschuwing weet ik nu waar ik me aan te houden heb.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...