Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Doorslippen/haperen


RoflGts300

Aanbevolen berichten

Vandaag naar Oostende en terug gereden. Op de heenweg, autostrade en terug ook.

Tegen 100 à 110 op de gps naar daar gereden. In beide richtingen viel zo ineens een second de gas weg. Echt vies tegen die snelheid. Wat kan hier de reden van zijn?

Is de eerste keer dat ik dat meemaak. Temperatuur is ok, niet over de helft. Enkel het lampje van m'n licht brand, voor de rest geen lichtjes op't dashboard die aangaan.

Wat kan dit zijn?

Versnellingen? Benzinetoevoer? Aandrijfriem?

Nog iemand dit al eens meegemaakt?

Bedankt.

Groeten,

Rolf

Net 4025 km op de teller na 2 maand:)

Link naar reactie

Vespa afgehaald op 11 mei 2012 ... Zit nu op 4300km ... en er komt nog een weekend aan waar moeder de vrouw moet werken dus met de late dus ... Rustig gaan cruisen zaterdag en zondag als het weer niet "te" slecht is ... beetje regen ga ik niet dood :)

Volgende week heb ik dus op 8 weken minstens 4500km.

Woon-Werkverkeer is maar 30km/dag ... rest is tripkes en toeren :)

Met den 125 had ik 12500 op 3,5 jaar ... deze keer ga ik er deftig over gaan ;)

Dus niet aan't zwanzen!

Link naar reactie

Goed gereden zeg , veel plezier nog, ik rij heel wat minder...ik werk thuis en meestal tot 19 u, dan nog sporten, maak ook veel tijd voor mijn lief hondje, heb ook nog een vrouwtje. Puur voor de fun heb ik die 300.nu en dan. En mijn oud spul moet ook ne keer de stal uit.

Link naar reactie
Dat zwanzen is ironisch bedoeld, dat weet je wel hé Rolf ;)

Weet ik wel ... zou het ook grellig vinden moest ik het van een ander lezen ;)

Heb ook een vrouwtje ... maar geen huisdieren ... rijden veel met z'n tweetjes rond ... maar als ze met ne late staat in't weekend is het moeilijk om mij van de Vespa te krijgen voor een tripke van minstens 200km gewoon naar "ergens" of "ergens anders" :)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Heb hetzelfde meegemaakt. Heb mijn GTS 300 SS nu bijna 2 maand en ook al 4300 km gebold. Ik heb het ondertussen 5 maal gehad, meestal in vol gas of quasi vol gas situaties, maar ook al 1 keer tijdens "rustig" rijden. Houdt zich voor 1 second volledig in en schiet er dan weer door, verder niets meer van te merken.

Vandaag is de Vespa binnen bij de dealer voor een ander probleemje (nieuwe keerring achteras) en ze gingen hem ook eens uitlezen. Benieuwd of ze de oorzaak vinden...

Link naar reactie

Ook al meegemaakt en ik ben eerder, en sabelt mij nu ni neer,aan het denken aan de beruchtte " vapor lock" dwz wanneer uw vloeistof te warm wordt en dus begint te verdampen zodat uwe vloeistofdruk daalt, tot zover mijne theorie oh ja voor ge mijne kop eraf haakt, laat me dan tenminste mijn pint leegdrinken hé ;))

Cheers

Link naar reactie

@RolfGTS125 diene filter is goe doorgespoeld geweest big thx en ivm met mijne theorie aangaande diene " vapor lock" ga ik van de week eens bekijken of ik daar één of andere constante drukmeting kan aanhangen,om da eens optevolgen,mocht ik juist zitten,is da volgens mij gemakkelijk optelossen door uw injectieleiding te isoleren en ook even te checken of die niet te veel naar boven gebogen staat,maar ik blijf vrij voorzichtig in mijne zatte zever,omdat ik dit nog niet hard kan maken.

CHEERS

Link naar reactie

Alléé bon om nog efkes terug te komen oep mijne zever...kheb hier zojuist mijn injectie leiding even gecheckt en ik moet zeggen dat die volgens mij precies ideaal ligt om nen vapor lock te creëren...dwz vanaf uw pomp loopt die naar beneden en dan los over uwe hete cilinder om daarna terug loodrecht en via nen bocht naar uwe injector te gaan,wat daar de Piaggio- logica van is,is mij een groot raadsel?????!!!!! Da's dus om problemen vragen...

Binnen 2 weken heb ik congé en ga ik die injectie leiding is naar MIJN goesting leggen,,alléé toch proberen in ieder geval ;)))

CHEERS

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...