RoflGts300 Geplaatst: 29 juni 2012 Delen Geplaatst: 29 juni 2012 Vandaag naar Oostende en terug gereden. Op de heenweg, autostrade en terug ook. Tegen 100 à 110 op de gps naar daar gereden. In beide richtingen viel zo ineens een second de gas weg. Echt vies tegen die snelheid. Wat kan hier de reden van zijn? Is de eerste keer dat ik dat meemaak. Temperatuur is ok, niet over de helft. Enkel het lampje van m'n licht brand, voor de rest geen lichtjes op't dashboard die aangaan. Wat kan dit zijn? Versnellingen? Benzinetoevoer? Aandrijfriem? Nog iemand dit al eens meegemaakt? Bedankt. Groeten, Rolf Net 4025 km op de teller na 2 maand:) Link naar reactie
poeschi Geplaatst: 29 juni 2012 Delen Geplaatst: 29 juni 2012 Ook hetzelfde meegemaakt,van toen alleen nog getankt bij total niet meer gebeurd. Groeten. Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 30 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2012 Stomme is dat ik voor de verandering ne keer Total heb getankt... Link naar reactie
jelle83 Geplaatst: 30 juni 2012 Delen Geplaatst: 30 juni 2012 als het een injectie is zal het de naftpomp zijn even naar de dealer rijden om te laten zien dat uwe motor onder de terugroep actie valt zo ja word dat kosteloos vervangen groeten jelle Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 30 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2012 Is ene van juist 2 maand oud. Terugroepactie is van der voor. Niet? Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 30 juni 2012 Delen Geplaatst: 30 juni 2012 Terugroepactie of niet, dan is het toch garantie? Link naar reactie
jelle83 Geplaatst: 30 juni 2012 Delen Geplaatst: 30 juni 2012 is inderdaad van daar voren ik zou dieje terug naar uwe dealer gaan dan kunnen ze hem eens uitlezen Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 30 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2012 Allright. Ik zal ne keer zien of ik een van de dagen bij den dealer geraak. Ik zit toch al bekanst aan m'n 5000 kilometer Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 3 juli 2012 Delen Geplaatst: 3 juli 2012 Ben je aan het zwanzen ? 5000 km op 8-12 weken... amaikes Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 3 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2012 Vespa afgehaald op 11 mei 2012 ... Zit nu op 4300km ... en er komt nog een weekend aan waar moeder de vrouw moet werken dus met de late dus ... Rustig gaan cruisen zaterdag en zondag als het weer niet "te" slecht is ... beetje regen ga ik niet dood Volgende week heb ik dus op 8 weken minstens 4500km. Woon-Werkverkeer is maar 30km/dag ... rest is tripkes en toeren Met den 125 had ik 12500 op 3,5 jaar ... deze keer ga ik er deftig over gaan Dus niet aan't zwanzen! Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 3 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2012 Nu heb ik er geen last meer van ... was enkel die rit tegen hogere snelheid ... met mijn bougie is alles in orde Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 3 juli 2012 Delen Geplaatst: 3 juli 2012 Goed gereden zeg , veel plezier nog, ik rij heel wat minder...ik werk thuis en meestal tot 19 u, dan nog sporten, maak ook veel tijd voor mijn lief hondje, heb ook nog een vrouwtje. Puur voor de fun heb ik die 300.nu en dan. En mijn oud spul moet ook ne keer de stal uit. Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 3 juli 2012 Delen Geplaatst: 3 juli 2012 Dat zwanzen is ironisch bedoeld, dat weet je wel hé Rolf Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 3 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2012 Dat zwanzen is ironisch bedoeld, dat weet je wel hé Rolf Weet ik wel ... zou het ook grellig vinden moest ik het van een ander lezen Heb ook een vrouwtje ... maar geen huisdieren ... rijden veel met z'n tweetjes rond ... maar als ze met ne late staat in't weekend is het moeilijk om mij van de Vespa te krijgen voor een tripke van minstens 200km gewoon naar "ergens" of "ergens anders" Link naar reactie
Thieu Geplaatst: 17 augustus 2012 Delen Geplaatst: 17 augustus 2012 Heb hetzelfde meegemaakt. Heb mijn GTS 300 SS nu bijna 2 maand en ook al 4300 km gebold. Ik heb het ondertussen 5 maal gehad, meestal in vol gas of quasi vol gas situaties, maar ook al 1 keer tijdens "rustig" rijden. Houdt zich voor 1 second volledig in en schiet er dan weer door, verder niets meer van te merken. Vandaag is de Vespa binnen bij de dealer voor een ander probleemje (nieuwe keerring achteras) en ze gingen hem ook eens uitlezen. Benieuwd of ze de oorzaak vinden... Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2012 Ik zit nu op 5900 en een klets ... geen problemen meer gehad! Link naar reactie
Mario82 Geplaatst: 17 augustus 2012 Delen Geplaatst: 17 augustus 2012 Ik heb ook 1x voor gehad. Topsnelheid aan het rijden en dan plots de power weg. Nadien nooit meer gehad. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 17 augustus 2012 Delen Geplaatst: 17 augustus 2012 Ook al meegemaakt en ik ben eerder, en sabelt mij nu ni neer,aan het denken aan de beruchtte " vapor lock" dwz wanneer uw vloeistof te warm wordt en dus begint te verdampen zodat uwe vloeistofdruk daalt, tot zover mijne theorie oh ja voor ge mijne kop eraf haakt, laat me dan tenminste mijn pint leegdrinken hé ) Cheers Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 18 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2012 Spoelt morgen die Mallossifilter maar ne keer door met een pint Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 19 augustus 2012 Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 Ik volg daxx, zelf paar keer voor gehad na meer dan 30 min autostrade, niks mis te vinden, geen computerfout nougabollen. Precies of de naft voor ne second wegvalt. Dat of nokkenassensor die nen toer flest, maar geen idee of die er inzit bij een wesp moteurke. Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2012 Dat lijkt mij ook het meest logische want mechanisch is er niks aan ... en computerke zegt ook niks Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 20 augustus 2012 Delen Geplaatst: 20 augustus 2012 @RolfGTS125 diene filter is goe doorgespoeld geweest big thx en ivm met mijne theorie aangaande diene " vapor lock" ga ik van de week eens bekijken of ik daar één of andere constante drukmeting kan aanhangen,om da eens optevolgen,mocht ik juist zitten,is da volgens mij gemakkelijk optelossen door uw injectieleiding te isoleren en ook even te checken of die niet te veel naar boven gebogen staat,maar ik blijf vrij voorzichtig in mijne zatte zever,omdat ik dit nog niet hard kan maken. CHEERS Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 20 augustus 2012 Delen Geplaatst: 20 augustus 2012 Alléé bon om nog efkes terug te komen oep mijne zever...kheb hier zojuist mijn injectie leiding even gecheckt en ik moet zeggen dat die volgens mij precies ideaal ligt om nen vapor lock te creëren...dwz vanaf uw pomp loopt die naar beneden en dan los over uwe hete cilinder om daarna terug loodrecht en via nen bocht naar uwe injector te gaan,wat daar de Piaggio- logica van is,is mij een groot raadsel?????!!!!! Da's dus om problemen vragen... Binnen 2 weken heb ik congé en ga ik die injectie leiding is naar MIJN goesting leggen,,alléé toch proberen in ieder geval )) CHEERS Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2012 Hehehe ... heb ondertussen wel geen ritten meer gedaan van die afstand en snelheden. Dus heb het ook niet meer voorgehad. Geef uw bevinding maar door hier he ... Groeten! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.