sindo Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 een CDI steekt je bij een Electronische ontsteking en heeft "ongeveer" dezelfde taak als de contactpunten : op het juiste moment voor ontsteking zorgen... Link naar reactie
sindo Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 ok Jan maar een paar post eerder beweert hij dat het contactpunten zijn ... Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 @sindo, het is wel zo dat ik er niet veel vanaf weet, en ik probeer ook te leren.Da van die contactpuntjes da wist ik dus ni omdak da nog nooit gezien had, logisch ik heb ze ni :-) als ge met merktekens da bolleke bedoeld op de stator dan staat em juist, heb dat voor de revisie ook aangeduid en nu terug juist gezet. Dus ging ik ervan uit dat zo het tijdstip juist stond, er waren ook geen knallen in de uitlaat ofzo. En voor ne strobo te gebruiken moet de motor toch bollen? das toch het zelfde as bij nen auto? @sindo heb toch ni gezegd dat ik contactpunten had, heb gezegd dat ik er Geen had ;-) Link naar reactie
sindo Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 ok sorry ben den draad weer even kwijt dus :s Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 maakt ni uit, met de professionele hulp die ik nu krijg zal alles hoop ik in orde komen, en zal ik zelf ook ineens heel wat meer te weten komen. Link naar reactie
dorpel Geplaatst: 9 augustus 2012 Delen Geplaatst: 9 augustus 2012 Dit vind ik nu eens een zalig draadje , tof dat Evildevil zo gemotiveerd is en dit aandurft. Link naar reactie
cee Geplaatst: 9 augustus 2012 Delen Geplaatst: 9 augustus 2012 heb ook gene 19.19 carb nemeer ligge, maar ik zou eerst is proberen met ne nieuwe carbu. als ge da blok gereviseerd hebt, zoude da wel gezien hebbe zeker moest dieje cilinder los kapot zijn Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 9 augustus 2012 Delen Geplaatst: 9 augustus 2012 Het rare is, dat het blokje zelfs niet reageert op startpilot, geen zucht komt eruit! Bougie na 100 x kicken kurkdroog, de bougie vonkt uit het blokā¦ er moet binnen in het blokje iets mis zijn mijn inziens? Het scootertje komt volgende week naar thuis, dan kan ik hem van dichtbij bekijken. Groeten Jan. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 9 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2012 @cee het is ne volledige nieuwe cilinder en nieuwe piston, is een dr 130 kitteke Link naar reactie
sindo Geplaatst: 9 augustus 2012 Delen Geplaatst: 9 augustus 2012 dan is het volgens mijn bescheiden mening een compressie probleem... Link naar reactie
cee Geplaatst: 9 augustus 2012 Delen Geplaatst: 9 augustus 2012 Het rare is, dat het blokje zelfs niet reageert op startpilot, geen zucht komt eruit! Bougie na 100 x kicken kurkdroog, de bougie vonkt uit het blokā¦ er moet binnen in het blokje iets mis zijn mijn inziens? Het scootertje komt volgende week naar thuis, dan kan ik hem van dichtbij bekijken. Groeten Jan. voila kurkdroge bougie :s, ik gok op de carbu; maar hoe zag de compressieplaat in de moteur eruit? als er krassen instaan, ist al ne weggooier... of een reedvalve, mja Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 14 augustus 2012 Delen Geplaatst: 14 augustus 2012 Beste vrienden, De boosdoener is gevonden, er is een circlip afgebroken die de bus van de piston op zijn plaats houd. Het gebroken stukje metaal heeft lelijk huisgehouden in het motorblokje, cilinder, piston enz. voor de vuilbak. Ook de compressieplaat heeft het zitten natuurlijk, we weten weer wat doen! Groeten Jan. Uploaded with ImageShack.us Link naar reactie
sindo Geplaatst: 14 augustus 2012 Delen Geplaatst: 14 augustus 2012 Shit...maar ik had gelijk Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 15 augustus 2012 Delen Geplaatst: 15 augustus 2012 up naar de 19mm met reedvalve en een 133 dr met mazzu krukas Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 15 augustus 2012 Delen Geplaatst: 15 augustus 2012 Vind ik leuk ;-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.