Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa kopen en ermee reizen


Isis

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen!

Ik zou heel graag een vespa kopen. Maar ik weet hier eigenlijk nog bijna niets over. Ik heb al veel op deze site gekeken maar soms in het wat ingewikkeld om echt duidelijke antwoorden te vinden.

Zou er iemand wat vragen kunnen beantwoorden van me? En misschien wat tips?

Ik zou er mee willen reizen (zuid-frankrijk, italie, sardinië enzo) dus hij moet wel wat geschikt zijn daarvoor. Welke koop ik dan het best? Hoeveel km/uur rijd een 50cc? Veel centjes heb ik nu ook weer niet, dus ik wil liefst geen te overdreven prijs.

Welke 'benzine' is dit dan en hoeveel verbruik je zoal?

Nog enkele tips?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Isis

Link naar reactie

lml 200 4 takt

gewoon tanken waar je wilt , is zuinigere dan ne 2 takt en ziet er nog goe uit ook

Min puntje moet een rijbewijs hebben en is nu nog vrij prijzig ,maar me ne 125 zonder motorijbewijs mag je in Frankrijk niet rijden.

Link naar reactie
lml 200 4 takt

gewoon tanken waar je wilt , is zuinigere dan ne 2 takt en ziet er nog goe uit ook

Min puntje moet een rijbewijs hebben en is nu nog vrij prijzig ,maar me ne 125 zonder motorijbewijs mag je in Frankrijk niet rijden.

Van Isis op Wo, 04/04/2012 - 17:04

Hoi iedereen!

Ik zou heel graag een vespa kopen.

hehe

Link naar reactie

Hoi iedereen, al dankje voor jullie snelle reacties.

Maar nog een vraagje, tijdens het reizen hoeft het niet echt snel te gaan hoor voor mij. Genieten terwijl ik op de vespa zit van de omgeving hé^^ Dat moet daarvoor niet snel gaan. Zou dit dan niet gaan met een 50cc? Is het een groot verschil in de bergen? Waarmee moet je dan rekening houden?

Zijn er hier mensen die al eens gereisd hebben met hun vespa?

En moet je ook beschermende kledij dragen met een 50cc?

Groetjes, Isis!

Link naar reactie

tegen 45 per uur geraak je nergens niet, en zeker als je de bergen door moet met een deel materiaal erbij dan loop je wel te sukkelen.

genieten gaat het na een paar dagen niet meer zijn. een jaartje later gaan en eerst sparen voor een deftige 125cc vespa.

70a80 per uur is nog steeds genieten op een vespa, en als je de bergen in gaat en je hebt een deel auto's in je gat hangen die je maar nipt voorbij raken dan voel je je echt niet veilig. en met een 125 kan je mooi mee met het verkeer.

en als je ver rijd dien je in mijn ogen altijd een basis van beschermende kledij aan te hebben. 90 op de grond met een vespa komt even hard aan als 90 op de grond met een zware motor.

Link naar reactie

45 tegen een lantaarnpaal overleef je ook moeilijk.

Het gaat niet zozeer om je topsnelheid, maar om je trekkracht (met bepakking, tegenwind of bergop) en je redelijk onveilige (en wat wegwijzers betreft) vaak onhandige plaats op de weg.

Degenen die dit soort trips ondernemen op bromscooters plaatsen meestal een iets zwaarder cilindertje.

dh_parijs237a.jpg?m=1299672181

Verder koop je denk ik best een moderne automaat Vespa.

Laat je niet ontmoedigen, maar Sardinië is heul erg ver weg over fietspaden.

Je kunt natuurlijk ook een jaartje of 2 oefenen met een 50cc; kijken hoe ver je komt op een dag (reken op minder dan 30km/h vw op de kaart kijken/tanken/koffie).

En dan tegen de tijd dat je de bergen in wil, je rijbewijs halen en een 125cc scoren.

Geen budget = inleveren op betrouwbaarheid.

Wat is je budget? En zoek je een moderne vespa? Of een Pk? Of nog ouder?

Link naar reactie

Hoi!

Ik vind het gewoon niet zo nodig om een 125cc te gaan kopen. Ik heb mijn B-rijbewijs, maar nog geen 2 jaar, dus zou ik nog een a-rijbewijs moeten bijhalen speciaal daarvoor. En dat kost ook weer een heleboel geld.

Voor mij is het ook niet zo nodig om snel te zijn. Als ik op reis ga is het normaal gewoon met de rugzak te voet of met de fiets. En die gaan sowieso trager dan 50cc he. Begrijp je?

Wat bedoel je met (Sardinië is heel ver weg met de fietspaden)? (en ben je er al geweest in Sardinië?^^)

Ik zou graag gewoon een moderne vespa hebben. Maakt nie zo veel uit, als hij maar goed rijd.^^

Ik vraag me gewoon af, omdat denk ik velen zeggen dat ik best een 125cc neem, of ze bedoelen dat een 50cc geen helling op kan? Bij manier van spreken dan. Of is het gewoon omdat sommigen een 50cc te traag vinden?

Ik geraak er niet goed uit, maarja, het is nu ook een grote beslissing he :)

En is een 50cc goed voor kleine reisjes bv eens naar holland of noord-frankrijk?

Dankje voor jullie vorige reacties alvast!

Groetjes, Isis

Link naar reactie
45 tegen een lantaarnpaal overleef je ook moeilijk.

Het gaat niet zozeer om je topsnelheid, maar om je trekkracht (met bepakking, tegenwind of bergop) en je redelijk onveilige (en wat wegwijzers betreft) vaak onhandige plaats op de weg.

Degenen die dit soort trips ondernemen op bromscooters plaatsen meestal een iets zwaarder cilindertje.

dh_parijs237a.jpg?m=1299672181

Verder koop je denk ik best een moderne automaat Vespa.

Laat je niet ontmoedigen, maar Sardinië is heul erg ver weg over fietspaden.

Je kunt natuurlijk ook een jaartje of 2 oefenen met een 50cc; kijken hoe ver je komt op een dag (reken op minder dan 30km/h vw op de kaart kijken/tanken/koffie).

En dan tegen de tijd dat je de bergen in wil, je rijbewijs halen en een 125cc scoren.

Geen budget = inleveren op betrouwbaarheid.

Wat is je budget? En zoek je een moderne vespa? Of een Pk? Of nog ouder?

-Zie men v-vorige bericht-

Link naar reactie

Je zegt dat je duidelikke antwoorden zoekt op de vraag wat je het beste koopt voor hele lange ritten; het antwoord is 'geen 50cc', maar dat antwoord bevalt je niet, dus dan houdt het voor mij een beetje op.

Veel succes en plezier met je scoot en je reizen. Zal wel lukken denk ik.

Link naar reactie

vespa is zo goed als altijd overdreven prijs !

zoek een 50cc 4takt scooter/brommer binnen uw budget en vertrek

alle tips die wij al gegeven hebben interesseren je toch niet bijster blijkbaar

Link naar reactie

bij ons was het plezier vroeger met de meest onmogelijke manier en gesukkel op reis te vertrekken, miserie te kennen, ons rot te amuseren en veilig thuis te komen... door de lessen die daaruit zijn ontstaan is de het nu geworden: extreem goed voorbereiden en dan total loss en op dezelfde manier op reis gaan ...

dus ga er gewoon voor. als je omwille van budget, leeftijd of eenders wat met een 50cc op reis wilt... gewoon doen en genieten. laat iedereen die zegt dat het niet kan maar thuis zitten en later meegenieten vd foto's en verhalen van andermans avontuur en miserie.

het leven is als een koffer... je haalt eruit wat je er zelf insteekt...

Link naar reactie
bij ons was het plezier vroeger met de meest onmogelijke manier en gesukkel op reis te vertrekken, miserie te kennen, ons rot te amuseren en veilig thuis te komen... door de lessen die daaruit zijn ontstaan is de het nu geworden: extreem goed voorbereiden en dan total loss en op dezelfde manier op reis gaan ...

dus ga er gewoon voor. als je omwille van budget, leeftijd of eenders wat met een 50cc op reis wilt... gewoon doen en genieten. laat iedereen die zegt dat het niet kan maar thuis zitten en later meegenieten vd foto's en verhalen van andermans avontuur en miserie.

het leven is als een koffer... je haalt eruit wat je er zelf insteekt...

Dankje, het is eens leuk om een positievere reactie te horen. :)

Ben je al zo weg geweest? Naar waar dan wel? En hoe bereid je je er op voor?

Merci! Groetjes, Isis

Link naar reactie

ne 50cc gaat perfect hoor! collega's van mijn moeder zijn met een 50cc caminoke ook richting italië gereden. Ik ging zelf vroeger regelmatig naar Bergen-op zoom of Breda met mijn 50 cc. Dat gaat allemaal, alleen een klein beetje trager.

Ik vond de 50cc enkel frustrerend als je samen rijdt met mensen. Je zit immers continu "volle gas" te geven, terwijl je met een 125 gewoon bolt in 3e vitesse.

Langs de andere kant ga je misschien 1 jaar plezier hebben aan de 50cc en ga je wat "groter" willen. Het is eigenlijk de moment om eens langs lambrettafinder in rumst te gaan. Er staan enkele heel mooie oudere px-en...

Link naar reactie

Hou er wel rekening mee dat Belgie het enige land is waar een 50cc geen nummerplaat heeft en dat begrijpen ze niet in het buitenland zenne ;-)

Dus misschien eerst naar de ambassades gaan van de landen waar je door trekt met je 50cc om daar een bewijs te vragen dat je hier geen nummerplaat hebt op 50cc,zo voorkom je problemen met de politie onderweg.

Link naar reactie

Vandaag nog een verhaal gehoord van 2 mensen die in de jaren '70 naar Sardinië zijn gereden met de vespa. Eén met een 200cc en de ander met een 50cc.

De bergen over komen was geen probleem, een touw tussen de 200cc en de 50cc en maar rijden...:)

Vergeet niet dat je waarschijnlijk zo'n 50kg bagage moet meesleuren. Als je de bergen vermijdt gaat het wel lukken denk ik, anders zal je je stapervaring goed kunnen gebruiken.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik lees Italië, Sardinië en Zuid-Frankrijk, daarna Noord-Frankrijk en Holland, mmm, das toch een groot verschil... ALs je naar ginder rijdt met de auto met de 50cc op een aanhangwagen zou ik zeggen ja, anders is dat toch niet te doen? je zult een week of meer onderweg zijn, voor een enkele reis... en dan kan ik niet geloven dat het altijd fun zal zijn (als ik het goed begrijp ben je een leek, ook op technisch vlak), wat met pech, dagen aan een stuk regen,...? Wat de prijs betreft: vergelijk eens een LX50 of een S50 met een PX125? er zal niet veel verschil zijn. En als je buitenland wil doen zit er idd niets anders op dan je rijbewijs te halen.

Ik wil je niet ontmoedigen maar zou je graag aanraden nog even te wachten of je rijbewijs te halen (heb je toch nodig in het buitenland), een 125cc te kopen (je rijdt er ook traag mee als je wil hoor en wat overschot aan kracht is zeker geen overbodige luxe in de bergen), er even mee te rijden, de techniek ook wat te leren zodat je kleine euvels kunt oplossen (en daar is een PX gemakkelijker voor dan een moderne vespa), plannen maken en vertrekken!

Succes!

Link naar reactie

vertrekken binnen 3 jaar dan...want als je net je autorijbewijs hebt en een PX 125 koopt, mag je nog niet int buitenland rijden...

Niet teveel vragen stellen meisje..gewoon DOEN met die 50cc!!!

Link naar reactie

ik zou het ook gewoon doen!

neem ruim de tijd als je kan, goed en degelijk kampeergerief, een groot badass mes (is voor alles goed), een basisset van reparatietools en goooooooooo!!!!

luister niet naar al die zitzakken hier en vertrek! hahaha.

maareuh, als je meer avontuur, wilde verhalen, lokale gastvrijheid en stuff wil, ga dan voor een 50cc oldie of pk. een iets sterker cylinderke erop en vertrekken maar!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...