Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa kopen en ermee reizen


Isis

Aanbevolen berichten

Ik zal eens vlug proberen te antwoorden op enkele zinnetjes die ik gelezen heb.

@BartPk: ik ben sowieso van plan om alleen te reizen.

@gunter: Hoe werkt dtat dan met die nummerplaat? Zouden ze je op de boete leggen voor zoiets? Klopt toch niet dan?

@Wutsie: Ja, ik bedoel Holland en noorden van Frankrijk (vlak bij mijn deur btw) voor eens een weekendje weg te gaan enzo. Het zuiden, Sardegna en Italië zou ik graag doen op mijn lange reis. Voor mij maakt het echt niet uit of ik daar nu lang over doe. Het is niet zo dat ik naar dààr of dààr wil. De reis zelf is mijn reis, begrijp je? Ik wil reizen door Frankrijk, door Sardegna en door Italië. Langzaam genieten^^

Regen vind ik niet erg. met de fiets rij ik daar zo vaak door. Als je ooit postbode bent geweest, leer je dat vanzelf wel :) Door weer en wind! En als het te erg is is het even 'tentrelaxdag'.

Dankje he iedereen voor die leuke berichten. Doet wel deugt om 'DOEEEENNN!' te lezen:)

Het enige waar ik nog beetje mee in zit is dat ik idd niet zoveel van techniek ken, en wat ik dan moet doen als ik in panne val...

En nog een vraagje: ivm het verbruik, hoeveel is dat zoal? Iemand?

Groetjes, Isis

Link naar reactie

ivm met verbruik altijd bidon naft meepakken voor onderweg, spreek uit ervaring. Of het nu met een 50 cc of een 1000cc is het ligt er een beetje aan wat je verwacht. 125 cc is uiteraard beter je moet daarom niet sneller rijden, maar je hebt toch wat overschot is iets comfortabeler. Maar als je met een 50 cc wil vertrekken dan moet je dat doen alleen houd dan wel rekening met de beperkingen. Succes en moest je vertrekken laat het ons weten en achteraf een foto reportage ;)

Link naar reactie

Ivm techniek eerst een goed onderhoud voor je vertrekt en op zijn minst leren kabels trekken, wiel en bougie vervangen. Al de rest is gewoon pech. Is op zich niet zo moeilijk maar oefen toch maar voor je vertrekt, het is zo een beetje als met sneeuwkettingen... ..

Link naar reactie

Gewoon gaan al heb ik toch een bedenking:

-Zeker geen 125cc kopen als je geen motorrijbewijs wil halen. Anders mag je niet eens het land uit.

-De 50cc gaat perfect, als je tijd hebt. Als je gewend bent om met de fiets of te voet op vakantie te gaan zal't met een 50cc dolle pret worden. Toch vraag ik mij ook af hoe dat gaat zonder nummerplaat. In F en NL hebben 50cc's dacht ik wel een nummerplaat, ik zewet niet of je zomaar door hun land mag rijden zonder enig identificatienummer of zo.. Toch even navragen!

Link naar reactie
Gewoon gaan al heb ik toch een bedenking:

-Zeker geen 125cc kopen als je geen motorrijbewijs wil halen. Anders mag je niet eens het land uit.

-De 50cc gaat perfect, als je tijd hebt. Als je gewend bent om met de fiets of te voet op vakantie te gaan zal't met een 50cc dolle pret worden. Toch vraag ik mij ook af hoe dat gaat zonder nummerplaat. In F en NL hebben 50cc's dacht ik wel een nummerplaat, ik zewet niet of je zomaar door hun land mag rijden zonder enig identificatienummer of zo.. Toch even navragen!

Ok, bedankt, kzal da zeker doen! Weetje soms hoeveel het verbruik zo ongvr is? (bv. per 100km ofzo?)

Groetjes, Isis

Link naar reactie

een oldie zal je met je basistools en basis kennis onderwag nog repareren bij pech. met zo'n nieuwe sta je over 't algemeen te wachten op de pechdienst.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

In 2009 ook met mijne pk50s naar het zuiden van Spanje getrokken, 1 keer de carbu moeten bijregelen, 1 platte band en 1 kapot achterlicht gehad. Op 10 dagen en 2700km later was ik er. Pyreneeën, allemaal geen probleem! Dus gewoon doen, laat je niet ontmoedigen! Natuurlijk, zal het met een 125cc of 200cc vlotter en aangenamer gaan, maar who cares, ge zijt onderweg hé!

Link naar reactie

Niks meer aan toe te voegen! (maar ik kan het toch niet laten :)

Als je tijd hebt, allemaal geen probleem!

Ik ben onderweg een Fransman tegengekomen die ooit Parijs-Barcelona had gedaan met een Solex en een maffe Italiaan die op een gepimpte 50cc heel Italië was *rond*gereden op een recordtijd. Ben zelf met een 50cc-vriend naar Pas-de-Calais gereden. Kan op één dag, maar dat is wel heeeeeel ver en traaaag :o) Ik reed toen zelf met een primavera 125; veel wachten dus (cf. verhaal BartPK).

Voor verre reizen is een PX200 ideaal, ikzelf reis altijd met een 125, maar er zijn mensen die met de fiets de wereld rondrijden he. Oude tweetakt-techniek repareert het makkelijkst. Vervang eens een wiel en een koppelingskabel samen met iemand die er verstand van heeft, dat zijn de klassiekers. Voor de rest vind je wel mecaniciens en vriendelijke zielen onderweg.

Relevanter is Gunter's opmerking ivm geen nummerplaat op een 50cc. Daar zijn ze in de ons omringende landen niet aan gewend, en de wetgeving daarrond is bij mijn weten niet bestaande. Ik weet dat een Nederlands meisje dat ooit per tractor op reis ging en in België een (Belgische) nummerplaat op haar tractor moest hangen omdat ze er geen had (was in NL niet nodig). Dus mogelijk gezever, al is de kans groter dat je ze brommerke gewoon negeren, zeker op de kleine wegen.

Sardinië is bloedmooi en heerlijke eiland-attitude; doen! (vooral het noorden: Costa Smeralda; ttz net buiten de dure trendy havens). Neem best de overzet in Civitavecchia ipv via Corsica. Corsica is heel mooi maar heel steile bergen (Col Verde: van 0->1000m; mijn 125ke had daar veel moeite mee in de zomerhitte).

Heel veel plezier alleszins!

Festina Lente!

plke

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...