bv Geplaatst: 20 februari 2012 Delen Geplaatst: 20 februari 2012 hoi, sinds een weekje mijn lml gekregen en ondanks ik mijn platen nog niet heb, toch al eventjes een paar ritjes gemaakt rond de kerktoren. Voglgende probleempjes: *Bij het starten moet ik meermaals proberen vooraleer hij aanspringt. (met elektrische starter) *Als ik terugschakel heeft hij de neiging stil te vallen (of doet het echt) *en na ritje als ik stop valt hij stil., (na ritje van 5 km) Als de motor warm is kan ik hem wel vlotter starten. Maar is niet zo aangenaam rijden als je steeds denkt dat je stil valt. Is dit normaal bij een nieuwe lml? mogelijk slechte afstelling van benzine toevoer ofzo?? Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 20 februari 2012 Delen Geplaatst: 20 februari 2012 Opladen en terug naar je dealer !!!!!!! Link naar reactie
bv Geplaatst: 20 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2012 komt van bij ne dealer met goeie reputatie, dus da komt wel in orde als het nodig is. ik vroeg me gewoon af of het normaal is bij en nieuwe lml die nog niet uit rodage is? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 20 februari 2012 Delen Geplaatst: 20 februari 2012 Is niet normaal terug naar de dealer Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Yep, terug naar de dealer, is niet normaal, kan aan de afstelling liggen. Grtjs Makke Link naar reactie
Vara Geplaatst: 21 februari 2012 Delen Geplaatst: 21 februari 2012 Gaan ze zonder probleem oplossen bij je dealer. Ik had wat probs met versnelling en starter was na 1000 km stuk, alles zonder probleem onder garantie opgelost. En zo hoort het ook hè. Grts Link naar reactie
Joeri_1978 Geplaatst: 23 februari 2012 Delen Geplaatst: 23 februari 2012 Amaai...die kerktoren staat ver bij jullie!!! Op gebied van afstelling zijn ze bij LML nie van de beste. Die van mij bleef vooruit rijden als ik mijn ontkoppeling ingetrokken had, kreeg hem amper terug in 1ste, en heeft inmiddels ook al een nieuwe boîte... Nu dit alles onder garantie in orde gebracht is bolt hij perfect !!! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 als ik dat hier zo lees stel ik mij toch vragen bij de kwaliteit van assemblage/afstelling bij LML. Het wordt wel allemaal in orde gebracht maar bij een nieuw voertuig zou dit toch niet mogen Link naar reactie
fajes Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 heb ik al meer vermeld, Geert, maar sommigen hier zijn daar helemaal niet mee 't akkoord. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 @Fajes da klopt wel ergens wat je zegt, en zeker als je van die in een garage die normaal in auto's handeld gekocht hebt, is zo'n beetje de laatste mode geworden. Maar als je er eentje koopt van een echte LML verdeler heb je over het algemeen veel minder problemen. Grtjs Makke Link naar reactie
aa tanne Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 Denk je nu echt dat een echte LML dealer de van mindere kwaliteits onderdelen eerst vervangt voor hij hem verkoopt. Nu over de 4 takt LML's weet ik niets maar van die 2 takt LML's zijn er toch wel veel die problemen hebben gehad met bv de krukas en dieën elektriek trekt ook op niet veel zenne. En ja ik spreek uit ervaring en ken er genoeg die als ze eerlijk zijn het toegeven. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 @ aa tanne, als je mijn post goed gelezen hebt staat daar nergens in dat er geen problemen zijn. Maar wat ik wel beweer en weet dat er goede dealers zijn die hun scoots deftig nakijken en bijregelen voordat ze die aan hun klant overhandigen. En als ik ze zou opnoemen zal bijna iedereen het met mij eens zijn. Grtjs Marc Link naar reactie
gunter Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 aa tanne:hier heeft hem wel gelijk hé Link naar reactie
aa tanne Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 @de Makke & gunter:ok daar hebben jullie een punt . idd makke ,ik had niet goed gelezen ;-) Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 No prob, bij de eerste samenkomst ne goeie pakken:))) Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 Meer dan ene Link naar reactie
fajes Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 punt blijft gewoon dat de kwaliteit en afwerking én duidelijk de plaats waar je hem koopt een zwak punt bij de LML's blijft. de reden van het prijsverschil moet ergens zitten hé. iemand die beweert dat PX en StarDeluxe hetzelfde is, dat is eigenlijk gewoon nen beuzelaar. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 @Fajes 't is allemaal heel simpel uitgelegd nen LML is ne LML en ne PX is ne PX. Het zijn uiteindelijk ook 2 verschillende merken geworden. Grtjs Makke Link naar reactie
Joene Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 eindeloze discussie Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 ik wilde helemaal geen LML vs Vespa discussie starten. Het valt mij gewoon op dat veel nieuwe LML's terug naar de dealer moeten om enkele euvels te verhelpen. Als je zoiets met een nieuwe wagen of zelfs een elektrische tandenborstel zou hebben vindt iedereen dat dat niet door de beugel kan, bij een scooter vinden velen dat blijkbaar normaal. Link naar reactie
Joeri_1978 Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 Neen, is helemaal niet normaal naar onze Europese normen...maar ik denk dat de normen in LML-assemblage-land wel ruim wat lager liggen. Link naar reactie
Giovespa Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 Of ze worden uit currylanden gemaakt ))) Link naar reactie
sindo Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 zever in pakskes, ik kan hier ook een paar horror verhalen van nieuwe vespas oprakelen en dan weten dat ge de helft meer betaalt voor hetzelfde, dan nog te zwijgen over GTS'en van 5000+ met benzinepomp problemen. BTW de term curry wordt nogal te pas en te onpas misbruikt. Laat u niks wijsmaken het overgroot deel van wat ge nu aan "vespa" onderdelen koopt komt van ginder, alleen betaalt ge het dubbele omdat het in een papiertje met vespalogo verpakt is... Link naar reactie
cee Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 Laat u niks wijsmaken het overgroot deel van wat ge nu aan "vespa" onderdelen koopt komt van ginder, alleen betaalt ge het dubbele omdat het in een papiertje met vespalogo verpakt is... dat kan goed zijn, maar de onderdelen die uit een zakske van piaggio komen, passen altijd, dit tegenover alle andere replica rommel uit misschien dat zelfde land, de laatsten tijd past da allemaal voor gene meter! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.