Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuwe lml 125cc 4takt start moeilijk en valt stil


bv

Aanbevolen berichten

hoi, sinds een weekje mijn lml gekregen en ondanks ik mijn platen nog niet heb, toch al eventjes een paar ritjes gemaakt rond de kerktoren.

Voglgende probleempjes:

*Bij het starten moet ik meermaals proberen vooraleer hij aanspringt. (met elektrische starter)

*Als ik terugschakel heeft hij de neiging stil te vallen (of doet het echt)

*en na ritje als ik stop valt hij stil., (na ritje van 5 km)

Als de motor warm is kan ik hem wel vlotter starten. Maar is niet zo aangenaam rijden als je steeds denkt dat je stil valt.

Is dit normaal bij een nieuwe lml? mogelijk slechte afstelling van benzine toevoer ofzo??

Link naar reactie

Amaai...die kerktoren staat ver bij jullie!!!

Op gebied van afstelling zijn ze bij LML nie van de beste. Die van mij bleef vooruit rijden als ik mijn ontkoppeling ingetrokken had, kreeg hem amper terug in 1ste, en heeft inmiddels ook al een nieuwe boîte...

Nu dit alles onder garantie in orde gebracht is bolt hij perfect !!!

Link naar reactie

als ik dat hier zo lees stel ik mij toch vragen bij de kwaliteit van assemblage/afstelling bij LML.

Het wordt wel allemaal in orde gebracht maar bij een nieuw voertuig zou dit toch niet mogen

Link naar reactie

@Fajes da klopt wel ergens wat je zegt, en zeker als je van die in een garage die normaal in auto's handeld gekocht hebt, is zo'n beetje de laatste mode geworden.

Maar als je er eentje koopt van een echte LML verdeler heb je over het algemeen veel minder problemen.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

Denk je nu echt dat een echte LML dealer de van mindere kwaliteits onderdelen eerst vervangt voor hij hem verkoopt.

Nu over de 4 takt LML's weet ik niets maar van die 2 takt LML's zijn er toch wel veel die problemen hebben gehad met bv de krukas en dieën elektriek trekt ook op niet veel zenne.

En ja ik spreek uit ervaring en ken er genoeg die als ze eerlijk zijn het toegeven.

Link naar reactie

@ aa tanne, als je mijn post goed gelezen hebt staat daar nergens in dat er geen problemen zijn.

Maar wat ik wel beweer en weet dat er goede dealers zijn die hun scoots deftig nakijken en bijregelen

voordat ze die aan hun klant overhandigen. En als ik ze zou opnoemen zal bijna iedereen het met mij eens zijn.

Grtjs

Marc

Link naar reactie

punt blijft gewoon dat de kwaliteit en afwerking én duidelijk de plaats waar je hem koopt een zwak punt bij de LML's blijft. de reden van het prijsverschil moet ergens zitten hé.

iemand die beweert dat PX en StarDeluxe hetzelfde is, dat is eigenlijk gewoon nen beuzelaar.

Link naar reactie

ik wilde helemaal geen LML vs Vespa discussie starten. Het valt mij gewoon op dat veel nieuwe LML's terug naar de dealer moeten om enkele euvels te verhelpen. Als je zoiets met een nieuwe wagen of zelfs een elektrische tandenborstel zou hebben vindt iedereen dat dat niet door de beugel kan, bij een scooter vinden velen dat blijkbaar normaal.

Link naar reactie

zever in pakskes, ik kan hier ook een paar horror verhalen van nieuwe vespas oprakelen en dan weten dat ge de helft meer betaalt voor hetzelfde, dan nog te zwijgen over GTS'en van 5000+ met benzinepomp problemen. BTW de term curry wordt nogal te pas en te onpas misbruikt. Laat u niks wijsmaken het overgroot deel van wat ge nu aan "vespa" onderdelen koopt komt van ginder, alleen betaalt ge het dubbele omdat het in een papiertje met vespalogo verpakt is...

Link naar reactie
Laat u niks wijsmaken het overgroot deel van wat ge nu aan "vespa" onderdelen koopt komt van ginder, alleen betaalt ge het dubbele omdat het in een papiertje met vespalogo verpakt is...

dat kan goed zijn, maar de onderdelen die uit een zakske van piaggio komen, passen altijd, dit tegenover alle andere replica rommel uit misschien dat zelfde land, de laatsten tijd past da allemaal voor gene meter!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...