jje Geplaatst: 23 oktober 2011 Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Goedendag Allen, Een vraagje , wat vermoeden de kenners onder ons ? Een vriend van mij heeft een P200E van 1982 . Het volgende doet zich voor : In zijn 2 de versnelling maar ook de 3e versnelling doet hij als je wat hoger in toeren komt een hoger motorgeluid . Net alsof je een klein beetje de koppeling inknijpt . Ik dacht koppelingsplaten , echter reeds vervangen en hij doet nog steeds hetzelfde . Zou het , het schakelkruis kunnen zijn , echter hij "schiet" niet uit zijn versnelling , maar blijft in zijn versnelling . De volgende stap zou zijn het schakelkruis vervangen , of heeft iemand anders een idee ? vrgr Link naar reactie
josse Geplaatst: 23 oktober 2011 Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Zeker ook eens controleren : koppelingskabel : niet te strak, nergens geen braampjes ', waardoor de kabel niet goed ontspant ? Je omschrijving is eerder koppeling, dan kruisje, lijkt mij. Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 oktober 2011 Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Zijn de koppelingsveren ook vervangen? Mogelijk zijn deze te slap geworden. Als je vriend een "sterke" greep heeft misschien opteren voor iets hardere veren. Groetjes, nero. Link naar reactie
maart84 Geplaatst: 23 oktober 2011 Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 jos ik heb nog nieuwe veren voor je liggen. gr peter Link naar reactie
jje Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2011 Dat is mooi peter ... .Denk je dat het daar mee opgelost is ? Nero en Josse alvast bedankt voor de mogelijke oplossingen ... Link naar reactie
Vespaboerke Geplaatst: 25 oktober 2011 Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Josj, Laat ne keer iets weten wat het was,indien opgelost... Greetz, Pascal Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 25 oktober 2011 Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Hebben de platen een nacht in de olie geweekt voor ze gemonteerd werden? Minder waarschijnlijk, maar je kunt ook checken: - spacer achter de koppeling (zit ie er nog? is het dezelfde? is het de goeie?) - ruimte tussen koppeling, drukplaatje en koperen busje en de staat van beide - staat van de koperen bus in de koppeling - staat van de kerstboom/primair: loopt die regelmatig, of is er een slag te zien ofzo? - staat van de dopjes waar de veertjes van de koppeling in rusten - zit er de goeie (niet te dunne) carter olie in? Link naar reactie
jje Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2011 Hoi Mr160, platen hebben geen nacht in de olie geweekt , maar uiteraard voor montage wel volledig in olie gezet. Koperen busje is een nieuwe opgegaan , oude was inderdaad beschadigd. Er zit goede olie in SAE30 . We gaan van het weekend weer verder ... twijfelen alleen nu waar te beginnen , eerst de veren vervangen of maar gelijk aan het schakelkruis beginnen ???? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 26 oktober 2011 Delen Geplaatst: 26 oktober 2011 Eerst koppeling demonteren en de platen een nacht in de olie zetten... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 volgens mij kan dit niet aan het schakelkruis liggen Link naar reactie
Gette Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 gaat idd niets met het schakelkruis te maken hebben. lijkt mij ook eerder de veren... Link naar reactie
jje Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 Gette en Geertvespa , laten we hopen dat jullie geen gelijk hebben ... we hebben net het schakelkruis vervangen ... .Morgen nog even afbouwen . Dus weten morgen pas of het heeft geholpen . Het schakelkruis zag er in ieder geval wel "gehavend" uit . Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 oktober 2011 Delen Geplaatst: 30 oktober 2011 En? Groetjes, nero. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 30 oktober 2011 Delen Geplaatst: 30 oktober 2011 Koppelingsplaten al in de olie gezet... ? Link naar reactie
jje Geplaatst: 30 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2011 Opgelost ... ..het was het schakelkruis...echter nu doet zich een ander probleem toevallig voor ... in het ontstekingshuis . het "halve maantje afgebroken " We blijven lekker aan de gang... Link naar reactie
jje Geplaatst: 1 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2011 Maar ook dit weer opgelost ...vespa rijd en schakelt weer als nieuw... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 1 november 2011 Delen Geplaatst: 1 november 2011 Nou - verrassend, maar beter! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 vertel mij eens hoe het technisch mogelijk is dat een motor in toeren verhoogd (en niet uit versnelling schiet) door een kapot schakelkruis Link naar reactie
jje Geplaatst: 2 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2011 Dat zou ik ook willen weten...maar 1 ding weet ik zeker , hij rijd weer goed...(;-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.