BartPK Geplaatst: 20 juni 2011 Delen Geplaatst: 20 juni 2011 absoluut! ik zou ook wel zo'n pep blokske willen alsek het geld ervoor had! gene zever en peeren maar! en misschien zelfs garantie? Kvind het wel een beetje overroepen om vanuit weinig tot geen tune-ervaring ineens zo ferm te gaan. 12 pk op ne vespa is al plezant, 35 pk is bijna belachelijk. Mijne CB had 47 pk en da was ook al ferm... Maar laat dat de fun ni bederven en plakt uwe vespa ni tegen nen boom... Link naar reactie
sindo Geplaatst: 20 juni 2011 Delen Geplaatst: 20 juni 2011 als ge toch "speciaal" wilt doen Link naar reactie
Tirex Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2011 absoluut! ik zou ook wel zo'n pep blokske willen alsek het geld ervoor had!gene zever en peeren maar! en misschien zelfs garantie? Kvind het wel een beetje overroepen om vanuit weinig tot geen tune-ervaring ineens zo ferm te gaan. 12 pk op ne vespa is al plezant, 35 pk is bijna belachelijk. Mijne CB had 47 pk en da was ook al ferm... Maar laat dat de fun ni bederven en plakt uwe vespa ni tegen nen boom... Bart, heb nog gene snelle vespa gehad.. wel veel racemoto's, heb vroeger cross gereden, supermontard enz.. dus zit er wel een beetje in. ondertussen ben ik nog steeds op mijn platen aant wachten.. duurd echt wel lang, vertrek met de vespa naar Frankrijk, Alpe d'Huez.. (30juni)voor 4 dagen.. wel te verstaan in een camionette he.. wa rondtoeren met 2 vespa's, dus moet hem nog een beetje roderen.. :-) Gr.M Link naar reactie
Tirex Geplaatst: 22 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2011 gisteren een ritje gedaan van een dikke 100km.. hoeveel kmters moet je roderen?? kan mij iemand die info geven? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 22 juni 2011 Delen Geplaatst: 22 juni 2011 nog 9 ritjes van 100 km en het zal wel goed zijn zeker Link naar reactie
Tirex Geplaatst: 22 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2011 nog 9 ritjes van 100 km en het zal wel goed zijn zeker :-) Link naar reactie
psycho Geplaatst: 23 juni 2011 Delen Geplaatst: 23 juni 2011 Zoals ik al vertelde op het forum is motor 2 reeds gesneuveld...is nog wel te repareren denk ik ... ± 1400 km ( had deze gemonteerd voor VWD in Noorwegen ) Naar pepparts zou ik niet rijden want dat is geen winkel ofzo hé ... je zal daar niks kunnen doen. Ben maakt die motors voor de racerij bij hem thuis in zijn garageboxje ( normaal kan je enkel online bij Ben terecht ) Ik ben daar persoonlijk geweest omdat ik Ben ken via Katzi van vespaclub gleisdorf (16ers) in Zwitserland). Als ik volgend jaar nog een een blok bestel om mee naar Londen te gaan, mag je natuurlijk eens komen kijken ;-) Groeten Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 23 juni 2011 Delen Geplaatst: 23 juni 2011 Amaai dat wordt de 3de motor dan dat zou ik mij als student niet kunnen permiteren xd Link naar reactie
sindo Geplaatst: 23 juni 2011 Delen Geplaatst: 23 juni 2011 Psycho is dan ook geen student Link naar reactie
Tirex Geplaatst: 23 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2011 Zoals ik al vertelde op het forum is motor 2 reeds gesneuveld...is nog wel te repareren denk ik ... ± 1400 km ( had deze gemonteerd voor VWD in Noorwegen )Naar pepparts zou ik niet rijden want dat is geen winkel ofzo hé ... je zal daar niks kunnen doen. Ben maakt die motors voor de racerij bij hem thuis in zijn garageboxje ( normaal kan je enkel online bij Ben terecht ) Ik ben daar persoonlijk geweest omdat ik Ben ken via Katzi van vespaclub gleisdorf (16ers) in Zwitserland). Als ik volgend jaar nog een een blok bestel om mee naar Londen te gaan, mag je natuurlijk eens komen kijken ;-) Groeten ai, das minder! 1400km is niet veel he. tot volgend jaar zal ik niet kunnen wachten vrees ik.. :-) welke blok had jij? vermogen? zou jij terug gaan voor dezelfde setup? mvg M Link naar reactie
singelee Geplaatst: 24 juni 2011 Delen Geplaatst: 24 juni 2011 Zoals ik al vertelde op het forum is motor 2 reeds gesneuveld...is nog wel te repareren denk ik ... ± 1400 km ( had deze gemonteerd voor VWD in Noorwegen )Naar pepparts zou ik niet rijden want dat is geen winkel ofzo hé ... je zal daar niks kunnen doen. Ben maakt die motors voor de racerij bij hem thuis in zijn garageboxje ( normaal kan je enkel online bij Ben terecht ) Ik ben daar persoonlijk geweest omdat ik Ben ken via Katzi van vespaclub gleisdorf (16ers) in Zwitserland). Als ik volgend jaar nog een een blok bestel om mee naar Londen te gaan, mag je natuurlijk eens komen kijken ;-) Heb je dan telkens een nieuwe gekregen in garantie of was dat op eigen kosten? Anders is dat wel een hele dure grap. Was het je eigen fout dat die stukgingen? Groeten Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 24 juni 2011 Delen Geplaatst: 24 juni 2011 Is het niet eerder gezegd dat het eerste kapot ging door slechtgeplaatste lager ofzo en het tweede blok het gewoon begaf van de druk? Greetz Link naar reactie
Tirex Geplaatst: 27 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2011 Is het niet eerder gezegd dat het eerste kapot ging door slechtgeplaatste lager ofzo en het tweede blok het gewoon begaf van de druk?Greetz idd.. denk dat het zo is gegaan. vandaag van terras naar terras gebold, en ondertussen al ruim 350km op de teller, donderdag naar Zuiden van Frankrijk, ben benieuwt hoe het daar rijden is, en nartuurlijk mooie natuur he! Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 juni 2011 Delen Geplaatst: 27 juni 2011 ...en nartuurlijk mooie natuur he! Met een PEP-blokje ga je daar niet veel van merken, laat staan horen. ) Groetjes, nero. Link naar reactie
psycho Geplaatst: 27 juni 2011 Delen Geplaatst: 27 juni 2011 Voor baan/straat gebruik zou ik de 20-25 nemen (is echt wel power genoeg)... het 20-25 pk blok is redelijk betrouwbaar (verwacht natuurlijk niet dat het zal zijn als met een standaard blokje). onze Zwitserse vrienden hebben er zo 12 lopen en enkel 2 ervan hadden problemen met de koppeling ... voor de rest bollen ze OK Ik heb met 35 pk... bil aangepast (om de 35 carburator er onder te krijgen),mijn veren aangepast( Mallossi RS24 zie sip) andere schijfrem geplaatst en achteraan komt nu ook nog een schijfrem ... tubeless wielen en andere banden (item S1010 op de sip site ...) blok is bijna terug gefikst ... mijn verbruik ligt rond de 9 liter en ik denk dat dit met het lichtere blokje niet veel zal schelen ... De eerste maal is mijn blok door ben onder garantie gemaakt ...(normaal doet Ben geen reparaties). maar nu was het echt wel een materiaalfout, dus bij uitzondering heeft hij dit wel gedaan.. Als je een blok zou bestellen bij Ben vermeld dan zeker dat je David of Raf uit België kent (de kans is groot dat hij je een betere prijs zal maken of een andere korting zal geven ...) Groeten Link naar reactie
Joene Geplaatst: 27 juni 2011 Delen Geplaatst: 27 juni 2011 en onder welk frame hangt je PEP blok ? Link naar reactie
psycho Geplaatst: 27 juni 2011 Delen Geplaatst: 27 juni 2011 yep motovespa gt 160 ... rechtse bil is 1 a 2 cm gelift en kader beetje naar binnen geplooid ... verder geen problemen om blokje te monteren ... Link naar reactie
looneycooney Geplaatst: 3 juli 2011 Delen Geplaatst: 3 juli 2011 Hey , Tof dat je voor een PX kiest alleszins ;-) Persoonlijk wilde ik mijn vespa'tje ook opdrijven, mr eerlijkgezegd zie ik niet echt super veel potentieel in de vespa px 125 om te tunen . Idd er zijn veel kits en ik spreek ook niet tegen dat het vermogen veel beter word , alsook de betrouwbaarheid afneemt natuurlijk ( dat is altijd bij tuning) Nu je doet ermee wat je wilt en het blijft een geweldig vervoermiddel ... Misschien iets anders is bv een 125 aprilia rs ...die dingen halen 200km/h en tot 43pk uit de originele blok (enkel via aangepaste cdi!) Dat zonder aan de originele betrouwbaarheid te raken . En voor de prijs van 5000€ valt het nog mee (reken tuningonderdelen/extra onderhoud en je bent er al snel met de px) Ik twijfel alleszins om zo'ntje langs de vespa te zetten voor de langere ritten . En ivm langere ritten..ik weet niet hoe ver je wilt gaan met zoiets , mr ik rij hasselt-knokke dikwijls met de originele px over de autostrade zonder problemen met snelheid. Uiteindelijk moet je zelf toch altijd goed opletten , weten wat je plaats is op de baan en vooral goed zichtbaar blijven. Ik wens je alvast veel vespaplezier en zeker foto's posten hé ! ;-) Mvg Link naar reactie
Tirex Geplaatst: 4 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2011 Ongelooflijke 4 dagen rit achter de rug met de vespa.. met de camionette naar da Alpen, (dikke 1000km) 2 vespa's en 2 koerfietsen mee.. op weg naar een avontuur.. Zuid Frankrijk (Marmot) 5 Col's beklommen met de vespa, kleine dorpjes tegengekomen, wist echt ni dat het daar zo mooi was.. Alpe d'huez, Col du Galibier, Col du Télégraphe, Col du Lautaret, de 5de ben ik even kwijt.. :-) onvergetelijk avondtuur!! aanrader voor iedereen!! alvast een fotoke.. Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 5 juli 2011 Delen Geplaatst: 5 juli 2011 En wat vind je nu van de px met standaard motor? Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 5 juli 2011 Delen Geplaatst: 5 juli 2011 ps: veel plezier nog, het is daar de max!!! Link naar reactie
Tirex Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2011 En wat vind je nu van de px met standaard motor? Trekt op niks!! als je nog ni in 3de vitess ne Col op kunt, dan heb je echt te weinig power! bij deze ne mail binnen gekregen i.v.m Pepparts blokje, heeft iets langer geduurd vanwege Ben zen weekje verlof.. (dankzij David) heb ik de juiste info.. nu nog even beslissen welk blokje ik ga nemen.. de +35pk zou ik niet nemen.. maar de 25 of 30pk blokje heb ik zeker intresse in. wordt vervolgt.. ps: racezadel is ook besteld.. :-) Link naar reactie
DAVEVESPA PK Geplaatst: 5 juli 2011 Delen Geplaatst: 5 juli 2011 ik wil niemand tegenspreken,maar ik vind het verschil WEl gigantisch :-)Met een 200cc kan je lekker doortrekken in elke versnelling,met een 125 of 150 kan je zien dat je zo vlug mogelijk schakelt om op snelheid te komen en met het verkeer mee te kunnen. Totaal verschillende manier van rijden. Link naar reactie
DAVEVESPA PK Geplaatst: 5 juli 2011 Delen Geplaatst: 5 juli 2011 Toch nog ne wakkere Vespist ,Mr. Phille 110% met je eens.NATUURLIJK is nen 200 niet vergelijkbaar met nen 125 of 150,vindt het trouwens grappig van te zeggen nog nie met ne Vespa gereden,hij ( mischien?????????) wel maar dan toch niet met nen 200 anders zou hij zulk een onzin niet uitkramen.Als je het zo bekijkt kun je ook zeggen dat er bijna geen verschil is tussen nen pk 50 en een px 125 tja ze hebben allen versnellingen en een metalen carr. Groetjes Dave.Hahahaha ,sorry maar is eigenlijk wel ne grappige zonder het te beseffen Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.