Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Paint job PX125E


FireWall

Aanbevolen berichten

Deurtje is er ondertussen al uit.

Voor de rest is alle rubber uit het frame hoor.

Handvaten krijg ik er niet af,ga ik er moeten afsnijden denk ik..

Logo kan ik er inderdaad nog afdoen.

Sierrand ga ik mee laten spuiten denk ik,veel werk om af en terug aan te krijgen.

Voorvork is alles af dat nodig was,is maar klein stuk dat gespoten moet worden.

Link naar reactie

voorvork alles af??? je veer hangt er nog op, het klok zit er nog op,...

en die rand zou ik er toch afhalen, dat gaat na een volledige spuitbeurt echt alles doodslagen en geen zicht zijn.

Link naar reactie

Op de linker houder van de bil zit toch zeker weten nog een rubber... al eens meegeverfd, maar toch.

Verder kom je tot nu toe over als enorm eigenwijs, dus ik maak aan jou topics/vragen geloof ik maar geen woorden meer vuil.

Link naar reactie

Ik zou als ik jou was alles zo goed en zo ver als het kan demonteren... zou dom zijn om veel geld uit te geven aan een fatsoenlijke paintjob, terwijl de voorbereiding op niks trekt...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

tijdje stil geweest hier, maar ik sta ondertussen al pak verder en heb nog wat vraagjes.

Heb volgende probleem: wil het 'handschoenbakje' er terug tegen zetten, maar als ik de bovenste 2 vijzen vastvijs zie ik dat de onderste 2 niet overeenkomen met de gaten in het frame. Merk wel dat dat bakje vrij flexibel is, moet je dat opspannen en zo proberen vast te vijzen?

Zie hier de connecties waar ik het over heb:

img20110322212458edited.jpg

Volgende vraag :) : waar in belgie kan ik vespa onderdelen krijgen? Ik ken SIP in duitsland, is er iets gelijkaardigs (moet niet online shop zijn) in Belgie?

Volgende vraag zal ik waarschijnlijk in de zoekfunctie kunnen vinden, maar nu dat ik toch in de vraagmodus zit ^^: wat voor olie kap je in de motor?

Op voorhand al fel bedankt!!

PS: voor de liefhebbers, voorlopige status:

img20110314185111.jpg

Link naar reactie

1) bakje inderdaad wat opspannen zodat gaten overeen komen.

2)onderdelen kan je ook krijgen bij diverse shops in België: Lambrettafinder (kan je ook alles bestellen wat je van SIP wil), Scootermarket, Classicscooter shops, Scooterpassion, etc... zie bij links op dit forum voor meer shops in België.

3) SAE 30 (olie die ze ook gebruiken voor o.a. grasmachines)

Mooi mat-groen kleurtje trouwens. Waar heb je dit laten doen (viel de prijs wat mee)?

Link naar reactie

Heb je nu nieuwe kabels gestoken. Is een "kleine" moeite maar dan ben je toch weer zeker voor een tijdje.

Het zou zonde zijn dat je de ouwen brol er terug insteekt. Ziet er gaaf uit !

Link naar reactie
Mooi, mooi. Ga je nog een beenschildrand plaatsen? Dat doe je best voordat je het stuur monteert...

die is er volgens mij niet af geweest en is mee gespoten

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hey mannen,

hij is bijna klaar! alleen voor de olie bijvullen heb ik een vraagje. Heb die olie eruit gelaten enzo, nieuwe dichtingske gekocht (koper) en dan is het nu bijvullen. Over hoe ik dat ga doen, ben ik nog aan het nadenken. Heb voorbeelden gezien met darmpkes. Ons pa zei dak het is moest proberen met een spuit :)

Maar mijn grootste vraag is eigenlijk, hoeveel olie kan er in zo'n motor in. Kwestie om wat te controleren.

Thx!

Link naar reactie

in de Hema kan je zo'n soort "balsamico" spuit halen, dat werkt makkelijker dan een spuit, tenzij je een hele grote vindt.

normaal 250ml, maar je kan vullen tot de olie door het gaatje loopt dan zit je goed. zet nog eens een foto.

Grtz

Sindo

Link naar reactie

Hoi FireWall

Mooi hoor,Knap gedaan,veel plezier met Haar,

Groet,AJ

Link naar reactie

hmm zit wat te klooien met die schakeling.

Heb dat blokje erop gezet in neutraal (2de van links op die kam) dan nipples vastgedraaid, maar ik kan maar schakelen naar 1 - neutraal - 2 - 3, maar in 4de geraak ik niet, die zit dan precies vast. Als ik dat blokje eraf haal dan kan ik schakelen naar waar ik wil, dus het lijkt me dat de kabels wel goed zitten.

Wat doe ik fout?

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hulp!! De laatste loodjes wegen precies het zwaarst :)

Zit namelijk met het volgende:

Als ik men motor op gang trap, dan start die normaal, maar na 1 minuutje valt die gewoon terug uit, ook al ben ik gas aan het bijgeven. En die doet dat consistent zo.

Filters zijn proper gemaakt. Heb gezien of verluchtingsgaatje van naftbak verstopt was, maar dat was niet.

Ik kan hem dan niet direct terug in gang trappen. Ik wacht even en dan doet ie het weer, voor een minuutje.

Heb wel beetje liggen prutsen met luchtfilter, dus had die 1 toer en een kwart opengezet. Choke open laten of induwen wanneer gestart, maakt geen verschil.

Motor reed perfect voordien. Alleen olie en luchtfilter erin vervangen.

Hebben jullie ideeën?

Bedankt alvast!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...