FireWall Geplaatst: 7 januari 2011 Delen Geplaatst: 7 januari 2011 Voila! Ben dan toch ook maar begonnen om mijne PX125E een nieuw kleureke te geven. Vanaf nu zal ik dan ook mijne progress hier neerpoten, met ongetwijfeld veel vragen want ik ben echt een Vespa leek Maar ik leer snel en lots of tutorials online, dus ca va nog tot hiertoe. Zie hier mijn voorlopige status. Nu een vraagje waar jullie zeker een antwoord op weten. Wat zit er hier (zie rode pijl) Toen motor tijdje opzij lag lekte daar een beetje olie? uit. Zag dat het niet goed dichtgedraaid was. Volgende dagen meer foto's (en waarschijnlijk ook nog wat vragen Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 7 januari 2011 Delen Geplaatst: 7 januari 2011 Is een soort verluchtingsnippel. Zie link van SIP. http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/93190000/Screw+vent+clutch+cover+for.aspx Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 januari 2011 Delen Geplaatst: 7 januari 2011 Bij ons noemen ze da 't menneken pis, ttz er moet olie uilopen als je de motor op zijn zijde legt, anders is het verstopt, en da's ook nie goed. Losvijzen dus en goed uitblazen zodat er olie kan uitlopen. Groetjes, nero. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 @Firewal Doe je best en veel plezier! Groet,AJ Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Carterventilatie, ieder motorblok heeft dit... Link naar reactie
don corleone Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Succes Firewall! We gaan hier eerstdaags exact een zelfde project starten. Ik hou je topic dus goed in het oog. Veel foto's posten! Link naar reactie
FireWall Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Vandaag nog wat voortgedaan en de kop eraf gedemonteerd. Was best nog lastiger dan ik had gedacht, met al die kabels van hier naar daar. Heb er ook goed aangedaan om alles te labelen om bij het in mekaar zetten nog te weten waar wat moet Vraagjes van vandaag: Hoe krijg ik de voorstang losgeschroefd. Moet ge dat losdraaien waar de rode pijl staat (zitten 4 inkepingen in die moer precies)? En zo ja, hoe? Hoe krijgt ge de rubberen handvaten van die stang, heb daar aan zitten trekken en sleuren, maar zonder een mm resultaat Morgen doen we voort Link naar reactie
keke Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Een platte schroevendraaier er in zetten en met een hamer los kloppen. Link naar reactie
keke Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 En het handvat, zeep of opwarmen met haardroger (zo heb ik gedaan) Link naar reactie
George Bertram Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Voorzichtig loskloppen, zodat je de inkepingen niet (teveel) beschadigd; dat geeft later alleen maar problemen. En let goed op de staat van de lagers! Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Koop de juiste tool. Link naar reactie
FireWall Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Kan je me zeggen welke tool dat dat is? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/BU5419/Head+set+bearing+wrench+.aspx Met een hamer en schroevendraaier wil ook hoor, maar dat zou niet de eerst/enigst genoemde manier moeten zijn, omdat je eigenlijk bijna altijd de moer ermee beschadigd. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Een platte schroevendraaier er in zetten en met een hamer los kloppen. Zeker niet doen! Zoals MR160 zegt koop de juiste tool want met die schroevendraaier kan je schade aanbrengen waardoor het nadien lastig zal zijn om dit terug goed vast te zetten. Eerst de bovenste ring losmaken, dan de tussenring eraf halen dan de tweede ring met inkepingen met zelfde tool losmaken. Zeker ook zien dat je achteraf die ringen in de juiste volgorde terug monteert (foto's nemen en houd ze in de juiste volgorde bij elkaar). Handvaten kunnen wel eens moeilijk loskomen. Ik snijd die meestal door als ze niet loskomen en vervang die dan door nieuwe. Gouden tip: hoe meer foto's je neemt hoe beter, zelfs van het kleinste onderdeel/detail want je zal nadien merken dat je niet meer weet hoe het er nu weer opzat. Link naar reactie
FireWall Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Had geprobeerd met een schroevendraaier en een hamer, maar zag dat het meer slecht aan die moer deed, dan dat het bewoog. Dus ik ga inderdaad die tool halen. Merci voor de info alvast! Alle vijzjes dat ik losdraai, steek ik in aparte doosjes en zet ik op wat het is. Van aansluitingen van draden neem ik ook foto's. Want ik ken men eigen, men geheugen is een zeef Vandaag benzine tank eruit gehaald, rempedaal verwijderd en achterlicht afgeschroefd en tevergeefs voorstang er proberen uit te halen. Voorlopig resultaat: Link naar reactie
FireWall Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Ah ja nog vergeten, die achterveer, kan die eraf? Leek me geen bout ofzo aan te zitten? Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Ja. die kan er af. De bout zit aan de binnenkant samen met een soort dikke rubberen block. Als je benzinetank eruit is, kan je die bout zien zitten. Link naar reactie
FireWall Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2011 Voorlopige tussenstand: Voorstang eruit gekregen! (Finally ) Allerlei prullekes eraf gestompt en gevezen Achterveer afgevezen Middenstand verwijderd Dus enkel nog die onozel kinknagels eruit boren, stuurslot uitboren en alles proper maken en naar de spuiter brengen Link naar reactie
EriX Geplaatst: 11 januari 2011 Delen Geplaatst: 11 januari 2011 ... en alle kabels er uit halen, sierlijst rond beenschild verwijderen, zadelpin verwijderen, hendels om zijkassen te openen/sluiten eruit halen... En hoezo stuurslot uitboren?? Link naar reactie
FireWall Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2011 Ow zijn precies nog zaken die er dan af moeten precies. Wist niet dat die sierlijst (hoe eigenlijk?) en die pin er nog af konden. Ik had gedacht om de draden erin te laten omdat het mij moeilijk leek om die er dan terug in te krijgen. Stuurslot uitboren omdat ik die sleutel niet heb en een nieuw slot wil steken. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 13 januari 2011 Delen Geplaatst: 13 januari 2011 Hoi,Alles er uit/af joh,anders krijg je spijt... Geen half werk leveren,haha Beetje je best doen! Groet,AJ Link naar reactie
FireWall Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2011 Ok alles is eruit nu, behalve die sierlijst. Maar die ga ik zowiezo moeten vervangen als ik die eraf haal he? Want dat wordt er toch op geperst niet? Link naar reactie
FireWall Geplaatst: 15 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2011 Nu echt alles klaar om te spuiten ^^ Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 15 januari 2011 Delen Geplaatst: 15 januari 2011 Nou... je voorvork zou ik niet zo meegeven, de stickers willen er nogal eens moeilijk af met zandstralen, je handvat rubber zit er nog op (en het binnenwerk ook?), de lager schaal cups van je voorvork zitten er nog op, er steken nog rubbers in het frame, je beenschildrand moet er nog af, en het logo op het neusje ook. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 15 januari 2011 Delen Geplaatst: 15 januari 2011 ... en het deurtje van het bakje moet er ook nog afgehaald worden. Je hebt dus nog wel wat werk. :-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.