Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Paint job PX125E


FireWall

Aanbevolen berichten

Voila! Ben dan toch ook maar begonnen om mijne PX125E een nieuw kleureke te geven. Vanaf nu zal ik dan ook mijne progress hier neerpoten, met ongetwijfeld veel vragen want ik ben echt een Vespa leek :) Maar ik leer snel en lots of tutorials online, dus ca va nog tot hiertoe. Zie hier mijn voorlopige status.

37303151259589864013466.jpg

img3336y.jpg

img3335x.jpg

img3345s.jpg

img3340t.jpg

Nu een vraagje waar jullie zeker een antwoord op weten. Wat zit er hier (zie rode pijl) Toen motor tijdje opzij lag lekte daar een beetje olie? uit. Zag dat het niet goed dichtgedraaid was.

img3343witharrow.jpg

Volgende dagen meer foto's (en waarschijnlijk ook nog wat vragen :)

Link naar reactie

Vandaag nog wat voortgedaan en de kop eraf gedemonteerd. Was best nog lastiger dan ik had gedacht, met al die kabels van hier naar daar. Heb er ook goed aangedaan om alles te labelen om bij het in mekaar zetten nog te weten waar wat moet :)

img3358sn.jpg

img3362s.jpg

img3371z.jpg

Vraagjes van vandaag:

Hoe krijg ik de voorstang losgeschroefd. Moet ge dat losdraaien waar de rode pijl staat (zitten 4 inkepingen in die moer precies)? En zo ja, hoe?

img3365witharrow.jpg

Hoe krijgt ge de rubberen handvaten van die stang, heb daar aan zitten trekken en sleuren, maar zonder een mm resultaat :(

Morgen doen we voort :)

Link naar reactie
Een platte schroevendraaier er in zetten en met een hamer los kloppen.

Zeker niet doen! Zoals MR160 zegt koop de juiste tool want met die schroevendraaier kan je schade aanbrengen waardoor het nadien lastig zal zijn om dit terug goed vast te zetten. Eerst de bovenste ring losmaken, dan de tussenring eraf halen dan de tweede ring met inkepingen met zelfde tool losmaken. Zeker ook zien dat je achteraf die ringen in de juiste volgorde terug monteert (foto's nemen en houd ze in de juiste volgorde bij elkaar).