Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Paint job PX125E


FireWall

Aanbevolen berichten

Voila! Ben dan toch ook maar begonnen om mijne PX125E een nieuw kleureke te geven. Vanaf nu zal ik dan ook mijne progress hier neerpoten, met ongetwijfeld veel vragen want ik ben echt een Vespa leek :) Maar ik leer snel en lots of tutorials online, dus ca va nog tot hiertoe. Zie hier mijn voorlopige status.

37303151259589864013466.jpg

img3336y.jpg

img3335x.jpg

img3345s.jpg

img3340t.jpg

Nu een vraagje waar jullie zeker een antwoord op weten. Wat zit er hier (zie rode pijl) Toen motor tijdje opzij lag lekte daar een beetje olie? uit. Zag dat het niet goed dichtgedraaid was.

img3343witharrow.jpg

Volgende dagen meer foto's (en waarschijnlijk ook nog wat vragen :)

Link naar reactie

Vandaag nog wat voortgedaan en de kop eraf gedemonteerd. Was best nog lastiger dan ik had gedacht, met al die kabels van hier naar daar. Heb er ook goed aangedaan om alles te labelen om bij het in mekaar zetten nog te weten waar wat moet :)

img3358sn.jpg

img3362s.jpg

img3371z.jpg

Vraagjes van vandaag:

Hoe krijg ik de voorstang losgeschroefd. Moet ge dat losdraaien waar de rode pijl staat (zitten 4 inkepingen in die moer precies)? En zo ja, hoe?

img3365witharrow.jpg

Hoe krijgt ge de rubberen handvaten van die stang, heb daar aan zitten trekken en sleuren, maar zonder een mm resultaat :(

Morgen doen we voort :)

Link naar reactie
Een platte schroevendraaier er in zetten en met een hamer los kloppen.

Zeker niet doen! Zoals MR160 zegt koop de juiste tool want met die schroevendraaier kan je schade aanbrengen waardoor het nadien lastig zal zijn om dit terug goed vast te zetten. Eerst de bovenste ring losmaken, dan de tussenring eraf halen dan de tweede ring met inkepingen met zelfde tool losmaken. Zeker ook zien dat je achteraf die ringen in de juiste volgorde terug monteert (foto's nemen en houd ze in de juiste volgorde bij elkaar).

Handvaten kunnen wel eens moeilijk loskomen. Ik snijd die meestal door als ze niet loskomen en vervang die dan door nieuwe.

Gouden tip: hoe meer foto's je neemt hoe beter, zelfs van het kleinste onderdeel/detail want je zal nadien merken dat je niet meer weet hoe het er nu weer opzat.

Link naar reactie

Had geprobeerd met een schroevendraaier en een hamer, maar zag dat het meer slecht aan die moer deed, dan dat het bewoog. Dus ik ga inderdaad die tool halen. Merci voor de info alvast!

Alle vijzjes dat ik losdraai, steek ik in aparte doosjes en zet ik op wat het is. Van aansluitingen van draden neem ik ook foto's. Want ik ken men eigen, men geheugen is een zeef :P

Vandaag benzine tank eruit gehaald, rempedaal verwijderd en achterlicht afgeschroefd en tevergeefs voorstang er proberen uit te halen. Voorlopig resultaat:

img3379o.jpg

Link naar reactie

Ow zijn precies nog zaken die er dan af moeten precies.

Wist niet dat die sierlijst (hoe eigenlijk?) en die pin er nog af konden.

Ik had gedacht om de draden erin te laten omdat het mij moeilijk leek om die er dan terug in te krijgen.

Stuurslot uitboren omdat ik die sleutel niet heb en een nieuw slot wil steken.

Link naar reactie

Hoi,Alles er uit/af joh,anders krijg je spijt...

Geen half werk leveren,haha

Beetje je best doen!

Groet,AJ

Link naar reactie

Nou... je voorvork zou ik niet zo meegeven, de stickers willen er nogal eens moeilijk af met zandstralen, je handvat rubber zit er nog op (en het binnenwerk ook?), de lager schaal cups van je voorvork zitten er nog op, er steken nog rubbers in het frame, je beenschildrand moet er nog af, en het logo op het neusje ook.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...