Ga naar inhoud
Vespaforum.be

uitnodiging rit


vespadiverso

Aanbevolen berichten

Ik vind dat je als liefhebber van vespa maar niet mecanieker bent, dat je groot gelijk heb dat je een moderne vespa koopt. En als er vespistis zijn die een oude hebben maar zich gefrustreerd voelen dat ze geen nieuwe kunnen kopen wegens te duur het zo niet moeten afreageren met een verbod voor nieuwe vespa's tijdens de ritten.

Ik denk als je een rit organiseert met enkel oude vespa dat je niet verder kunt rijden dan rond de kerk,terwijl de nieuwe toch altijd een 200 km. kunnen rijden zonder problemen als de benzinepomp het niet laat afweten toch.

groetjes van poedelke

LMAO !!!! :))))

Link naar reactie

Ik wou alleen maar duidelijk maken ,het maak mij niet uit wie er met een rit meerijdt ook als is het geen vespa ,als je maar plezier heb dus mijn excuus voor alle oude vespa's want ik zie ze ook graag maar als je geen verstandt heb van mecaniek en altijd iemand moet nalopen dan kun je beter een plastieken kopen maar het is en blijft toch vespa.

Link naar reactie

hier ga ik wel mee akkoord , is een totaal andere benadering dan uw vorig postje

Link naar reactie
Ik denk als je een rit organiseert met enkel oude vespa dat je niet verder kunt rijden dan rond de kerk,terwijl de nieuwe toch altijd een 200 km. kunnen rijden zonder problemen als de benzinepomp het niet laat afweten toch. groetjes van poedelke

laat me niet lachen, vorig jaar naar IOW geweest (14 scooters van 1956 tot 2007), +1.000 km op teller, zonder problemen :-)

Link naar reactie
En als er vespistis zijn die een oude hebben maar zich gefrustreerd voelen dat ze geen nieuwe kunnen kopen wegens te duur het zo niet moeten afreageren met een verbod voor nieuwe vespa's tijdens de ritten.

Als "doorwinterde" vespist zou je moeten dat het hier niet om geld draait (wel wie de mooiste heeft:) ), maar om vriendschap en het plezier van elkaar te ontmoeten op ritten of treffens.

Ik denk als je een rit organiseert met enkel oude vespa dat je niet verder kunt rijden dan rond de kerk,terwijl de nieuwe toch altijd een 200 km. kunnen rijden zonder problemen als de benzinepomp het niet laat afweten toch.

Ik heb er nog niet teveel (buiten Marc en Donna) met een plastieken vespa naar Oostenrijk, Algerije, Joegoslavië, Marokko,... zien trekken, laat staan naar het buitenland.

De meeste ritten die ik meerijd zijn 2à 300km ver (rit van huis inbegrepen), en dit met een oldie van '67, dans son jus".

Met het feit dat je aanhaalt dat er met "oude" vespa's alleen rond de kerk kan worden gereden, zeg je zelf dat blikken en plastieken niet bijeen passen.

Er is hier niemand die smalend doet over plastieken vespa's, en zeker niet over hun berijders. Alleen is er een verschil in het rijden: schakelen of automatisch, 2-takt of 4-takt. Dit maakt dat het een heel andere manier van rijden is.

De reden waarom er af en toe een rit of bijeenkomst wordt gehouden voor bij voorkeur blikken vespa's is dan ook begrijpelijk en heeft niets te maken met hun berijders (alhoewel , als ik uwen commentaar lees...)

Bij mijn weten is er in Belgie ook nog nooit een plastieken vespa geweigerd op een rondrit, maar als vespist heb je dan ook respect voor je medevespist als die eens alleen onder 2-takten willen rijden, en blijf je daar weg.

Als er een old-timer bijeenkomst is van bvb Citroën ga je daar toch ook niet naar toe met je spliksplinternieuwe Citroën?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Tyrian in galop, 'k heb er toch ook eentje op zijn paard gekregen ;-))

Nee, even serieus nu... inderdaad is dat keimooi wanneer ik die mannen zie sleutelen...is inderdaad teambuilding ... 'k wou dat ik ook zoveel van techniek ken... maar al doende leren we bij, ik kan al een bougieke steken, een band stoppen, mijn lampjes van mijne New "faro basso" kan ik ook wel vervangen... in legertermen noemen ze dit onderhoud eerste echelon. ;-))

Nu, vingers kruisen, rijdt nu sinds een drietal jaar " 20.000km " dagelijks naar het werk en nog nooit in panne gevallen. Als me iemand kan garanderen dat ik dit ook met een oldie kan, wel ik koop me er direct eentje.

En toch heb ik één vraagske nog... Zijn alle classicdrivers dan zo'n techniekers of kan ik die ook op één hand tellen ?

Als ik er ooit eentje koop en ergens te velde in panne sta, beloven jullie mij te helpen .-)) ?

Link naar reactie
Tyrian in galop, 'k heb er toch ook eentje op zijn paard gekregen ;-))

Nee, even serieus nu... inderdaad is dat keimooi wanneer ik die mannen zie sleutelen...is inderdaad teambuilding ... 'k wou dat ik ook zoveel van techniek ken... maar al doende leren we bij, ik kan al een bougieke steken, een band stoppen, mijn lampjes van mijne New "faro basso" kan ik ook wel vervangen... in legertermen noemen ze dit onderhoud eerste echelon. ;-))

Nu, vingers kruisen, rijdt nu sinds een drietal jaar " 20.000km " dagelijks naar het werk en nog nooit in panne gevallen. Als me iemand kan garanderen dat ik dit ook met een oldie kan, wel ik koop me er direct eentje.

En toch heb ik één vraagske nog... Zijn alle classicdrivers dan zo'n techniekers of kan ik die ook op één hand tellen ?

Als ik er ooit eentje koop en ergens te velde in panne sta, beloven jullie mij te helpen .-)) ?

Ik ben geen top-technieker en rij toch met classic en als ik ergens in panne sta (tot nu toe slechts 1 maal) op een rondrit en ik kan het niet zelf oplossen dan zijn er steeds vrienden van de club die met plezier een handje toesteken en mij terug op weg helpen. Wat trouwens te zien is op die Leuven/Diksmuide foto's, veel helpende handen en een half/uur later terug op weg naar Diksmuide. Met nen plastieken hadden we daar wss. 2 uur op de depannage kunnen wachten en dan terug naar huis zonder Vespa. Ik kende niet meer dan jij van techniek, maar dankzij de andere classicrijders ondertussen veel bijgeleerd en ondertussen ook bezig met mijn 2de restauratie.

Link naar reactie

maar de conclusie blijft : een 'plastieken' vespa is nog altijd géén 'échte' vespa maw ?

dan ben ik toch serieus in het zak gezet toen ik die 5000 flappen neertelde, had ik beter een kymco ofzoiets gekocht voor 2000€, dan werd ik misschien ook niet zoveel scheef bekeken door die 'die hard classic' rijders én had ik misschien een betrouwbaardere en goedkopere (in aankoop, verzekering en onderhoud) scooter, hell... dan had ik er zelfs 2 kunnen kopen...

bij mijn volgende scooter zal ik nog eens 500X nadenken vooraleer ik nog eens naar een vespa ga kijken(ondanks dat ik dit de enigste scooter met karakter vind), mijn volgende werd 'normaal' ook een 300 GTS ipv de 125 die ik nu heb, dan ga ik voor die 6000 flappen wel eens eerst naar andere merken kijken waar je bij eventuele rondritten niet scheef word bekeken als je eens met iets moderners afkomt ;-)

mvg, Les.

Link naar reactie

hahahaha ik moet zeggen dat ik ook al meer uren gesleuteld heb aan mn oudjes dan gereden, maar dat is ook part of the fun. Ik kende er totaal niks van, maar ge leert heel snel, dankzij dit forum en andere kerels. Eens je het een beetje door hebt is het een heel mooie en eenvoudige techniek.

Link naar reactie
Ritje Leuven/Diksmuide... zie eens naar de eerste 9 foto's... ;-)) http://gallery.scprimavera.be/main.php?g2_itemId=12538&g2_enterAlbum=1 lol ;-))

't was voornamelijk al die plastic van Jeansprint zijne T5 stuur ;-) LOL

Il Paperino, volgens mij ben je klaar voor een oudijzer vespa, we komen u wel helpen in ruil voor wa gerstennat ;-)

Link naar reactie

Op geen enkele rit waar ik bij was is ooit discussie geweest tussen vespisten met een "plastieken" of een "metalen wesp". Altijd al een leuke bende geweest. Je kiest wat praktisch is, ik ben daar misschien een uitzondering op, maar dit geheel terzake. Tot ik omver werd gereden was er geen klagen meer over mijn oude wesp, Acma en Bella (nog nooit op een rit geweest). Elk zijn keuze en plezier toch... Hopelijk tot binnenkort op de Bella.

Gtz Pieter

Link naar reactie
maar de conclusie blijft : een 'plastieken' vespa is nog altijd géén 'échte' vespa maw ?

Een vespa is en blijft een vespa, alleen kun je (net zoals bij oude wagens), de oldies niet vergelijken met de nieuwe.

Wees dus gerust, je bent en blijft een échte vespist.:)

Dat van die "die hard vespisten" laat ik voor uw rekening, ik heb nog nooit een tuperware scheef bekeken omdat hij op een nieuw model reed.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Nero; Bedankt om mij niet scheef te bekijken,zou ook geen gezicht zijn :)).

Ik ben al naar heel wat ritten geweest en steeds een heel toffe bedoening tussen oudjes en plastiek.

Een vespa is als een vrouw; oud of jong als je der maar graag en mooi op zit. (sorry dames !:))

groetjes,

François

Link naar reactie

dat is fijn om eens één keer te lezen dat degenen met een plastico ook echte vespisten zijn, hetzij wel degenen die de vespa in hun hart dragen want ik moet toegeven dat er idd ook van die hype junkies tussen zitten die geen idee hebben wat het inhoud om met een vespa rond te rijden en het gewoon maar kopen omdat de buurman er ook ene heeft.

maar jullie begrijpen ook wel waarom ik daar achter vraag hoop ik, er zijn er genoeg die scheef kijken als ze op hun classic zitten en ik hun groet uit respect.(zij mij dus niet)

en in mijn geval is mijn respect dubbel zo groot omdat zij dan op een echte oldie rijden die als ik de waarheid mag zeggen waarschijnlijk betrouwbaarder is dan mijn splinternieuwe wesp met injectie.

wat een moeite en geld soms in zo'n oldie word gestoken om hem weer netjes in orde te kunnen brengen vind ik persoonlijk echt super(+ i love 2-takt lucht hehe).

respect mensen en ik zie julle wel eens op de baan (als het niet meer vriest) ;-)

Mvg, Les.

Link naar reactie

Joene : Soms begin ik heeeel vroeg te werken hé, deze morgen bvb moest ik al om 5 uur gaan werken " inchecken passagiers militaire luchthaven " mag ik je dan ook bellen als ik in panne val ? Maar bij deze koude wintertemperaturen krijg je wel een jeneverke ipv wat gerstenat ;-))

en nog een rijmpje voor Les : " een ECHTE vespist rijdt ook als 't vriest " ;-)) lol

Link naar reactie

@ paperinoke : den deze reed ook als het vroor maar na 1 valpartij met een scooter van 5000 ballen en een half jaar oud, dat doet toch pijn hé, niet alleen financieël maar vooral hartpijn want ik zie mijn wesp doodgraag en nu is 'em kapot ondanks dat ik er zéér zéér zuinig op was :-( (snik)

dus vanaf nu niet meer als het vriest, of ik moet een 300cc bijkopen en deze niet opmaken en gebruiken voor als het vriest ;-) (mmm goeie iedeën vandaag.. hehe).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...