Ga naar inhoud
Vespaforum.be

11/11/2010 Klaprozenrit VC Gent-Leie


Vespaclub Gent-Leie

Aanbevolen berichten

Op 11/11 wordt zoals steeds de wapenstilstand uit de Eerste Wereldoorlog herdacht. Donderdag 11/11/2010 doen wij dit op onze geheel eigen manier. Het is het uitgelezen moment om met onze favoriete tweewieler enkele indrukwekkende restanten in en rond Ieper, één van dé steden die hard geleden heeft onder de Eerste Wereldoorlog, te bezoeken.

Praktisch:

Start 10.30u stipt aan Café 't Salonske, Grote Markt, Kortrijk. We starten heel stipt om 10u30 om op een comfortabel uur terug te zijn.

Vanaf 10.00u wachten we jullie op in café 't Salonske'. Enkele kilometers na de start stoppen we nog heel even om bij te tanken. Voor de mensen uit het Gentse: start om 9.00u aan 'De Sterre'.

De rit is in totaal 101 km en loopt van Kortrijk via hoofdzakelijk verlaten binnenwegeltjes richting Slypskapelle naar Ieper. Na het bezoeken van de restanten van een ondergrondse bunker Yorkshire Trench & Dug-out rijden we, indien we goed op schema zitten, nog even naar de Menenpoort in Ieper Centrum. Daarna is het nog 3 km rijden tot aan B&B De Potyze voor een kom soep en een hot-dog.

Na de middag rijden we door naar één van de weinige Belgische militaire kerkhoven in Houthulst om daarna terug richting Heule te rijden waar we de rit afsluiten in café Dudu. De geschatte aankomsttijd is 16u.

Start:

Café 't Salonske (Au Salon)

Onze-Lieve-Vrouwestraat 2

8500 Kortrijk

Op de hoek van de Grote Markt met de Onze-Lieve-Vrouwestraat. Ingang via de Grote Markt.

Einde:

Café Dudu

Heuleplaats

8501 Heule (Kortrijk)

Evenement: Ride-out

Georganiseerd door: VC Gent-Leie

Lokatie: Grote Markt, Kortrijk

post-3628-13769185261026.jpg

Link naar reactie

dit is inderdaad een van de mooiste ritten van het jaar , "al was het maar om het gebaar"

ik zal er zeker bij zijn, en onze kevin ook. Nog een weekje om mijne lml in orde te brengen.hopelijk moet ik hem niet (zoals vorig jaar) onderweg achterlaten omwille van een vliegwiel dat loskomt of zo.

Wellicht is dit één van de laatste ritten van dit jaar. Ons Vickieke staat al te popelen naar het voorjaar 2011.

dan is zij er ook weer bij hoeraaaa !!!

Link naar reactie

Niet teveel druk op mijn schouders leggen é:)! Straks zijn jullie allemaal ontgoocheld!

Maandag nog eens de rit gereden. Klein stukje moeten aanpassen door werken maar voor de rest ziet het er goed uit. Wel super vettige baantjes bij momenten dus zal attent rijden zijn!

Nog enkele praktische dingen:

1. Eindpunt zal niet in café DUDU zijn maar in café DEN HERT 10 meter verderop.

2. Kortrijk is een bouwwerf voor de moment waardoor het niet mogelijk is via de klassieke wegen naar de markt te rijden.

De wegomlegging aanduidingen laten te wensen over vind ik persoonlijk dus kleine beschrijving.

1. Vanuit Gent : Gentse baan tot op het einde volgen en dan het plannetje volgen (groene lijn). Zoals je ziet zijn er twee opties.

Klik hier voor kaartje Gent - Kortrijk.

2. Vanuit Brugge - Roeselare : Indien je de ring neemt, best afrit Bissegem en dan kaartje volgen (groene lijn). Indien je niet via de ring komt, laat me weten van waar je komt, dan leg ik de beste route uit.

Klik hier voor kaartje Brugge/Roeselare - Kortrijk.

3. Vanop E17 - Oudenaarde/Zwevegem : geen last van werken.

Klik hier voor kaartje E17 - Kortrijk.

Tot 11/11!

Pieter

Link naar reactie

mogelijk rijden wij (ik en passagier) vanuit Merksem naar Kortrijk via de autostrade. We zouden vertrekken aan de MacDonalds op kruispunt Lambrechtshoekenlaan - Groenendaallaan om 8.45 uur. Moesten er geïnteresseerden zijn om mee te rijden dan weten jullie de vertrekplaats. Ik ga wel nog even het weer verder afwachten vooraleer definitief te beslissen. Ik post hier nog een berichtje rond de 9e nov.

Link naar reactie

Ik heb het zo kunnen organiseren dat ik erbij kan zijn.

Zijn er nog mensen uit de streek (Aalst, Ninove, Denderleeuw,...) die mee gaan.

De kortste en snelste weg blij via de N8 te zijn

Mijn voorstel om af te spreken aan de Mc Donalds in Ninove rond 8u30.

De MC Donalds ligt op de N8, Brakelsesteenweg 40

Het zou dan nog zo'n 70 km zijn.

Voor de mensen uit Edingen, we kunnen ook afspreken in Brakel ;-)

Link naar reactie

Dag scootervrienden , vanuit Roeselare zou het geen probleem mogen zijn , zijn er nog die vanuit Roeselare en omstreken meerijden ??? Altijd tof om in een groepje te arriveren ... .

Tot op de rit ,

Davy

PS : hopelijk blijft het bij de 'KLAPROZENRIT' en niet de 'KLAPBANDENRIT' !

Link naar reactie
dit is inderdaad een van de mooiste ritten van het jaar , "al was het maar om het gebaar"

ik zal er zeker bij zijn, en onze kevin ook. Nog een weekje om mijne lml in orde te brengen.hopelijk moet ik hem niet (zoals vorig jaar) onderweg achterlaten omwille van een vliegwiel dat loskomt of zo.

Wellicht is dit één van de laatste ritten van dit jaar. Ons Vickieke staat al te popelen naar het voorjaar 2011.

dan is zij er ook weer bij hoeraaaa !!!

Ronny, gaan jullie ook langs de autostrade? Ik heb nog nooit autostrade gedaan met de LML en ben dat ook niet van plan. Mijn LML gaat maar 90km/uur en een uur lang volgas geven? Is er nog volk om samen te rijden vanuit Antwerpen langs de provinciale banen?

Link naar reactie

@ Maffia, neen wij gaan zeker niet via autostrade, wellicht nemen wij hier bij ons tijdig den boot over de schelde ==> via sint niklaas naar gent, en daar aansluiten bij de vrienden uit gent. rit is dan voornamelijk over de n70 en de N41 (denk ik) , laat maar iets weten als je mee wil rijden.

Link naar reactie
@ Maffia, neen wij gaan zeker niet via autostrade, wellicht nemen wij hier bij ons tijdig den boot over de schelde ==> via sint niklaas naar gent, en daar aansluiten bij de vrienden uit gent. rit is dan voornamelijk over de n70 en de N41 (denk ik) , laat maar iets weten als je mee wil rijden.

Kan je me je mailadres even geven om af te spreken want het icoontje om je te contacteren in je profiel is er niet (janssenerwin@skynet.be).

Link naar reactie

voor allen die graag vanuit de Rupelstreek naar de klaprozenrit gaan, wij (ikke en onze Kevin) vertrekken om 07:45 met de overzet aan de callebeeckstraat te Hemiksem. op een uurtje zijn we dan over de N70 in Gent alwaar we aansluiten bij onze vrienden uit Gent, en wellicht om 09:00u de rit verder zetten via de N43.

opgelet boot gemist = half uur wachten + wellicht overal te laat aankomen , hoe meer zielen hoe beter, en wellicht ook veiliger om samen te rijden. Mijn mailadres is: woutersronny@gmail.com

hopelijk is mijne vespa klaar tegen dan

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...