Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Graag jullie mening. Piston schade


yakuza

Aanbevolen berichten

Wou vandaag nieuwe olie op de vesp doen en kreeg ineens het idee om even mijn zuigerveren te gaan nazien en men piston.Ook had ik olieverlies tussen cilinder en cilinderkop.

Dit kwam ik tegen.

herschaaldekopievandscn.jpg

dscn2309o.jpg

dscn2314i.jpg

Waar staat de 634 voor boven op de zuiger. de maat :-| ?

dscn2315j.jpg

dscn2310p.jpg

Moet tussen cilinder en cilinderkop normaal geen pakking?

Denk dat cilinder op zich nog te doen valt maar piston moet vervangen worden denk ik.(bijna zeker)

Naar mijn mening denk ik dat er via het afgebroken deel verbrandingsgassen naar het karter kunnen.

Wat gaat me dit ongeveer kosten

en waar gaan ze mij kunnen helpen aan nieuw stukken?

Classicscooter?

is een 177cc polini cilinder.

SHOOT

Link naar reactie

hoeda in't zak gezet? een uitgehoonde cilinder + nieuw overmaats piston is toch gelijk aan een nieuwe?

Link naar reactie

volgens mij heeft danny van scootermarket dat wel liggen, maar is nu in verlof.. anders is proberen bij Sam van lambrettafinder?

groetjes, Cée.

Link naar reactie

De cilinder heeft zijn beste tijd ook gehad denk ik , Ik zie geen hoonsporen meer , alleen slijtagestrepen in de langsrichting . Moest het voor mezelf zijn , dan probeerde ik hetvolgende : Ik hield de zuiger , wel met nieuwe zuigerveren (niet zo duur ), weer goed voor een 3000km . Dan zou ik de hele set vernieuwen .

De uitlaatgassen gaan niet naar je carter omdat de zuigerveren dit beletten .

OP de foto is moeilijk te zien of het dichtvlak van de cilinderkop beschadigd of vuil is , Indien beschadigd moet deze gevlakt of vervangen worden

Link naar reactie

Vandaag graak ik niet meer aan een set denk ik. Heb er is goe over nagedacht en als ik nog veel plezier aan de Px wil beleven, even doorbijten en set steken.

Classicscooter, niet in voorraad,

Lambrettafinder, nowp

Sdn, noppes

scootermarket,geslossen

tzal voor volgende week zijn denk.

Link naar reactie
Ik zou je ook maar zorgen maken om de rest van het circlipje, dat blijkbaar nog ergens in je krukas (of de ruimte eromheen) zwerft!

de stukjes zie ik nergens. met wat geluk liggen ze ergens in het karter en blijven ze daar liggen. nu komt de gedachte in mijn hoofd om ineens complete revisie te doen.

Link naar reactie

Het gedeelte waar je krukas zit in je carter, is een apart van de rest van je carter. Die 2 stukjes zitten dus opgesloten in een ruimte met je krukas en cilinder. Die blijven niet zomaar liggen, en zijn zo te zien verantwoordelijk voor de schade aan je piston en zuiggerveren - steek je een nieuwe cilinder, kun je heel snel dezelfde schade nog eens zien, maar dan op je nieuwe cilinder. Daar die circlips van nogal hard staal zijn hebben ze nogal een vervelend negatief effect op onderdelen van aluminium, zoals je piston en je carters. Er zit bij je carb inlet een strak aansluitend stukje aan de binnenkant dat voor het vacuum trekken van je benzinemengsel zorgt; als daar een paar keer zo'n stukje circlip doorheen heeft gewrongen is dat niet best voor de prestaties van je blok. Als ik zeg dat je je zorgen moet maken, zeg ik dat niet voor niks.

Link naar reactie
Het gedeelte waar je krukas zit in je carter, is een apart van de rest van je carter. Die 2 stukjes zitten dus opgesloten in een ruimte met je krukas en cilinder. Die blijven niet zomaar liggen, en zijn zo te zien verantwoordelijk voor de schade aan je piston en zuiggerveren - steek je een nieuwe cilinder, kun je heel snel dezelfde schade nog eens zien, maar dan op je nieuwe cilinder. Daar die circlips van nogal hard staal zijn hebben ze nogal een vervelend negatief effect op onderdelen van aluminium, zoals je piston en je carters. Er zit bij je carb inlet een strak aansluitend stukje aan de binnenkant dat voor het vacuum trekken van je benzinemengsel zorgt; als daar een paar keer zo'n stukje circlip doorheen heeft gewrongen is dat niet best voor de prestaties van je blok. Als ik zeg dat je je zorgen moet maken, zeg ik dat niet voor niks.

Wat zou jij in mijn geval dan doen?

Motor opensmijten opzoek naar stukjes en ineens revisie?

Link naar reactie

Volgens mij heb je ongeveer 50% kans dat het stukje ofwel via de uitlaat naar buiten is gesmeten of dat het idd nog ergens rondzwerft in je carter. Als je op zeker wil spelen split je best het carter. Dan kan je direct de roulementen (vliegwiel,koppelingszijde) en keerringen vervangen en de eventuele carterschade constateren.

Het vespaseizoen loopt nu toch op zijn einde (voor de meesten), misschien er best nu aan beginnen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

stand van zaken

dscn2331u.jpg

dscn2330w.jpg

Toevallig iemand de special tools liggen die ik even mag gebruiken?

o.a. vliegwieltrekker of tips voor demontage.

Regio Antwerpen-Herentals-Nijlen,...

extra kosten pffffff, had ik niet op gerekend.

zal het over paar maanden spreiden denk maar,...

a man got to do what a man got to do :-)

Link naar reactie
Ik zou je ook maar zorgen maken om de rest van het circlipje, dat blijkbaar nog ergens in je krukas (of de ruimte eromheen) zwerft!

2 stukjes !!!!!!

idd 2 stukjes.

Maar zoals je ziet motor ligt er onderuit.

Nog juist aan de specialtools zien te geraken ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...