Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa World Days 2011


vespadiverso

Aanbevolen berichten

Trouwens, het bovenstaande filmpje lijkt mij ook niet echt relevant, buiten de humorwaarde ervan...

hoezo niet relevant, ge denkt toch niet da we alleen met de vespa gaan rijden zekers ;-)

Link naar reactie

@ Roufio: stop met zeveren, mensen kunnen der misschien niet mee lachen ;)

Trouwens, uit ervaring: Skandinavie, Skoon vrouwen, maar ooo zo duur (de vrouwen zelf weet ik nie direkt, maar kzou der toch niemand willen moeten onderhouden ze ;) )

Link naar reactie
Trouwens, uit ervaring: Skandinavie, Skoon vrouwen, maar ooo zo duur

De levensstandaard ligt daar inderdaad een pak hoger, net als de lonen, dus relatief hé (behalve voor onderbetaalde opvoeders). :-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ja van duur grap gesproken, heb net bericht gehad van een agentschap van Colorline

(da's den boot tussen Kiel (Duitsland) en Oslo)voor 1 persoon , 1 vespa, heen en weer, een normale hut met een "echt bed" en een ruitje naar de zee: 750 €. Ik heb een mailke terug gestuurd met de vraag wat het dan kost om beneden in het ruim te slapen "op de vespa" naast de schroefas of zo, nog geen bericht teruggekregen. Hoe dan ook dat is me een beetje te veel. 'k zal wel een jaarke wachten en naar Londen rijden ('t schijn da die boten iets goedkoper zijn.

veel geluk en fun voor diegenen die toch gaan !!

Link naar reactie

Hey Ronny, lees dit topic eens vanaf het begin. Ik denk dat Isabel10 over prijzen spreekt van om en bij de 200€. Ik heb berekend voor mij, mobilhome met aanhangwagen met hut, om en bij de 950€. Dus ik denk dat jij verkeerd hebt gekeken.

Maar de prijzen zijn blijkbaar de hoogte in gegaan. Vespa, 1 person, met hut= 550€. Amai!!! Ik heb wel misschien nog een plek op de aanhangwagen.

Link naar reactie

hallo vespadiverso, ik heb die prijs op mail gekregen van een buro waar je die overzet moet boeken , dus het zou me verbazen mocht dit fout zijn. Deze bedragen overtreffen mijn opgestelde budgetten met rasse schreden.

inmiddels heb ik een andere keuze gemaakt. Wel ik je graag bedanken voor het aanbod, ik stel dit zeer op prijs.

Wellicht treffen we elkaar op de "giro della minierri"

grts

Link naar reactie

Beste vrienden ik heb waarschijnlijk de beste oplossing voor jullie! Deze bestaat uit een overtocht met cabine met zicht op zee incluis alle maaltijden waarbij je maar ongeveer 200KM zelf moet rijden tot GJOVIK. De prijs voor deze onderneming bedraagt ongeveer 255 euro enkel.(vespa+persoon). Deze week weet ik hier over meer te vertellen maar ik had graag geweten hoeveel geïteresserden er zijn voor dit aanbod dus laat snel iets weten.

GRTZ

GELE VESPA

Link naar reactie
Beste vrienden ik heb waarschijnlijk de beste oplossing voor jullie! Deze bestaat uit een overtocht met cabine met zicht op zee incluis alle maaltijden waarbij je maar ongeveer 200KM zelf moet rijden tot GJOVIK. De prijs voor deze onderneming bedraagt ongeveer 255 euro enkel.(vespa+persoon). Deze week weet ik hier over meer te vertellen maar ik had graag geweten hoeveel geïteresserden er zijn voor dit aanbod dus laat snel iets weten.

GRTZ

GELE VESPA

En vanwaar is het vertrek??? Hoe geraken de personen tot aan de boot?

De beste en goedkoopste oplossing is met enkelen de handen in elkaar steken en de vespa's op een remork zetten en de som te delen. Kom je bijlange niet aan 500€.

Of vespa met iemand meegeven en naar ginder vliegen.

Link naar reactie

Om iedereen dezelfde kans te geven die naar ginds willen geef ik de info vrij deze week nadat ik weet hoeveel gegadigden er zijn want de plaatsen zijn beperkt al heb ik indien er veel vraag is om mee te gaan een volwaardig alternatief van dezelfde prijs maar dan zal men ongeveer 400 km moeten rijden (van thuis tot gjovik in het andere geval 200km).

Dus wie dit ziet zitten laat iets weten.

GTZ gele vespa

Link naar reactie

Heb vandaag contact gehad met DFDS. Alle formulieren toegestuurd gekregen. Hier een kleine uiteenzetting:

Heen en terug met vespa Gent-Brevik/Goteborg: 540€ all in

heen en terug met mobilhome en aanhangwagen +2pers: 1850€

Afreis: Gent-Brevik: Vrijdag 22u

Aankomst Brevik: zondag 04u

Terugreis naar Gent: Zondag 9u

Aankomst Gent: Dinsdag 6u15

Gent- Goteborg en terug: Iedere dag een afvaart behalve woensdag. duur reis:ongeveer 32u op de boot.

Vanuit Gent naar Brevik en terug: 2 weken onderweg.

Link naar reactie

Als je dan toch twee weken onderweg bent, waarom dan niet rustig met de Vespa.

Ik begin eraan op "vrijdag de dertiende" vanuit Geetbets.

Omdat ik nog maar weinig ervaring heb met kilometers afsnorren voorzie ik voorlopig ongeveer 250 km per dag, tentje mee en we zien wel.

Indien mijne groen maat (125LXV) me niet in de steek laat zie ik sommige van jullie op 19 mei in Gjovik.

Als beginnende Vespacruiser is alle info zeker welkom.

See You in Gjovik,

Luc

Link naar reactie

Het is inderdaad de Volvo boot van DFDS-Thorline. Wij hebben hier reeds meerdere malen mee gevaren en dit was altijd héél verzorgd. Zowel de accomodatie als het eten. Ik had gedacht, misschien als er voldoende gegadigden waren er eventueel een groepstarief kan bedongen worden. Zoals hierboven reeds gepost is het ook mogelijk dat men opgaat met de boot tot Brevik en terugkomt met de boot vanuit Göteborg. Dit voor de kortverblijvers. De prijzen zijn niet overdreven hoog en het gebodene wel van hoge kwaliteit. Een tip die ik wil meegeven is, als je dan toch naar Gjovik gaat, waarom maak je er dan geen reis van om Noorwegen te ontdekken. Je bent er dan toch. In Noorwegen kan je vrij kamperen en is er onnoemelijk veel natuurpracht te bewonderen. Mochten er gegadigden zijn voor info hierover dan laat je maar iets weten. Verder geef ik de info nog mee dat zij die met de Vespa tot in Gjovik willen rijden moeten rekening houden met temperaturen tussen de 10 en de 17°C in de maand mei. Er bestaat ook nog een mogelijkheid om met de ferry van Hirtshals(DK) naar Larvik(N) te varen voor ongeveer €70. Tel daar nog je benzine bij van België tot in Gjovik dan kom je uit aan €135 en dan zijn er nog kosten van eten en overnachten onderweg. Je zit gauw aan het bedrag dat Thorline vraagt voor de overtocht, maar je hebt de luxe niet van een warme douche, warme maaltijden en het vervoerd worden. Dus als je alles in rekening neemt wordt het niet zo moeilijk om te kiezen! Zij die zelf rijden naar Gjovik dienen voorzien te zijn van goede banden, want je bent op en af toch al gauw zo'n 3.000km onderweg. In Noorwegen kan men in mei zelfs nog sneeuw verwachten en de wegen kunnen beschadigd zijn van de vorst of niet verhard. Zij die er een reis van willen maken zullen versteld staan hoeveel watervallen ze onderweg gaan kunnen zien. Met uitstappen naar gletchers en dergelijke. Ook Oslo kan men bezoeken en daar het schip van Amudsen gaan bekijken enz.

Ik hoop jullie hiermee voldoende ingelicht te hebben, zodat het voor jullie makkelijk kiezen wordt.

Groetjes

Gele Vespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...