Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Koppelingskabel V50 + sproeiervraag


DR

Aanbevolen berichten

denk het niet, gewoon een beetje naar voren duwen en dan vasthaken, dan eens proberen aan handvat, hangt er een beetje van af hoe strak je je koppeling wilt denk ik.

groetjes,cée

Link naar reactie

De koppeling mag ook niet te strak. Als je de hendel intrekt moet je daar een paar mm tot een halve cm speling hebben voor je effectief begint te ontkoppelen. Een te stak aangespannen koppeling kan doorslippen en/of de duwpen overmatig doen afslijten.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Idd. Normaal kan je dat hendeltje vrij gemakkelijk naar voren duwen tot een bepaald punt. Op dit punt begint het ontkoppelen (de koppelingsveer neemt nu over).

Draai het regelvijsje iets uit, trek de koppelingskabel strak aan met een tang en bevestig het eindstukje. Nadien kan je de koppeling nog wat bijregelen dmv het regelvijsje.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Bedankt voor de uitleg.

De werkwijze is me inderdaad bekend maar ik vond dat dat hendeltje vrij ver naar voren ging..

Ik ga hem nu vastzetten op het punt dat ik echt kracht zou moeten zetten!

Wel "kloete" werken aan zo'n V50. De VNB was een stuk makkelijker!

Foto's volgen nog !

Link naar reactie

moet je een beetje zien, ik heb nu op m'n pk een dr75cc steken, en voor de rest alles standaard.

de bougie kleurt na volle gas toch mooi bruin dus dat is goed veronderstel ik :)

ik heb niets aan de sproeiers veranderd, gewoon standaard.

groetjes, cée

Link naar reactie

Koffiebruin duid op een correcte verbranding wit dan het het een te arm mengsel en kans dat ge een gat in de zuiger brand zwart is een te rijk mengsel.

Sproeier hoeft ge niet altijd aan te passen dit adviseren ze wel meestal,andere sproeier moet ge u carb ook anders gaan instellen.

Zolang het goed bold en niet stottert overal vanaf blijven.

Link naar reactie

als je bougie zwart kleurt moet je volgens mij een kleinere of grotere sproeier steken.

groetjes, cée

Link naar reactie

sproeiers zijn geen exacte wetenschap, das proberen tot het goed is.

nu denk ik wel dat voor de dr50 ongeveer dezelfde als voor de originele gebruikt kunnen worden. Hoger in dit topic spreek je wel over een dr75

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ik dacht ergens gelezen te hebben, dat je de witte luchtschroef opzij, volledig moet in draaien en 4draaien terug uit, dit zou het standaard moeten zijn.

groetjes, Cée

Link naar reactie

ik dacht ergens gelezen te hebben, dat je de witte luchtschroef opzij, volledig moet in draaien en 4draaien terug uit, dit zou het standaard moeten zijn.

groetjes, Cée

Link naar reactie
ik dacht ergens gelezen te hebben, dat je de witte luchtschroef opzij, volledig moet in draaien en 4draaien terug uit, dit zou het standaard moeten zijn.

groetjes, Cée

luchtschroef dicht, 1 hele tour en dan nog een halve naar buiten draaien is standaard, misschien mag hij ng iets verder uit

grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...