DR Geplaatst: 15 augustus 2010 Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 Ik ben de V50 in elkaar aan het zetten maar nu vroeg ik me bij de koppelingskabel aanspannen af of ik het armpje waar ik de kabel in haak helemaal naar voren moet duwen en dan vasthaken? Gr Link naar reactie
cee Geplaatst: 15 augustus 2010 Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 denk het niet, gewoon een beetje naar voren duwen en dan vasthaken, dan eens proberen aan handvat, hangt er een beetje van af hoe strak je je koppeling wilt denk ik. groetjes,cée Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 augustus 2010 Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 De koppeling mag ook niet te strak. Als je de hendel intrekt moet je daar een paar mm tot een halve cm speling hebben voor je effectief begint te ontkoppelen. Een te stak aangespannen koppeling kan doorslippen en/of de duwpen overmatig doen afslijten. Groetjes, nero. Link naar reactie
DR Geplaatst: 15 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 Maar als ik hem nu in zijn 1 zet dan wil hij vooruit gaan ondanks dat ik de hendel in heb getrokken, dan staat hij sowieso te min afgesteld denk ik? Ik kan dat armpje vrij ver naar voren duwen... Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 15 augustus 2010 Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 Je moet dat zelf even uitproberen vanaf wanneer ze begint te pakken, en dan net daarvoor afstellen. Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 augustus 2010 Delen Geplaatst: 15 augustus 2010 Idd. Normaal kan je dat hendeltje vrij gemakkelijk naar voren duwen tot een bepaald punt. Op dit punt begint het ontkoppelen (de koppelingsveer neemt nu over). Draai het regelvijsje iets uit, trek de koppelingskabel strak aan met een tang en bevestig het eindstukje. Nadien kan je de koppeling nog wat bijregelen dmv het regelvijsje. Groetjes, nero. Link naar reactie
DR Geplaatst: 16 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2010 Bedankt voor de uitleg. De werkwijze is me inderdaad bekend maar ik vond dat dat hendeltje vrij ver naar voren ging.. Ik ga hem nu vastzetten op het punt dat ik echt kracht zou moeten zetten! Wel "kloete" werken aan zo'n V50. De VNB was een stuk makkelijker! Foto's volgen nog ! Link naar reactie
DR Geplaatst: 16 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2010 Daarnaast is de cilinder aangepast van 75CC naar 50CC. Nu neem ik aan dat in dat geval de sproeier ook aangepast moeten worden? Link naar reactie
cee Geplaatst: 16 augustus 2010 Delen Geplaatst: 16 augustus 2010 moet je een beetje zien, ik heb nu op m'n pk een dr75cc steken, en voor de rest alles standaard. de bougie kleurt na volle gas toch mooi bruin dus dat is goed veronderstel ik ik heb niets aan de sproeiers veranderd, gewoon standaard. groetjes, cée Link naar reactie
JJP Geplaatst: 17 augustus 2010 Delen Geplaatst: 17 augustus 2010 Dat is meer geluk dan wijsheid gok ik. In principe zou je de spoeier aan moeten passen wanneer je een grote cilinder plaatst. Link naar reactie
cee Geplaatst: 17 augustus 2010 Delen Geplaatst: 17 augustus 2010 bougie moet toch mooi koffiebruin zien? Of ben ik zo verkeerd Link naar reactie
de sigaar Geplaatst: 17 augustus 2010 Delen Geplaatst: 17 augustus 2010 Koffiebruin duid op een correcte verbranding wit dan het het een te arm mengsel en kans dat ge een gat in de zuiger brand zwart is een te rijk mengsel. Sproeier hoeft ge niet altijd aan te passen dit adviseren ze wel meestal,andere sproeier moet ge u carb ook anders gaan instellen. Zolang het goed bold en niet stottert overal vanaf blijven. Link naar reactie
DR Geplaatst: 17 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2010 Net klein testritje gemaakt en de V50 rijdt redelijk lekker. Nog een beetje fine tuning en dan zou hij goed moeten bollen.. De bougie kleurt wel redelijk zwart. Welke stelschroef op de carburateur moet ik dan bijstellen bij de V50? Link naar reactie
cee Geplaatst: 17 augustus 2010 Delen Geplaatst: 17 augustus 2010 als je bougie zwart kleurt moet je volgens mij een kleinere of grotere sproeier steken. groetjes, cée Link naar reactie
DR Geplaatst: 18 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2010 Weet iemand de maat van de sproeier die juist is voor een DR 50CC? Dan kan ik eens kijken of de juiste erin zit.. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 18 augustus 2010 Delen Geplaatst: 18 augustus 2010 sproeiers zijn geen exacte wetenschap, das proberen tot het goed is. nu denk ik wel dat voor de dr50 ongeveer dezelfde als voor de originele gebruikt kunnen worden. Hoger in dit topic spreek je wel over een dr75 Link naar reactie
DR Geplaatst: 18 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2010 Een 75cc zat er voorheen in en nu een dr50cc Link naar reactie
DR Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2010 Zijn er bepaalde "standaard" waardes voor de (in)stelschroeven op een carburateur van een V50? Link naar reactie
cee Geplaatst: 28 augustus 2010 Delen Geplaatst: 28 augustus 2010 ik dacht ergens gelezen te hebben, dat je de witte luchtschroef opzij, volledig moet in draaien en 4draaien terug uit, dit zou het standaard moeten zijn. groetjes, Cée Link naar reactie
cee Geplaatst: 28 augustus 2010 Delen Geplaatst: 28 augustus 2010 ik dacht ergens gelezen te hebben, dat je de witte luchtschroef opzij, volledig moet in draaien en 4draaien terug uit, dit zou het standaard moeten zijn. groetjes, Cée Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 28 augustus 2010 Delen Geplaatst: 28 augustus 2010 Denk voor dr da ge 1 maatje hoger moogt :)ma echt ni meer Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 28 augustus 2010 Delen Geplaatst: 28 augustus 2010 ik dacht ergens gelezen te hebben, dat je de witte luchtschroef opzij, volledig moet in draaien en 4draaien terug uit, dit zou het standaard moeten zijn.groetjes, Cée luchtschroef dicht, 1 hele tour en dan nog een halve naar buiten draaien is standaard, misschien mag hij ng iets verder uit grtz Link naar reactie
cee Geplaatst: 28 augustus 2010 Delen Geplaatst: 28 augustus 2010 dan was dat van die 4 toeren voor de ralenti Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 28 augustus 2010 Delen Geplaatst: 28 augustus 2010 Ralenti da hoorde toch gewoon dus ge moet daar ni op nadenken Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.