Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk 50 xl


Pietjah

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik weet niet of ik dit wel 'restauratie' mag noemen, eerder opknappen. Indien dit niet echt hier hoort, feel free om het te verwijderen of te verplaatsen;)

Ook moet je weten dat dit een tijd zal duren voor het volledig af is, aangezien ik nog maar 16 ben en niet bepaald een hoog inkomen heb... ;)

to the point nu, gisteren na lang zoeken eindelijk mijn eerste Wesp gekocht.

er hingen behoorlijk wat stikkers aan, natuurlijk om roest te camoufleren. ik had het moeten weten. Enfin, er is nog 1 stikker die ik er voor de moment nog niet afkrijg. (iem tips hoe ik dit het best doe?) Verder is het zadel ook gescheurd en is er bruine tape over aangebracht. Waarschijnlijk zal ik deze vandaag verwijderen en aan mijn groot moeder vragen of ze eventueel een overtrek er voor kan maken! ;) Aangezien de rechter bil en het voorspatbord wat beschadigd zijn, zoek ik een firma die deze stukjes zou willen spuiten voor een zacht prijsje. (tips)? ook is het legshield langs de rechterkant gedeukt... Moeten binnenkort ook nieuwe bandjes op, dus ik kijk uit naar whitewalls van goede kwaliteit. Bedankt alvast Cee (op dit forum) voor het nieuwe Vespa logotje ;)

Foto's:

DSC_8675.jpg

DSC_8671.jpg

DSC_8670.jpg

DSC_8669.jpg

Groetjes!

Pieter

Link naar reactie

Kleine onderdelen kan je gemakkelijk zelf spuiten. Ga met een gekleurd onderdeel naar de verfboer en die maakt je een spuitbus van (bijna) exact dezelfde kleur.

De stickers kan je meestal gemakkelijk verwijderen met een haardroger. Als de lijm opwarmt komt de sticker gemakkelijk los.

Koop beter gewone banden. Deze zijn degelijker en prijselijker. In een ander topic spreek je over authenticiteit. Ik heb nog nooit een oude vespa gezien met in origine whitewalls- banden.

Als je niet teveel middelen hebt, zet de vespa dan eerst mechanisch inorde. Dan kan je tenminste al (leren) rijden en komt er een schrammetje bij is dit geen ramp.:)

Succes met "restauratie"!

Groetjes, nero

Link naar reactie

stickers kan je er inderdaad best afhalen met een haardroger.

white walls zou ik persoonlijk gewoon zo'n flappen kopen, dan kan je je goeie band gewoon behouden.

als het spatbord te hard beschadigd is, kan je beter een nieuw kopen, de prijs hiervan is rond de 30eu. maar als er maar enkele deukjes in zijn, kan je het perfect hergebruiken ;)

ik heb hieronder ook even een foto gezet van mijn pk; mijn moeder heeft dit zadel ook zelf overtrokken. gewoon naar zo'n plaatselijke stoffenwinkel gaan, en voor nog geen 10eu had ik 1*1.7 meter Bruine 'skai' waterdicht namaakleder.

vespa1o.jpg

geen probleem van het logootje, Jij bedankt ;)

Link naar reactie
stickers kan je er inderdaad best afhalen met een haardroger.

white walls zou ik persoonlijk gewoon zo'n flappen kopen, dan kan je je goeie band gewoon behouden.

als het spatbord te hard beschadigd is, kan je beter een nieuw kopen, de prijs hiervan is rond de 30eu. maar als er maar enkele deukjes in zijn, kan je het perfect hergebruiken ;)

ik heb hieronder ook even een foto gezet van mijn pk; mijn moeder heeft dit zadel ook zelf overtrokken. gewoon naar zo'n plaatselijke stoffenwinkel gaan, en voor nog geen 10eu had ik 1*1.7 meter Bruine 'skai' waterdicht namaakleder.

vespa1o.jpg

geen probleem van het logootje, Jij bedankt ;)

Haha! Mijn groot moeder wou net hetzelvde doen, skai stof halen en het overtrekken ;) zouden ze die stof hebben in bruin na maak leer denk je?

Link naar reactie

Hey,

Het is hier nu slecht weer en ik heb veel tijd... Ben ondertussen het zelvde kleur gaan kopen in spuitbussen bij Colora. Waarschijnlijk zal ik de bil en het spatbord zelf spuiten, is dit een goed idee? Het spatbord zal ik binnenkort plamuren zodat hij er weer als nieuw uit ziet, mooi afschuren, onderlaagje leggen, afschuren en dan de lak er op :) Ik post foto's als ik bezig ben ;)

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ondertussen een ander zadel op en alle stikkers eraf:)

Vanmorgen de schrik van mijn leven gehad,

Toen ik in mijn 4de versnelling lag, bleef plots mijn gas hangen. Schakelen hielp niet, alleen hard remmen en afleggen. Wat kan dit zijn? Advies?

Ook piept mijn achterrem heel hard als ik nog maar een beetje rem... Hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Kleine stand van zaken:

ondertussen is het zadel overtrokken in beige 'skai', heb ik een geblokte Vespa spatlap besteld en een nieuwe spiegel voor op het stuur. Volgende maand komen er Michelin sm100's op met hoogstwaarschijnlijk White Wall inserts. Misschien ook nog voor volgende maand, chrome voetsierlijsten en een chrome legshield omlijsting.

Fototje:

DSC_9274.jpg

DSC_9276.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb nog zo'n chrome beenschild valbaren en voetsteunen en chrome valbaren voor vanachter... Moest het je interesseren natuurlijk. en zelf nog een spiegel... in chrome denk ik.

Als pietjah niet geïnteresseerd is in de spiegel, kan je me er dan eens een fotootje van doormailen ;)

Link naar reactie

Ben intussen begonnnen met het demonteren, vandaag nog de vork en stuur etc eraf, en ik kan beginnen schuren. :) Vanavond/morgen post ik wel wat foto's. De bedoeling is dus dat hij helemaal herspoten wordt in het zelvde (originele) kleur. Het roest/blutsen worden eerst behandeld. Er komen ook chrome voetrails op, chrome legshieldrand en de velgjes spuit ik mee in het frame kleur. :)

Link naar reactie

Ziezo, ondertussen al een groot stuk gedemonteerd. Hopelijk tegen eind deze week/volgende week geschuurd en dan op naar de spuiter. Nog 1 probleem, voor het handschoenvakje er af te krijgen moet het stuurslot er uit. Vind echt geen enkele manier hoe dit gaat... HELP?!

Foto:

IMG_7823.jpg

Link naar reactie

Ben er dus nog steeds niet uit van dat stuurslot. Kan nergens dat 'bolletje/imbusje' vinden onder of boven de koker. Ahja, ik kom er wel. Ondertussen staant de zijpanneeltjes en de neus en stuurkop in de grondverf. Morgen onderste stuk van de stuurkap ook, en hopelijk spatbord. Spatbord ligt momenteel te wachten voor geplamuurd te worden. :)

Dan nog frame en velgjes in de grondverf, en het lakken kan beginnen!

IMG_7835.jpg

IMG_7840.jpg

Link naar reactie

Heb hier in Italie een zelfde Vespa net opgeknapt (technisch, want cosmetisch heeft hier in omgeving Napels weinig zin, is zo weer stuk ;))

Stuurslotje kan je eraf halen door aan de onderkant van het buisje waar het doorheen loopt een palletje in te drukken. Als het goed is kan je erbij als je het handschoenen vakje opent. Onder de plek waar het stuurslot loopt, kan je een opening zien, daar zou je met een schroevedraaier het palletje in kunnen drukken en dan als de sleutel in het slotje zit deze eruit trekken.

Link naar reactie
Je het de cilinder zelf er al uit? Dat plaatje zit geklemd, voorzichtig eraf trekken/wrikken.

Dus toch dat zwarte plaatje wat foreceren ? Ik zat er achter te duwen met een schroevendraaier, maar had schrik dat het ging breken ;) maar het kan dus geen kwaad?

groetjes, Pieter

Link naar reactie

Vandaag terug wat opgeschoten. Motor ervan onder, achterveer gedemonteerd,... Toch nog steeds aan het sukkelen met het laatste deel van het contactslot. Ook nog een probleempje met de onderste stuurkap. Deze kan er niet af omdat de kilometerteller nog vast hangt, maar die connector hangt vast met het printplaatje, dus kan r niet gemakkelijk af.

Foto's:

IMG_8137.jpg

En dan motor, Iemand enig idee hoe ik hem terug mooi silver kan krijgen? (zonder ergens binnen te steken) Zou graag de veer etc terug mooi in een kleur krijgen.

IMG_8143.jpg

IMG_8142.jpg

Ook, ligt het aan mij of is de uitlaat aan vervanging toe? :)

Bedankt!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...