Bartolino Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Ik ben erg benieuwd naar de verschillen tussen die nieuwe PX en de LML. Ze gaan toch niet enkel re-badgen en de prijs 1000 euro hoger zetten? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 * In Italiƫ zijn nooit PX-discs van de band gerold, die kwamen allemaal uit Indiƫ (zij het 125, 150 of 200) als dat echt waar is dan rijden er dus nog meer gerebadgetje LML's in BE ;-) Link naar reactie
blen Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Blijkbaar is het niet echt reputatieverhogend om met een PX rond te rijden als ik dat hier allemaal lees? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Blen, gelukkig hebt ge ook nog een "echte" PX Link naar reactie
blen Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 En der is wss. een 2de in aantocht. Voor mijn volgend reputatieverlagend project. ;-) Link naar reactie
fajes Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 de Arcobaleno was de enige echte 'goeie' PX!! Link naar reactie
blen Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 100% waarheid Fajes! Link naar reactie
Cult Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 blij dak zo ene heb dan Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 6 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Jongens, tegenwoordig wordt bijna alles in het Oosten gemaakt en afgewerkt in land van waar ze verdeeld worden. Armani, Boss, Versace,... allemaal made in Italy, waarom... ... ? Omdat ze gemaakt worden in China en de eindafwerking(lees knopen) wordt in Italiƫ gedaan. Daarom made in Italy. Daarom minder goed???? Ik denk het niet. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 de Arcobaleno was de enige echte 'goeie' PX!! Hoe weet je of je een Arcobaleno wel niet een standaard PX hebt? Grtz Sindo Link naar reactie
Gette Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 op nen acrobaleno zit een turbo knop Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 de Arcobaleno was de enige echte 'goeie' PX!! P200E rules... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 de Arcobaleno was de enige echte 'goeie' PX!! Hoe weet je of je een Arcobaleno wel niet een standaard PX hebt? Grtz Sindo vanaf '84 tot voor de "disc" reeks zijn wat men de arcobaleno's noemt. (pas op, dit is een beetje een veralgemening.) Link naar reactie
sindo Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 ik heb het opgezocht en dat is een aparte reeks vanaf 83, heb ook de frame nrs http://books.google.be/books?id=Eq2UWQoiDTcC&pg=PA152&dq=px+125+arcobaleno&hl=nl&ei=fDNcTJbAD4WRsAbVwJlv&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CCwQ6AEwAA#v=onepage&q=px%20125%20arcobaleno&f=false\ http://books.google.be/books?id=GZleYU_uSeAC&pg=PA6&dq=px+125+arcobaleno&hl=nl&ei=fDNcTJbAD4WRsAbVwJlv&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2&ved=0CDMQ6AEwAQ#v=onepage&q=px%20125%20arcobaleno&f=false allez daar stijgt nu weer de marktwaarde van mijn px'ke Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Arcobaleno's zijn gewoon de 3de versie van de PX. Eerst waren er de "gewone" px. daarna de Px e (electronische ontsteking) tot ongeveer 83, 84. Daarna kwamen de arcobaleno's. Vaak met een regenboogje op het logo. Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 7 augustus 2010 Delen Geplaatst: 7 augustus 2010 De Px zal met 2t motor komen mits enkele aanpassingen en de (woeker)marktprijzen zullen sterk dalen gezien hij een 3200e nieuw zal gaan kosten. Kwalitatief zullen ze op hetzelfde niveau als een disc zitten, dit alles uit zeer betrouwbare bron... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 7 augustus 2010 Delen Geplaatst: 7 augustus 2010 3200, das wel echt LML den duvel aandoen dan hahaha, en dan al die gasten die hunne 2-de hands PX hier willen verkopen aan +3000 die gaan groen lachen Link naar reactie
EriX Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 Kwalitatief zullen ze op hetzelfde niveau als een disc zitten, dit alles uit zeer betrouwbare bron... Met andere woorden: kwalitatief is dat dus gene vette (in vergelijking met de pre-disc modellen). :-( Link naar reactie
Joene Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 zeg me maar eens waar je tegenwoordig nog kwaliteit vindt voor een aanvaardbare prijs in deze wegwerpmaatschappij Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 Kwalitatief zullen ze op hetzelfde niveau als een disc zitten, dit alles uit zeer betrouwbare bron... Met andere woorden: kwalitatief is dat dus gene vette (in vergelijking met de pre-disc modellen). :-( Bwa de laatste PX disc vielen kwalitatief toch mee, ze zullen in elk geval een stuk beter afgewerkt zijn als de LML's... Trouwens de px millenium waren eigenlijk LML's die volgens Piaggio standarts gemaakt werden, hetgeen een stuk hoger is dan de LML's zelf... Piaggio is gewoon weer eens wakker geschoten toen ze de verkoopcijfers van LML zagen, trouwens in Italiƫ worden de LML's onder het Piaggio logo verkocht kijk maar eens op de link (kweet nie meer hoe ge foto's moet posten :-/ ) http://img441.imageshack.us/f/italia2009230.jpg Link naar reactie
Chris Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 Ik voel mij een beetje aangesproken en reageer: ik heb een PX disc, bouwjaar 2007. EƩn van de laatsten. Wordt alle dagen gebruikt voor woon-werkverkeer. Regen of niet, maar ik onderhoud hem wel netjes. Dit betekent om de 5000 km wat olie in de versnellingsbak. En poetsen als hij vuil is. Tot hiertoe alleen een koppelingskabel moeten vervangen op 12000 km en de km-tellerkabel ook op 9000 km. Als ik hier op het forum de zgn enige echte prƩ disc PX-en te koop zie, die hebben allemaal nog geen 12000 km. Ik rij en ik ben blij. Met mijne disc stop ik ook snel als het moet. Dat aub niemand zich persoonlijk aangesproken voelt. Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 Het forum verenigt allen die graag met een vespa rijden, of niet? ;-) Link naar reactie
bv Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 zelf vindt ik de px'kes het best aansluiten op het echte vespa gegeven. (voor de nieuwe vespa's he). Eigenlijk was ik van plan ne gts 125 te kopen, maar als de px weer uitkomt mmmmmmmmmmmm... .. Eigenlijk heb ik wa schrik voor het schakelen en extra onderhoud t.o.v. ne gts. weer een hartverscheurende keuze erbij... Link naar reactie
sindo Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 het schakelen is net part of the fun. dat heb je toch snel door en als je net voor de bocht op tijd terugschakeld en ere als een mes door gaat, dat is pas kicken Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.