Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Test Aankoop


JoeBar

Aanbevolen berichten

Er staat een artikel over scooters125cc in test aankoop.

Van de 10 test modellen komt de Vespa GTS125 er als laatste uit.

Beste van de test is de Honda SH125i

Beste koop is Aprilia Scarabeo 125 i.e.

Maar ik wel men mooie GTS zeker niet ruilen tegen die andere gedrochten.

Link naar reactie

Vreemd

Beste koop is Aprilia Scarabeo 125 i.e.

Maar dat is dezelfde motor als de GTS 125.

Volgens mij hebbden deze allemaal dezelfde motor:

Verbruik | CO²

Piaggio X7: 3,27l | 69,20

Scarabeo 125: 3,65l | 83,61

Peugeot Satelis: 3,56l | 80,88

Vespa GTS: 4,00l | 71,22

Waarom liggen resultaten zover uit elkaar.

De GTS 125 zou volgens deze test meer verbuiken dan mijn GTS 300 in het dagelijk gebruik.

Link naar reactie

Motor lijkt misschien hetzelfde maar er zullen zeker verschillen zijn. Grotere wielen (andere vertanding), gewicht van het voertuig, stroomlijn van het voertuig al deze punten hebben invloed op het verbruik van een motor. Maar heb het verslag niet gelezen en ken dus ook de gevolgde procedure niet van deze test.

Link naar reactie

als je altijd volle gas en topsnelheid rijd kan dat verbruik van die 125 GTS wel kloppen, mijn GTS I.E. 125 gaat ook van 3 naar 3,5L als ik altijd 100 op de teller rij, rij ik iets rustiger(ook stukken van 100 op de teller)dan blijft hij op 3L.

Link naar reactie

blablabla,

als ze niet alleen de praktiche en verbruik kant zouden nemen maar ook design en rijbeleving zouden die cijfers wel anders liggen.

een vespa koop je niet uit praktische overweging maar op smaak en gevoel

Link naar reactie
blablabla,

als ze niet alleen de praktiche en verbruik kant zouden nemen maar ook design en rijbeleving zouden die cijfers wel anders liggen.

een vespa koop je niet uit praktische overweging maar op smaak en gevoel

idd maar ik ging toch voor een 'plastic' vespa omwille van de economische 4-takt, het geluid en het comfort van een automaat dus daar heb ik wel rekening mee gehouden omdat hij ook voor woon werk verkeer dient en ik me niet graag 'doodschakel'.

dus ik persoonlijk heb de vespa idd voor het design enz gekocht maar ik heb mijn keuz in vespa gemaakt met het bovenstaande in het achterhoofd maar het moest een vespa zijn !!! :-))

Link naar reactie

al die cijfertjes, allemaal theorie... . bij de automerken zit iedereen te roepen dat hij de laagste CO2-uitstoot heeft, maar die zijn wel gemeten in ideale omstandigheden (geen file, geen stad, ... .) ...

Niet teveel van geloven allemaal, kopen wat je leuk vindt en als die keuze dan ook zuinig en "proper" is, is dat mooi meegenomen, maar dit hoeft niet de doorslag te geven bij een aankoop. (vind ik :) )

Link naar reactie

't zal wel zijn! en niet alleen een vespa! Als je een beetje hersens in je kop hebt, vergelijk je zelf tussen wat jou aanstaat en een beetje hart, dan koop je een vespa ;-)! Dienen Ivo Mechels is ook niet arm geworden van zijn boekske. Allemaal op de rug van de sukkelaars die niet zelf kunnen vergelijken.

Link naar reactie
Als je een beetje hersens in je kop hebt, vergelijk je zelf tussen wat jou aanstaat en een beetje hart, dan koop je een vespa ;-)!

...of een lambretta misschien ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...