nero Geplaatst: 2 april 2010 Delen Geplaatst: 2 april 2010 Dus...ze wordt opnieuw in de lak gezet nodig. Het herspuiten van een vespa in o-lak doet de waarde gevoelig dalen. Misschien toch overwegen om hem zo te laten of eventueel te "retoucheren", voor zover dit nog mogelijk is. Heel mooie vespa maar naar mijn gevoel net iets te oud (lees onpraktisch) voor dagelijks gebruik en zelfs voor ritten (zeker met al die GTS'en tegenwoordig). Succes met de restauratie! Groetjes, nero. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 2 april 2010 Delen Geplaatst: 2 april 2010 subframeke eronder, P200 en hup, gaaaaaaaan Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 "Het herspuiten van een Vespa in O-lak doet de waarde gevoelig dalen." Hangt er wel vanaf in welke staat de O-lak is natuurlijk. Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 Ik wil de prijs ook wel eens weten :-)En idd waar vinden jullie die pareltjes? de prijs kon je zelf zien, want deze vespa heeft bijna 2 weken te koop gestaan op internet... dus beter rondkijken he grtz Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 internet is groot he... op franse sites dan? zoals? Ik ken vooral kapaza, 2dehands, subito etc... Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 subframeke eronder, P200 en hup, gaaaaaaaan een acma met openbil gaat toch niet meer mooi uitien als je daar ne px onder zet he dan ben je wel zeker dat hij altijd rijd, maar echt orgineel is dat toch niet... ik ge ook de orginele opmaken en eronder zetten , en denk hem ook in orginele staat te laten grtz Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 internet is groot he...op franse sites dan? zoals? Ik ken vooral kapaza, 2dehands, subito etc... ebay, hebbes, marktplaats,koopjeskrant, nl , ...,... Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 Dus...ze wordt opnieuw in de lak gezet nodig. Het herspuiten van een vespa in o-lak doet de waarde gevoelig dalen. Misschien toch overwegen om hem zo te laten of eventueel te "retoucheren", voor zover dit nog mogelijk is. Heel mooie vespa maar naar mijn gevoel net iets te oud (lees onpraktisch) voor dagelijks gebruik en zelfs voor ritten (zeker met al die GTS'en tegenwoordig). Succes met de restauratie! Groetjes, nero. De lak is zoals je kan zien voor de helft afgewreven, retoucheren is niet echt een optie, denk ik. Ik ken de mogelijkheden nog niet. Als je dubbelklikt op de foto's zie je het wel. Is niet echt bedoelt voor rondritten, daarvoor dient de VBB (trouwens eindelijk weer rijdende) en de Zundapp. De meeste ritten waar ik naar ga zijn meestal voor oldies of gemengd, natuurlijk gaan we niet racen tegen een GTS. Tenzij,... op de custumshow stond dezelfde met een 200 blok onder, maar tot nader order is dit NIET de bedoeling. Gtz en we zien wel na de zomer (als die nog begint). Pieter Link naar reactie
Chris Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 Pieter, als jouw ACMA van 1952 af is, kom ik met mijn LD van 1952 naar jou. Dan kunnen wij samen een ritje maken met onze 'bling-bling' scooters. Doe je eigen ding, maar ik vind een PX-blok onder zo'n ding not done. Sommige van de 'liefhebbers' hier op het forum willen allemaal oldtimer rijden, maar steken er zo'n bling-bling blok onder... ...onbegrijpelijk. Succes met de ACMA. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 Deal. Eigenlijk heb ik geen originele Vespa, dus dit is mijn kans. Wel eerst eens zien hoe de motor er vanbinnen uitziet hé. Het restaureren zal rustig aan gebeuren (gezien mijn voorlopige kennis en materiaal). De Vbb is gemaakt en rijdt voorlopig super. De zundapp is ook "bling bling" en origineel dus daar kunnen we al eens mee buitenkomen. Mail me maar eens. Gtz P.S. Haha, de Vespavriendenclub van 1952 :-) Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 P.S. Haha, de Vespavriendenclub van 1952 :-) Count me in! Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 Telt de geboortedatum ook ?:-) Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 pieter das een knap bakske - proficiat met de aankoop en veel succes ermee grts frutsab Link naar reactie
EriX Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 Deal. Eigenlijk heb ik geen originele Vespa, dus dit is mijn kans. Het is nog steeds geen originele Vespa hé want het is ne Franse. ;-) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 Acma is inderdaad weer geen Vespa Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 Mon oeil Gerard...als da géne Vespa is, kennen jullie er niets van :-))) Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 http://www.atheus.fr/index.php?page=acma Voor diegene die een prefix zoeken om hun ACMA te identificiëren (en die vind je niet). Of voor diegene die wat info zoeken, of zoek je een acma-onderdeel, ebay.fr is de site. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 5 april 2010 Delen Geplaatst: 5 april 2010 een acma met openbil gaat toch niet meer mooi uitien als je daar ne px onder zet he nikste open bil, op de SC Primavera stand tijdens de Customshow stond er een Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 een acma met openbil gaat toch niet meer mooi uitien als je daar ne px onder zet he nikste open bil, op de SC Primavera stand tijdens de Customshow stond er een Was ook volgens mij geen ACMA van 1952. Heb deze heel goed nagekeken, daar ik dacht deze al gekocht te hebben. Op alle sites die ik vond, hebben de ACMA van 1952, 125 cc een open bil. Chassisnummer was op de customshow ook niet te vinden, noch gekend bij de standhouder, de eigenaar was er niet. Allicht een later model. Ik kan mis zijn...tja Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 5 april 2010 Delen Geplaatst: 5 april 2010 een acma met openbil gaat toch niet meer mooi uitien als je daar ne px onder zet he nikste open bil, op de SC Primavera stand tijdens de Customshow stond er een Was ook volgens mij geen ACMA van 1952. Heb deze heel goed nagekeken, daar ik dacht deze al gekocht te hebben. Op alle sites die ik vond, hebben de ACMA van 1952, 125 cc een open bil. Chassisnummer was op de customshow ook niet te vinden, noch gekend bij de standhouder, de eigenaar was er niet. Allicht een later model. Ik kan mis zijn...tja zo dacht ik ook... ze zijn tot en met 53 gemaakt met open bil. die bij sc primavera was een mooie wesp, maar heb hem niet echt grondig bekeken , het was misschien een struzzo en geen acma? k weet het niet.. grtz Link naar reactie
Joene Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Was ook volgens mij geen ACMA van 1952. Heb deze heel goed nagekeken, daar ik dacht deze al gekocht te hebben. Op alle sites die ik vond, hebben de ACMA van 1952, 125 cc een open bil. Chassisnummer was op de customshow ook niet te vinden, noch gekend bij de standhouder, de eigenaar was er niet. Allicht een later model. Ik kan mis zijn...tja Ben niet zeker van welk jaar die SC Primavera Acma is (dacht '56) maar klopt wel wat jullie zeggen dat die van jullie met openbil is en dus een oudere Acma is dan die op onze stand. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2010 Eerste vraagje. Om de Acma te laten inschrijven, heb ik een vignet nodig van de verzekeraar. Ik wil zeker zijn dat de papieren in orde zijn alvorens hem te restaureren. Uiteraard is het dit jaar nog niet de bedoeling hem al te laten verzekeren. Iemand ervaring mee. In sommige clubs kan je dit krijgen via de clubverzekering, maar ben nog geen lid. Tips welkom, hier of op mijn mail. thx Pieter Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Dag Pieter1, alvorens ik met mijn restauratie begon, wou ik ook eerst alle papieren in orde hebben. Om zo'n vignet te verkrijgen ging ik even langs bij mijn verzekeraar (Ethias). Deze sloot tijdelijk een verzekering van 1 dag af, om die dan meteen weer te beëindigen. Zo hoefde ik geen verzekering te betalen, maar kreeg ik toch het nodige vignet en zo ook mijn nummerplaat. Van zodra ik er nu mee op de baan wil, dien ik slechts deze verzekering opnieuw te activeren.. Mvg, Thomas Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 7 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2010 Merci Thomas. Gezien we met alle verzekeringen bij dezelfde makelaar zitten, zal dit geen probleem zijn en is de Acma meteen officieel ingeschreven, en dat op heel korte termijn. VCL doet dat zelfs voor haar leden. Gtz en bedankt Pieter Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 7 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2010 Met VCL bedoel ik Vespa Club Liège en niet Vespa Club Leuven. Sorry voor een mogelijk misverstand. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.