mr160 Geplaatst: 14 maart 2010 Delen Geplaatst: 14 maart 2010 Sorry, maar ik vrees toch nog steeds curry: zadels, teller, rubber om klepje, rubber om tank (en eerder genoemde dingetjes) versterken die vrees alleen maar Maar laat de Gentse club er maar over beslissen (of de rest hier); ik wil het niet op mijn geweten hebben Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 14 maart 2010 Delen Geplaatst: 14 maart 2010 Ik vrees er ook voor... Link naar reactie
EriX Geplaatst: 15 maart 2010 Delen Geplaatst: 15 maart 2010 Een 150 Super met een pittig nasmaakje. :-( Link naar reactie
Joene Geplaatst: 15 maart 2010 Delen Geplaatst: 15 maart 2010 niet elke curry is slecht Link naar reactie
hannesd Geplaatst: 22 maart 2010 Delen Geplaatst: 22 maart 2010 is er eigenlijk al gechecked of er nog genoeg olie in het carter zit?? als alles pas na 20 min rijden begint slecht aan te voelen, lijkt het me dan wel dat rond 20 min rijden alles net warm genoeg begint te lopen om alle lagers te laten warmlopen hé? just a thought... succes. hannes. Link naar reactie
cee Geplaatst: 23 maart 2010 Delen Geplaatst: 23 maart 2010 Waar hebt ge hem ergens gekocht in lier? Link naar reactie
maurice Geplaatst: 25 maart 2010 Delen Geplaatst: 25 maart 2010 Die Vespa staat ondertussen bij mij (geen curry hoor, naar mijn gedacht). Rijdt fijn, maar inderdaad: na een aantal kilometers, als de motor warm is, begint dat raar schurende metaalgeluid, alsof een tandwiel tegen een veer zou aanschuren, zoiets. Of alsof het vliegwiel tegen het "deksel" ervoor schuurt (maar dat is het niet). Als ik dan stilsta en stationair laat draaien, blijft dat geluid. Als ik de kick dan vastneem, verstomt het geluid. Laat ik de kick los, dan is het geluid er weer. Komt dus als het ware vanuit de motor, achter de kick, als u begrijpt wat ik bedoel. Bij het starten en de eerste kilometers is er niks aan de hand, alleen bij warme motor. Ach, ik vrees dat ie open moet. Zal wel 's eerst checken of er wel olie in de vernsellingsbak zit :-) Link naar reactie
JJP Geplaatst: 25 maart 2010 Delen Geplaatst: 25 maart 2010 En waarom is het geen curry? Link naar reactie
conrad Geplaatst: 25 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2010 Het vraagstuk over al dan niet import - van India of elders - is niet mijn voornaamste zorg. Ik had eerder een 'technisch'oplossingsgerichte thread in gedachte toen ik om hulp vroeg. Ik ben Maurice al dankbaar (dank je Maurice) dat hij er naar te kijkt terwijl ik in het buitenland zit. Het zal alleszins niet 1 glas wijn zijn als bedankje. ;-) een kimono? Suggesties over wat er al dan niet aan dat schurend geluid zou liggen zijn meer dan welkom. Vriendelijke groet, Link naar reactie
maurice Geplaatst: 26 maart 2010 Delen Geplaatst: 26 maart 2010 @JJP: "waarom is het geen curry" antwoord: Ik zie dat zo. Ervaring. Maar ik zal als ik even tijd heb toch maar proberen met wat meer wetenschappelijke argumenten af te komen. :-) Link naar reactie
maurice Geplaatst: 7 april 2010 Delen Geplaatst: 7 april 2010 Opgelost ! Hoeveelheid olie in versnellingsbak was ongeveer gelijk aan nul. Bijgevuld. Geen raar lawaai meer :-) Nu nog vinden waarom achterlichtje en remlichtje altijd maar springen :-( Wat de vraag betreft of het een "curry" is: zowel chassisnummer als motorbloknummer zeggen dat het een Vespa Super 150 is. Voor de rest zie ik er niks curry-achtig aan. Dat de koplamp niet rond is wil niks zeggen. Volgens Italiaanse websites zjn er geëxporteerd met rechthoekige koplampen. Dat er bv. een zwarte dichting zit rond de benzinetank betekent ook niks. Ik heb ook een Italiaanse Vespa die ik zelf zo heb opgemaakt dat het wel een curry lijkt (rode rubbers en meer van dat). Het chassis is in ieder geval pico bello. De carburator is origineel: Dell'orto, geen Indiër dus; en 20/15 zaosl een originele Super. Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 7 april 2010 Delen Geplaatst: 7 april 2010 Als er bijna géén olie in versnellingsbak zat,dan blijft de vraag,waar is die olie naar toe ??? kan niet anders dan lekkende lagers of asdichtingen,toch ? en dan wijst dat weer op,ofwel grove slordigheid van vorige eigenaar,of abnormaal olieverbruik,en dan is de cirkel rond. Link naar reactie
maurice Geplaatst: 7 april 2010 Delen Geplaatst: 7 april 2010 Ik vermoed dat degene die de motor laatst heeft gereviseerd gewoon vergeten is er olie in te doen. Dat gebeurt wel meer. Link naar reactie
maurice Geplaatst: 10 april 2010 Delen Geplaatst: 10 april 2010 AAAAAAAAAAARRGH ! @vespa-vking : yup, je had gelijk! Kwas blij dat ik alles in orde had gebracht: geen raar lawaai meer, kilometriek werkt weer, lichten springen niet meer. Hij lekte wel nog. En zelfs niet weinig. Ik dacht eerst: benzine, zal wel een dichting zijn aan de carb of een ander onschuldig iets. Nope ! 't Is vitessebakolie. Een gore klootzak (de laatste eigenaar?) is erin geslaagd om ergens hard tegen aan te rijden met de onderkant van de motor. En wel zodanig dat er een scheurtje in het carter zit aan de vliegwielzijde. En langs die scheur sijpelt alle olie er geleidelijk weer uit. Ik vrees dat dat niet te dichten valt... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 10 april 2010 Delen Geplaatst: 10 april 2010 een nieuwe carterhelft is een optie of laten oplassen. je kan zelfs tijdelijk proberen met JB Weld. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 10 april 2010 Delen Geplaatst: 10 april 2010 Hoe groot is die scheur? foto? Dan kan iedereen direct zien of het de moeite waard is om nieuwe carterhelft of om gewoon dicht te lassen. mvg arti Link naar reactie
maurice Geplaatst: 11 april 2010 Delen Geplaatst: 11 april 2010 http://lh6.ggpht.com/_GujRIYHQCPA/S8Grt5VetoE/AAAAAAAAAIs/uvScCR0_5-M/VespScheur.jpg Link naar reactie
bardi Geplaatst: 11 april 2010 Delen Geplaatst: 11 april 2010 Ik heb eens een scheurtje in de uitlaat van mijn auto dichtgemaakt, met een soort van pasta die na het uitharden zo hard als metaal werd...dat is toen nooit losgekomen...nu weet ik wel niet echt zeker of dit ook zou werken op het scheurtje van uw carter-en de olie binnenhoudt- maar ik vermoed van wel... Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 11 april 2010 Delen Geplaatst: 11 april 2010 ik vermoed dat ge dat zonder probs kunt oplassen Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 11 april 2010 Delen Geplaatst: 11 april 2010 Dat lijkt me precies waar de kickstart tegenaan klapt aan de binnenkant, toch? Een plek waar nogal veel druk op komt elke keer als je de kickstart gebruikt. Zou dus ook heel goed metaalmoeheid kunnen zijn? Ik zou op die plek iig voor een degelijkere optie kiezen dan kneedmetaal. Link naar reactie
maurice Geplaatst: 11 april 2010 Delen Geplaatst: 11 april 2010 THNX FOR ALL THE TIPS! Short run: "vloeibaar metaal" (dan kan Conrad tenminste nog wergijden).. Wanneer tijd: laten oplassen. Link naar reactie
maurice Geplaatst: 27 april 2010 Delen Geplaatst: 27 april 2010 VoilĂ , scheur afgedicht met een mengsel van grijs poeder en hars. Voorlopig lijkt dat te houden, geen olie meer die naar buiten loopt. Benieuwd hoe lang dat zo blijft. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.