Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie kan/wil mijn vespa 150 super aan een onderzoekje onderwerpen?


conrad

Aanbevolen berichten

Beste vespisten,

Ik ben deze avond van Lier naar Gent gereden met mijn net aangekochte 150 super van 67. Alles verliep uitstekend tot Lokeren. Hierna begon de motor tijdens het rijden 'raar' te doen. Het toerental bleef mooi, en het schakelen ging ook goed, het probleem deed zich voor eenmaal in vitesse (neutraal dus niet). Een schurend geluid en de kickstarter schokte af en toe op en neer.

Zou er iemand uit het Gentse (of omstreek) het zien zitten om tegen een goed glas wijn eens mijn vespa te komen diagnostiseren?

Met vriendelijke groet,

Conrad

Link naar reactie

Beste forum gebruikers,

Spijtig dat er na 111 views van deze vraagstelling enkel Bardi heeft gereageerd. Ik had eigenlijk gehoopt op constructieve feedback.

Ik leg me zaterdag in elk geval onder de vespa en hoop het euvel snel te vinden.

Conrad

Link naar reactie

Hoy Conrad,

Ik ben één van die 111 vieuwers, maar sorry ik ben geen vespa-techneut, en kan je niet helpen met je probleem.

Veel mensen die hier op het forum komen kijken doen dit waarschijnlijk om iets bij te leren.

En je vraag staat er nog "twee" dagen op... . beetje geduld misschien :)

Grtz

Johan

Link naar reactie

Hey conrad,

ik wil j altijd wel komen helpen!

Ik heb zopas een huis gekocht met nog veel werk aan, maar dat kan wel even wachten!

Ook moet ik mijn moto eens dringend nakijken, maar dat kan ook wel even wachten!

Ik heb dus nog wel wat vrije tijd om eens een kijkje te komen nemen naar je Vespa...

Geef me maar een seintje.

Mvg

Gerd

Link naar reactie

Je vraagt eigenlijk: wie wil mijn vespa repareren voor een glas druivensap?

Het blok moet waarschijnlijk open en dit is geen klus die je op 123 doet. En als er dan stukken moeten besteld worden, wie gaat ze er dan inplaatsen...

Ofwel leer je het zelf of je doet hem ergens binnen en laat hem reviseren zoals het moet... Dan ben je op je gemak...

Nu, misschien is er wel iemand die je wil helpen uit Vespaliefde. Heb dan even geduld...

Link naar reactie

Beetje geduld Conrad,reakties komen wel,uw vraag staat pas drie dagen op forum,niet iedereen is dagelijks online,dus...

ik kan jou niet helpen,maar bij VCG zijn er een aantal mensen die wel techn bekwaam zijn,misschien een keertje licht opsteken bij hen,altijd welkom op dinsdagavond bij VCG www.vespaclubgent.be

grt Eric

Link naar reactie

Conrad, moest ik iets van techniek weten en tijd hebben dan kwam ik misschien langs! In mijn geval : geen van beiden...Begrijp me niet verkeerd, ik bedoelde alleen dat ik dus niet met een oude net aangekochte scooter zo ver zou rijden -transport voorhanden of niet!- om de dag erna direkt op het forum te verwachten dat er mensen staan te springen om voor een glas wijn eens te komen kijken naar de mankementen... ...Dus nogmaals, laat dit duidelijk zijn, ik val je niet aan of iets dergelijks doch hoop dat je zo snel mogelijk je Vespa weer in orde krijgt,

Met vriendelijke groet, Bardi

Link naar reactie

Beste,

Ik denk een 'echte' vespa gekocht te hebben. De persoon waarvan ik hem kocht wist er niet zo veel van maar het leek me een oprechte kerel. Het is een super150 (geproduceerd in Italië voor de export) en in Frankrijk terechtgekomen. Uiteindelijk in België ingevoerd. Hij heeft een trapeziumvormige lamp in tegenstelling tot andere supers maar dat is specefiek voor modellen die in Italië werden geproduceerd en werden uitgevoerd. (heb hierover documentatie)

Ik was nogal enthousiast - begrijpelijk denk ik - met de aankoop en vandaar de vraag naar hulp die onmiddelijk rees.

Ik heb er gisteren eens heen en weer in de straat gereden en alles leek me ok. Zal straks eens een wat uitgebreidere rit doen.

Ik heb ooit twee vespa's gehad en aan de wieg gestaan van de vespascene in Gent(echt niet pretentieus bedoeld). Zo vele ritjes gedaan met Speedracer, John, Maurice, Stephan, Jurgen, Pascal,... maar zitten deze mensen nog op het forum?

Vriendelijke groet,

Conrad

Groetjes,

Link naar reactie

hallo,

zie profiel voor een foto van mijn wesp.

@Pascal: Ik heb twee jaar met een BMWK100RS gereden. Sinds ik van job ben veranderd ga ik met de trein gaan werken. Vandaar terug een vespa. Misschien maak je ook weer ooit's een beweging terug naar vespa.

Link naar reactie

Nou, ik durf het nog steeds niet te zeggen - ik kan net niet genoeg zien (km-teller/spatlap/achterkant zadels) om meer dan een rondzwervende gedachte in mijn achterhoofd te hebben :S Maar de combinatie Super, afwijkend stuur en 'gaat gelijk stuk'... en daarna op de foto veel chroom en veel rubbers gaan de nekharen wel een beetje van overeind, zeg maar. Wellicht ben ik een beetje paranoïde aangelegd...

Link naar reactie

De vorige eigenaar heeft de bandjes, spiegels en flap er op gezet. ? de nummerplaathouder is een voorlopige die ik er zelf opzette)

De bagetten zitte er met originele rivetten in. (diegene die je erin klopt met een hamer)Heb vanmiddag nog eens gereden en alles is normaal tot na een goeie 20min rijden, dan doet hij een beetje raar.

Ik ga dinsdag eens langs bij de Gentse club.

ik lees op een website:

Per sapere di che vespa si tratta con esattezza, l'unica è leggere sigla e numero di telaio, infatti il manubrio potrebbe essere stato sostituito (anche se le Super prodotte per la vendita all'estero, cioé la maggior parte, avevano il faro quadrangolare).

Dus die voor de export hadden wél een vierkant koplicht!

Heb ook de invoerdocumenten, import van Frankrijk.

Conrad

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...