Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wachten op goed weer


stevenf

Aanbevolen berichten

bij mij hetzelfde probleem...een poort door (2m dus geen probleem),volgende poortje (1m voldoende ruimte) 5m over het terras bollen naar volgende poortje (90cm) spiegels wegdraaien en achteruit 2 trapjes naar beneden bollen(niveauverschil van 30cm waar ik rijplank op gemaakt heb) ne meter of 4 achteruitbollen en dan door deur van 80 (stuur lichtjes draaien zodat ik door de deur kan)

Is dat moeite genoeg om de wesp te stallen en natuurlijk het hele proces opnieuw s'morgens om naar het werk te gaan :)

in het begin zag ik er serieus tegen op maar tis een gewoonte...en ik zet hem altijd binnen,lijkt me toch iets gezonder voor de wesp...wij slapen toch ook niet buiten he,ale in de winter toch nie :)

Link naar reactie

amai, en ik maar klagen dat ik een dubbele deur moet opendoen van mijn tuinhuis, een plank leggen om een niveauverschil van 30cm te overbruggen, langs mijn tuinmeubelen op het terras moet manoeuvreren om nadien nog via een 'voorlopige' poort langs mijn huis die vastligt met een zware steen te passeren... Daarna rijd ik gewoon gezwind de straat op. t' Is gewoon niets vergeleken met de Xerox666. Buitenslapen zou gewoon luiheid van mezelf betekenen!

Link naar reactie

Ik zou hem ook gewoon binnen laten slapen, maar 's morgens om 5 uur is dat niet zo evident om hem naar buiten te laveren. Ik ga er nog eens goed over nadenken hoe ik dat allemaal ga oplossen. Misschien ook een plank leggen en die boom uitdoen... Ik heb in ieder geval enorm van de rit genoten. Het was wel donker en -2°, maar toch.

Wat zal dat in de zomer zijn, als de vogeltjes 's morgens voor u wakker zijn, als de stad stilletjes ontwaakt terwijl je al op de wesp door de stad zoemt... Ik kan niet wachten. "Exit winter, enter spring!"

Link naar reactie
Erg als je al weken noodgedwongen de classic in de garage moet laten staan, 'k zou er depressief van worden ;-))

Ik ga er noodgedwongen door met dat slechte weer. Ik ben nog geen enkele dag niet met de Vespa gaan werken (sneeuw, ijzel, extreme koude allemaal getrotseerd). Het zout zal me worst wezen, dan heb ik achteraf weer een reden om de scooter te herspuiten. :-)

Link naar reactie

Maar gij zijt ne n'echte hé Erix ;-)), toch moet ik vaststellen als ik in deze periode naar het werk rij geen enkele classic tegenkom. Maar eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat er weinig modernere scooters mijn pad kruisen met die koude temperaturen.

En toch is het allemaal best te doen, ik heb echt geen last van de koude, enkel de gladde wegen maken het soms iets spannender en pas ik mijn snelheid wel aan.

Link naar reactie
Het zout zal me worst wezen, dan heb ik achteraf weer een reden om de scooter te herspuiten. :-)

dit meen je niet echt

Toch wel. Ik heb vorige winter constant met de lambretta rond gereden en die is dus nu binnen om te herspuiten want die zag er ni uit na een winter vol sneeuw/ijzel en zout. Ik rijd nu al heel de winter rond met de PX200GS want die ga ik toch ook moeten herspuiten en dat was zoiezo al nodig want die heeft wel veel krassen en blutsen (crash meegemaakt op weg naar VWD2009). En volgend jaar is de charleston aan de beurt hé.

Link naar reactie
Toch wel. Ik heb vorige winter constant met de lambretta rond gereden en die is dus nu binnen om te herspuiten want die zag er ni uit na een winter vol sneeuw/ijzel en zout. Ik rijd nu al heel de winter rond met de PX200GS want die ga ik toch ook moeten herspuiten en dat was zoiezo al nodig want die heeft wel veel krassen en blutsen (crash meegemaakt op weg naar VWD2009). En volgend jaar is de charleston aan de beurt hé.

tja, als je zo met 3 scooters kunt afwisselen

maar, ik denk niet dat je deze/volgende winter veel met je herspoten lammy gaat rondrijden

Link naar reactie

tussen €300 en €400 (zandstralen, laswerk, metaliseren en poederlakken). Het gaat hier wel om poederlak en dus geen gewoon spuitwerk hé, maar ik lig daar niet zo wakker van, vele andere wel want daar moet het allemaal bling bling, zijn alsof die net uit de vitrine komt. De kwaliteit van poederlakken is er tegenwoordig enorm op vooruit gegaan, je ziet amper het verschil nog (als het goed gedaan is hé).

Wel alles zelf uit elkaar halen en in onderdelen naar de spuiter brengen zodat je nadien terug kan beginnen puzzelen. :-)

Link naar reactie

maar, ik denk niet dat je deze/volgende winter veel met je herspoten lammy gaat rondrijden

Jawel, want de lak zal veel beter/steviger zijn (poederlak) en de ondergrond is gemetalliseerd (dus weinig tot geen kans op roestvorming) en het zal matzwart worden met rode accenten want ik ga voor de hotrod style met de nodige pinstripings dus geen bling bling scooter.

Link naar reactie
(poederlak) en de ondergrond is gemetalliseerd (dus weinig tot geen kans op roestvorming) en het zal matzwart worden met rode accenten want ik ga voor de hotrod style met de nodige pinstripings dus geen bling bling scooter.

Nice !! wanneer mogen we die in het echt bewonderen ?

Link naar reactie

Nu de sneeuw weg is, heb ik toch al rond de 300 km gebold. En het is zalig rijden! En te weten dat ik nog getwijfeld heb om een motor te kopen. Gelukkig heb ik de juiste keuze gemaakt... Een minpuntje echter: bij het binnenmanoeuvreren (zie boven) ben ik al tegen het muurtje van de tuin geschuurd. Resultaat: 4 grote krassen tot op de grondverf! Ik kon mezelf wel voor de kop slaan. Wat moet ik nu doen? Zelf bijwerken met rode verf? Of een sticker over plakken? Opnieuw laten spuiten? Dat laatste is wel direct een streep door de rekening.

Link naar reactie

Het is wel enorm belangrijk dat de kleur van deze "stift" exact overeenkomt met de kleur van je vespa. Rood is zeker niet altijd hetzelfde. Grijs is daar een nog slechter voorbeeld voor! De exacte kleurencode staat onder jouw (GTS) zadel vermeld. Met deze code kun je een "stiftje" bestellen bij je dealer of zelfs via websites zoals bvb op www.easyparts.nl .

Link naar reactie

@stevenf, ik heb thuis nog ergens een ideale sticker liggen die je er eventueel kunt over plakken. kzal proberen om er straks een foto van te maken

Link naar reactie
Bedankt voor de info mensen. Zal ik misschien eerst toch even wat opschuren? Dat zijn de kartels weg.

Best alleen zoveel mogelijk de groeven opvullen met verf en nadien met gelijk polieren met commandant. Je kan ook een retouche laten doen bij een carossier, dit hoeft niet altijd veel te kosten.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...