Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Moto Retro Wieze


dave

Aanbevolen berichten

Vanop de motoretrowieze site:

De scooters hebben anno 2010 hun plaats heroverd in het motorlandschap. Populairder dan ooit heeft iedereen wel een kennis die met een scooter rondrijdt. Vooral in steden kan niemand om het fenomeen kijken, zeker autochauffeurs niet die in de file stilstaan terwijl motorfietsen en scooters ongedwongen voorbijsnorren.

Moto Retro Wieze richt tijdens haar septembereditie op 18 en 19 september ek. de volle schijnwerpers op het Italiaanse scootermerk Lambretta. In 1947 introduceerde de Milanese industrieel Ferdinando Innocenti de Lambretta scooter, de naam verwijzend naar de rivier Lambro en Lambrato, de voorstad van Milaan waar zijn fabrieken gevestigd zijn. In een tijdspanne van 24 jaar zou Innocenti uiteindelijk meer dan 2.000.000 Lambretta¹s produceren en de markantste modellen worden op Moto Retro Wieze tentoongesteld.

Kortom, de septembereditie brengt een fascinerende kijk op alle generaties van de Lambretta, een scooter die net als de eeuwige rivaal Vespa, bedoeld was om de mobiliteit binnen het bereik van de grote massa te brengen - hierin met onderscheiding slaagde - waardoor de creatie van Innocenti evenzeer een tijdloos icoon werd.

Evenement: Beurs

Georganiseerd door: Moto Retro Wieze

Lokatie: Oktoberhallen, Wieze

http://www.motoretrowieze.be

post-3628-13769184965837.jpg

Link naar reactie

Ik heb vandaag al is gaan checken, straffe Ice tea hebben ze daar wel;)

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Bij mijn weten zullen er geen Vespa's te zien zijn vermits het thema dit jaar Lambretta is en dus niet Vespa. Maar het kan natuurlijk altijd dat den ene of andere handelaar iets van Vespa tussen zijn eigen stand zet.

LCB gaat zeker GEEN Vespa's op zijn stand zetten maar wel een overzicht van bijna alle Lambretta modellen. Zeker de moeite om dat allemaal bij elkaar te zien om maar niet te zeggen dat dit uniek is.

Link naar reactie
Bij mijn weten zullen er geen Vespa's te zien zijn vermits het thema dit jaar Lambretta is en dus niet Vespa. Maar het kan natuurlijk altijd dat den ene of andere handelaar iets van Vespa tussen zijn eigen stand zet.

LCB gaat zeker GEEN Vespa's op zijn stand zetten maar wel een overzicht van bijna alle Lambretta modellen. Zeker de moeite om dat allemaal bij elkaar te zien om maar niet te zeggen dat dit uniek is.

Hopelijk is m'n LUI af tegen de Moto Retro, zodat hij mee op de stand kan staan...

Link naar reactie

Spijtig maar als ik niet in de ardennen zat, zou ik m' n Lambretta ook graag op de stand zetten. Maar er zullen zeker al LIs3 genoeg zijn zekers... Echt jammer dat ik niet kan want het is toch een speciaal gevoel om je Lambretta te zien blinken tussen al die andere prachtige Lambrette...

Link naar reactie

MKEU, ik wil wel meerijden maar ben nog niet 100% zeker of ik al dan niet kan..

Ander zal het zondag worden met de auto.

Mvg Tijs

Ps is er eigenlijk een verschillend programma of is het 2 dagen krak hetzelfde?

Link naar reactie

Moto Retro Wieze

18 & 19 september 2010

De grootste internationale beurs voor klassieke motoren van België.

Newsletter 12 september 2010

--------------------------------------------------------------------------------

INHOUD

Lambretta op Moto Retro Wieze, 18 & 19 september [...]

Alle spots op de Lambretta showstand! [...]

Inschrijven voor Moto Retro Wieze, ook voor particulieren [...]

Moto Retro Leuven nu op zondag 24 oktober [...]

Bezoek ons ook voor dagelijks nieuws op facebook

Lambretta op Moto Retro Wieze - 18 & 19 september

Op zaterdag 18 en zondag 19 september zakken duizenden scooterfanaten af naar Moto Retro Wieze af om (eindelijk) Lambretta in volle schijnwerpers te bewonderen.

In een tijdspanne van 24 jaar produceerde Innocenti meer dan 2.000.000 Lambretta's en de markantste modellen worden op Moto Retro Wieze tentoongesteld. Genieten & bewonderen maar ook ruilen & aankopen: in het beursgedeelte van de beide hallen komen de merkfanaten natuurlijk ook ruimschoots aan hun trekken.

Zo zullen vele ogen gericht zijn op één van de mooiste voorbeelden van Lambretta als tijdloos icoon: de "Mods"-uitvoering die in de jaren '60 Groot-Brittannië inpalmde en nu als cultobject nog steeds onverminderd verafgood wordt. Op de showstand (zie hieronder) krijgen deze Mods-modellen uiteraard extra aandacht.

Tim Vinck en de andere leden van de Lambretta Club Belgium nemen de honneurs waar voor de Lambretta showstand in samenwerking met Guillaume Hals, de "eminence grise" van het scootergebeuren in België.

De liefhebbers zijn gewaarschuwd: exposanten zullen traditiegetrouw hun stock uitpluizen naar Lambretta modellen, onderdelen, vakliteratuur, accessoires, memorabilia en noem maar op. Eindelijk zeg..., zullen de scooter-liefhebbers luidop denken.

Alle spots op de Lambretta showstand!

De Lambretta expo opent met het model "B" : nog een exponent van het verarmde na-oorlogse Italië dat slechts moeizaam uit het dal wist te kruipen. Herstructureringen, reconversies en werkloosheid waren aan de orde van de dag, de aanvoer van grondstoffen was minimaal en de financiële injecties waren schaars. Met dit utilitair model uit 1948 zijn we nog ver verwijderd van de scooter-hype.

Model B : nog een exponent van het verarmde na-oorlogse Italië; met dit utilitair model uit 1948 zijn we nog ver verwijderd van de scooter-hype.

1950 vangt aan met de komst van het model "C" en de productie komt op kruissnelheid : er worden er 87,500 van geproduceerd. We richten ook de schijnwerpers op de luxe-versie, model "LC", waar voor de eerste maal alle aandacht ging naar het comfort van de rijders en waarin dus de kiemen van het latere en huidige scootersucces besloten liggen!

We vervolledigen het palet met de opvolgers, de modellen "D", "E" en "F" waardoor de liefhebbers een interessante kijk krijgen op zowel de technische als de visuele evolutie van de Lambretta¹s in de eerste helft van de jaren '50.

Met de "TV"- & "Li" modellen uit de 2de helft van de jaren '50 gaat alle aandacht naar een grondig vernieuwde engineering & design om de concurrentie met de Vespascooters succesvol aan te gaan. En met de nieuwe 175cc motor van de TV reeks had Innocenti zijn slag thuisgehaald tov de 150cc van Piaggio's Vespa GS. Begin jaren '60 pakt Lambretta uit met de 2de Serie van deze TV en Li modellen en in Groot-Brittannië duikt de slogan "Lambretta Britains most Popular Scooter" op en dat valt bij de fashion "Mods" niet in dovemansoren...

Naast de "Standaard" Li-modellen worden er ook 2 sportievere "Special" modellen tentoongesteld.

Begin jaren '60 : de 2de serie van de TV en LI modellen krijgen in Groot-Brittannië de slogan Lambretta Britains most Popular Scooter en dat valt bij de fashion "Mods" niet in dovemansoren...

De "TV & Li-modellen" kregen uiteindelijk nog een 3de opknapbeurt, de Series 3, alvorens Innocenti met haar "SX-gamma" de jaren '60 afsloot. Tegelijkertijd was er ook de door Bertone ontworpen sportief ogende GP/DL lijn.

Aandacht gaat er ook naar de afgeleide L-reeks dat geïnspireerd was door de wedloop naar de maan (L = Luna) met toen vooruitstrevende looks: het 50cc Lui-model (dat al naargelang de motorinhoud ook Vega of Cometa noemde).

Matt Damon toert met Gwyneth Paltrow op een Model D door het Rome van de vroege jaren '50 in "The Talented Mr. Ripley".

De "Quadrophenia" Lambretta.

De 3.000.000ste Lambretta rolt van de band...

Een LI- 150 model uit 1966

Geen enkel Lambretta-overzicht is compleet zonder te verwijzen naar het Britse "Mods" fenomeen : trendy fashion aficionados zetten zich vanaf 1962 af tegen de muziek en klederdracht van de "jaren 50" rockers welke in hun ogen hopeloos verouderd en onverzorgd zijn en grijpen naar de Lambretta scooters als ideaal transportmiddel om er steeds, door weer en wind, onder de parka onkreukbaar uit te zien.

Tenslotte willen we u ook niet onthouden dat er een paar Lambretta's met side-car uitvoeringen tentoongesteld zijn alsmede een Spaanse uitvoering van Lambretta Locomociones.

Klik hier voor uw kortingsbon

O ja, Moto Retro Wieze vindt terug plaats op het 3e weekend van september en valt dus andermaal NIET samen met de motorenbeurzen van Imola, Beaulieu & Netley Marsh: het aanbod van motoren, bromfietsen, scooters zal dus terug "februari-proporties" aannemen...

En in februari 2011 zal het hek van de dam zijn met het Ducati thema. Moto Retro Wieze zal dan plaatsvinden op het weekend 12 en 13 februari. In de volgende nieuwsbrief van augustus komen we daar ruimschoots op terug; vanaf 18 & 19 september zijn de gebruikelijke -1€ kortingskaartjes en affiches voor deze februari-editie voorhanden.

www.motoretrowieze.be

Inschrijven voor Moto Retro Wieze als exposant,

ook voor particulieren !

U kan hier het inschrijvingsformulier downloaden.

Dit formulier kan ingevuld teruggemaild worden in pdf of jpg formaat, of via fax verstuurd naar het nummer 02 381 08 87.

Moto Retro Leuven nu op zondag 24 oktober

Particuliere en professionele standhouders opgelet! Moto Retro Leuven, de grootste 1-dagsbeurs voor klassieke motoren in België, vindt vanaf nu op het 3e weekend van oktober plaats. Dat is bij de aanvang van het beursseizoen en het is bovendien een vrij weekend: op zondag 24 oktober zijn er geen andere motorbeurzen op Belgische bodem.

Aankomen, verkopen of ruilen, inpakken en wegwezen: particulieren vinden de 1-dagsaanpak van Moto Retro Leuven handiger dan de 2-dagsbeurzen. Er is een ruime opbouwmogelijkheid op zaterdag maar ook op de ochtend van de beursdag zelf. Bovendien mogen ook op de ruime parking voor de publieksingang standen opgezet worden.

In een volgende nieuwsbrief verneemt u hierover meer en kunt u ook het inschrijvingsformulier te downloaden om zelf een stand te reserveren aan een zeer democratische prijs.

Copyright © 2010 Bema

Bema is de organisator van Moto Retro Leuven, Moto Retro Wieze en de Moto Classic Trophy Zolder

Pour recevoir ce courrier en Français, envoyez-nous un e-mail.

Deze E- newsletter werd verstuurd door BEMA. Deze mail is geen spam en beantwoordt aan de Europese richtlijn betreffende commerciële e-mails. Indien u deze nieuwsbrief niet meer wenst te onvangen kan u zich steeds uitschrijven, dit echter enkel door te antwoorden met als onderwerp REMOVE.

Si vous ne désirez plus recevoir cet e-mail, renvoyez nous ce message en mentionnant REMOVE.

If you wish to cancel your subscription to this newsletter, please reply to this e-mail with REMOVEin the subject.

Link naar reactie

Ben juist terug en 't was plezant!

Een 5-tal kraampjes met vespa-onderdelen en een paar voor Lambretta's. Een heel mooie stand van Lambretta door de jaren heen.

@Tyrian: tegen de verkoopsstand van VC-Brussel stond er iemand die oa gereviseerde carbu's voor GS150 verkoopt en een vespatronic voor GS150 (nieuw) voor 250€ (nieuwprijs bij SIP 345€).

Verder was er Vespinello met oa prachtige voorschokdempers voor SS180/Sprint (spijtig genoeg was het geld toen al op), een volldige GS150- motor voor 650€ bij Philippe, 2 stervelgen à 35€ en veel tof volk.

Zelf als je niets wil of kan kopen een aanrader!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...