Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dat het maar snel terug beter weer wordt !!


dommel

Aanbevolen berichten

Heb zonet een tripke gedaan sé !! een stuk van de "Voor- en Noorderkempenroute" gedaan ... anderhalf uurtje op m'n wesp gezeten en samen (m'n wesp en ik) genoten !! Nu nog een paar graden warmer en 't kan niet meer stuk ...

Link naar reactie

Kleine tip voor de koude blijters... in de winter kan je ook iets anders als sandalen en een hemdje aandoen he.

Met deftige (moto) kleding kan je zelfs bij vriesweer lekker warm rijden!

En met die lage zon langs de bomen en velden rij je door mooie besneeuwde landschappen (vorige weken toch) ... prachtig!

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

zonet de eerste keer de wesp van stal gehaald na de winter ... startte direct ! Prachtig ... na een dikke maand stilstaan ...

Kort even een testritje gedaan van 10 minuutjes ... ben zeker dat ie dus klaar is om maandag nog eens mee naar 't werk te bollen ...

Link naar reactie

Winterstop??? Scooters die stil staan??? Wat is dat nu weer?

Ik ben nog niet gestopt met rijden (woon-werkverkeer) ook al was het aan het sneeuwen, ijzelen of regenen. Ik heb de laatste maand niet veel 'motards' op de baan gezien, allemaal van die zomerrijders dus.

Link naar reactie
Winterstop??? Scooters die stil staan??? Wat is dat nu weer?

Ik ben nog niet gestopt met rijden (woon-werkverkeer) ook al was het aan het sneeuwen, ijzelen of regenen. Ik heb de laatste maand niet veel 'motards' op de baan gezien, allemaal van die zomerrijders dus.

1. er is een verschil om met een (uit alle respect) aftandse PX200GS tegen de grond te gaan dan bv met een BMW GS ;-) de kosten zullen wel verschillen denk ik

2. er zijn er die de luxe hebben om over een 4 wieler te beschikken met winterbanden, ASR, ABS, etc ... :-)

Link naar reactie

Ik denk ook niet dat er iemand met zijn oudere(echte) vespa met het weer wat we afgelopen weken gehad hebben wil of durft buiten te komen. Zoals Joene hierboven opmerkt voor de één geeft het niet om tegen de grond te gaan, en voor de ander valt zijn/haar wereld ineen als hij/zij een krasje heeft op de vespa.

En eerlijk gezegd, het was ook geen weer op op een tweewieler te springen, ook al jeukt het !!

Laten we maar duimen dat we een mooie lente, zomer én nazomer krijgen zodat we de verloren tijd kunnen inhalen.

See you on the road.

Link naar reactie

Verleden week na 2 maand weer gaan werken met de vespa en direct "geveld" door een goeie sinusitis... Dit maar om te zeggen dat er ook mensen zijn die vespa op stal laten wegens mogelijke gezondheidsproblemen.

En als je maar 10 minuten in "'t stad" moet rijden om naar het werk te gaan is het gemakkelijk om hier te komen stoefen.:)))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@ Joene: Wie zegt dat ik enkel met die GS buiten kom in dit weer? Ik heb trouwens gemerkt dat mijn Lambretta veel baanvaster is dan de Vespa's met zo'n weer. :-)

Ik heb trouwens meer auto's zien schuiven en problemen zien hebben dan ik zelf had met de moto. Eens zo'n auto schuift ben je een vogel voor de kat (ook met al dien moderne brol zoals ABS etc...). Met de scooter kan je nog je beentjes zetten om je recht te houden en je moet natuurlijk niet volle gas rijden (soms met momenten maar tegen 30km/u, maar ik geraak er tenminste zonder vallen/blutsen/krassen). En met alle respect, maar mijn GS is één van mijn topscooters (technisch dan toch). Waarom denk je trouwens dat ik die niet herspuit; om in de winter te gebruiken tiens. ;-)

@ Nero: ik rijd niet in't stad (woon en werk ni in't stad), maar op den buiten waar ze amper strooien op de secundaire wegen en al helemaal niet op de kleine baantjes. Gewoon rijstijl aanpassen en wat voorzichtig zijn hé. En voor die verkoudheid, kleed je deftig aan, niemand heeft gezegd dat ge in uw adamkostuum moet gaan rijden hé. :-)

Allé en nu allemaal braaf terug op jullie scooter springen en stoppen met zagen. :-)

Link naar reactie
@ Nero:En voor die verkoudheid, kleed je deftig aan,...

't Was wel nie van die rit, eerder van 150 verpleegsterkes gelukkig nieuwjaar te wensen. Waarschijnlijk zat er een besmet specimen bij want ongeveer de helft van het personeel kampt nu met hetzelfde probleem...:)))

Maar ondertussen ben ik wel van de vespa gebannen...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

...Euuuh... Wie is er hier aan het zagen en afgeven?

Enja, ik heb ook gereden in de sneeuw, als ik tenminste uit de garage van -1 geraakte. Maar kvoelde mij toch veiliger op 4 wielen ze, dan moete uw beentjes niet zetten, want omvallen kunde ni! En problemen met den auto?? Das voor mensen die ni kunnen rijden!!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...