Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa voor € -1000 ??


han01

Aanbevolen berichten

Hallo

Begin december wil ik een vespa aankopen.

Ik wil niet meteen gaan voor een nieuwe of mooie oude omdat ik gewoon nog moet leren rijden. Ik hoor en lees overal dat je als beginner hoe dan ook de scooter wel eens laat vallen of een andere ongelukje tegenkomt.

Binnen enkel maanden of jaar wil ik dan overgaan tot de aankoop ven een nieuwe of mooie (en degelijke gerstaureerde) oude

Ik ben dus op zoek naar een Vespa die het goed doet en waarmee ik dagelijks +/- 50 km kan afleggen (of toch een paar keer week). Hij zou me ook wat verder moeten kunnen brengen.

Minstens een 125 cc dus.

Ik begreep dat de modellen uit de jaren '80 en '90 minder gegeerd zijn en dus misschien ook iets goedkoper op de tweedehandsmarkt?

Vind je voor minder dan € 1000 een oude (al dan niet geblutste) maar degelijke Vespa.

Overval me niet met Kapaza aanbiedingen, ik ken de weg op het internet en bovendien is het pas voor binnen enkel maanden.

Goede adressen van betrouwbare verkopers zijn wel welkom (ik woon in de regio van denderleeuw - aalst - Ninove).

Ik wil gewoon hier jullie mening of dat een slimme strategie is en of mogelijk is een degelijke Wesp te vinden voor minder dan € 1000.

Alvast hartelijk bedankt

Link naar reactie

Recatie van Lambrettafinder:

--------------

Ik heb ongeveer 60 scooters op voorraad. Je kan best zelf eens een kijkje komen nemen. Prijzen van 800 tot ... .euro

-------------

Classicscooter reageerde op +/- dezelfde wijze.

-----------

Het pleit alvast voor beiden dat ze zo snel en correct reageren.

Of er voor € 800 ook 125 cc (of meer) tussen is specifiëren ze niet, maar ik zal er maar van uitgaan dat dat wel zo is.

Link naar reactie

dat zullen ook grotendeels px 125 of 150cc's zijn...

Link naar reactie

Ik heb destijds mijn P125X (125cc dus) voor 800 EUR gekocht bij Lambrettafinder, in niet-rijdende staat. Het enige dat er aan moest gebeuren was nieuwe koppelingsplaten steken, wat een kleine 10 EUR kost. 'k Heb echter van de gelegenheid gebruik gemaakt om de volledige motor te reviseren, maar een PX voor die prijs kan dus wel

Link naar reactie

Joene: Misschien vergis ik, maar ik heb spontaan meer vertouwen in LML dan Baja Chetak?

Kan/wil mijn lokale dealer en garage hier aan sleutelen als er iets mis gaat?

Ik weet dat hij Vespa, piaggio, Gillera en Peugot doet, merken die met Piaggio motors worden uitgerust.

Noot: ik zag hel al staan op Kapaza, het is voor december (misschien was ik wat te vroeg met deze post.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Hehe

Vespa Cosa 200: De Wesp die geen Wesp wilde zijn.

10.000 km op de teller. Motor start perfect.

Een vorige eigenaar had er een schuiver mee,... *plastic* onderaan is wat beschadigd en billetjes werden herspoten.

Het is mijn beginners Wesp hé, dat ding gaat dus afzien de komende maanden.

Ik zet er één van de dagen wel een paar fototjes op.

Ik wilde een 200cc voor minder dan € 1000 en voila dat is dus zeer goed gelukt.

Vandaag heel de dag op weg geweest. Had heel veel geluk met het weer moet ik zeggen.

Eerst Wesp leren kennen, dan een lezing gaan geven in Gent om dan weer naar huis te snorren (in den donker).

Rijd erg goed.

Het was mijn eerste keer op een Vespa en eigenlijk buiten de 6 uur verplichte rijschool, mijn eerste keer op een motor.

Aanschuiven aan Gent Dampoort en rode lichten was me toch even afzien. Het is echt wel even wennen alvorens je de versnelling / ontkoppeling aanvoelt. Leuk is wel dat de Cosa ook in tweede wil vertrekken als de motor warm gelopen is.

Als het morgen even mooi weer is trek ik ermee naar Brussel. Kwestie van echt te leren ;-)

Link naar reactie

Proficiat!

Kom anders zaterdagavond naar Gent. Kijk eens bij de evenementen, vespaclub gent organiseert een halloweenrit. Kan je meteen veel leren van andere vespisten en kan je ervaren hoe leuk het is om met een groep vespa's rond te snorren :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...