Ga naar inhoud
Vespaforum.be

sterkste scooterverhaal = gratis OysterBoom


geertvespa

Aanbevolen berichten

Tijdens een stroompanne onderweg, naar huis te voet 6 km.

Nu en dan es proberen te kicken... en ook ne keer geprobeert terwijl de vespa van een lichte helling bolde. Niet doen dus... die vering en al geeft mee en ik lag bijna op mijn tote :)

Met maar weinig vespaervaring is dit toch al een heel kort verhaaltje.

Link naar reactie

Hej,

Ik heb er eigelijk ook nog eentje. Eentje waar ik mee heb afgezien toen en waar ik sommige van jullie toch misschien een beetje aan het lachen mee kan brengen !

Op mijn 17de, een aantal jaren terug, toen ik nog niet in het bezit was van een auto(en rijbewijs) helaas en echt alle afstanden moest overbruggen met mijn Pk50, was ik op weg naar me weekendwerk ( In Zellik, Brussels gewest )

Toch een goede 55km heen van waar ik woon.

Het was toen December, heel erg koud, waar je je bevroren vingers nauwelijks nog voelde doorheen je dikke handschoenen en waar je geregeld aan de kant moest stoppen om je handschoenen uit te trekken en je handen te verwarmen aan dat uitlaatje.

Kwam ik aan in Asse, een 8tal km's van mijn bestemming ( nabij zellik) en zag ik op de klok ban het gemeentehuis daar, dat het nog maar half half 4 was ! Terwijl ik dus moest beginnen om 6uur !

M.a.w ben ik op de een of de andere misterieuze wijze 2 uur te vroeg opgestaan, omdat ik die avond misschien een beetje zatjes thuis ben gekomen en in plaats van mijn wekker te regelen tegelijk dus mijn normaal uur van de klok heb afgeregeld.

Goed stom dus! Dit grapje heeft me nog meer koud laten voelen omdat ik daar achter gesloten deuren, in de koud nog een lange tijd heb mogen staan wachten.

Vanaf die keer heb ik dus altijd een andere klok gedubbel checkt !

Groetjes Felice

Link naar reactie

Ik heb een keer de PX van mijn broer 35 km ver getrokken met een touw met mijn pk50s. Echt spannend lijkt dat niet, maar op die moment is het wel spannend rijden. Zo'n zwaar gewicht achter u rijdt niet geweldig, vooral remmen vroeg een goede timing :)

En 35 km zo rijden is echt f¨¨¨¨ing vermoeiend :)

Link naar reactie

Kan ik geloven :) Heb dit ook met mijn auto moeten doen, en daar brak het touw een aantal keren en da remmen was ook ni van zelfsprekend, constant zien da ge der ni tege zat.

Anyway mijn auto is gerepareerd geraakt ;)

Link naar reactie

over de konijnepijp :

- juist de groene rally200 gerestaureerd, vraagt Geert om even de puzzelrit mee te test-rijden. Ideaal om een nieuwe scooter te testen ;-) Snel een kletske naft erin...

Nog voor we Ekeren door zijn, kreeg ik het gevoel dat de achterkant wat instabiel was en ik moest toch nog gaan tanken. Dus plan was de konijnepijp door en dan eerste werk tanken en banden opblazen op linkeroever.

Aangekomen aan de pijp, Geert voorop en ik een scheet gas erbij en de helling af. Nog net voor ik de pijp in was, maar al wel beneden aan de het gat van de tunnel, val ik stil. De paniek slaat me om het hart en ik gooi alles om, zoals in die foute amerkiaanse politiefilms. Gelukkig kwam er van de andere kant niemand aan. Ik spring naast de scooter en begin als een gek te duwen, de helling weer op.

Een auto die eraan kwam vertraagde en hield de rest achter zich, dus al bij al nog goed afgelopen. Ik zet mij aan de kant, en kijk eens in de benzinetank : helemaal leeg. Ik kijk naar het achterwiel en kan met de hand nog de laatste draaibeweging maken zodat de moer van de klok loskomt.

Moraal van het verhaal :

- een scooter zonder benzinemeter heeft niet voor niets een reserve-stand. Ik draai die voortaan ALTIJD op reserve voor ik een tunnel inrij.

- er zit niet voor niks een borgkapje en splitpen op de achterklok !

Link naar reactie

zelfde verhaal:

ik ga mij eega van haar werk halen op den Dam (a'pen) en rij terug langs de Noorderlaan brug waar ze aan het werken zijn. op de eerste brug had hij al eens geprutteld, maar kom, "da kan gebeuren" zeg ik tegen haar. de 2de brug op (waar maar 1 rijstrook is en 1 busstrook, geen mogelijkheid tot uitwijken dus), nog geen 50m verder val ik stil. tis natuurlijk al donker... de brug op beginnen duwen, zonder licht, zonder fluovestje... met de mogelijkheid dat daar elk moment een lijnbus kan komen aanstuiven en inderdaad die kwam er... gelijk ne zot staan zwaaien, die bus kan uitwijken en mist ons op nog geen halve meter (ondertussen is die van ons al op 't randje van paniek). nog geen 30 sec later de tweede bus, die kan gelukkig stoppen en heeft achter ons gereden tot we bijna beneden aan de kant konden gaan. heel plezant met diejen buschauffeur en zijn buslief hun priemende blik op u gericht!

zelfde moraal als van Joost, alleen had ik mijn achterwiel wel vastgezet... ;)

ik heb ook Daddy Rush, die in panne stond, eens een paar km voortgetrokken, hij met zijn hand op mijn schouder en zo rijden tot bij mij thuis. in de gietende regen weliswaar!

Link naar reactie

zou ik hier kans mee maken,vooral voor het gedeelte van erix zijn scoot

gisterenavond thuisgekomen met de gentse bende en erix sorry hoor,maar we hebben uw wrak samen met mijn wrak onderweg verkocht,voor de thuisblijvers er was nog een ongeval met de belgen maar we hielden het stil zodat mijn vrouw niet nodeloos ongerust zou zijn op het thuisfront.

het ongeval gebeurde tijdens de afdaling van de berg waarvan ik de naam niet direkt meer weet (glock... .)op een binnenbocht kwam ik vermoedelijk in aanraking met een vrouwelijke vespiste waarna ik gewoon het ravijn in belande(ik zeg wel vermoedelijk omdat ik het mij niet meer 100% voor de geest kan halen,maar de dame in kwestie na mijn val zich uitgebreid kwam excuseren)door de val(ik was de eerste 10 min niet meer helder bij de geest)en de adrenalinestoot ben ik deze dame uit het oog verloren,later op de dag zijn alle puzzelstukjes beetje bij beetje op zijn plaats gevallen,wat letsels betreft heb ik enkele gekneusde ribben,een hopelijk niet gebroken pols en wat blauwe plekken op de heup,mijn scooter is alleen gevallen tussen de rotsen nadat ik er af gesprongen ben,mijn linker bil is volledig ingedeukt en het voorspatbord ,en beenschild lichtjes gedeukt,al bij al valt de schade aan mijn ss180(gezien het terrein) nog redelijk mee,frame en fource zijn niet geplooid

ik post wel eens een foto

groetjes Roufio

Link naar reactie

aangezien de winnaar blijkbaar nog niet is gekozen gooien we er nog een verhaaltje bij! :)

vele jaren geleden was ik aan het cruisen met mijn GL ('60) aan een gezapig tempo. ineens springt er ne kersverse polies voor mij met zijn hand bijna in mijn gezicht zegt hij: "haha, gaai gaat op de rollekes want da ga volgens maai veul te rap!!". achter hem zie ik zijne collega staan lachen, die had hem waarschijnlijk opgestokt een een 150cc tegen te houden om op de rollen te zetten! ik zeg: "da zal ni nodig zijn hé, tis met een motoplaat. maar kom omdat ge het zo vriendelijk vraagt wil ik er wel eens op gaan staan, want mijne kilometriek is kapot en ik zou ni weten hoe rap dattem rijdt!!". ikke dus op de rollen, alles aan't geven om er de max uit te krijgen. lachen gieren brullen! ondertussen hadden die gasten nog 2 opgefokte boosterkes tegen gehouden, die gastjes konden daar blijkbaar ni zo mee lachen! :)

Link naar reactie

mijn bevallige assistente heeft al de verhalen anoniem doorgelezen en een winnaar gekozen:

and the winner is...

gette met zijn bijna dood-ervaring

uw naam zal op de gastenlijst prijken aan de inkom

Link naar reactie

Het zal ongeveer 1985 geweest zijn , er was nog geen internet en aan Lambretta stukken geraken was hier moeilijk . Dus naar Engeland , toen was de Falkland oorlog bezig... Het was nacht toen Erik , Yves en ... aankwamen met de auto en de shop was dus nog niet open .Wat slapen in de auto , ineens een gebonk op de auto en er stonden politiemannen met machinegeweren op hun gericht !!! Men dacht dat ze terroristen waren ,vreemde nummerplaat en legerkledij ... Ps Dit zijn geen leugens en kan bevestigd worden door Erik Debeys

Link naar reactie

Zoals de pechvogel (dommerik) van de week?

Na de terugkeer van Oostenrijk ga ik op bezoek naar mijn ouders en de vespa rijdt van geen kanten meer. Als ik de motor start draait hij vrij mooi in relantie, maar als ik gas geef heeft de motor geen enkele kracht meer en valt direct uit.

Gisteren dan maar de onsteking nagekeken, staat correct. Dan de olie gecontroleerd en die is helemaal beige en ondoorzichtig geworden. Het lijkt ook dat er meer olie in is als toen ik hem bijvulde. Dan maar het blokje gedemonteerd.

De cilinder en piston lijken ok. Geen lekken aan de oliekering aan het vliegwiel of achterwiel. Dus lijkt een kapotte oliekering aan de koppelingszijde het logisch defect. Bij een ss180 moet men daarvoor heel de motor demonteren inclusief kerstboom ed. Blijkt dat de oliekering nog in perfekte staat is... Voor zekerheid alle oliekeringen vervangen en blokje weer ineen gestoken.

Deze ochtend de onsteking juist gezet en de motor gestart. Weer van hetzelfde... grrr.

Dan even goed nagedacht. Het lijkt alsof de motor veel teveel benzine krijgt met als gevolg dat de bougie direkt verzuipt als ik ook maar aan de gas kom. In relantie komen er ook dikke witte rookpluimen uit de uitlaat. Het lijkt net hetzelfde alsof men constant met choke op zou proberen te rijden.

In een laatste poging om de motor normaal te laten werken vervang ik dan maar de carburator, en... vespa draait en rijdt weer normaal.

Conclusie: blokje gedemonteerd en open gesmeten voor niets...-;( , maar we kunnen weer de baan op! :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...