Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Op de rollen...............


Brett

Aanbevolen berichten

Zijn er hier veel Vespisten die al op de rollen gestaan hebben?

Aangezien het hier om een cultuur gaat en niet over die opgefokte brommertjes dacht ik zo dat de 'politie' ons misschien minder zou viseren... ..

En voor diegene die al op de rollen hebben gestaan, mag je dan blijven zitten?

Beetje domme vraag, ma ik weeg de volle 95kg en ik denk dat wanneer iemand van 60kg op de rollen komt of ikke dat er waarschijnlijk wel een verschil in snelheid zal zijn?

Link naar reactie

Ze nemen een politieagent met een standaard gewicht van 75 kilo (in NL).

1 keer op de bank gestaan met 85cc/16.16 op een testritje nadat ik nieuwe punten had gestoken; verkeerd afgesteld dus op de bank ruim onder de max (maar wel meer dan toegestaan) - mocht niet verder rijden (lopend met dat ding naar huis) en boete van 80e.

De reden waarom sommige mensen menen dat je op het forum niet over tunen moet praten, is dat mocht de politie eens meeleezen, ze wel eens op het idee zouden kunnen komen om Vespa'tjes maar eens wat vaker wel te meten ipv door te wuiven.

Link naar reactie

Jaja, da van da meelezen kan ik wel begrijpen.

Mijne PK50XL bolt maar een 48km/h en das met de volle 95kg op, eigenlijk beetje te traag voor mij want ik wordt dus constant voorbijgestoken door allerlei brommertjes:/

Aan de andere kant gaat het idd om het rijden met de Wesp en niet de snelheid...

Link naar reactie

in belgie is het zo dat je eerst je brommer leeg op de rollen zetten, ma dan maakt het niks uit hoe snel hij gaat... dan moet jezelf op je brommer zitten (maar politie agent geeft gas) en dan krijg je nog eens 8km/h aftrek van die snelheid (als correctie ofzo)

je brommer mag 45km/h gaan wettelijk , maar ze trekken van de behaalde snelheid van jouw op je scoot nog 8km/h af , dus eigelijk kan je als je erop zit 53km/h gaan zonder een boute te krijgen ;)

grtz

Link naar reactie

ik heb het ooit eens meegemaakt dat ik langs de kant werd gehaald om mijn vespa te testen. die mensen waren blijkbaar niet anders gewend dan boosters en dax'en te testen, want toen ik mijn koppeling introk zeiden ze: "ge moogt wel niet remmen ondertussen he".

toen ik uitlegde dat dit mn koppeling was, vroegen ze me om dan maar eens op te trekken tot in 3de versnelling. dus luisterde ik braafjes en verlegde naar 3de (vespa heeft 4 versnellingen). Hun uiteindelijke conclusie was "amai, das de eerste brommer die ik tegenkom die perfect op de kop 45 km/u rijdt"

alweer een zorg minder

Link naar reactie

ik ben een paar weken voor het eerst op de rollen gezet. Er reed een politiemoto achter mij tegen 65km/u, heel vriendelijke mens trouwens. Ik was al helemaal verbijsterd dat ik 65km/u haalde met mijn 50cc en ik dus uitleggen dat alles aan mijn Vespa origineel was buitendat ik juist mijn cilinder opnieuw gemonteerd en opgekuist had die mens snapte dat allemaal wel maar toch mocht ik mee naar de Noorderlaan. Ik mocht zelf gas geven wel helemaal tot in vierde en ik reed op de rollen 52km/u dus met een correctie van 8km/u was dat geen probleem. Rustig nog gepraat met de motardpolis en blijkt dat hij zelf nog een Vesparijder was geweest en nog nooit een Vespa heeft moeten beboeten of in beslag nemen en dus veel respect heeft voor ons Vespisten. Dat heeft tenminste nog een ziel zei hij nog...

Ciao, Ticce

Link naar reactie

het feit dat het om een "cultuur" gaat zal de politie worst wezen, te rap is te rap. Ik kan u verschillende verhalen vertellen van toen ik 16 was van pk50xl die afgepakt zijn geweest. De eerste keer haalden ze er de niet originele stukken af, de 2de keer we'rd hij in beslag genomen.

Er bestaan altijd verhalen zoals hierboven van maar tot in 3de ed. Er zijn echter ook agenten die al jaren zelf met scooters rijden en dus heel goed op de hoogte zijn

Link naar reactie
ik ben een paar weken voor het eerst op de rollen gezet. Er reed een politiemoto achter mij tegen 65km/u, heel vriendelijke mens trouwens. Ik was al helemaal verbijsterd dat ik 65km/u haalde met mijn 50cc en ik dus uitleggen dat alles aan mijn Vespa origineel was buitendat ik juist mijn cilinder opnieuw gemonteerd en opgekuist had die mens snapte dat allemaal wel maar toch mocht ik mee naar de Noorderlaan. Ik mocht zelf gas geven wel helemaal tot in vierde en ik reed op de rollen 52km/u dus met een correctie van 8km/u was dat geen probleem. Rustig nog gepraat met de motardpolis en blijkt dat hij zelf nog een Vesparijder was geweest en nog nooit een Vespa heeft moeten beboeten of in beslag nemen en dus veel respect heeft voor ons Vespisten. Dat heeft tenminste nog een ziel zei hij nog...

Ciao, Ticce

zeker respect voor die gast dan , ma zo zijn er toch zeeer weinig , want de meeste zijn nogal arogant; totdat ze zien dat hij maar 50 loopt , dan valt het al iets beter mee...

grtz

Link naar reactie
het feit dat het om een "cultuur" gaat zal de politie worst wezen, te rap is te rap. Ik kan u verschillende verhalen vertellen van toen ik 16 was van pk50xl die afgepakt zijn geweest. De eerste keer haalden ze er de niet originele stukken af, de 2de keer we'rd hij in beslag genomen.

Er bestaan altijd verhalen zoals hierboven van maar tot in 3de ed. Er zijn echter ook agenten die al jaren zelf met scooters rijden en dus heel goed op de hoogte zijn

ja dat is zo... te rap is te rap , dan heb je niks meer te vertelle , ze lache u zelfs recht in u gezicht uit...

grtz

Link naar reactie
ik ben een paar weken voor het eerst op de rollen gezet. Er reed een politiemoto achter mij tegen 65km/u, heel vriendelijke mens trouwens. Ik was al helemaal verbijsterd dat ik 65km/u haalde met mijn 50cc en ik dus uitleggen dat alles aan mijn Vespa origineel was buitendat ik juist mijn cilinder opnieuw gemonteerd en opgekuist had die mens snapte dat allemaal wel maar toch mocht ik mee naar de Noorderlaan. Ik mocht zelf gas geven wel helemaal tot in vierde en ik reed op de rollen 52km/u dus met een correctie van 8km/u was dat geen probleem. Rustig nog gepraat met de motardpolis en blijkt dat hij zelf nog een Vesparijder was geweest en nog nooit een Vespa heeft moeten beboeten of in beslag nemen en dus veel respect heeft voor ons Vespisten. Dat heeft tenminste nog een ziel zei hij nog...

Ciao, Ticce

zeker respect voor die gast dan , ma zo zijn er toch zeeer weinig , want de meeste zijn nogal arogant; totdat ze zien dat hij maar 50 loopt , dan valt het al iets beter mee...

grtz

amaj nog ni, en de meeste zijn echt voeze macho's, mijn brommerke ging vroeger 56km/h en omdat je maar 53 mag mocht ik voor de politierechtbank komen.

Link naar reactie

Als ik dat ier zo allemaal lees zou ik beter gewoon m'n 45-48km/u blijven rijden zeker.

Anders krijg ik nog nen hoop ambras... .

Een 125 zit er nie dirket in want heb nog een Volvo Amazone van '66 die dringend de baan op moet.

Link naar reactie

ik denk dat het allemaal van regio tot regio afhangt, toen ik de vespa pk 50 xl automatica zijn motor had gereviseerd belde ik naar de verkeerspolitie om op de rollen te mogen, ik moest toen naar merksem, eens daar op de rollen ging mijn bakske 52 km per uur, waarop de politie zei dat ik chance had want 1 km sneller en ik kon het vergeten als ik nog eens op de rollen moest, dus ik denk dat het verschillend is welke politie je hebt.

hopelijk de goeie als ik er nog eens op moet.

het zal ook afhangen welke dag en het humeur van de politie hoe het verloopt denk ik.

grtz aus Ekeren

Link naar reactie
das ook normaal he Bartje, als ik door het rood rijdt of te snel rijdt mag ik ook voorkomen

tjah ok, als we allemaal regelneukers zouden zijn dan zou de samenleving niet leefbaar zijn. Een beetje rationaliteit vanwege die manne had toch aangenaam geweest. Die had evengoe kunnen zegge:"wel ge zijne genen Jhon die 95 rijdt me een scooterke, ga is langs de garage en laat uw brommerke afstellen en komt dan noggis langs". Da had serieus veel verschil gemaakt voor mij en dan had ik ook geen vooroordelen na flikken toe. Dan had da geweest:"amaj de flikken kunnen ook tof zijn"...

Link naar reactie

Of het nu een vespa of een dax is, als je sneller rijdt dan de wet je oplegt is het toch normaal dat je een boete krijgt. Ik werd enkele weken terug ook van de baan gehaald net zoals alle andere brommers (aan de voskenslaan) en braafjes legde ik al mijn papieren voor. De politie wist wel begot niet hoe mijn ding in gang moest en waar ze mee moesten verleggen, beetje apen eigelijk. Ik vriendelijk, zal ik hem in gang duwen? neenee waar is u electrische start? Uhm, die heb ik niet, mijn beestje is 20 jaar oud en heeft ne kickstart en versnellingen. Mooi 51 lopend, kompleet standaard en de flikken zeiden dat het goed was, ook nog staan kletsen met een politieagente die mijn vespa zeer mooi vond. Het blijft een stuk cultuur zo een vespa, maar je mag niet denken dat je daarom meer mag dan een ronny op een booster

Link naar reactie

voila, in c is er helemaal geen verschil tussen iemand die 95 rijdt met een plastik scooter, of iemand die dit doet met een vespa. Te rap is te rap. Er rijden trouwens ook jhonny's, Ronny's of hoe je ze ook wil noemen met vespa's rond

Link naar reactie

Hmm, met mijn volle 95 kg is dat al uitgesloten;)

Gisteren m'n nieuw besteld uitlaatcollector es goed bekeken en idd zat trechtertje ingelast.

Na beetje foefelen da trechtertje eruit gekregen, khaal m'n achterwiel af, uitlaat, plastieken beschermhoes, originele collector om te constateren ... ... dat er niks van trechter inzit.

Werk voor niks, en te zeggen dat we past gestart zijn om 00u15.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...