Ga naar inhoud
Vespaforum.be

11 november 2008 Reynaert-rit VCA


Vespa Club Antwerpen

Aanbevolen berichten

allemaal goed en wel die discussie over motorrijbewijs, maar nu heb ik nog steeds geen antwoord ;) ik trek me er persoonlijk niets van aan om in Nederland te rijden, gewoon owv de absurditeit van in een verenigd Europa te resideren en toch niet in alle Europese lidstaten mag rijden zonder motorrijbewijs...

Link naar reactie

@ Denilson

In eerste instantie was het de bedoeling om een ritje te maken van 130km waarvan ongeveer de helft in Nederland, maar dit is allemaal geschat (met behulp van de landkaart) omdat mijn kmteller niet werkt. Nu ga ik wel dit weekend de rit opnieuw doen en de boel inkorten omdat 130 km in koude en misschien zelfs regen (laten we hopen dat het zomerweer is...) wat veel zal zijn voor sommigen (WATJES!!). Ik denk nu van de rit in te korten tot een 80 à 90km waarvan iets minder dan de helft in Nederland. Het stuk dat we door Nederland rijden is zo verlaten dat het me zou verbazen mochten we politie tegenkomen onderweg, eigenlijk zo rustig dat we bijna geen auto's zullen zien onderweg.

Hopelijk bij deze wat verduidelijking voor iedereen?

Ciao

Link naar reactie
@ Denilson

In eerste instantie was het de bedoeling om een ritje te maken van 130km waarvan ongeveer de helft in Nederland, maar dit is allemaal geschat (met behulp van de landkaart) omdat mijn kmteller niet werkt. Nu ga ik wel dit weekend de rit opnieuw doen en de boel inkorten omdat 130 km in koude en misschien zelfs regen (laten we hopen dat het zomerweer is...) wat veel zal zijn voor sommigen (WATJES!!). Ik denk nu van de rit in te korten tot een 80 à 90km waarvan iets minder dan de helft in Nederland. Het stuk dat we door Nederland rijden is zo verlaten dat het me zou verbazen mochten we politie tegenkomen onderweg, eigenlijk zo rustig dat we bijna geen auto's zullen zien onderweg.

Hopelijk bij deze wat verduidelijking voor iedereen?

Ciao

Enkel dijkpolite op de fiets...

Link naar reactie
Ik snap dan niet waarom VCA een rit organizeerd (waar jullie iedereen op uitnodigen) die over Nederlands grondgebied gaat, waar men een motorijbewijs moet hebben! Ik denk dat er dan niet veel volk zal komen opdagen of het zou moeten zijn dat er sommige zich daar niks van aantrekken!

Heb zelf ook al rondgereden in Zeeland en heb ook (nog) geen motorijbewijs! Maar achteraf bekeken is het wel dom geweest, wat als je een ongeval hebt!!! Ben je dan verzekerd?

Ik zou zeggen: wees blij dat je in Belgie met een B rijbewijs op 125 cc mág rijden, in Nederland mag dat niet eens! De Hollanders zijn jaloers!

Ik denk dat de discussie over wel/niet in Nederland een toerrit uitzetten pas een issue is als de toerrit zónder aankondiging plotseling over Nederlands grondgebied gaat, in dit geval is het vooraf duidelijk gemaakt.

Moraal van deze discussie: de gemiddelde berijder van een 125 cc scooter welke enkel in het bezit is van een B rijbewijs is slecht op de hoogte van de regelegeving omtrent het rijden met de scooter over de landsgrenzen.

Link naar reactie

Vandaag de rit nog eens gereden en een stuk van de route ingekort. Hopelijk is er morgen wat minder wind want ik geraakte op sommige momenten echt niet boven de 40km/u vanwege de hevige rukwinden en maar proberen om in het midden te blijven rijden, wat niet alijd lukte. :-(.

En laten we hopen dat het morgen droog blijft zoals vandaag het geval was.

De uitbaters van het café "Verdronken Land van Saeftinge" verwachten ons morgen en zijn dolenthousiast.

De totale rit duurt ongeveer 4u maar er zijn 2 stops voorzien waar we uiteraard ook even blijven voor een natje en/of een droogje. Dus reken er maar op dat je maximum 6u onderweg bent. We zullen dus rond 17u terug in Antwerpen zijn. Dit kan vroeger zijn of later, afhankelijk van hoe lang we blijven 'plakken' en of er al dan niet pannes zijn onderweg.

Tot morgen!

Link naar reactie

Ben ook net thuis, ben ook iets vroeger huiswaarts gekeerd, ons Romy had koud en vond het voldoende geweest.

Mooie rit, mooi uitgestippeld, goede organisatie, een pluim voor VCA en vooral voor ERIX voor de organisatie.

Grtz

Pewe

Link naar reactie

yepz ik was nummer 4 (eigenlijk 5 als je de bijrijder van pewe meerekent) die een halve rit meegereden hebben en moet zeggen het was de moeite.

Direct bij thuiskomst even met de spons over mijn met nederlandse modder besmeurde vespa geweest en hij staat weer onder zijn dekentje in de garage te blinken,klaar voor de volgende rit.

verschoot ook wel een beetje van de opkomst die naar mijn tellen toch bijna 30 man was.

Bedankt voor het preisoepje en de goede organisatie en ik hoop dat jullie een eventleuke terugrit hebben gehad als ons zonder accidentjes.

mvg pieter

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...