Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe Px 125


Wim Claessen

Aanbevolen berichten

Ik ben Wim (48) jaar uit Deurne (Antwerpen)

Vandaag net mijn nieuwe PX 125 (Rosso Dragon) besteld bij Staar aan de Hessenbrug.

Nu nog twee weken ongeduldig wachten. Ga hem vooral voor het woon- werkverkeer gebruiken, maar natuurlijk ook wel om tripjes mee te doen.

 

Zo'n 25 jaar geleden had ik al een Vespa PK 50 XL. Een plezier om mee te rijden maar helaas gepikt voor mijn deur.

 

Link naar reactie

welkom.. hopelijk krijg je goede service "na verkoop" bij de Staar... was in het verleden wel anders jammer genoeg..

véél leuke momenten met je Vespie  gewenst en welkom op het forum

Link naar reactie

... ..van die goede service na verkoop van de "Guy Staar" heb ik zo genoten, dat ik wijselijk overgestapt ben naar Blommaert-Brasschaat...

In 1985 kocht ik bij Staar een Piaggio Si brommertje en in 1989 kocht ik een Vespa PK 50 XL bij Staar.

Ik heb toon nooit echt klachten gehad over hun service. Is er dan op die tijd zoveel veranderd bij Staar?

Link naar reactie

... ... ..ik heb mijn Vespa in 2010 bij "de Staar" gekocht ( in de jaren 80 weet ik niet hoe de service was )...bij de verkoop is hij de vriendelijkheid zelve, tot ik last kreeg met

 

mijn benzinepomp ( een probleem bij de GTS'en) was hij niet van plan om die gratis onder fabrieksgarantie te vervangen, wat Blommaert in Brasschaat wel deed...

Link naar reactie

Maak je geen illusies. Van zodra de bestelbon getekend is, passen "goeie service" en "Staar&Co" niet langer in één zin. 

Die kl**tz*k heeft me ooit es €25 aangerekend voor een koppelingskabelnippel (10 minuten voor sluitingstijd; moest nog 35km naar huis).

't Was dat of te voet naar huis (dixit meneer Staar). 

Eén advies: wegblijven daar.

 

Dat terzijde: PROFICIAT met je koop! 

Link naar reactie

 

 buiten jullie slechte ervaringen vind ik verder niets negatiefs over Staar op dit forum.

 

. als je het forum diep genoeg uitspit vind je wel "teen en tander" over de minder fraaie kanten van "de Staar", maar laat vooral je plezier niet "vergallen".

   Als je echt niet tevreden bent, kan je nog altijd van dealer veranderen. heel veel plezier met het inrijden en geniet met volle teugen van je ritten :) 

Link naar reactie

't Is maar hoe je het beziet Frederik en Vespaciao.

Ik vind die opsomming van links nu toch niet zo "dramatisch"

- Iemand die klaagt dat ze in Antwerpen wat onvriendelijk zijn. Helemaal niet mijn ervaring, mama Vespa was de vriendelijkheid zelve. Ze heeft wel een speciale "stijl" maar die moet je natuurlijk liggen.

- iemand die klaagt dat de Staar en Kiels Rijwielcenter hem niet direct komen depanneren. Volgens mij is een Staar of die andere gene VAB die direct komen als je in panne staat. Dat kost trouwens ook geld om lid te worden van de VAB. 

- "Nu, bij de Staar op de paardenmarkt hier in Antwerpen is het altijd tip top in orde ... enkel heeft hij niet veel tijd om nog aan oude vespa's te werken." : Wat is hier negatief aan??

- ...

 

Ik denk dat het al dan niet tevreden zijn over geleverde prestaties of verwachte diensten heel subjectief is.

Ik verwacht bv; niet dat mijne garagist alles laat vallen om mij ergens ten velde te komen depanneren, daar moet je je maar voor bij een pechverhelpingsdienst voor aansluiten;

Wat ik wel verwacht is dat als ik mijn Vespa binnen breng (na afspraak) voor onderhoud dat dit correct gebeurt. En dat is toch mijn ervaring van vroeger.

Toen ik 32 jaar geleden als 16 jarige mijn eerste brommerke, Piaggio Si, bij Staar kochtte, is hij dit zelfs bij mij thuis vanuit Kapellen in Deurne komen leveren en uitgebreid uitleg gegeven.

 

Ik las onlangs nog ergens dat Staar ooit van Piaggio een prijs had gekregen van de beste dealer in Europa. Die krijg je toch niet zomaar, dacht ik.  : http://www.standaard.be/cnt/gk92hd0df

We zullen wel zien wat het geeft. Maar ik heb nu een beetje de indruk dat Frederik en Vespaciao omwille van een slechte ervaring een beetje aan stemmingsmakerij doen en Staar in een slecht daglicht stellen.

Link naar reactie

...Maar ik heb nu een beetje de indruk dat Frederik en Vespaciao omwille van een slechte ervaring een beetje aan stemmingsmakerij doen en Staar in een slecht daglicht stellen.

 

Welk voordeel zou ik daarbij hebben? Maar goed, je hoeft me niet te geloven, ik kom er slechts 25 jaar over de vloer. 

 

Enjoy the ride...

Link naar reactie

 

 

Ik las onlangs nog ergens dat Staar ooit van Piaggio een prijs had gekregen van de beste dealer in Europa. Die krijg je toch niet zomaar, dacht ik.  : http://www.standaard.be/cnt/gk92hd0df

 

...het is niet omdat je veel vespa's verkoopt dat je ook een goede dealer bent...omzetten hebben niets met dienst na verkoop te maken !

Link naar reactie

...het is niet omdat je veel vespa's verkoopt dat je ook een goede dealer bent...omzetten hebben niets met dienst na verkoop te maken !

Langs de andere denk ik ook wel dat als je geen goeie dealer bent ook niet in staat bent om dan de beste verkoper van Europa te worden. Als je zo'n slechte service zou leveren zouden de klanten ook niet meer terugkomen denk ik.

Soit, we zullen wel zien wat het geeft met de service na verkoop. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Ondertussen zit ik nog altijd wel ongeduldig te wachten op mijne Vespa.

Ik heb nog wel een vraagje ivm beschermende kledij : kan er iemand mij iets deftig aanraden dat er niet al te belachelijk uit ziet op ne Vespa. Zo'n flashy leren motorpak gaat er wat over vind ik. Ik zoek eerder iets "casual" dat voldoende bescherming biedt en liefst ook waterdicht is. Heb al wat rondgekeken op internet maar nog niet direct iets naar mijn goesting gevonden.

Link naar reactie

Langs de andere denk ik ook wel dat als je geen goeie dealer bent ook niet in staat bent om dan de beste verkoper van Europa te worden. Als je zo'n slechte service zou leveren zouden de klanten ook niet meer terugkomen denk ik.

 

...heb je er al eens over nagedacht dat "de Staar" in Antwerpen en Kapellen heel goed gelegen is...en dat er veel onwetenden, argeloos op de Vespa-hype springen...

 

   Ik blijf erbij dat "de Staar" een echte, geslepen zakenman is...vrienden van mij hebben ook al wat "staaltjes van zijn boertigheid en arrogantie" meegemaakt...

 

   Verkoopcijfers en prijzen hebben er totaal niets mee te maken of het een goede dealer is...en uiteraard is Piaggio maar al te blij met "de Staar" zijn verkoopcijfers.

Link naar reactie

...heb je er al eens over nagedacht dat "de Staar" in Antwerpen en Kapellen heel goed gelegen is...en dat er veel onwetenden, argeloos op de Vespa-hype springen...

 

   Ik blijf erbij dat "de Staar" een echte, geslepen zakenman is...vrienden van mij hebben ook al wat "staaltjes van zijn boertigheid en arrogantie" meegemaakt...

 

   Verkoopcijfers en prijzen hebben er totaal niets mee te maken of het een goede dealer is...en uiteraard is Piaggio maar al te blij met "de Staar" zijn verkoopcijfers.

F

Mannen, ge hebt ondertussen al lang uw punt gemaakt! Zoals gezegd, ik zal wel zien wat 't geeft en hou jullie op de hoogte.

Ik zou liever een antwoord zien op mijn laatste vraag daar ga ik meer aan hebben.

Link naar reactie

Als je de vespa gebruikt voor woonwerkverkeer ga dan best direct voor deftige kledij, dit bespaart je een eerste verkeerde aankoop. 

 

Kijk hier eens, mogelijk vind iets: http://www.richa.eu/products/textile-rainwear/

 

Groetjes, nero. 

ik zoek eigenlijk meer iets in de stijl van deze site http://scooter-wear.com/tucano-urbano-scooter-wear/tucano-urbano-jackets. Maar daar heb ik nog geen verdelers van gevonden in België

 

die van richa vind ik meer voor op "ne echte" moto dan voor op ne scooter. Iets dat ge ook nog gewoon kunt dragen zonder dat 't opvalt dat het motovest is dus.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...