Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Geen onderhoud mogelijk?


PK_50_XL

Aanbevolen berichten

We zijn gaan horen bij een vespa winkel voor een nazicht.

Maar de verkoper wilde ons niet helpen omdat volgens hem met de nieuwe benzines de motor volledig kapot gaat na verloop van tijd. Dus dat het een lopende rekening is.

En de olie die je moet mengen voor 2 takt oplost.

Klopt dit allemaal?

(! ik heb zoekfunctie gebruikt. Maar er is zoveel info dat ik er geen zicht op heb)

grtz

Link naar reactie

ik snap je vraag niet, kan je die eens herformuleren aub?

Ik zou zeggen zoek u een degelijke vespadealer, één die de oude vespa's onderhoudt want degenen die die nieuwe vespa's verkopen, zijn volgens mij allemaal leken op het gebied van de mechaniek van oude vespa's.

Link naar reactie

Kijk alvast eens hier; http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=95709.

Zonder enige voorkennis welke winkel je bezocht hebt maar alleen al met zo'n uitleg zou ik alvast een ander adres zoeken. In bovenstaande post werd er door de verkoper ook een verhaal verteld waarbij hij de voorkeur gaf aan recente modellen ipv classic's omwille van het feit dat ze niet tegen loodvrije benzine kunnen.

Dit lijkt mij echter een teken aan de wand dat de verkoper het niet zo voor oudere modellen heeft. Om dus niet te zeggen dat hij inderdaad niets van de mekaniek afkent.

Dieje mens spreekt ook wel tegen zijne winkel? Voor hem is het toch goed dat je een lopende rekening hebt bij hem ... ;-)

Kijk trouwens ook eens hier , dit geeft je een antwoord op een aantal vragen in verschillende topics http://www.vespaforum.be/?p=61.

Link naar reactie

Als het over een gewoon onderhoud gaat, dit kan je best zelf doen. Olie verversen, kabels wat bijregelen en de nippels in de vooras vol vet duwen kan (bijna) iedereen, hiervoor moet je niet voor "garagist" geleerd hebben. In de ownersmanuel voor je model staat het klein onderhoud perfekt beschreven. En bij pech ga je sneller kleine defecten kunnen oplossen. Groetjes, nero.

Link naar reactie

ge zijt wel ne straffe ze, aan een oude vespa gaan er altijd zaken zijn waarvan je denkt shit. zolang hij rijdt, en geen kuren heeft, vlot schakelt is er niks aan de hand he. Dat beestje is geen nieuwken meer en daarvoor ad ge best eerst nagedacht. Toen ik mijn pk50 kocht van 89 was ik ermij van bewust dat er in de ontdekkingsweek zaken gingen zijn dat ik niet zo leuk vind. Maar geniet van dat ding, als je een lief hebt schort er ook iets aan en die zijn meestal geen 30 jaar oud , maar er zit wel al sleet op.

En die vrouw steekte nie zomaar binnen bij den dealer voor een onderhoud, u vesp daarintegen wel.

Link naar reactie

Ja Vespashop antwerpen en kapellen zijn één, die mens moet niet meer weten van oude vespa's, toen ik de eerste keer belde werd ik gewoon uitgelachen omdat ik een pk50xl plurimatic elestart heb.

wel deze is nu in orde dankzij alle toffe mensen van dit forum, dankzij de info en de foto's en de links is hij terug okee, ja mag natuurlijk niet bang zijn om je handen vies te maken hé, maar zomaar opgeven omdat er iemand een raadseltje verteld dat snap ik niet, ge moet wel een beetje moeite doen, natuurlijk als je schuiven vol geld hebt dan koop je direct een nieuwe, maar sommige mensen moeten het stellen met wat minder, en zijn vol lof als ze hun oud bakske terug in orde krijgen, en fier dat ze het zelf gedaan hebben met de hulp van de zovele vespalovers.

niet opgeven,bijleren verdoemme !!!!!!!!!

grtz uit Ekeren

Link naar reactie
Cva, Ik ga hem ni verkopen.

Nu moet ik iemand vinden in de buurt die hem is wil nazien. Zodat ik zeker weet dat hij veilig is om naar school te rijden.

Dan zal ik op verloop van tijd wel zelf alles kunnen herstellen.

grtz

Zie net dat ge van brasschaat zijt, ik heb nen tweedehands vespa ook ne pk50xl van 89 en die komt van Jonge arend, kweet zelfs nie of dat da nog bestaat. Bolt hij goed? Voelt ge zelf geen slechte dingen? Dan zou ik daar nie teveel aan prutsen, keer de olie verversen kan geen kwaad, nuts and bolds kunde zelf is checken, velgen goe aanvijzen enzo, controleren op speling aan u kopserie, wielspeling achteraan is mogelijk en is vrij normaal heb ik onlangs hier nog gehoord. Heb het zelf. Zorg dat al u lichten marcheren, pinkers, standlicht, remlicht, etc.. Dat ge al veilig int verkeer kunt. Voor de rest keer goe kuisen met ne warmen emmer met dref en beetje turtlewax voor u carosserie te beschermen doet al wonderen. Kvind persoonlijk dat de mijne super schoon staat. Alleen heb ik het gevoel dat hij beetje links overheld bij het rechtdoor rijden, kan ook aan mij liggen, maar dat zijn details, hij rijdt wel schoon rechtdoor alsk zonder handen rij enzo. Ik ga voor mijn onderhoud bij de Pauw in Gent, das natuurlijk ver voor u, maar die gasten weten verdomme goe wat ze doen :)

Link naar reactie
Ja Vespashop antwerpen en kapellen zijn één, die mens moet niet meer weten van oude vespa's, toen ik de eerste keer belde werd ik gewoon uitgelachen omdat ik een pk50xl plurimatic elestart heb.

Ik vind dat wel straf. Op hun website staat toch te lezen dat ze heel wat kennis en ervaring hebben met het reviseren van oudere Vespa's. Ze hebben trouwens een Faro Basso staan die ze al jaren aan het opkuisen zijn ... dit is misschien de reden waarom dit al jaren duurt.

Enfin, ik kan niet goed volgen. De madame in de winkel is wel een "specialleke" maar zeker niet onvriendelijk. Ze zien natuurlijk ook veel volk over de vloer komen en dit zal ongetwijfeld (ongepaste) reacties uitlokken.

On-topic; ge moogt idd niet zo rap opgeven. Mijn vriend helpt me ook, samen hebben we via het forum en internet al veel geleerd en het klein onderhoud doen we ook zelf, hoewel we eerst dachten dit te laten doen.

De Frank van Scootermarket is idd ne toffe gast. Ge zult hem natuurlijk moeten betalen want die mensen moet ook leven. Vraag hem misschien of ge het onderhoud mee mag doen, kan je onmiddellijk wat opsteken.

Link naar reactie

hey,

ziehier mijn eerste post.

Misschien best eerste kort mezelf voorstellen.

Krijd zelf met een px125 en heb net deze zondag een pk 50 S van 1983 gekocht voor mijn vriendin haar 25ste verjaardag. ( http://www.2dehands.be/vespa-pk-50-s-19 ... a&start=63 )

Deze krijgt ze als verassing vrijdag met haar B-day drink.

Nu zat ik eigenlijk met dezelfde vraag als hier voorheen gesteld werd.

Waar kan ik met deze vespa op onderhoud in het antwerpse?

Daar ik 0,0 vestand heb van motortechniek en zij al helemaal niet.

Ik ga zelf met mijn px bij het kiels rijwielcenter omdat hij vandaar kwam en het vriendelijke mensen zijn maar zou eigenlijk liever iemand hebben voor de pk die iets kent van oude tweetaktertjes.

groetjes Pieter

Link naar reactie

- Smout in Boechout is er ook niet vies van.

- Scootermarket , koningshooikt

- motorkit , Edegem (misschien)

Vespashop Antwerpen en Kapellen kun je vergeten, die wil niet meer aan oude Vespa's werken. Spijtig, want hoe onvriendelijk hij soms overkomt, hij kent de PK-serie uit zijn broekzak.

Link naar reactie
- Smout in Boechout is er ook niet vies van.

- Scootermarket , koningshooikt

- motorkit , Edegem (misschien)

Vespashop Antwerpen en Kapellen kun je vergeten, die wil niet meer aan oude Vespa's werken. Spijtig, want hoe onvriendelijk hij soms overkomt, hij kent de PK-serie uit zijn broekzak.

ga overak behalve naar de motorkit in edegem

van nen afripper gesproken deze is er ene 1ste klasse

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 2 jaren later...

Ik heb een vriend die daar schakeltjes voor de ketting van zijnen dax heeft gekocht. Hij zei dat ze vriendelijk waren maar volgens hem zijn het afzetters. Maar ik zou ze niet zo snel veroordelen. Toen ik daar samen met hem naartoe ging stond er een kapotte Vespa PX125 buiten, dus ik denk dat ze wel Vespa's repareren.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...