Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoe snel is uw vespa (oldtimers tot bj 1978)


Tim150

Aanbevolen berichten

Dan heb je daar racebanden en schijfremmen voor; laat de mensen die graag snel willen rijden op hun oldie ook een hobby hebben, zeg - racen op de Vespa is groot hoor. Vooral in Italië en Duitsland.

Dat gebeurd dan wel op circuit.

Nee hoor, ook op straat, aldus de winnaar van "King of the hill" van enkele jaren terug en derde plaats tijdens de Ijsselkrieg eveneens enkele jaren terug.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

ik vroeger met met PK50XL van 1992 en een malossi 102cc dacht ik tegen de 125km/h

En mijn vroegere SS180 van 1965 een 115 meen ik mij te herinneren

Mijn p150e nu van 1982 met een 177DR voor hij vastliep ook een 115 à 120 op de teller

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Mijn VNB haalt 'maar' 62km/h op een recht stuk. Met gps gemeten. Niet echt veel, maar is genoeg. Voelt tegen die snelheid al niet meer comfortabel aan, moest hij sneller kunnen kan dat alleen maar minder leuk zijn.

Voor mij moet hij ook niet sneller, ik geniet van het op 't gemakske te rijden. Lekker rustig genieten van de omgeving.

Groetjes,

Vara

Link naar reactie

Mijn Sprint met getuned blok gaat héél snel,eigenlijk te veel om het hier te vernoemen.

;)

ps toch niet echt verantwoord

vgr nico

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Me even voorstellen. Ik ben Kurt, in mijn pubers ook een Pk50xl gehad en deftig opgedreven. Had toen, 1992, ook een Malossi 102cc steken met 21mm (kan ook 24mm geweest zijn, te lang geleden) carburatie en een Leo. Ben ooit 1 keer tegengehouden geweest, en mijn kameraad Sven toen, reed met en Kreidler. Hij mocht op de rollen want mijn Vespa paste toen niet vanwege de uitlaat. Hij kreeg een topsnelheid aangemeten van 115km/u, en ik weet nog dat ik hem op de lange stukken vlotjes voorbij ging. Dus ik denk dat @thlon misschien een beetje liegt, of zijn teller, maar veel zal het niet zijn.

P.S. Ik had mn eerste post een beetje anders voor gesteld, tja shit happens!

Link naar reactie

T5 mk1 met simonini: op de teller 110

Effectief? een kleine 100 vermoed ik.

Allesinds meer dan snel genoeg om harley's van rond mijn vespa te houden.

Link naar reactie
@Joene ????? dacht dat die rapper ging?

je zal je verwarren met de Special, die gaat idd iets rapper ;-)

De S2 is nog volledig standaard

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...