Ga naar inhoud
Vespaforum.be

1969

Leden
  • Aantal items

    97
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

10 Good

Over 1969

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)

    px 150 2007

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Roeselare
  • Land
    Belgiƫ

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. 1969

    Vespa px150 bouwjaar 2006

    Vespa gaat weg wegens weinig plaats en weinig rijden. 7037 km. Er staan momenteel zwarte spiegels op, de originele zijn erbij. Vraagprijs ; 2800 euro. https://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-px150-bouwjaar-2006-476599404.html
  2. 1969

    krassen in piston

    Alles zit weer in elkaar, nu nog carterolie gaan halen en dan de grote test. Maar er liggen nog steeds stukjes metaal in mijn uitlaat. Ik heb me laten wijsmaken dat de piston die stukjes kan opzuigen uit de uitlaat, kan dit ? En hoe zou ik die stukjes metaal uit uitlaat kunnen krijgen?
  3. 1969

    krassen in piston

    @Frederik9111, op hoeveel moet de momentsleutel staan?
  4. 1969

    krassen in piston

    Hallo, ondertussen de slotspeling eens gemeten ( denk ik toch) en ik kom uit op 0.35 mm. Dat zou moeten ok zijn . Maar mijn nieuwe piston heeft toch wel wat te verduren gekregen ( door de losse metaaldeeltjes en de vastlopers (drie maal). Is die piston nog te vertrouwen?
  5. 1969

    krassen in piston

    @Gio, merci voor de topic. is een goeie leidraad. heb daar een merk zien passeren , maar dat zijn grote potten. zou er iets bestaan van kleinere omvang. anders staat de rest toch kapot te gaan.
  6. 1969

    krassen in piston

    iemand tips voor een merk en type 2 componenten aluminiumpasta ? Merci
  7. 1969

    krassen in piston

    Oeioei ... wat is het verdict
  8. 1969

    krassen in piston

    Hallo, Ik heb bij het bedrijf de piston achter gelaten. De piston heeft een maat van 58.2 mm . ondertussen de maat ontdekt op de verpakking. En ja, ik had beter meteen een nieuwe kit gekocht ... Maar ik heb bij de demontage van de cilinder terug metaaldeeltjes gevonden op de kop van de piston. Dan heb ik de motor helemaal terug opengedaan en gezien dat er wrijving zat tussen de as met piston en het huis. Zie foto's. Waar zou deze slijtage vandaan komen ? Een versleten lager? Ondertussen heb ik het naaldlager verwijderd om een nieuw te kunnen steken. Wat bedoelt men trouwens met het slot tussen de zuigerveren? Is dit de overblijvende ruimte die gemeten kan worden als de zuigerveren in de cilinder geplaatst worden zonder piston? Hoe haal je de binnenste ring van het lager van de as? die zit er nu deftig opgespannen :-( Aan iedereen al merci om me te helpen, want nu heb ik de motor helemaal open gehaald (lees; klein risicootje genomen :-) ) Groeten, Dimitri
  9. 1969

    krassen in piston

    Even alles terug uit elkaar gehaald. en gemeten met een schuifmaat. De cilinder is gehoond naar diameter 58.2mm en de zuiger heeft een diameter van 57.6mm . jammer genoeg heb ik na de cilinderkop af te nemen terug metalen deeltjes gevonden. dus zal ik alles nog eens opendoen en nog eens controleren, want er moet toch iets mis zijn langs de binnenkant.
  10. 1969

    krassen in piston

    @Pilaf, op de piston staat geen maat , er staat geen merk op de zuiger ... hij heeft 50 euro gekost ( k weet niet of dit duur is of niet ... )
  11. 1969

    krassen in piston

    @ motorhan, Dit professioneel gebeurt :-(
  12. 1969

    krassen in piston

    Hallo, De piston heb ik meegegeven. Maar hoeveel tienden zou hij dan groter moeten om het probleem op te lossen? Groeten, Dimitri
  13. 1969

    krassen in piston

    Ja. Op 3 procent. Ik heb de automatische smeermengeling eruit gehaald. Nu meng ik terug zelf.
  14. 1969

    krassen in piston

    Ondertussen de motor uiteen gehaald en niets gevonden dit stuk was. De cilinder laten uithonen en alles terug in elkaar gestoken. Deze avond een testrit gedaan van ongeveer een 3 tal km en drie maal vastgelopen. Telkens een minuutje blijven staan en dan kon ik weer verder. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn? Of is dit normaal als de cilinder uitgehoond is ? Dan is hij mooi rond en niet meer ovaal?
×