josse Geplaatst: 2 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2008 Doet me denken aan die pipo's die een jeansbroek in de Wibra kopen en er een labeltje van Levi's ophangen, omdat ze perse een 501 willen hebben ;-) Tja, kenners zien het verschil wel hoor...maak jezelf niets wijs. Soit, als jij maar gelukkig bent. Maar je verhaal zegt veel over de reden waarom je er eentje gekocht hebt. Niet uit liefde voor de scooter, maar uit snobisme. Alleen heb je er dan blijkbaar niet de moeite voor willen doen om een echte Vespa te kopen en eventueel te restaureren. en eigenlijk ben je een schande voor alle fiere LML-eigenaars. Link naar reactie
pascal Geplaatst: 2 juli 2008 Delen Geplaatst: 2 juli 2008 Best grappig hierIk heb zelf ook een Lml , Maar dat zal niemand er nog aan zien enkel op de papieren :-) Wat heb ik gedaan ? - Logo van lml eraf gehaald en in de vespa winkels de vespa logo's gekocht.) - andere neuskap van de vespa px 125 ( 30 euro ) Omdat op de lml , Lml staat geschreven. - Nieuwe voorlap vespa px 125 ( 40 euro ) mooi helder ipv de matte lml lamp. - km teller vervangen door de vespa teller ( 70 euro ) - achterlicht was ook een klein beetje anders (20 euro ) - Bruin zader gezet ( alleen de vespa's hebben dat , Lml verkoopt deze niet orgineel ) 50 euro :::: ervaring met de lml ::::::: - bolt goed , alleen de top snelheid is minder max 80 km MET MOEITE , Ik heb me een Sito plus uitlaat en een poline 166 cc celinder besteld dan is dat probleem opgelost Al die moeite en kosten doen (zal ca. 500 EUR zijn met uitlaat en cylinder bij, zonder de werkuren te rekenen) uit schaamte omdat je geen "echte" Vespa hebt ? LOL Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 2 juli 2008 Delen Geplaatst: 2 juli 2008 Ik hou mijn LML logo's er op. Ben wel blij aanvaard te worden door de Vespa-drivers. Respect dude's :-) Link naar reactie
Wolfke Geplaatst: 2 juli 2008 Delen Geplaatst: 2 juli 2008 Ik heb eens een vraagske over die lml. Is deze ook in geel leverbaar? Vind op de site van lml wel de gele kleur maar kun je niet aanvinken. Groetjes Link naar reactie
ex px Geplaatst: 2 juli 2008 Delen Geplaatst: 2 juli 2008 Scooterservice in Brugge heeft een gele demo, dus ik denk het wel. Link naar reactie
amonbailliu Geplaatst: 2 juli 2008 Delen Geplaatst: 2 juli 2008 Ook wat twijfels gehad over LML maar uiteindelijk ne PX125E gekocht van 1983. Wel al veel positieve commentaar gehoord over LML. Sowieso zal't plezant rondtjezen zijn, of het nu LML is of Vespa. Link naar reactie
px-crazy girl Geplaatst: 2 juli 2008 Delen Geplaatst: 2 juli 2008 Ook wat twijfels gehad over LML maar uiteindelijk ne PX125E gekocht van 1983. Wel al veel positieve commentaar gehoord over LML. Sowieso zal't plezant rondtjezen zijn, of het nu LML is of Vespa. Fotoke..., Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 3 juli 2008 Delen Geplaatst: 3 juli 2008 Zo een Sito Plus uitlaat, kan je dat zelf installeren? Of gaat dat verder dan enkel uitlaat onder steken? Moet bijvoorbeeld motor bijgeregeld worden? Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 3 juli 2008 Delen Geplaatst: 3 juli 2008 Ik hou mijn LML logo's er op. Ben wel blij aanvaard te worden door de Vespa-drivers. Respect dude's :-) Het gene ik er wel eventueel ga afhalen is het logo op de bil. En dit gewoon omdat het totaal geen mooi ogend logo is! Zo groot en bombastisch, en totaal niet symetrisch met de rest. Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 3 juli 2008 Delen Geplaatst: 3 juli 2008 Zo een Sito Plus uitlaat, kan je dat zelf installeren? Of gaat dat verder dan enkel uitlaat onder steken? Moet bijvoorbeeld motor bijgeregeld worden? Sito Plus kan je mà kkelijk zelf steken... daar is niks aan.. Wel opletten dat je hem goed vastzet. Gebruik hiervoor een dopsleutel waar je wat kracht op kan zetten (dus geen handvatje van 10 cm). Goed aandraaien, wat km's bollen, en bijdraaien, je zal zien dat je hem nog vaster kan zetten als hij warm staat. Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 3 juli 2008 Delen Geplaatst: 3 juli 2008 Zo een Sito Plus uitlaat, kan je dat zelf installeren? Of gaat dat verder dan enkel uitlaat onder steken? Moet bijvoorbeeld motor bijgeregeld worden? Sito Plus kan je mà kkelijk zelf steken... daar is niks aan.. Wel opletten dat je hem goed vastzet. Gebruik hiervoor een dopsleutel waar je wat kracht op kan zetten (dus geen handvatje van 10 cm). Goed aandraaien, wat km's bollen, en bijdraaien, je zal zien dat je hem nog vaster kan zetten als hij warm staat. Deze zal het dan wel zijn zeker voor onder mijn LML? http://www.sip-scootershop.com/pages/de ... a36e5dcaa2 Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 3 juli 2008 Delen Geplaatst: 3 juli 2008 Nee, ge moet ne px-uitlaat steken en dat is deze: http://www.sip-scootershop.com/pages/index.php?ID=14100&EXPLODIM=px&_requested_page=%2Fpages%2Fdetails.php Link naar reactie
Robke Geplaatst: 3 juli 2008 Delen Geplaatst: 3 juli 2008 Hallo Vrijdag heb ik mijn LML afgehaald en onmiddelijk verzekerd, heeft nu 450 km en ben er zeer tevreden van. ben wel jaloers op de logo´s van vespa niet omdat ik perse een vespa wil maar gewoon omdat die veel mooier zijn dan die van lml zeker dat op de bil. jammer dat dat met schroefjes en dus gaatjes vast zit. weet iemand wat je daar op kan zetten. wil er geen vespa van maken want dat is hij toch niet en daarbij ben even fier op mijn LML dan de andere op hun wespje wat is het verschil tussen die twee bovestaande sito uitlaten? groetjes Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 3 juli 2008 Delen Geplaatst: 3 juli 2008 Hallo Vrijdag heb ik mijn LML afgehaald en onmiddelijk verzekerd, heeft nu 450 km en ben er zeer tevreden van.ben wel jaloers op de logo´s van vespa niet omdat ik perse een vespa wil maar gewoon omdat die veel mooier zijn dan die van lml zeker dat op de bil. jammer dat dat met schroefjes en dus gaatjes vast zit. weet iemand wat je daar op kan zetten. wil er geen vespa van maken want dat is hij toch niet en daarbij ben even fier op mijn LML dan de andere op hun wespje wat is het verschil tussen die twee bovestaande sito uitlaten? groetjes Ben je zeker dat ze allemaal met schroeven zijn en niet gelijmd? Link naar reactie
speely Geplaatst: 3 juli 2008 Delen Geplaatst: 3 juli 2008 Eigenlijk vind ik dit wel gek. Ik heb helemaal geen logo op de billetjes van mijne LML. Hebben jullie een gewoon witte km-teller of eentje met sterren er op staan? Link naar reactie
Robke Geplaatst: 4 juli 2008 Delen Geplaatst: 4 juli 2008 eentje met sterren er op staan, wat is het verschil?? ja ben er zeker van die van mij zitten voor en achter vast met schroefjes Link naar reactie
greenbull Geplaatst: 4 juli 2008 Delen Geplaatst: 4 juli 2008 Schroefjes? Zou me verbazen. Bij mij waren het plastiek pinnetjes waarover een metalen spanplaatje zat. Bij 1 pinnetje was er geen plaatje, maar was de pin verdikt doordat ze dmv iets warm gesmolten was. Bij mij sterren op de teller. Groeten. Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 4 juli 2008 Delen Geplaatst: 4 juli 2008 Inderdaad, heb het gisteren gecheckt (via handschoenkastje en via linkerbil) en ze zijn met plastic pinnetjes... Teller met sterren Link naar reactie
pascal Geplaatst: 4 juli 2008 Delen Geplaatst: 4 juli 2008 m.a.w. : als je dat Star logo van de zijbil afhaalt, heb je geen lakschade maar enkel 2 kleine gaatjes (net zoals bij een PX het geval is). Heel waarschijnlijk zitten de gaatjes dan ook nog eens op identiek dezelfde plaats als bij een PX ? Link naar reactie
greenbull Geplaatst: 4 juli 2008 Delen Geplaatst: 4 juli 2008 Na het verwijderen heb je inderdaad 2 kleine gaatjes zonder lakschade. Er is gelakt na het maken van de gaten, dus geen gevaar voor roest. Ik betwijfel ten zeerste dat de posities overeenkomen met een PX. Ik zelf heb 2 tamelijk retro-achtige stickers gekleefd over de beide gaten. Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 4 juli 2008 Delen Geplaatst: 4 juli 2008 Beste LML'ers, PX'ers Om de hoeveel km doen jullie eigenlijk nieuwe olie bij in het reservoir? M.a.w., na hoeveel km is dat olietankje leeg? Mvg El Toro Rosso Link naar reactie
pascal Geplaatst: 4 juli 2008 Delen Geplaatst: 4 juli 2008 de olietank is ca. 1.5liter groot dacht ik. oliepomp mengt aan 2% en verbruikt dus per 100km ca. 10cl olie (ca. 5l/100 km verbruik) 150cl gedeeld door 10 cl = 15. 15 x 100 km = 1500 km, dus ongeveer 1500 km rijden met een volle olietank. kan wat meer of wat minder zijn afhankelijk van je rijstijl en soort traject. Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 4 juli 2008 Delen Geplaatst: 4 juli 2008 Als dat geen gedetailleerde uitleg is! Hartelijk dank Pascal ;-) Link naar reactie
blen Geplaatst: 4 juli 2008 Delen Geplaatst: 4 juli 2008 Als er een luchtbel in het kijkglaasje zit. Kan het makkelijker? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.